Strani: 1

FIN-270615 sporočil: 17
[#2532342] 05.07.15 13:07
Odgovori   +    22
Verjetno najboljši članek, kar sem jih letos prebral na Financah.

Trezna, poglobljena in strokovna analiza, ki ne prežvekuje že tisočkrat povedanih stvari, ampak prinaša nove ideje. Po petih letih krize sem prvič prebral resnejšo analizo vpliva energetske odvisnosti Grčije na gospodarstvo.
anon-187668 sporočil: 5.835
[#2532351] 05.07.15 13:43
Odgovori   +    20
"... razpad Evropske unije dejansko lahko postane resničnost."
Namesto razpad, bi bilo bolje zapisati: razdelitev. Razdelitev EU na gospodarsko in finančno močni in na drugi manj močni del, pa dejansko lahko postane resničnost. In vsak od teh delov bo bolj ali manj uspešno živel naprej vsaj nekaj let ali celo desetletij. Mnoge države se bodo potegovale za uvrstitev v močni del. Postavljeni bodo pogoji za uvrstev. "Fevdalne" države imajo bolj malo možnosti.

Slovenija je v nekaterih pogledih še vedno "fevdalna" država. To se vidi po odnosu oblasti do podložnikov, v odnosu višjih uslužbencev državnih ustanov do njim podrejenih delavcev in še po enem kazalcu, ki je konkretno merljiv.

Slovenija ima kljub temu, da smo že v 21. stoletju, še vedno več kot 100 naselij, ki nimajo elektrike, vode in kanalizacije. Naselja niso opuščena, v njih živijo družine z otroki. Podatek ni izmišljen, o tem je govoril minister za okolje in prostor.
bozga sporočil: 6.303
[#2532359] 05.07.15 14:52
Odgovori   +    39
A se je kdo vprašal, zakaj se nad socializmom in socialisti navdušujejo v državah kjer so državljani najbolj revni, v bogatih "neoliberalnih" ZDA pa so socialisti eksote, ki predvsem veljajo v prvi vrsti za prvorazredne ekonomske analfabete. A ni že kar smešno, da bi svet globalno spreminjalo par socialistično navdahnjenih "mandeljcev" iz držav, kjer celoten BDP ne dosega prometa nekaj ameriških korporacij. Kakšni "Kekci" so to, ki verjamejo, da bodo s stresanjem socialističnih puhlic spreminjali svet in ekonomske zakonitosti, ki jih postavljajo najbolj prodorni spet z ZDA na čelu, ki ima mimogrede tudi največji vpliv na vodenje IMF. Dajmo socialisti, za začetek zberimo denar in kupimo Telekom, pomagajmo grškim bratom, da se tudi oni otresejo "neoliberalizma", potem pa gremo nad Apple, Google, Amazon.
anon-130092 sporočil: 524
[#2532433] 05.07.15 20:35
Odgovori   +    2
OK, je kar je. Se splača danes kaj zašpekulirat in pretvorit Evre v Dolarje ali Franke in nato jutri nazaj, ko se po vsej verjetnosti pričakuje pokanje na finančnih trgih?
sopranos sporočil: 11.404
[#2532436] 05.07.15 20:37
Odgovori   +    2
Zanimiv tekst.
Brane sporočil: 2.077
[#2532447] 05.07.15 20:53
Odgovori   +    15
"Raje se bomo sprijaznili z 360 milijard evrov izgube in tvegali ogromno kolateralno škodo, kakor pa da bi si priznali hudo preteklo napako. Kar pa v razgretem političnem okolju in trenutni medijski gonji ne predstavlja tako velikega problema."
V članku je precej zanimivih pojasnil, na trge pa se avtor očitno ne spozna.

Poglejte primer Argentine 2002 do 2010. Izgube niso 100%, kot je zapisal avtor.
Običajno je tako, da se bodo po defaultu našli neki kupci obvezni "mrhovninarji" recimo pri Argentincih je bilo to venezuelski bankir Vargas, ki bodo začeli kupovati "poceni" obveznice.
Potem se bo skušala v ta šil vključiti tudi Grčija sama in bo ponudila zamenjavo obveznic iz defaulta za neke nove (mogoče na rast BDP vezane ... in z nekim diskontom torej znižano nominalno vrednostjo starih. Pri Argentini je bilo to 30%. PRecejšen del upnikov se bo odločil za menjavo, nekateri pa bodo vztrajali na originalnih obveznicah v defaultu. Argentina je po osmih letih ponudila še eno zamenjavo in v obeh zamnjavah skupaj je sodelovalo že skoraj 90% upnikov.

