Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Pomembna zgodba se začne z jeznim pismom

Strani: 1 2

dz1975 sporočil: 2.264
[#2522252] 25.05.15 07:25
Odgovori   +    1
Hehe, se pravi razlog za nastanek Škode temelji na češkem nacionalizmu...lepa ironija glede na aktualno lastniško strukturo.
bc123a sporočil: 48.253
[#2522254] 25.05.15 07:31
Odgovori   +    7
Zaradi večje uveljavitve in posodobitve proizvodnje linije so se leta 1925 združili s podjetjem Škoda iz Plzna - L&K je takrat kot znamka ugasnil.
Nic kaj dosti niste napisali o zgodovini podjetja Skoda - vse kar tu lahko razberem je, da se je neko podjetje, ki je najprej izdelovalo kolesa, potem pa avte, zdruzilo s Skodo.

Kako je pa nastalo podjetje Skoda iz Plzna?
chef sporočil: 2.986
[#2522314] 25.05.15 11:15 · odgovor na: bc123a (#2522254)
Odgovori   +    0
Škoda do združitve z L&K ni imela veze z avtomobili. Bila je veliko proizvodno podjetje, s katerim je do tedaj avtomobilski L&K lažje začel uresničevati svojo vizijo - tako na daleč bi rekel, da mu je bila kot nek podjetniški inkubator. Avtomobilska veja Škode se je sicer od matične Škode (Škoda works oziroma zavodi Škoda) ločila že 1930, tudi danes Škoda Auto kot začetek šteje datum 1895 in ne 1859, ko jo je ustanovil Emil Škoda. Proizvodnja vozil je sicer od nekdaj v Mladi Boleslav, kjer jo je zagnal L&K. Če bi bilo kako drugače, bi bila tudi zgodba drugačna ;)
bc123a sporočil: 48.253
[#2522317] 25.05.15 11:23 · odgovor na: chef (#2522314)
Odgovori   +    0
[chef]
Škoda do združitve z L&K ni imela veze z avtomobili. Bila je veliko proizvodno podjetje, s katerim je do tedaj avtomobilski L&K lažje začel uresničevati svojo vizijo - tako na daleč bi rekel, da mu je bila kot nek podjetniški inkubator. Avtomobilska veja Škode se je sicer od matične Škode (Škoda works oziroma zavodi Škoda) ločila že 1930, tudi danes Škoda Auto kot začetek šteje datum 1895 in ne 1859, ko jo je ustanovil Emil Škoda. Proizvodnja vozil je sicer od nekdaj v Mladi Boleslav, kjer jo je zagnal L&K. Če bi bilo kako drugače, bi bila tudi zgodba drugačna ;)
OK. Tnx.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2522384] 25.05.15 14:38 · odgovor na: chef (#2522314)
Odgovori   +    0
[chef]
Škoda do združitve z L&K ni imela veze z avtomobili. Bila je veliko proizvodno podjetje, s katerim je do tedaj avtomobilski L&K lažje začel uresničevati svojo vizijo - tako na daleč bi rekel, da mu je bila kot nek podjetniški inkubator. Avtomobilska veja Škode se je sicer od matične Škode (Škoda works oziroma zavodi Škoda) ločila že 1930, tudi danes Škoda Auto kot začetek šteje datum 1895 in ne 1859, ko jo je ustanovil Emil Škoda. Proizvodnja vozil je sicer od nekdaj v Mladi Boleslav, kjer jo je zagnal L&K. Če bi bilo kako drugače, bi bila tudi zgodba drugačna ;)
"Škodo" je grof Waldstein ustanovili leta 1859, leta 1869 pa jo je odkupil glavni inženir Emil Škoda (zlati časi inženirjev, očitno...), ki je prišel v podjetje leta 1866.
1899 je Škoda postala delniška družba, tako da se od takrat ni več imenovala "zavod" (in je to spet postala šele v socializmu).
1930 pa se je sicer proizvodnja avtomobilov res ločila od ostalega, ampak ne lastniško. Tudi to se je zgodilo šele v socializmu.

