Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek »Čudež«, ki je mobiliziral Jugoslavijo in nasmejal Ameriko
Strani: 1 2
sporočil: 1.476
Sosed v premajhnem stanovanju se je pred ženo zatekel v tripleks
fužinsko garažo in tam v miru šraufal korala z dvojnim frgazarjem.
Dela ni nikoli zmanjkalo. Mulci smo mu zavidali...imel je "sanjski
avto", dokler se niso poleti vrnili zdomci in dokler ni lokalna
mafija v 90-ih začela uvažat rabljene in nazaj zavrtene nemce in
malo zatem amerikance.
sporočil: 13.528
[danezsem1x]Jugo - marriage saver :))
Sosed v premajhnem stanovanju se je pred ženo zatekel v tripleks fužinsko garažo in tam v miru šraufal korala z dvojnim frgazarjem. Dela ni nikoli zmanjkalo. Mulci smo mu zavidali...imel je "sanjski avto", dokler se niso poleti vrnili zdomci in dokler ni lokalna mafija v 90-ih začela uvažat rabljene in nazaj zavrtene nemce in malo zatem amerikance.
sporočil: 470
Roko na srce, tudi Ameriški avti niso biser kakovosti. Še ko danes
odpreš havbo kakšnega amerikaca in pogledaš izdelavo notranjosti si
ne moreš kaj da te ne spomni na šlampasto narejeno zastavo.
sporočil: 4.080
Sem imel doma enega "amerikanca". Bil je čudo tehnike. Elektronike
nič, sama mehanika. Ker je zato imel še vedno klasični vplinjač, je
za doseganje emisij imel pod havbo čuda nekih mehanskih senzorjev
in cevk. Pravo gnezdo!
Zanesljivost tega našarjenega čuda je bila nikakršna. Vsaj 1x mesečno je zalilo vplinjač in potem je bilo avto skoraj nemogoče vžgati. Ko je zaradi tega nekajkrat usekalo skozi izpuh, je šel katalizator k vragu in mehaniki so ga preprosto odstranili.
Za večjo zanesljivost pa to ni bila rešitev. Nekoč sem imel vsega dovolj, pa sem šel na odpad po star vplinjač ene stoenke. Vse senzorje in cevke sem preprosto zagrabil in izvlekel, vgradil odpadni vplinjač in avto je po tistem delal kot urca.
Največja zanimivost pri tej predelavi je bila, da sem ob motorju naletel na neko napravo podobno alternatorju. Po podrobnem pregledu sem ugotovil, da je bil to z jermenom gnan mehanski kompresor, ki je pumpal zrak v izpuh. Očitno, da je katalizator lahko dodatno oksidiral neizgorele pline. Tudi to smo dali stran in zavarili luknjo v izpušnem kolektorju, ki je ostala.
V bistvu je bil ameriški jugo pravo čudo zapletene nezanesljive mehanike. Čisto nasprotje npr. najcenejšega hyundaija, ki ima tole že vse lepo elektronsko, čisto, zanesljivo z elektronskim injektorjem za vsak cilinder posebej.
Zanesljivost tega našarjenega čuda je bila nikakršna. Vsaj 1x mesečno je zalilo vplinjač in potem je bilo avto skoraj nemogoče vžgati. Ko je zaradi tega nekajkrat usekalo skozi izpuh, je šel katalizator k vragu in mehaniki so ga preprosto odstranili.
Za večjo zanesljivost pa to ni bila rešitev. Nekoč sem imel vsega dovolj, pa sem šel na odpad po star vplinjač ene stoenke. Vse senzorje in cevke sem preprosto zagrabil in izvlekel, vgradil odpadni vplinjač in avto je po tistem delal kot urca.
Največja zanimivost pri tej predelavi je bila, da sem ob motorju naletel na neko napravo podobno alternatorju. Po podrobnem pregledu sem ugotovil, da je bil to z jermenom gnan mehanski kompresor, ki je pumpal zrak v izpuh. Očitno, da je katalizator lahko dodatno oksidiral neizgorele pline. Tudi to smo dali stran in zavarili luknjo v izpušnem kolektorju, ki je ostala.
V bistvu je bil ameriški jugo pravo čudo zapletene nezanesljive mehanike. Čisto nasprotje npr. najcenejšega hyundaija, ki ima tole že vse lepo elektronsko, čisto, zanesljivo z elektronskim injektorjem za vsak cilinder posebej.
sporočil: 48.253
[kekez]to so imeli tudi Volvoti, narejeni kar precej let po tem Yugotu, s tem da je bil ta kompresor/pumpa na elektricni pogon, in je delal samo nekaj minut po zagonu, ko je bil motor mrzel.
