Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Trije obrazi hibridnega sveta

Strani: 1

anon-154083 sporočil: 6.570
[#2531869] 03.07.15 08:18
Odgovori   +    0
Vprašanje je, koliko je bilo smiselno "preko generatorja krepiti njene zaloge", baterije namreč.
anon-69588 sporočil: 26
[#2531874] 03.07.15 08:33
Odgovori   +    2
to je odličen avto, sem ga vozil in prevozil kompletno lj obvoznico + vzpon na katarino na električni pogon only, kolegi na nizozemskem ga tudi vozijo in so prav tako navdušeni
anon-110019 sporočil: 327
[#2532064] 03.07.15 14:27 · odgovor na: anon-154083 (#2531869)
Odgovori   +    0
[jani1974]
Vprašanje je, koliko je bilo smiselno "preko generatorja krepiti njene zaloge", baterije namreč.
Marsikdaj je to smiselno!
Recimo bolj učinkovito je,da pri konstantni vožnji izven mesta hkrati napolniš še prazne baterije,nato pa se v počasni mestni vožnji voziš samo na elektriko...kot pa da pustiš prazne baterije in se po mestu voziš na bencin! V vedno več evropskih mestih pa se po centru sploh ne smeš voziti na gorivo,zato je še toliko bolj smiselno,da že prej izven mesta napolniš baterije z motorjem!
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2532066] 03.07.15 14:41 · odgovor na: anon-110019 (#2532064)
Odgovori   +    0
[shark211]
> [jani1974]
> Vprašanje je, koliko je bilo smiselno "preko generatorja krepiti njene zaloge", baterije namreč.

Marsikdaj je to smiselno!
Recimo bolj učinkovito je,da pri konstantni vožnji izven mesta hkrati napolniš še prazne baterije,nato pa se v počasni mestni vožnji voziš samo na elektriko...kot pa da pustiš prazne baterije in se po mestu voziš na bencin! V vedno več evropskih mestih pa se po centru sploh ne smeš voziti na gorivo,zato je še toliko bolj smiselno,da že prej izven mesta napolniš baterije z motorjem!
Ja, ampak kolikor sem jaz bral, so to počeli na avtocesti, in to proti Primorski. Ko se dvotonska škatla že tako maksimalno napreza, so jo obremenjevali še s polnjenjem baterij.
anon-110019 sporočil: 327
[#2532162] 03.07.15 20:29 · odgovor na: anon-154083 (#2532066)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-110019 03.07.2015 20:38
[jani1974]
> [shark211]
> > [jani1974]
> > Vprašanje je, koliko je bilo smiselno "preko generatorja krepiti njene zaloge", baterije namreč.
>
> Marsikdaj je to smiselno!
> Recimo bolj učinkovito je,da pri konstantni vožnji izven mesta hkrati napolniš še prazne baterije,nato pa se v počasni mestni vožnji voziš samo na elektriko...kot pa da pustiš prazne baterije in se po mestu voziš na bencin! V vedno več evropskih mestih pa se po centru sploh ne smeš voziti na gorivo,zato je še toliko bolj smiselno,da že prej izven mesta napolniš baterije z motorjem!

Ja, ampak kolikor sem jaz bral, so to počeli na avtocesti, in to proti Primorski. Ko se dvotonska škatla že tako maksimalno napreza, so jo obremenjevali še s polnjenjem baterij.
In iz česa sklepaš,da se je motor maksimalno naprezal? Verjetno niso polnili baterij pri 170 km/h v vrhniški klanec :)
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2532201] 04.07.15 08:09 · odgovor na: anon-110019 (#2532162)
Odgovori   +    0
[shark211]
> [jani1974]
> Ja, ampak kolikor sem jaz bral, so to počeli na avtocesti, in to proti Primorski. Ko se dvotonska škatla že tako maksimalno napreza, so jo obremenjevali še s polnjenjem baterij.