Glede inkubatorja pa takole. L&K je samostojno proizvajal avte od leta 1905 do 1925. Ne vem, kako dolgo lahko podjetja zanimajo inkubatorji, ampak 20 let je malce veliko.
dz1975 sporočil: 2.264
[#2522386] 25.05.15 14:39
Odgovori   +    0
Drugače je daleč najbolljša Škoda vseh časov Panzerkampfwagen 38(t) oziroma Jagdpanzer 38. :)
chef sporočil: 2.986
[#2522407] 25.05.15 16:05 · odgovor na: anon-154083 (#2522384)
Odgovori   +    0
A to vse iz glave? Priden :)
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2522435] 25.05.15 17:56
Odgovori   +    2
leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB
Boh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.

Takrat je bilo tole v istem košu z zaporožcem in lado. Kazalo je, da nikoli ne bo nič iz tega.
No, saj zgodba o dacijah je bila še hujša.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2522456] 25.05.15 18:36 · odgovor na: chef (#2522407)
Odgovori   +    1
[chef]
A to vse iz glave? Priden :)
Ne, zmotili so me tisti "zavodi", pa sem šel gledat :-)
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2522457] 25.05.15 18:37 · odgovor na: anon-180464 (#2522435)
Odgovori   +    1
[kekez]
> leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB

Boh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.

Takrat je bilo tole v istem košu z zaporožcem in lado. Kazalo je, da nikoli ne bo nič iz tega.
No, saj zgodba o dacijah je bila še hujša.
Hrošč letnik 1964 je pa bil avion al' kaj?
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2522537] 26.05.15 10:17 · odgovor na: anon-154083 (#2522457)
Odgovori   +    1
[jani1974]

Hrošč letnik 1964 je pa bil avion al' kaj?
Proti takratni Škodi je bil hrošč neprimerno boljši in zanesljivejši avtomobil.
Proti Škodi 100 je bila tudi "naša" stoenka pravi avion.

Pa tudi drugače avti tistega časa niso bili vsi krš. Npr. Opel kadett, Ford taunus, Renault 8,12,16 ...
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2522545] 26.05.15 10:35 · odgovor na: anon-180464 (#2522537)
Odgovori   +    0
[kekez]
> [jani1974]
>
> Hrošč letnik 1964 je pa bil avion al' kaj?

Proti takratni Škodi je bil hrošč neprimerno boljši in zanesljivejši avtomobil.
Zanesljivejši morda, boljši pa ne vem, po kateri karakteristiki.
bc123a sporočil: 48.253
[#2522557] 26.05.15 11:06 · odgovor na: anon-180464 (#2522435)
Odgovori   +    2
[kekez]
> leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB

Boh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.
Nisem hotel biti zoprn pri komentiranju tega dela clanka, ampak slovenci/jugoslovani smo skode srecevali na poti na morje v glavnem ob cesti, kjer so cehi hladili svoje pregrete motorje. Kjerkoli si pogledal na kaksni bolj strmi in serpentinasti cesti, so bili ustavljeni sami cehi. Stoenke, jugoti in celo ruske Lade so bili proti tem stvorom cudo inzeniringa, saj se vecinoma niso pregrevali (edina izjema je bil fico, ki je imel isti problem kot skode, verjetno zaradi zadnjega pogona).
anon-308559 sporočil: 211
[#2522571] 26.05.15 11:36 · odgovor na: bc123a (#2522557)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [kekez]
> > leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB
>
> Boh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
> Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.