Največja zanimivost pri tej predelavi je bila, da sem ob motorju naletel na neko napravo podobno alternatorju. Po podrobnem pregledu sem ugotovil, da je bil to z jermenom gnan mehanski kompresor, ki je pumpal zrak v izpuh. Očitno, da je katalizator lahko dodatno oksidiral neizgorele pline.
Ko je crknila prva (zacela tako milo cviliti zaradi unicenih lezajev) prakticno nobena ni zdrzala vec kot leto ali dve. takrat bi si verjetno zelel Zastavino resitev, mehansko gnano ;)
sporočil: 1.284
Znacilno za Balkanske narode je ,da niso spostovali ne naravnih in
ne druzbenih norm,zato so koncali oz.koncujejo tako.
sporočil: 3.961
Je pa tudi res,da Yugo v Amariki ni bil zasmehovan ker je bi
tehnicno zanic, ampak ker ni imel naprimer prostora na armaturni
plosci za voznikove rokavice, Predvsem prosotor in luksuz sta mu
manjkala. Ker so bili tudi ameriski avti pred prihodom Japoncev en
velik in pozresen pogreb.
sporočil: 5.120
YUGO RALLY
Še dandanes na mnogih cestnohitrostnih in gorskih dirkah lahko opazujemo vrhunsko pripravljene Yugote, ki nemalokrat v svojem razredu še vedno dosegajo vrhunske rezultate...
www.avto-magazin.si/...z-0151jpg/
Še dandanes na mnogih cestnohitrostnih in gorskih dirkah lahko opazujemo vrhunsko pripravljene Yugote, ki nemalokrat v svojem razredu še vedno dosegajo vrhunske rezultate...
www.avto-magazin.si/...z-0151jpg/
sporočil: 286
Najprej da 'razbijem' urbani mit o kartonu v vratih:
Ker sem na lastne oči videl tisti karton, na katerem je v cirilici pisalo "kakva plata, takva vrata", lahko povem, da je bil ta karton v zadnjih vratih Zastave 101. Ker se zadnje steklo ni dalo odpreti, je znanec snel oblogo in namesto dvižnega mehanizma stekla (to je bilo podprto z deščico) našel omenjeni karton, ročka za dviganje pa je bila prilepljena na oblogo z neostikom.
In še dva dodatka članku:
Nepozaben je bil ponosno izrečen stavek delavca na proizvodni liniji TV novinarju, ki ga je zanimalo, če sedaj za ZDA delajo kaj drugače: "Svakako, sad zašarafim svaki šaraf!"(vsekakor, sedaj privijem vsak vijak!)
In še najbolj boleča reklama v ZDA: "Ob nakupu Chevroleta vam podarimo še Yugo", potem smo se šalili, da je Yugo postal 'obesek za ključe'
Sicer pa sem s svojim brez težav naredil krepko preko 100 tisoč in prevozil pol Evrope. Tako, da tako slaba pa ta škatlica tudi ni bila, le malo ga je bilo treba 'ljubkovati' (beri: stalne kontrole vsega pod pokrovom in podvozjem)
Ker sem na lastne oči videl tisti karton, na katerem je v cirilici pisalo "kakva plata, takva vrata", lahko povem, da je bil ta karton v zadnjih vratih Zastave 101. Ker se zadnje steklo ni dalo odpreti, je znanec snel oblogo in namesto dvižnega mehanizma stekla (to je bilo podprto z deščico) našel omenjeni karton, ročka za dviganje pa je bila prilepljena na oblogo z neostikom.
In še dva dodatka članku:
Nepozaben je bil ponosno izrečen stavek delavca na proizvodni liniji TV novinarju, ki ga je zanimalo, če sedaj za ZDA delajo kaj drugače: "Svakako, sad zašarafim svaki šaraf!"(vsekakor, sedaj privijem vsak vijak!)
