Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Živeli prekerci!

Strani: 1

anon-317028 sporočil: 30.415
[#2559650] 29.10.15 06:39
Odgovori   +    17
Zadnja sprememba: anon-317028 29.10.2015 06:44
Zakaj slovenski vladajoči in diktatorski javni sektor dobesedno sovraži prekerne podjetnike in jih želi zadaviti z davki? Zato, ker delamo 10, 12 ali 15 ur dnevno tudi v soboto in nedeljo, in na delo hodimo delat in ne kot večina javnega sektorja, ki hodi v službo in na koncu meseca dobi plačo. Uber voznikom pusti skoraj ves zaslužek (75 odstotkov), slovenski požrešen javni sektor, ki ga ponazarjajo štruklji, koprivnikarji in kuštrini pa bi podjetnikom pustil le 25 odstotkov.
bc123a sporočil: 48.253
[#2559663] 29.10.15 07:19
Odgovori   +    16
Pa delo na črno, Uberjev voznik ni nikjer zaposlen, potrebuje samo pametni telefon in avto (no, v Sloveniji tudi licenco za prevoz potnikov). Kaj bo rekel tržni inšpektorat?
Kaj bo rekel? Isto kot inspektorati marsikje drugje po svetu, prepovedal ga bo, ce ne bodo imeli vozniki vsaj svojega s.p.ja.

Sicer pa naceloma ljubljana ne rabi Uberja, ker so cene prevozov s taksijem ze itak zelo nizke, v svojem casu (taksije uporabljam redno ze 15 let) pa se nisem naletel na mocno odstopanje taksimetra.

Vozniki znajo povedati, da so cene prevozov tako nizke (zaradi velike konkurence), da so pred padcem cene goriv delali skoraj samo za bencin.

Drzava v sloveniji je zelo blago regulirala taksi sluzbe in rezultat je to, da smo ljubljancani imeli storitve na ravni uberja (minus mobilna aplikacija) ze leta in leta.

Uber je disruptiven tam, kjer je stevilo taksijev mocno omejeno, ne pa v sloveniji. Vecina taksistov v sloveniji je s.p. in bodo z veseljem pac vozili za uber namesto za lokalno taksi zdruzenje, ali pa celo za oboje. Velike razlike pa ne bo.
anon-278377 sporočil: 35
[#2559668] 29.10.15 07:38
Odgovori   +    3
čas vnosa: 29.10.15 05:51
Vse te delavce bodo čez nekaj let nadomestili samovozeči avtomobili, tako da sploh ne bomo več potrebovali prekercev. Tudi v drugih panogah imamo verjetno 3/4 odvečnih ljudi. Jasno mi ni edino, kdo bo plačeval vse te storitve, če bodo odavtomatizirani ljudje brez prihodkov čepeli doma.

Prepričan sem, da takšen članek ne Upworku ne stane več kot 2€.
sopranos sporočil: 11.404
[#2559673] 29.10.15 07:59
Odgovori   +    12
Na Zemlji bo kmalu 10 milijard ljudi. Prevec, da bi lahko vsi imeli standard srednjega sloja na Zahodu. S sedanjimi "inovacijami" v ZDA nacrtno in sistematicno unicujejo srednji sloj in se pripravljajo na obdobje avtomatizacije, ko bodo te prekerce lepo vrgli pod avtobus. Ob nekontroliranih migracijah, ki smo jim sedaj prica, bo to vodilo k vzponu novih ekstremisticnih ideologij, kot sta komunizem in nacizem. V visokotehnoloskih druzbah, ko je vse v digitalni obliki, bo najvecja disrupcija to, da se bodo proti njej borili na analogni nacin. Zato recimo neke visokotehnoloske ZDA ne morejo premagati low tech Afganistancev. Podobne stvari so se dogajale ob koncu rimskega imperija. No, pustimo se presenetiti.

P.s. Bo zanimivo videti, kaj boste novinarji Financ rekli, ko bo Google se malo izboljsal prevajalnik in bodo svetovne novice za 1 euro na clanek pisali v Indiji in ga nato z Google translate prevedli v slovenscino. :)
bc123a sporočil: 48.253
[#2559679] 29.10.15 08:23
Odgovori   +    19
Se enkrat sem bral clanek. In je totalno mimo.