Nisem hotel biti zoprn pri komentiranju tega dela clanka, ampak slovenci/jugoslovani smo skode srecevali na poti na morje v glavnem ob cesti, kjer so cehi hladili svoje pregrete motorje. Kjerkoli si pogledal na kaksni bolj strmi in serpentinasti cesti, so bili ustavljeni sami cehi. Stoenke, jugoti in celo ruske Lade so bili proti tem stvorom cudo inzeniringa, saj se vecinoma niso pregrevali (edina izjema je bil fico, ki je imel isti problem kot skode, verjetno zaradi zadnjega pogona).
Najbrž kombinacija tega (Wiki za 1000MB) :
- The front-engined-with-front-wheel-drive option was unsuccessful due higher cost and design complexity, and therefore Škoda opted for the rear-engined-with-rear-wheel-drive format
- The 1000 MB’s overall performance was acceptable, especially when you remember how small an engine it had for a car of its size (as mentioned, a 1-litre engine in a car 13 feet 8 inches long by 5 feet 3 inches wide)
bc123a sporočil: 48.253
[#2522595] 26.05.15 12:38 · odgovor na: anon-308559 (#2522571)
Odgovori   +    1
[fastriff1]
> [bc123a]
> > [kekez]
> > > leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB
> >
> > Boh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
> > Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.
>
> Nisem hotel biti zoprn pri komentiranju tega dela clanka, ampak slovenci/jugoslovani smo skode srecevali na poti na morje v glavnem ob cesti, kjer so cehi hladili svoje pregrete motorje. Kjerkoli si pogledal na kaksni bolj strmi in serpentinasti cesti, so bili ustavljeni sami cehi. Stoenke, jugoti in celo ruske Lade so bili proti tem stvorom cudo inzeniringa, saj se vecinoma niso pregrevali (edina izjema je bil fico, ki je imel isti problem kot skode, verjetno zaradi zadnjega pogona).

Najbrž kombinacija tega (Wiki za 1000MB) :
- The front-engined-with-front-wheel-drive option was unsuccessful due higher cost and design complexity, and therefore Škoda opted for the rear-engined-with-rear-wheel-drive format
- The 1000 MB’s overall performance was acceptable, especially when you remember how small an engine it had for a car of its size (as mentioned, a 1-litre engine in a car 13 feet 8 inches long by 5 feet 3 inches wide)
Tudi precej pozneje, v 80tih, so imele skode iste probleme, konkretno telih modelov se spomnim ob cestah z zakuhanim motorjem:

en.wikipedia.org/wik...A0koda_120

Najbolj me je presenetilo da ostali socialisticni avtomobili podobne velikosti tistega casa (kot receno stoenka, lada) niso imeli teh problemov. Cehi so ocitno delali nekaj zelo narobe.
chef sporočil: 2.986
[#2522596] 26.05.15 12:42 · odgovor na: bc123a (#2522595)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: chef 26.05.2015 12:44
Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran. To mislim da se je spremenilo šele s favoritom tam okrog 1986-1987.
bc123a sporočil: 48.253
[#2522612] 26.05.15 12:57 · odgovor na: chef (#2522596)
Odgovori   +    0
[chef]
Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran.
Drzi, a potem je zadnji pogon definitivni razlog zakuhavanja ali so nasi socialisticni prijatelji naredili se kaj drugega narobe?

Glede na to, da so zakuhavali v glavnem ficoti in skode, bi to celo znalo biti ta glavni problem.
anon-308559 sporočil: 211
[#2522619] 26.05.15 13:15 · odgovor na: bc123a (#2522612)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [chef]
> Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran.

Drzi, a potem je zadnji pogon definitivni razlog zakuhavanja ali so nasi socialisticni prijatelji naredili se kaj drugega narobe?