In še najbolj boleča reklama v ZDA: "Ob nakupu Chevroleta vam podarimo še Yugo", potem smo se šalili, da je Yugo postal 'obesek za ključe'
Sicer pa sem s svojim brez težav naredil krepko preko 100 tisoč in prevozil pol Evrope. Tako, da tako slaba pa ta škatlica tudi ni bila, le malo ga je bilo treba 'ljubkovati' (beri: stalne kontrole vsega pod pokrovom in podvozjem)
sporočil: 9.830
[MF-542594]He he, z yugom nismo izvozili le avta, temveč še cel know-how :)
Roko na srce, tudi Ameriški avti niso biser kakovosti. Še ko danes odpreš havbo kakšnega amerikaca in pogledaš izdelavo notranjosti si ne moreš kaj da te ne spomni na šlampasto narejeno zastavo.
sporočil: 7.023
[alik]Sam imam v spomminu, da je šlo za Stoenko, izvoženo v V. Britanijo, kjer so najbrž zaradi identičnega problema (isti delavec-proletarac?), odstranili oblogo zadnjih bočnih vrat in tam zagledali napis, "Kakva plata, takva vrata". Nisem zihr ali je bilo to na papirju v katerem je bil prej zavit burek, spomnim pa se da so bili omenjeni ostanki bureka, v tistih vratih.
Najprej da 'razbijem' urbani mit o kartonu v vratih:
Ker sem na lastne oči videl tisti karton, na katerem je v cirilici pisalo "kakva plata, takva vrata", lahko povem, da je bil ta karton v zadnjih vratih Zastave 101. Ker se zadnje steklo ni dalo odpreti, je znanec snel oblogo in namesto dvižnega mehanizma stekla (to je bilo podprto z deščico) našel omenjeni karton, ročka za dviganje pa je bila prilepljena na oblogo z neostikom.
Vsekakor je šlo za Stoenko(e) in ne za t.i. Jugota.
In še dva dodatka članku:Tu bi dodal javno izjavo proizvajalca Crvena Zastava, da so na proizvodne linije za ameriški Yugo premeščeni najboljši delavci. S tem so se pohvalili!
Nepozaben je bil ponosno izrečen stavek delavca na proizvodni liniji TV novinarju, ki ga je zanimalo, če sedaj za ZDA delajo kaj drugače: "Svakako, sad zašarafim svaki šaraf!"(vsekakor, sedaj privijem vsak vijak!)
In še najbolj boleča reklama v ZDA: "Ob nakupu Chevroleta vam podarimo še Yugo", potem smo se šalili, da je Yugo postal 'obesek za ključe'
Kaj si ob tem mislijo domači kupci, ki smo tak avto (za domaće tržište) kupovali za dvojno ceno ameriškega, tem komunističnim samoupravnim Balkancem ni bil prav nič mar. Svoje polizdelke so doma razdeljevali in ne prodajali. Rezultat takratne politike stabilizacije!
sporočil: 7.023
Zadnja sprememba: anon-154207 28.08.2015 13:26
[tasilo]Tudi v nekaj amariških filmih se je pojavil.
> [MF-542594]
> Roko na srce, tudi Ameriški avti niso biser kakovosti. Še ko danes odpreš havbo kakšnega amerikaca in pogledaš izdelavo notranjosti si ne moreš kaj da te ne spomni na šlampasto narejeno zastavo.
He he, z yugom nismo izvozili le avta, temveč še cel know-how :)
Njegove vloge so bile primerne poreklu in slovesu.
Pa v Angliji sem jih nekaj srečal in bil takrat prijetno presenečen.
sporočil: 48.253
[shampion]www.youtube.com/watc...9VOcMul_jo
> [tasilo]
> > [MF-542594]
> > Roko na srce, tudi Ameriški avti niso biser kakovosti. Še ko danes odpreš havbo kakšnega amerikaca in pogledaš izdelavo notranjosti si ne moreš kaj da te ne spomni na šlampasto narejeno zastavo.
>
> He he, z yugom nismo izvozili le avta, temveč še cel know-how :)
Tudi v nekaj amariških filmih se je pojavil.
Njegove vloge so bile primerne poreklu in slovesu.
sporočil: 11.068
Ne vem zakaj toliko slabega o Jugotu? Jaz sem vozil dva, enega
starega in enega novega, pa sem bil kar zadovoljen. Ko sem kupil
nov Jugo 45, sem ga bil bolj vesel kot tega, ki ga vozim danes, pa
sem doplačal samo za radio in klimo več kot je stal takrat cel
Jugo.
sporočil: 13.528
[republican]Tipičen angleški humor pač, mi je všeč... Sicer pa jugo je bil res videti kot karjola in kakovost je bila temu primerno slaba, ampak je letel ko raketa. Še posebej 55-ka je šla...