Razumeti je treba, da se z defaultiranimi obveznicami ves čas trguje (tako kot se je z jugoslovanskimi ob razpadu Juge). ZAto lahko nakup na sekundarnem trgu po npr. 20% in potem uradna zamenjava po 30% pomeni za specializirane sklade tudi 50% donos v nekem obdobju. Skratka default ni popolna izguba kot piše avtor, ampak je sedmina, na kateri se nekateri lepo najejo in omastijo.
anon-232314 sporočil: 1.069
[#2532481] 05.07.15 21:40
Odgovori   +    12
Predpisati državi, ki trpi za zunanjim deflacijskim šokom še notranjo deflacijsko terapijo lahko smatramo kot zgodovinsko napako.
Zgodovinska napaka je sprejem Grčije v €. Tole zgoraj je zgolj posledica.

Treba je vedeti, da € ne bi obstajal, če bi že od začetka bil transferna unija in če bi že od začetka vključeval delitev suverenosti. Torej je rigidnosti evra treba vzeti kot dejstvo. € je pač nemška valuta - v dobrem in slabem.

V takšnih okoliščinah je potrebna stroga proračunska disciplina. Grčija je prikrivala minuse in pokazala, kaj se zgodi s fiskalno neodgovorno državo v evro coni.

Nauk zgodbe je, da € ni primerna valuta za vse države. In to je glavna napaka in nauk za € zagovornike, ki jo bodo morali jasno in glasno priznati. In vgraditi možnosti izstopa.
Brane sporočil: 2.077
[#2532556] 06.07.15 08:01 · odgovor na: Brane (#2532447)
Odgovori   +    12
Zadnja sprememba: Brane 06.07.2015 08:16
[brane]
Potem se bo skušala v ta šil vključiti tudi Grčija sama in bo ponudila zamenjavo obveznic iz defaulta za neke nove (mogoče na rast BDP vezane ... in z nekim diskontom torej znižano nominalno vrednostjo starih. Pri Argentini je bilo to 30%. PRecejšen del upnikov se bo odločil za menjavo, nekateri pa bodo vztrajali na originalnih obveznicah v defaultu. Argentina je po osmih letih ponudila še eno zamenjavo in v obeh zamnjavah skupaj je sodelovalo že skoraj 90% upnikov.

Mogoče se sprašujete zakaj začne bankrotirana država sama odKupovati "priznavati" svoj dolg.
To se običajno zgodi zato, ker se po nekaj letih hudega trpljenja ljudstva, zamenja vlada in skuša ubrati tudi drugačno pot.

Dokler je država v defaultu, se mora zanašati samo na svoje lastno varčevanje, ki pa ga je zelo malo, saj so npr. Grki iz bank dvignili "skoraj vse - oziroma zelo veliko". Zato je tudi napredek take države zelo počasen, zaradi defaulta pa nima dostopov do mednarodnih trgov kapitala in ne more izdati nobene mednarodne obveznice.
Nekaj podobnega se je dogajalo tudi s Slovenijo v devetdesetih letih, ko smo morali najprej urediti obveznosti iz starih jugoslovanskih dolgov, da smo bili pripuščeni k mednarodnem financiranju.
Če se zamenjava dolga oziroma obveznic dela na dobri tretjini (kot pri Argentini ali okoli polovice, kar je bolj verjetno pri Grčiji), državi dolžnici taka zamenjava omogoča normalizacijo delovanja (dolg pade na 60 do 90% BDP) in državljanom zaradi povečanja gospodarske rasti boljše življenje.

ZATO DRŽAVE V NEKAJ LETIH PO DEFAULTU TE ZADEVE TUDI FORMALNO UREDITJO IN ZATO UPNIKI NE IZGUBIJO VSEGA, KOT V ZADNJIH DNEH LAHKO PREBEREMO OD RAZLIČNIH "POZNAVALCEV".
anon-258837 sporočil: 1.755
[#2532559] 06.07.15 08:17
Odgovori   +    9
Dejstvo je, da napake so bile narejene na obeh straneh. Po moje je najbolje,d a pustijo Grčijo bankrotirati in vzamejo nazaj drahmo. prebivalcvi bi veliko izgubili, vsaj tisti, ki niso dvigovali prihrankov, ampak sami so si izbrali to pot. Če bodo Grčiji sedaj dali denar, bodo socialisti zmagoslavno paradirali po Evropi, češ prav smo imeli. Grčija pa tudi novega denarja ne bo vrnila, kot ga že velikokrat do sedja ni. Njen predlog v smei tranferjev kaže na to in mi, ki smo bili v Jugoslaviji, vemo da to ne gre, ker se bo demokracija prebudila v preostalem delu Evrope, ki mora za te transferje plačevati. Prav neverjetno je, da si sposojajo denar, potem pa zmerjajo posojilodajalce s teroristi. Ko poslušaš ljudi na TV, se mi zdi, da imajo čisto oprane možgane, saj so si oni izposojali denar za svoje pokojnine in plače, ne pa za naše.
Endimion sporočil: 10.252
[#2532565] 06.07.15 08:40 · odgovor na: (#2532373)
Odgovori   +    6
Nimda velika vecina teh pomorsckov NITI slucajno ni grkov.