Glede na to, da so zakuhavali v glavnem ficoti in skode, bi to celo znalo biti ta glavni problem.
Itak. Velika razlika če ti luft leti spredaj direkt v motor skozi celotno masko, ali pa ga dobiva zadaj skozi one reže. Bolj ko ima avto podhranjen motor, bolj ti to hodi do izraza.
bc123a sporočil: 48.253
[#2522624] 26.05.15 13:25 · odgovor na: anon-308559 (#2522619)
Odgovori   +    1
[fastriff1]
> [bc123a]
> > [chef]
> > Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran.
>
> Drzi, a potem je zadnji pogon definitivni razlog zakuhavanja ali so nasi socialisticni prijatelji naredili se kaj drugega narobe?
>
> Glede na to, da so zakuhavali v glavnem ficoti in skode, bi to celo znalo biti ta glavni problem.

Itak. Velika razlika če ti luft leti spredaj direkt v motor skozi celotno masko, ali pa ga dobiva zadaj skozi one reže. Bolj ko ima avto podhranjen motor, bolj ti to hodi do izraza.
Ampak kuhala je tudi 120, ki je imela motor zadaj in hladilnik spredaj.

en.wikipedia.org/wik...A0koda_120

The location of the radiator at the front of the car had the advantage of cooling the engine much more efficiently on the motorway. However, because it was much more complex than in the earlier models, the cooling system was very prone to airlocks, which often led to overheating and even head gasket failure.

Bijutiful socialist engineering :)
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2522633] 26.05.15 14:09 · odgovor na: bc123a (#2522624)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-204390 26.05.2015 14:10
[bc123a]
> [fastriff1]
> > [bc123a]
> > > [chef]
> > > Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran.
> >
> > Drzi, a potem je zadnji pogon definitivni razlog zakuhavanja ali so nasi socialisticni prijatelji naredili se kaj drugega narobe?
> >
> > Glede na to, da so zakuhavali v glavnem ficoti in skode, bi to celo znalo biti ta glavni problem.
>
> Itak. Velika razlika če ti luft leti spredaj direkt v motor skozi celotno masko, ali pa ga dobiva zadaj skozi one reže. Bolj ko ima avto podhranjen motor, bolj ti to hodi do izraza.

Ampak kuhala je tudi 120, ki je imela motor zadaj in hladilnik spredaj.

en.wikipedia.org/wik...A0koda_120

The location of the radiator at the front of the car had the advantage of cooling the engine much more efficiently on the motorway. However, because it was much more complex than in the earlier models, the cooling system was very prone to airlocks, which often led to overheating and even head gasket failure.

Bijutiful socialist engineering :)
Mi smo jo imeli doma (1000 MB), večjega šita od avta pa še ne. Daljše vožnje od 20km si sploh nisi mogel zamisliti brez postankov in bidona hladne vode.
Imam v spominu da smo ostali na cesti poleti z vso kramo...
Ja, v primerjavi s tem sranjem je bila še stoenka kot avion.
anon-308559 sporočil: 211
[#2522648] 26.05.15 14:58 · odgovor na: (#2522622)
Odgovori   +    1
[rename]
Torej ne govorimo o pogonu zadaj, ampak o lokaciji motorja.
Motor zadaj je imel tudi NSU, če se ga še kdo spomni. Imenovali so ga tudi leteča krsta, ker je bil tako nestabilen (motor zadaj, pogon spredaj?)

Lada je imela motor sredaj, pogon pa zadaj.
Tudi tisti Fiat mislim da enako(podoben ladi, imel ga je recimo zastavnik v filmu Outsider, k ni hotel vžgati).

