Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Razkrivamo: OECD raztrgal projekt drugega tira. Gašperšič: Iščemo zasebnega partnerja. Cerar: Drugi tir sam po sebi ni cilj
Strani: 1
Nihče od "pametnih" še ni testiral trga investitorjev, jih vprašal, za koliko bi sami naredili, pod kakimi pogoji. Vse skupaj, vse te študije, so same sebi namen.
Projekt mora obstajati, potem pa naj (so)investitor pove, za koliko in pod kakimi pogoji gre v projekt. A tega pa v tej deželici ne znamo narediti, ker potem ni stricev zraven?
"Drugi tir" bi moral bit načrtovan iz centralne Slovenije v Koper in nato čez Sočerho oz., Milje ob obali naprej v Trst, zapakira pa se ga v celofan kot del trase hitre železnice Lizbona-Kijev, ki bi služil celemu Evropskemu kontinentu in ne samo nam Slovenskim sebičnežem. Primarno narejen za potnike, obstransko pa se notri vrine še Luko in njen tovor. Pač za udobje ljudi in enotnost "starega kontinenta" se marsikdaj vrže nepotreben denar, čeprav zadeva ni nujno rentabilna. Pri čistem biznisu se pa vedno gleda pod prste. To se lepo vidi na Francoskih hitrih železnicah (vsi TGVji peljejo v centralistični Pariz za enotnost Francije), v zadnjem času pa tudi že na Nemških, kjer samo za TGV in ICE hitre vlake gradijo posebne proge, poleg že obstoječih. Pa naj me vrag pocitra če ni res, da Bruselj tudi kaj krajcarčkov zraven pristavi.
Naši pa se kot že rečeno držijo 20 let starih načrtov še iz časov, ko se nam o EU, Euru, Schengnu, prostem pretoku ljudi in kapitala ni niti bliskalo, čez Kolpo pa so divjale krvave bitke, naša glavna prioriteta pa je bila oboroževanje....
Skratka slepi tir do Kopra je za zdaj še uvrščen na EU koridor, koliko časa bo še je pa drugo vprašanje. Medvedjo uslugo si delamo tudi z načrtovamo novo železniško povezavo z obvozom čez Sežano v Trst, namesto, da bi not vrinili Koper ter nato Trst.
Naši se pa ne znajo pogajat z EU!
Res je, da je varianta drugega tira predraga, prerazkošna in nadstanaradna za industrijski tir. Interoperabilnost bi morali v tem primeru drugače obravnavati (in zvezi s tem smernice EU). Res je tudi, da bodo drugi tir verjetno gradili tujci, ki so pa po vseh strokovnih analizah na avtocestnem programu praviloma dražji kot so bili slovenski gradbeniki. Kako kvalitetni so ti tujci pa kaže zadnje frezanje betona v predoru Markovec. Če bi se to pripetilo slovenskemu gradbenemu podjetju bi že izbruhnila velika afera. Ker so pa to naredili tujci so pa vsi ponižno tiho!
Dejstvo je da drugega tira v sedanji konstelaciji političnih sil v Sloveniji in EU ne bo! Se bomo pač morali prej vrniti v čase avstrogrske, ki je smelo gradila "ekonomsko neupravičene" projekte po Sloveniji. Sicer pa kam so nas pripeljali pametni ekonomisti in finančni izvedenci pa ni treb preveč poudarjati. Svetovno krizo niso povzročili inženirji, ki morajo uporabljati le hladno logiko in eksaktna dejstva. V financah in ekonomiji pa je ogromno filozofije in takšne ter drugačne ideologije!
Mešanje potniških in tovornih potreb je tudi problematično, ker za tovorne vlake rabiš majhen naklon, za potniške pa ne-ostre ovinke. Oboje skupaj potem privede do dolgih tunelov. Čeprav v konkretnem primeru zaradi strmine kraškega roba tudi ne vem, če bi obstajala kakšna boljša rešitev za izključno tovorno progo.
Kaj mi to rabimo??
Kdaj bodo odleteli sanjači iz SŽ in DRI???? kolikokrat je treba še pokazati, da so nesposobni in ne smejo odločati o davkoplačevalskem denarju niti pri eni žarnici na postaji, ne pa železniški trasi!!
Imena odgovornih za to neumno idejo in odgovornost!?!?!
Najbolj dobičkonosno bi bilo, da tuja firma kupi Luko Koper in Luko Trst, ju poveže s tirom Koper-Trst in ima pot odprto proti Divači in proti Monfalconeju. Pa še Koprčani bi bili veseli direktne železniške povezave z Italijo. Case closed.
[blink]S povezavo Koper-Trst še nisi kaj dosti naredil, ker je tudi povezava južnega dela tržaškega pristanišča z železnico precej slaba, tako da bi bili novi tuneli pod mestom nujni.
Najbolj dobičkonosno bi bilo, da tuja firma kupi Luko Koper in Luko Trst, ju poveže s tirom Koper-Trst in ima pot odprto proti Divači in proti Monfalconeju. Pa še Koprčani bi bili veseli direktne železniške povezave z Italijo. Case closed.
Kot vemo se gradi s sredstvi EU odsek proge Pragersko - Hodoš, morale bi se zamenjati vse tračnice (EU standard - večja obremenitev) in železniški tirni pragovi, ki morajo biti betonski (prenapeti beton - znotraj so štiri jeklenice) in kaj so si ti slovenski veleumi izmislili, na postajah ob tej progi so pustili lesene pragove in stare tirnice, z novimi pa sedaj obnavljajo kritični del proge na Primorkem 100 m! in ko bo projekt Pragersko- Hodoš končan in bo prišla EU kontrola bo kar velik večmilijonski cirkus.
Najvažnejše pa je, da je naše železniško omrežje 110 in ne 220 izmeničnih voltov, zato morajo biti trafopostaje dvakrat bolj na gosto in niso kompatibilne z 80% evropskimi železnicami.
Strani: 1