Zli Englez ubiva Yugo :)
www.youtube.com/watc...qB6-SzDwjQ
sporočil: 7.023
Zadnja sprememba: anon-154207 28.08.2015 14:14
Sam sem kupil novega, model Yugo 45. Kupci tistega dne smo bili
napoteni na dvorišče delovne organizacije, ki se je ukvarjala s
prodajo in servisiranjem tega krša. Vsi razpoložljivi, enih 20
kosov, so bili beli. Vzemi ali pusti. kakšna barva neki? Motor je
na poti domov in pozneje delal ves čas tako, kot da bi pozabil
zapreti 'zauh'.Poraba, konstantno okrog 9,6 l/100 km. Ko sem se nekoč zelo potrudil sem porabo zbil na 9,1 l/100km. Potem sem se le odločil da bom zahteval popravilo te anomalije, še v garancijskem roku. Prvič ni bilo šans, "saj vse dela". "Eni pač porabijo malo več drugi malo manj". (Ja taki časi so bili in taki standardi v 'demokratičnem socializmu', 'ko sta se cedila med in mleko', kot nekateri zdaj prikazujejo tiste čase. Tega rdeči Lukec ni doživjal, a si to vseeno želi v svoji zblojeni glavi.
No čez nekaj časa sem spet odšel na servis in odločno zahteval popravilo. Spet je bilo nekaj izmikanja in izgovorov, a ker sem naletel na vodjo delavnice s katerim sva se bežno poznala in sem bil nepopustljiv v svoji zahtevi, so avto vseeno vzeli v popravilo, čeprav neradi.
Po zamenjavi vplinjača, sem vozil s povprečno porabo sedmih litrov +/-
Prevozil sem dobrih 20.000 km, potem je sledila Honda.
sporočil: 6.715
[shampion]Potem ti pa ni šlo slabo v krutem demokratičnem socializmu, če si si lahko Hondo privoščil. Si bil v Partiji?
Sam sem kupil novega, model Yugo 45. Kupci tistega dne smo bili napoteni na dvorišče delovne organizacije, ki se je ukvarjala s prodajo in servisiranjem tega krša. Vsi razpoložljivi, enih 20 kosov, so bili beli. Vzemi ali pusti. kakšna barva neki? Motor je na poti domov in pozneje delal ves čas tako, kot da bi pozabil zapreti'zauh'.
Poraba, konstantno 9,6 l/100 km. Ko sem se nekoč zelo potrudil sem porabo zbil na 9,1 l/100km. Potem sem se le odločil da bom zahteval popravilo te anomalije, še v garancijskem roku. Prvič ni bilo šans, "saj vse dela". "Eni pač porabijo malo več drugi malo manj". (Ja taki časi so bili in taki standardi v 'demokratičnem socializmu', 'ko sta se cedila med in mleko', kot nekateri zdaj prikazujejo tiste čase. Tega rdeči Lukec ni doživjal, a si to vseeno želi v svoji zblojeni glavi.
No čez nekaj časa sem spet odšel na servis in odločno zahteval popravilo. Spet je bilo nekaj izmikanja in izgovorov, a ker sem naletel na vodjo delavnice s katerim sva se bežno poznala in sem bil nepopustljiv v svoji zahtevi, so avto vseeno vzeli v popravilo, čeprav neradi.
Po zamenjavi vplinjača, sem vozil s povprečno porabo sedmih litrov +/-
Prevozil sem dobrih 20.000 km, potem je sledila Honda.
sporočil: 7.023
[philips]Nikoli nisem bil v partiji in v nobeni tudi ne bom.
> [shampion]
...
Potem ti pa ni šlo slabo v krutem demokratičnem socializmu, če si si lahko Hondo privoščil. Si bil v Partiji?
Honda je prišla, ker je socializem uradno crknil končno tudi v takratni jugi in Slovenija je šla na svoje.
Kršu komunistične balkanske Crvene Zastava, pa so bili pri nas šteti dnevi.
Ni bilo več omejitve uvoza nekomunističnih avtov v količini 1000 kosov za celo Jugo, ki je takrat štela enih 22,5 mio. ljudi.
Tako je bilo proti koncu, nekoliko prej je bil kontinget celih 1500 tujih nekomunističnih avtov za celo Jugo.