Prvic:
A Uber je tudi nekakšen marksistični ideal. Uber voznikom pusti skoraj ves zaslužek (75 odstotkov), delavci pa so sami lastniki »produkcijskih sredstev«.
Kako je to drugace od veliko slovenskih taksistov? A je sploh kaj drugace? Koliko pobere taksi drustvo slovenskemu taksistu ki vozi kot sp z svojim avtom? Vec ali manj kot 75%?
Za plačilo ne potrebuješ gotovine, plačaš prek aplikacije s plačilno kartico.
Vidi se, da je ta clanek pisal nekdo, ki se v ljubljani vozi s taksiji enkrat na 10 let. Morda bi pa vseeno vprasal koga, ki je malo bolj frekventen uporabnik? Ce ne, lahko pomaga web stran:

www.taxi-rondo.si/

Kaj vidite levo zgoraj? Kreditne kartice, placilne kartice, moneta, vse zivo, majke mi. Verjetno tega nimajo VSI taksisti, ampak pac reces da bos placal s kartico pri klicu, a ne?
Pa delo na črno, Uberjev voznik ni nikjer zaposlen, potrebuje samo pametni telefon in avto (no, v Sloveniji tudi licenco za prevoz potnikov).
To smo ze rekli, da je ilegalno po miljonu kriterijev, tako v sloveniji, kot v veliko drzavah, kot nenazadnje tudi v kaliforniji (kjer moras imeti kot podjetnik vsaj s.p., kot je zadnjic povedal Vinci).

Skratka, frajer z avtom brez licence za prevoz potnikov, brez zavarovanja za komercialni prevoz potnikov, in brez s.p.ja je ilegalen tako sedaj kot bo ilegalen z uberjem, in je ilegalen na vecini trgov, kjer Uber operira.
Namesto da bi Uber, ki pomeni dodatno ponudbo prevozov, sprejemali z odprtimi rokami, ga Evropejci odganjamo. Po mojem mnenju zato, ker posega v ideal, ki ga v Evropi poznamo že desetletja. To je, da vsak dela po osem ur (ponekod manj) in za to konec meseca dobi plačilo.
Me zanima koliko ur delajo ljubljanski taksisti. A je avtor to preveril? Sicer pa ze zakonodaja omejuje profi voznike na 9 ur voznje na dan, ce prav razumem?

Se pravi, avtor si zeli da ga po cesti vozi ubervoznik, ki ze 24ur ni spal?
Delavci imajo plače toliko, kolikor je zaslužijo. Sami določajo razmerje med denarjem in prostim časom. Tako nekateri vozniki Uberja lahko zaslužijo več, kot je na DUTB zaslužil Torbjörn Månsson.
Pri ceni ljubljanskih taxi prevozov, ki je 0.75 EUR/km (saj je to avtor preveril, a je tako?), bi za 250k EUR prihodkov (ce zanemarimo vse druge stroske razen bencina, ki nanese cez palec 0.1 EUR/km) moral taksist na leto prevoziti okrog 350.000 placanih kilometrov. Ker je vecina vozenj v eno stran (uber tu ne pomaga nic bolj kot prijazna punca na centrali), dajmo reci pavsalno da bi moral narediti 600.000 kilometrov, sploh ker bencin trosijo tudi voznje brez potnikov.

Ce bi ves cas vozil po omejitvi 50 km/h, bi moral navoziti 12.000 ur na leto.

Skratka, ce se nisem zmotil v racunanju, ga avtor serje tako, da je joj.

Finance se vedno ostajajo aktivisticne, namesto kvalitetne.
bc123a sporočil: 48.253
[#2559680] 29.10.15 08:26 · odgovor na: anon-278377 (#2559668)
Odgovori   +    6
[mlamat]
Vse te delavce bodo čez nekaj let nadomestili samovozeči avtomobili,
ma odj* ga s temi samovozecimi avtomobili. ne bodo.
azrael sporočil: 325
[#2559696] 29.10.15 09:07 · odgovor na: bc123a (#2559679)
Odgovori   +    2
[bc123a]
Se enkrat sem bral clanek. In je totalno mimo.