Place pomorscakov globalno ureja International Transport Workers Federation. In ti, ki imas Struklja v zelodcu, bos zgrozen , ce ti povem, da lahko frajerji zaustavijo komplet ladjarjevo floto pa ceprav ga je z zaposlenimi sral na samo eni ladji. To je fantasticno dobro organizirana zadeva in prav je da obstaja. Izkoriscanja je na morju bistveno vec kot na kopnem. In minimalne place pomorscakov so urejene tako glede na ladijsko hierarhijo kot tudi geografko gledano.

Podatki o placah so lahko varljivi. Gre lahko tudi za brutto brutto zneske. Se pravi pomorscak sam placuje prispevke in davke. Ta sistem poznam se iz casov Splosne plovbe. In kot tretje velika vecina pomorscakov dobiva placo le med trajanjem pogodbe. Se pravi ce v enem letu prepluje 8 mesecev, je tudi placan le 8 mesecev, 4 pa ne. In moras potem povprecno mesecno placo izracunat. No nekaj je resnice tudi v tem da pomorscak med plovbo nima stroskov z urejanjem prebivalisca in prehrano.
Endimion sporočil: 10.252
[#2532581] 06.07.15 09:17 · odgovor na: Endimion (#2532565)
Odgovori   +    2
In da malo osvetlim s stevilkami.

Recimo da je placa pomorscaka 7000€.

Dela 8 mesecev letno, 4 je doma.

Njegov povprecni mesecni brutto prihodek je 4667 €.

Odstejmo prispevke in akontacijo dohodnine, kar znese pri tem znesku malo vec kot polovico. In mu na mesec ostane okoli 2200€.

Ja je 2x povprecne slovenske place. A je tudi delo v delovnem okolju, ki spada po merilih ILO v top 5 nevarnih in stresnih.

Samo da dam Nimdov link v perspektivo.

In trobentanje da so grski ladjarji malo ali nic obdavceni. Nemcija ima vzporedni register ladij ki se jih drugace davcno obravnava kot druge pravne subjekte. Razlog za to tici v tem da je zgodovina pomorstva ter uzance vezane na prevoz tovora po morju povsem drugacna od sicersnjega razvoja davscin na kopnem, ki je naslednik fevdalnih druzbenih razmerij.
bc123a sporočil: 48.253
[#2532586] 06.07.15 09:27 · odgovor na: (#2532569)
Odgovori   +    0
[kajulci]
>Oba padca cen goriva v letih od 2005 do 2008 in od 2011 do 2014 sta za državo pomenila ogromen prenos plačil v tujino. Tako s padcem cen nafte kot s stabilizacijo ladijskega prometa bi se sami po sebi lahko ustvarili dobri pogoji za dolgoročno gospodarsko okrevanje Grčije.

A je to napaka ali jaz tega ne razumem? Če so cene nafte padle, ladjarji pa tankajo v tujini, bi se naj prenos plačil v tujini zmanjšal?
Avtorjeva teza je, da je za velik del grskih problemov kriv energijski sok, ker je nesorazmerno odvisna od uvozene energije. Kar jo je naredilo za zelo ranljivo. Zakaj pise to o tankanju v tujini? Zato ker pravi, da je ta odvisnost se vecja, kot jo kaze statistika.
>Padec cen energentov se je v domačem gospodarstvu izrazil predvsem kot upad povpraševanja. Omejil je kupno moč. V pomorskem prometu, se je izrazil kot upad ponudbe, ki je preko padca cen prevoznih tarif dvignil najbolj pomembno veleprodajno ceno/vmesno potrošnjo in dodatno skrčil maržo.