In iz česa sklepaš,da se je motor maksimalno naprezal? Verjetno niso polnili baterij pri 170 km/h v vrhniški klanec :)
Kolikor vidim, je maksimalna hitrost avta 170 km/h, tako da toliko v vrhniški klanec sploh ni šel, polnjenje akumulatorjev in vklopljena klima, luči in radio gor ali dol.
Ima pa motor zanimivo karakteristiko, maksimalni navor in maksimalno moč oboje pri 4500 vrtljajih. Očitno ga pri maksimalnem navoru elektronika "odreže". Kar pa hkrati pomeni nestabilno karakteristiko...
Ker ne vemo, kako je reguliran brezstopenjski menjalnik in ker avtomobil nima števca vrtljajev, je nemogoče natančno vedeti, kaj se je dogajalo, ampak takole na pamet bi rekel, da je škatla tulila na 4500 vrtljajih, ker se novinarji pač ne morejo voziti 110 km/h na desnem pasu :-)
chef sporočil: 2.986
[#2532222] 04.07.15 12:55 · odgovor na: anon-154083 (#2532201)
Odgovori   +    1
Ni kaj dosti tulil, baterije smo enkrat polnili tudi na relaciji Razdrto - Šempeter (ni morje le Portorož ;) ter v tisti poti iz opisa nekje od Unca proti Lj - najbrž se strinjaš, da gre tam bolj kot ne navzdol ;) Je pa težko na omejenem prostoru detajlno spisat, kaj in kako.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2532290] 05.07.15 08:19 · odgovor na: (#2532269)
Odgovori   +    3
Temu se reče zaporedni hibrid. Recimo Chevrolet Volt/Opel Ampera, Fisker Karma, pa BMW i3, če dopolačaš za generator.
Je pa res, da ni še nihče predlagal, da bi avto parkiran na mestu polnili z generatorjem, ker se jih v takšnem primeru priključi na električno vtičnico :-)
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2532388] 05.07.15 18:40 · odgovor na: (#2532329)
Odgovori   +    0
[valsidalado]
> [jani1974]
> Temu se reče zaporedni hibrid. Recimo Chevrolet Volt/Opel Ampera, Fisker Karma, pa BMW i3, če dopolačaš za generator.
> Je pa res, da ni še nihče predlagal, da bi avto parkiran na mestu polnili z generatorjem, ker se jih v takšnem primeru priključi na električno vtičnico :-)

Hvala. Ni to to, a vseeno. Saj ne rečem - hrup na parkiriščih pač (ko ga drugi slišijo, povzročitelj pa ne ipd). Vseeno bi bil pa tak sistem zanimiv, s pogonom izključno na elektromotorje, kjer se potem menja samo način polnjenja baterije oz. agregat (ta je potem lahko bistveno šibkejši ipd). Počakajmo. Le nakazal sem, kam utegne razvoj vse iti. Lahko bi komu pri nas padla kakšna ideja... in če ima denar (jaz ga ni mimam in liberlno delim, kar pač imam, čeprav točno to ni najbolj liberalno) ...
Ne razumem, kaj bi bila razlika. Pri zaporednih hibridih pogon je izključno na elektromotorje in potem se menja samo način polnjenja.

Vse kar je razlika glede na tvojo idejo je to, da imajo dovolj močne motorje z notranjim zgorevanjem, da proizvajajo dovolj elektrike tudi za hitro vožnjo po avtocesti. Ti bi pa moral delno napolniti baterije že prej.

Vsekakor bi lahko Ampero na tak način uporabljal, samo ločeno zaklepanje vrat bi moral vgraditi :-)
anon-110019 sporočil: 327
[#2532594] 06.07.15 09:48 · odgovor na: anon-154083 (#2532290)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-110019 06.07.2015 09:53
[jani1974]
Temu se reče zaporedni hibrid. Recimo Chevrolet Volt/Opel Ampera, Fisker Karma, pa BMW i3, če dopolačaš za generator.
Je pa res, da ni še nihče predlagal, da bi avto parkiran na mestu polnili z generatorjem, ker se jih v takšnem primeru priključi na električno vtičnico :-)

Ampera ni zaporedni hibrid!
100% zaporedni hibrid je samo BMW i3,ki ima pogon na kolesa izključno na elektromotor,bencinski dvovaljni motor pa samo polni baterije in nima nobenega direktnega stika s pogonskimi kolesi!
Pri Amperi/Voltu so Oplovi marketinški "strokovnjaki" reklamirali,da ima pogon samo na elektromotor,kar pa seveda ni res,ker Ampera ima pogon speljan preko Voltec pogona,ki ga sestavljajo bencinski motor in dva elektromotorja.To je relativno zapleten,a učinkovit menjalniško-pogonski sistem,kjer pri napolnjeni bateriji pogon deluje samo na elektromotor. Pri prazni bateriji (ali načinu vožnje Hold,kar pomeni,da motor vzdržuje kapaciteto baterije na enaki ravni) se stvar spremeni,ker nad 130 km/h ali pri močnejšem pospeševanju se v pogon pogonskih koles vmeša oz.doda svojo moč še bencinski motor.
Opel/Chevrolet je ves ta opis izpustil iz svojih katalogov za kupce,ker ga večina ljudi itak nebi razumela,zato so zadevo poenostavili in pač napisali,da je Volt/Ampera električni avto z generatorjem,ki polni baterije,kar pa seveda ni res,ker ima bencinski motor v določenih pogojih vožnje direktni pogon na kolesa.Lahko rečemo,da je Ampera pol zaporedni in pol vzporedni hibrid,sigurno pa ni 100% zaporedni hibrid!
Nekaj opisa še v angleščini:
Electric Low-Speed [in Charge-Depleting (CD) mode]: The simplest and most well-known of the Volt's four modes, this calls for the vehicle to use the charge from its 435-lb lithium-ion battery pack to power a 111-kW ac traction motor. When the traction motor turns, it transmits power to a sun gear in a planetary gear set, which turns the drive axle. Volt owners are expected to make heavy use of this mode - many will drive the car to work and back, charge it at night, and never use a drop of gasoline in the process.