Prvic:

> A Uber je tudi nekakšen marksistični ideal. Uber voznikom pusti skoraj ves zaslužek (75 odstotkov), delavci pa so sami lastniki »produkcijskih sredstev«.

Kako je to drugace od veliko slovenskih taksistov? A je sploh kaj drugace? Koliko pobere taksi drustvo slovenskemu taksistu ki vozi kot sp z svojim avtom? Vec ali manj kot 75%?

> Za plačilo ne potrebuješ gotovine, plačaš prek aplikacije s plačilno kartico.

Vidi se, da je ta clanek pisal nekdo, ki se v ljubljani vozi s taksiji enkrat na 10 let. Morda bi pa vseeno vprasal koga, ki je malo bolj frekventen uporabnik? Ce ne, lahko pomaga web stran:

www.taxi-rondo.si/

Kaj vidite levo zgoraj? Kreditne kartice, placilne kartice, moneta, vse zivo, majke mi. Verjetno tega nimajo VSI taksisti, ampak pac reces da bos placal s kartico pri klicu, a ne?

> Pa delo na črno, Uberjev voznik ni nikjer zaposlen, potrebuje samo pametni telefon in avto (no, v Sloveniji tudi licenco za prevoz potnikov).

To smo ze rekli, da je ilegalno po miljonu kriterijev, tako v sloveniji, kot v veliko drzavah, kot nenazadnje tudi v kaliforniji (kjer moras imeti kot podjetnik vsaj s.p., kot je zadnjic povedal Vinci).

Skratka, frajer z avtom brez licence za prevoz potnikov, brez zavarovanja za komercialni prevoz potnikov, in brez s.p.ja je ilegalen tako sedaj kot bo ilegalen z uberjem, in je ilegalen na vecini trgov, kjer Uber operira.

> Namesto da bi Uber, ki pomeni dodatno ponudbo prevozov, sprejemali z odprtimi rokami, ga Evropejci odganjamo. Po mojem mnenju zato, ker posega v ideal, ki ga v Evropi poznamo že desetletja. To je, da vsak dela po osem ur (ponekod manj) in za to konec meseca dobi plačilo.

Me zanima koliko ur delajo ljubljanski taksisti. A je avtor to preveril? Sicer pa ze zakonodaja omejuje profi voznike na 9 ur voznje na dan, ce prav razumem?

Se pravi, avtor si zeli da ga po cesti vozi ubervoznik, ki ze 24ur ni spal?

> Delavci imajo plače toliko, kolikor je zaslužijo. Sami določajo razmerje med denarjem in prostim časom. Tako nekateri vozniki Uberja lahko zaslužijo več, kot je na DUTB zaslužil Torbjörn Månsson.

Pri ceni ljubljanskih taxi prevozov, ki je 0.75 EUR/km (saj je to avtor preveril, a je tako?), bi za 250k EUR prihodkov (ce zanemarimo vse druge stroske razen bencina, ki nanese cez palec 0.1 EUR/km) moral taksist na leto prevoziti okrog 350.000 placanih kilometrov. Ker je vecina vozenj v eno stran (uber tu ne pomaga nic bolj kot prijazna punca na centrali), dajmo reci pavsalno da bi moral narediti 600.000 kilometrov, sploh ker bencin trosijo tudi voznje brez potnikov.

Ce bi ves cas vozil po omejitvi 50 km/h, bi moral navoziti 12.000 ur na leto.

Skratka, ce se nisem zmotil v racunanju, ga avtor serje tako, da je joj.

Finance se vedno ostajajo aktivisticne, namesto kvalitetne.
Nikjer v Sloveniji ni mogoče plačati tako enostavno kot pri Uberju. Nekateri vozniki Uberja v enem mesecu zaslužijo 20 tisoč dolarjev. Ne v Sloveniji, seveda. Se strinjam, da je primerjava ponesrečena - v Sloveniji ne bo nihče mogel z Uberjem zaslužiti toliko kot Mansson.