Ne razumem. Padec cen energentov bi naj povečal povpraševanje? A ni notranja deflacija ukrep s katerim se povpraševanje poveča, padec cen energentov pa je kot neke vrste deflacija v malem? In kako lahko padec cen omeji kupno moč, a jo ne poveča? In kaj to pomeni, da se je to v pomorskem prometu izrazilo kot upad ponudbe? Katere ponudbe? In katera je zdaj ta vmesna potrošnja/veleprodajna cena?

>Vrh napačnega dojemanja situacije je bil dosežen s trditvijo, da so stroški dela na enoto preveč strmo narasli. Ekonomisti, kot so Hans-Werner Sinn, so vsa ta leta z gotovostjo zatrjevali, da so močno povišane plače gradbenih delavcev odgovorne za porast cen nepremičnin. Na tem prepričanju notranje devalvacije je temeljil celotni pristop politike Trojke.
Od kdaj pa je devalvacija to, da stroški dela na enoto narastejo? Od kje zdaj ta notranja devalvacija, v katero je bila trojka kao prepričana? Močno povišane plače gradbenih delavcev so dvignile cene, in to naj bi bila notranja devalvacija? A ni to ravno kontra devalvaciji?
narasli PREJ. Clanek govori o razmerah, ki so grcijo pripeljali v stanje, ko jo je kriza 2008 bankrotirala. Prevod je res malo neroden!

In v naslednjem odstavku članek trdi tole:
>V resnici so cene nepremičnin od leta 1995, tako kot v drugih perifernih državah, močno narasle in se do leta 2008 več kot potrojile,

Ta odstavek je napisan tako, kot da bi v prejšnjem odstavku pisalo, da so ekonomisti trdili, da so cene nepremičnin v Grčiji padale. A je to zopet napaka?

Bi prosila tiste, ki razumejo celoten članek, da pojasnijo, kaj te navedbe v članku pomenijo.
Clanek govori, zakaj se je grcija po krizi 2008 sesula, drugi pa ne.
anon-366377 sporočil: 2
[#2532602] 06.07.15 10:03
Odgovori   +    0
čas vnosa: 06.07.15 10:02
To sporočilo je izbrisal avtor (06.07.2015 10:26)
bc123a sporočil: 48.253
[#2532610] 06.07.15 10:30 · odgovor na: (#2532606)
Odgovori   +    2
[kajulci]
Ja, to kar si ti napisal, mi je jasno, ampak meni iz članka to, kar si ti napisal, ne izhaja.
Prevod ni ravno nek biser. Sem bral original pred tem:

deutsche-wirtschafts...tastrophe/
anon-366377 sporočil: 2
[#2532620] 06.07.15 10:57
Odgovori   +    3
čas vnosa: 06.07.15 10:35
"Oba padca cen goriva v letih od 2005 do 2008 in od 2011 do 2014 sta za državo pomenila ogromen prenos plačil v tujino".

Od 2005 do 2008 in od 2011 do 2014 so cene goriv naraščale. Vsaj prevedli bi lahko pravilno.
Endimion sporočil: 10.252
[#2532629] 06.07.15 11:13 · odgovor na: (#2532580)
Odgovori   +    6
Da te se malo izobrazim.

Loscilcev palube ni vec. Na tovornih ladjah poznamo mornarje (Ordinary Seaman) in krmarje (Able bodied Seaman oz. AB). Imamo pa se Vodjo krova, ki to svojo asfaltersko bando komandira. Angleski naziv zanj je Boatswain. V zargonu se mu rece Noštromo. Potem imava se najmanj 3 castnike krova (Terco, Sekondo in Chief). Velike potniske krizarke jih imajo po 6 (duplirana posadka na mostu). V strojnici pa imas enega ali dva cistilca stroja. Potem je en ali dva mehanika. En elektricar. Pa spet trije castniki in upravitelj stroja. Upravitelju se rece Chief Engineer oziroma Kapo po pomorsko. Nad vsemi temi pa bedi in za njih dela odgovarja en sam poveljnik, po anglesko Master. Ko zaslisim za poveljnika besedo kapitan dobim ospice. Kapitane mas lahko najmanj 4 na ladji. Master je samo eden! Beseda Kapitan dolge plovbe je naziv ki ti ga podeli certifikatska ustanova v drzavi. Pri nas je to urad RS za pomorstvo v Kopru (Mimogrede njihov sef Jadran Klinec je moj nekdanji sosolec iz pomorske sole. Zelo sposoben fant.) naziv poveljnik pa ti podeli ladjar. Ko mu skozi leta sluzbe dokazes sposobnost za vodstveno funkcijo. Je pa ono prvo predpogoj za drugo.