Electric High-Speed [in Charge-Depleting (CD) mode]: The Volt typically hits this mode at about 70 mph. Then, the supervisory controller splits the power between the large traction motor and a smaller 54-kW generator-motor (which is still operated by the battery). The planetary gear set blends the power from the two motors and sends it to the drive axle. Even as it switches to this mode, however, the Volt still isn't employing its internal combustion engine - and therefore still isn't burning any gasoline.

Extended Range Low-Speed [in Charge-Sustaining (CS) mode]: When the battery's charge drops to an unacceptable level, the 1.4-â„“ I-4 engine makes its debut. At low speeds, the engine spins the generator-motor, which replenishes the battery.

Extended Range High-Speed [in Charge-Sustaining (CS) mode]: This is the most complicated and controversial (see sidebar) of the Volt's four modes. With the battery depleted at higher speeds (70+ mph), the controller opts for a power split. It calls for power to be delivered through the big traction motor and through the smaller generator-motor. Unlike the other modes, however, this one calls for the generator-motor to transmit power directly into a ring gear in the vehicle's planetary gear set. GM says it has a good reason for doing this - electric motor efficiency typically plummets at higher speeds. "You're bringing down the speed of the main traction motor and supplementing it with the generator-motor," a GM spokesman says. "As a result, you're improving the efficiency."
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2532636] 06.07.15 11:26 · odgovor na: anon-110019 (#2532594)
Odgovori   +    1
[shark211]
> [jani1974]
> Temu se reče zaporedni hibrid. Recimo Chevrolet Volt/Opel Ampera, Fisker Karma, pa BMW i3, če dopolačaš za generator.
Ampera ni zaporedni hibrid!
100% zaporedni hibrid je samo BMW i3,ki ima pogon na kolesa izključno na elektromotor,bencinski dvovaljni motor pa samo polni baterije in nima nobenega direktnega stika s pogonskimi kolesi!
Sem preveril še enkrat in tudi Karma je zaporedni hibrid!
bobek13 sporočil: 4.301
[#2532686] 06.07.15 13:37
Odgovori   +    0
tam pri testu enga drugega električarja, je nekaj pisalo, kak se to splača, sploh dokler so polnilnice po mestih zastonj... tule, ga napolniš na domači vtičnici - kolko € elektrike na domačem računu doprinese ta ena polnitev za 50km dosega?

lpA
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2532696] 06.07.15 13:58 · odgovor na: bobek13 (#2532686)
Odgovori   +    0
Mitsubishijevih 12 kilovatnih ur stane recimo dober evro in pol.
anon-163499 sporočil: 950
[#2532713] 06.07.15 15:37
Odgovori   +    1
Elektrika trka na vrata, haha. Sam se že skoraj 10 let vozim s hibridom. Dokler ni bilo nemcev zraven ste jih samo pljuvali, zdaj pa trka. Zdaj so pa oh in sploh... Vožnja zastonj in ne vem kaj še. Vožnja ni nikoli zastonj. Li ionske baterije, na katere se zdaj navaljuje imajo eno neprijetno lastnost. Crknejo. In to ne delno, ampak v celoti. To potem še zdaleč ni zastonj. Medtem, ko bodo stari hibridi, ki ste jih pljuvali, delali še na 100k km, bodo tile konjički že rabili nove baterije. Koliko stanejo? Po 5ih letih ne bo želel nihče kupit takegale hibrida z litijevo baterijo...
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2532719] 06.07.15 16:19 · odgovor na: anon-163499 (#2532713)
Odgovori   +    0
Janko, pa ti si pravi džek.
chef sporočil: 2.986
[#2532720] 06.07.15 16:20 · odgovor na: bobek13 (#2532686)
Odgovori   +    0
Outlanderja lahko polniš tudi na hitri polnilnici, ker nismo imeli kabla, nismo probali.
anon-110019 sporočil: 327
[#2532723] 06.07.15 16:38 · odgovor na: anon-154083 (#2532636)
Odgovori   +    0
[jani1974]
> [shark211]
> > [jani1974]
> > Temu se reče zaporedni hibrid. Recimo Chevrolet Volt/Opel Ampera, Fisker Karma, pa BMW i3, če dopolačaš za generator.
> Ampera ni zaporedni hibrid!
> 100% zaporedni hibrid je samo BMW i3,ki ima pogon na kolesa izključno na elektromotor,bencinski dvovaljni motor pa samo polni baterije in nima nobenega direktnega stika s pogonskimi kolesi!