Sicer pa ni Slovenija samo Ljubljana - probaj dobiti taxi na Bledu ali na Jesenicah. Če si domačin, imaš številko v telefonu, če nisi, pa vprašaš v hotelu, ampak bo v ceno vključena tudi provizija za receptorja. Če imaš na trgu Uber, pogledaš, če je kdo v bližini in ga dobiš. Ampak, ko bo prišel Uber, se bodo verjetno vsi inšpektorati postavili na zadnje noge, češ da krši pravila. Kljub temu, da že zdaj vozniki vozijo po 16 ali več ur brez spanja (vprašaj kakega, ki te bo peljal čez vikend) in da je ponoči menda v Ljubljani polovica taksistov brez licenc (to mi je enkrat en taksist rekel, z licenco, se razume). In ja, mene ne moti, če me vozi voznik, ki dela več kot 9 ur skupaj (s 24 urami pomoje pretiravaš, ampak če se mu zdi, da lahko vozi, naj me pelje - računam na njegov samoohranitveni nagon ;)
bc123a sporočil: 48.253
[#2559702] 29.10.15 09:11 · odgovor na: azrael (#2559696)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: bc123a 29.10.2015 09:15
[azrael]
Sicer pa ni Slovenija samo Ljubljana - probaj dobiti taxi na Bledu ali na Jesenicah. Če si domačin, imaš številko v telefonu, če nisi, pa vprašaš v hotelu, ampak bo v ceno vključena tudi provizija za receptorja. Če imaš na trgu Uber, pogledaš, če je kdo v bližini in ga dobiš.
Uberjeva glavna prednost za voznike je dinamicno nastavljanje cen. V jesenicah ali pa murski soboti je seveda zelo tezko dobiti taksi. Zato bodo cene verjetno tako hudo navite, da bo bolje biti verjetno v dobrih odnosih z receptorjem. In ce noben ne bo hotel voziti, ne bo.

Taksiji v sloveniji dokaj dobro funkcionirajo - tam kjer je povprasevanje (LJ) jih je ogromno, na spodnji meji rentabilnosti ali pod njo (kot ugotavljas, z ilegalnimi vozniki, tako se jim lahko splaca), tam kjer pa povprasevanja ni, pa ni voznikov.

Uber tega ne more popraviti na nacin, da bi imel poceni prevoze tam, kjer redko ljudje rabijo taksi. Glavni prodor uberja se je zgodil zaradi tega, ker mesta umetno omejujejo taksi licence zaradi pritiska taksisticnih kartelov.

V NYC "stane" dovoljenje 100k USD, ce sem prav slisal. Ni samo grcija grcija, tudi USA zna biti grcija. Uber je nacin, kako se izognes potrebi po dovoljenju.

V UK imajo to regulirano na ta nacin, da lahko samo taksiji pobirajo nakljucne stranke na cesti, "limousine service" pa ne smejo, ampak jih moras poklicati. Torej Uber ze zdaj ni neka huda konkurenca taksistom, taksisti so konkurenco ze imeli v obliki "limuzin".

Tako da je vse to navdusenje nad uberjem v veliki meri rezultat nepoucenosti nad razlogi visokih cen taxi prevozov.
najobj sporočil: 31.918
[#2559710] 29.10.15 09:20
Odgovori   +    1
... Pa delo na črno, Uberjev voznik ni nikjer zaposlen, potrebuje samo pametni telefon in avto (no, v Sloveniji tudi licenco za prevoz potnikov). ...