No, zastava je pozneje dobila svojo porcijo...
sporočil: 2.321
čas vnosa: 28.08.15 11:15
Aha, ta članek je pa namenjen določenim bralcem, ki bodo mogoče
postali naročniki, če bodo njihove fantazme zadovoljene :))).
sporočil: 4.944
čas vnosa: 28.08.15 12:54
»Čudež«, ki je mobiliziral Jugoslavijo in nasmejal AmerikoOvaj, kako da kažem:
Yugo ne traje dugo, ako traje dugo to nije Yugo
alpa
puno pruža, malo traži dok je u garaži.
sporočil: 7.023
[shampion]Naj se dopolnim, kar sem prej izpustil.
> [philips]
> > [shampion]
> ...
> ...
Ni bilo več omejitve uvoza nekomunističnih avtov v količini 1000 kosov za celo Jugo, ki je takrat štela enih 22,5 mio. ljudi.
Tako je bilo proti koncu, nekoliko prej je bil kontinget celih 1500 tujih nekomunističnih avtov za celo Jugo.
Številke uvoženih 'nekomunističnih avtov' predstavljajo odobreno letno(!) kvoto za celo nekdanjo Jugo.
sporočil: 7.023
A si ti že dal kakšno vlogo za izhod iz 'čakalnice'? Se hecam
;-)
Te pa kar vztrajno 'hladijo'.
Te pa kar vztrajno 'hladijo'.
sporočil: 1.623
[vrac]Zdaj si povedal vse o sebi.. vzemi si se frotirko pa v skalo.. bos se bolj vesel.
Ne vem zakaj toliko slabega o Jugotu? Jaz sem vozil dva, enega starega in enega novega, pa sem bil kar zadovoljen. Ko sem kupil nov Jugo 45, sem ga bil bolj vesel kot tega, ki ga vozim danes, pa sem doplačal samo za radio in klimo več kot je stal takrat cel Jugo.
sporočil: 1.066
Išete partnerja? Ne iščite več - kupite Yuga!
Kuhal vam bo, pa še porivali ga boste...
Kuhal vam bo, pa še porivali ga boste...
sporočil: 11.068
[moon]Glej, tole je anonimen forum, zato tale moja "samohvala" nima teže kot če bi se midva poznala. Pa se nisem hotel hvaliti, je pa res tako izpadlo. Sicer so pa Finance časopis, ki ga čitajo ljudje iz gospodarstva in financ, ki v večini predstavljajo premožnejši sloj v tej državi, zato ne bi smelo nikogar prizadeti ta moja nič kaj posrečena primerjava.
> [vrac]
> Ne vem zakaj toliko slabega o Jugotu? Jaz sem vozil dva, enega starega in enega novega, pa sem bil kar zadovoljen. Ko sem kupil nov Jugo 45, sem ga bil bolj vesel kot tega, ki ga vozim danes, pa sem doplačal samo za radio in klimo več kot je stal takrat cel Jugo.
Zdaj si povedal vse o sebi.. vzemi si se frotirko pa v skalo.. bos se bolj vesel.
sporočil: 6.402
[tasilo]PRed leti sem imel fikso idejo, da si želim kupiti ameriški avto, pa me je kolega (ki je sicer dosti večji amerikanofil kot jaz) prepričal v nasprotno.
> [MF-542594]
> Roko na srce, tudi Ameriški avti niso biser kakovosti. Še ko danes odpreš havbo kakšnega amerikaca in pogledaš izdelavo notranjosti si ne moreš kaj da te ne spomni na šlampasto narejeno zastavo.
He he, z yugom nismo izvozili le avta, temveč še cel know-how :)
sporočil: 7.023
[republican]Res je! Hvala za dopolnitev.
> [shampion]
> > [shampion]
> > > [philips]
> > > > [shampion]
> > > ...
> > > ...
> > Ni bilo več omejitve uvoza nekomunističnih avtov v količini 1000 kosov za celo Jugo, ki je takrat štela enih 22,5 mio. ljudi.
> > Tako je bilo proti koncu, nekoliko prej je bil kontinget celih 1500 tujih nekomunističnih avtov za celo Jugo.
>
> Naj se dopolnim, kar sem prej izpustil.
> Številke uvoženih 'nekomunističnih avtov' predstavljajo odobreno letno(!) kvoto za celo nekdanjo Jugo.
Pa pozabil si omenit več kot 100% uvozne dajatve.
Jih imam sicer še zelo v spominu.
sporočil: 7.023
[SF32]LOL!
Išete partnerja? Ne iščite več - kupite Yuga!
Kuhal vam bo, pa še porivali ga boste...
Strani: 1 2