Sem preveril še enkrat in tudi Karma je zaporedni hibrid!
Tehnike Karme ne poznam tako dobro kot Amperine,kakor pa sem prebral,bencinski motor res nima mehanskega stike s kolesi v nobenem režimu vožnje,ampak samo poganja generator,ki proizvaja elektriko za direktni pogon koles,ali pa polni baterije.
To sicer ni preveč dobra rešitev s stališča izkoristka,saj je znano,da ima tak sistem dober izkoristek samo do nekje 130 km/h,pri višjih hitrostih pa je bolje,da bencinski motor direktno poganja kolesa,kot pa polni baterije ali poganja generator.
Če je baterija dovolj zmogljiva še gre,pri manjših baterijah pa je bolje,če je hibrid vzporedni. To je tudi razlog,da je večina hibridov,ki so danes na trgu,ali pa še prihajajo,vzporednih,in imajo EV hitrost omejeno na okoli 130 km/h (Golf GTE,Outlander,BMW X5 40e,itd...).
Ampera/Volt ima že dovolj zmogljivo baterijo,da so lahko šli na nek mešan sistem (vzporedno-zaporedni hibrid). Ko bodo baterije dovolj zmogljive,da boš z njo lahko prevozil 150 ali več km,potrebe po vzporednih hibridih ne bo več,obstajali bodo samo tehnično bolj preprosti zaporedni hibridi,kjer bo manjši motor samo polnil baterijo pri daljših poteh.
anon-167244 sporočil: 31
[#2532928] 07.07.15 13:50 · odgovor na: anon-163499 (#2532713)
Odgovori   +    0
[janko8]
Elektrika trka na vrata, haha. Sam se že skoraj 10 let vozim s hibridom. Dokler ni bilo nemcev zraven ste jih samo pljuvali, zdaj pa trka. Zdaj so pa oh in sploh... Vožnja zastonj in ne vem kaj še. Vožnja ni nikoli zastonj. Li ionske baterije, na katere se zdaj navaljuje imajo eno neprijetno lastnost. Crknejo. In to ne delno, ampak v celoti. To potem še zdaleč ni zastonj. Medtem, ko bodo stari hibridi, ki ste jih pljuvali, delali še na 100k km, bodo tile konjički že rabili nove baterije. Koliko stanejo? Po 5ih letih ne bo želel nihče kupit takegale hibrida z litijevo baterijo...
Janko, baterija navadnega hibrida je veliko bolj obremenjena z obrabo, kot baterija Plug-In Hibrida. Zakaj? Ker se baterija plug-in hibrida načeloma prazni/polni 1x na njen doseg - recimo 50km. Baterija navadnega hibrida se stalno prazni/polni - po več 10x na 50km.
Poleg tega je baterija plug-in hibrida manj obremenjena s praznilnimi/polnilnimi tokovi glede na kapaciteto, kot je baterija navadnega hibrida.
No, katera baterija mora več 'delati'?

Mimogrede, imam Ampero 3 leta, narejenih 82.000km, od tega 90% na elektriko. Njena kapaciteta oz. električni doseg je enak kot na dan, ko sem jo odpeljal iz salona.
bobek13 sporočil: 4.301
[#2533074] 07.07.15 19:19 · odgovor na: anon-154083 (#2532696)
Odgovori   +    0
hvala... torej ~3-4€ za 100km, nekaj manj kot kakšen 3l avtek pa je, pa še orenk Micka je to v primerjavi z 3l avteki... :)))

lpA
bobek13 sporočil: 4.301
[#2533075] 07.07.15 19:20 · odgovor na: chef (#2532720)
Odgovori   +    0
koliko čas pa vzame hitro polnjenje?

lpA

Strani: 1