... alzo, če jaz zdaj to prav razumem, so vse relacije med Uberjevim voznikom in potnikom pravno že urejene ... khmm, ali pa se bo potnik čudil, kako da se nima komu pritožit, ko bo šlo kaj narobe, ker je verjel, da je z Uberjem njegov status enak kot pri vsakem javnem prevozu ...
peterfrankl sporočil: 436
[#2559716] 29.10.15 09:26 · odgovor na: bc123a (#2559702)
Odgovori   +    2
Kar pogosto uporabljam storitve ljubljanskih taksijev. Kdor se spozna na Ljubljano, jo lahko res dobro odnese, taksiji so poceni in še kar kakovostni, če slučajno ne naletiš na voznika, ki Ljubljane ne pozna oziroma je nov. Takih je kar nekaj. A to ni velik problem. Kdor pokliče Intertours, Rondo, Metro oziroma "uradne" taksiste, dobi kakovostno storitev, s karticami je bolj tako, ampak to ni problem samo v Ljubljani, je tudi na Dunaju, recimo. Če pa Ljubljane ne poznaš oziroma nimaš shranjenih telefonskih številk "uradnih" taksi podjetij, potem resnično lahko nadrsaš - če naletiš na taksiste, katerih cene so tudi do trikrat višje. Železniška postaja, denimo. Uber bi v bil Ljubljani dobrodošel predvsem za tiste, ki veliko potujejo in v Ljubljani niso pogosto oziroma so turisti ali poslovni obiskovalci. Če bi Uber prišel v Ljubljano, bi največjo korist naredil s tem, da bi izrival taksiste - morske pse. "Uradni" taksiji verjetno ne bi veliko izgubili, ker so kar ok, konkurenčni.
Lep pozdrav,
Peter
bc123a sporočil: 48.253
[#2559717] 29.10.15 09:29 · odgovor na: peterfrankl (#2559716)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: bc123a 29.10.2015 09:34
[peterfrankl]
Kar pogosto uporabljam storitve ljubljanskih taksijev. Kdor se spozna na Ljubljano, jo lahko res dobro odnese, taksiji so poceni in še kar kakovostni, če slučajno ne naletiš na voznika, ki Ljubljane ne pozna oziroma je nov. Takih je kar nekaj. A to ni velik problem. Kdor pokliče Intertours, Rondo, Metro oziroma "uradne" taksiste, dobi kakovostno storitev, s karticami je bolj tako, ampak to ni problem samo v Ljubljani, je tudi na Dunaju, recimo.

Tako je. Jaz se s taksiji po LJ vozimo 10-20x na leto in imam enake obcutke.
Če pa Ljubljane ne poznaš oziroma nimaš shranjenih telefonskih številk "uradnih" taksi podjetij, potem resnično lahko nadrsaš - če naletiš na taksiste, katerih cene so tudi do trikrat višje. Železniška postaja,
Tole velja vsepovsod, ne samo v ljubljani - na dolocenih lokacijah se taksijev ne jemlje adhoc, torej iz ceste.
Uber bi v bil Ljubljani dobrodošel predvsem za tiste, ki veliko potujejo in v Ljubljani niso pogosto oziroma so turisti ali poslovni obiskovalci. Če bi Uber prišel v Ljubljano, bi največjo korist naredil s tem, da bi izrival taksiste - morske pse. "Uradni" taksiji verjetno ne bi veliko izgubili, ker so kar ok, konkurenčni.
Zelo verjetno bi za uber vozili s.p. taksisti, ki ze itak vozijo za taksi podjetja, pa bi sedaj pac imeli 2 centrali namesto ene. In ja, to je edina prednost, za obiskovalce morda velika, za ljubljansko taksi ekonomijo pa nikakor ni disruptivna.

Pa se nekaj je. Pri uberju - ce prav razumem - odpadejo napitnine, ki so sedaj neobdavcen zasluzek, ki pade direktno v zep voznika. Prihodek preko uberja bo pa lepo obdavcen z vsemi lepimi davki, ki jih premore Slovenija.
rx170 sporočil: 6.402
[#2559758] 29.10.15 10:23
Odgovori   +    1
Rad bi videl kalkulacijo na strani Uber voznika.
dz1975 sporočil: 2.264
[#2559845] 29.10.15 13:25 · odgovor na: rx170 (#2559758)
Odgovori   +    0
Jih je cel kup, pojdi malo po ameriških forumih...vse skupaj izpade da na koncu zaslužijo par sto dolarjev mesečno. Velja za Uber X in XL. Uber Black in Uber SUV je verjetno boljši, saj je število vozil omejeno, ampak so tudi omejitve hujše (starost vozil do 3 leta, višja cena vozil: rang MB GL, Chevy Suburban, ipd, se pravi cca 50.000 USD za avto).
anon-398662 sporočil: 7
[#2584992] 02.03.16 17:14
Odgovori   +    0
čas vnosa: 02.03.16 14:05
Pa saj imamo že pri nas "zastojn" sistem prevozov kjer nič ne plačaš posredniku.Pri nas gre denar direktno ponudniku storitve. Ali potrebujemo, da tako malenkost upravlja tujec. SAJ ZNAMO SAMI. RAJE DAM DENAR NAŠIM KOT TUJCEM.

Strani: 1