Paluba ni paluba ampak po slovensko krov oziroma po anglesko deck. Sama zastava ladje je pomembna le z vidika obdavcitve ladje kot osnovnega sredstva oziroma premozenja. Z vidika posadke je pomemben domicil podjetja s katerim ima pomorscak sklenjeno pogodbo o zaposlitvi. Na svetu je ogromno primerov ko lastnik ladje nima svojih pomorscakov ampak jih najema od agencij. Te ponavadi potem skrbijo tudi za tehnicno upravljanje in vzdrzevanje ladje. Iskanje tovora in optimalnih poti v primeru t.i. Proste plovbe pa je ćahko domena ladjarja, agencije ali pa bareboat najemnika ladje. Ladjar pa lahko ima vse skupaj kar pri sebi. Splosna plovba je tako dolgo delovala.

Hocem reci. Pomorstvo je precej drugacna bestija od nasih kopenskih poslov. Uzance in pravila so se vzpostavljala z odkrivanjem novega sveta in razvojem mednarodne trgovine. Z razvojem le te se je tudi poleg fevdalcev vzpostavljal nov druzbeni sloj trgovcen, ki so svpj status zasluzili in ne podedovali. In da bi zdaj EU srala po sistemu ladjarskih poslov zaradi obdavcitve nekaj tajkunov? Dajte ga no srat.
azrael sporočil: 325
[#2532631] 06.07.15 11:17 · odgovor na: anon-366377 (#2532620)
Odgovori   +    1
[magneta]
"Oba padca cen goriva v letih od 2005 do 2008 in od 2011 do 2014 sta za državo pomenila ogromen prenos plačil v tujino".

Od 2005 do 2008 in od 2011 do 2014 so cene goriv naraščale. Vsaj prevedli bi lahko pravilno.
Hvala za opozorilo, magneta.

LP Rok Pikon
bc123a sporočil: 48.253
[#2532690] 06.07.15 13:47 · odgovor na: (#2532687)
Odgovori   +    2
[kajulci]
V povezavi s POPRAVLJENIM prejšnji odstavkom pa tale zgornji odstavek nima več nobenega smisla, sploh. Ker so cene nafte rasle, in NE padale, ne vem kako se to potem navezuje na padec cen nafte v Ameriki. Ker Amerika ima svojo nafto in jasno, da jo padec cen nafte prizadane, za razliko od Grčije, ki nafte nima in ji padec cene nafte koristi.
Original pravi

Zu den externen Faktoren gehört seit 2009 ein immenser Preisverfall der Frachtraten der Handelsschifffahrt, der wichtigsten Exportpreise des Landes. Dazu gehören auch zwei kurz aufeinander folgende Erdölpreisschocks in den Jahren 2006-08 und 2011-14. Griechenland hat aufgrund seiner maritimen Exposition eine im internationalen Vergleich einzigartig hohe Energieabhängigkeit. Diese Energieabhängigkeit drückt sich in den Kosten der Nettoenergieimporte relativ zum nominellen Bruttoinlandprodukt aus. Kein anderes OECD-Land erreicht auch nur annähernd solche Werte wie Griechenland.

Zum Vergleich werden hier die USA angeführt. Dort gibt es eine breite wissenschaftliche Literatur, welche Energiepreisschocks und die Kosten der Energieimporte als wesentliche Ursachen der Krisen der 1970er und frühen 1980er Jahre wie auch der Rezession von 2009 hervorhebt. In Bezug auf Griechenland, wo sich der Effekt in ganz anderen Dimensionen abspielt, wird das nicht einmal erwähnt. Eine schwere Fehlleistung der Ökonomen des IWF, der EZB, der Europäischen Kommission und anderer Analytiker des Landes.


Nic ne pise rasti/padcih glede ZDA, ampak samo o naftnih sokih, ki so v ZDA povzrocili hude recesije. In da ce podobna spoznanja prenesemo na grcijo, je katastrofa da trojka tega ni upostevala (torej da je pri grciji bil eksterni sok cen energije mocan dejavnik krize in poglobitve recesije).

Dajte prosim tale članek konkretno prevetriti in smiselno preoblikovati.
Financarji so odlicen clanek s prevodom kar precej zmasakrirali. Morda pa bi lahko v prihodnosti za Finance tudi prevajal znanstveni prodekan fakultete za elektrotehniko :)

Strani: 1