Motor zadaj je imel tudi peglajzen (polski fiat), a ne?
Ja seveda gre za lokacijo motorja, morda malo nerodno napisano.
Ja tudi peglajzen je imel zadaj motor. V bistvu ga imajo tudi 911-tke. In brez dobro delujočega hladilnika za olje baje ravno tako živijo precej "vroče življenje" :)
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2522664] 26.05.15 15:52 · odgovor na: (#2522622)
Odgovori   +    0
[rename]
Motor zadaj je imel tudi NSU, če se ga še kdo spomni. Imenovali so ga tudi leteča krsta, ker je bil tako nestabilen (motor zadaj, pogon spredaj?)
Seveda je imel tudi pogon zadaj. Kombinacije motor zadaj-pogon spredaj ni imel praktično noben avto, velikoserijski pa sploh ne.
Lada je imela motor sredaj, pogon pa zadaj.
Tudi tisti Fiat mislim da enako(podoben ladi, imel ga je recimo zastavnik v filmu Outsider, k ni hotel vžgati).
Haha. Ja, Fiat podoben Ladi, to bo to. :))
Če se še spomni, konec 80ih-začetek 90ih je nek bosanski bend posnel glasbeni video, v katerem se cel bend vozi na ploščati prikolici šleperja. Idejo je pograbil legendarni bend Queen, le da so se oni tako vozili na vlaku...

Sedaj pa konec heca, tiste taprve Lade so bile v bistvu Fiat 124... Tako kot je sta bila fičo in stoenka pač Zastavine verzije drugih Fiatovih modelov (600 ter 128)
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2522666] 26.05.15 15:58 · odgovor na: chef (#2522596)
Odgovori   +    0
[chef]
Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran. To mislim da se je spremenilo šele s favoritom tam okrog 1986-1987.
A jok! Pri naši Škodi 100 (l. 1974) se je sprednji pokrov odpiral čisto običajno (kot se danes praktično vsi). Le s to razliko, da je bil tam mizerno majhen prtljažnik in ne motor.
chef sporočil: 2.986
[#2522670] 26.05.15 16:02 · odgovor na: anon-180464 (#2522666)
Odgovori   +    0
bc123 je imel v mislih novejšo Škodo, klikni na link pa boš videl, katero. In pri tej se prednji porkov odpira vstran.
bc123a sporočil: 48.253
[#2522674] 26.05.15 16:16 · odgovor na: anon-20668 (#2522664)
Odgovori   +    0
[matjazfinance]
Haha. Ja, Fiat podoben Ladi, to bo to. :))
Če se še spomni, konec 80ih-začetek 90ih je nek bosanski bend posnel glasbeni video, v katerem se cel bend vozi na ploščati prikolici šleperja. Idejo je pograbil legendarni bend Queen, le da so se oni tako vozili na vlaku...
Ne bo drzalo, prvi je bil angleski bend Slade, s klasiko "My oh my", 1983.

www.youtube.com/watc...lwA5GLBmJM

In voznica sleperja je za one case totalno wow (vidis jo na koncu videa)
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2522707] 26.05.15 19:37 · odgovor na: (#2522701)
Odgovori   +    0
[rename]
Ne poznam toliko avtozgodovine, ampak ali ni Lada ruska?
Nekaj takega je imel zastavnik v Outsiderju:
en.m.wikipedia.org/w...i/VAZ-2101
Firma/tovarna Lada je že ruska, ampak avto je v bistvu licenčna kopija Fiata 124. Ti piše v tem linku, ki si ga dal.
Menda ne misliš, da so to Rusi sami razvili?
Tako kot fičo ni drugega kot licenčna kopija Fiata 600, stoenka pa malenkostno predelana (vrata prtljažnika) kopija Fiata 128....
najobj sporočil: 31.920
[#2522827] 27.05.15 09:52 · odgovor na: anon-20668 (#2522707)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: najobj 27.05.2015 09:53
[matjazfinance]
> [rename]
> Ne poznam toliko avtozgodovine, ampak ali ni Lada ruska?
> Nekaj takega je imel zastavnik v Outsiderju:
> en.m.wikipedia.org/w...i/VAZ-2101
Firma/tovarna Lada je že ruska, ampak avto je v bistvu licenčna kopija Fiata 124. Ti piše v tem linku, ki si ga dal.
Menda ne misliš, da so to Rusi sami razvili?
Tako kot fičo ni drugega kot licenčna kopija Fiata 600, stoenka pa malenkostno predelana (vrata prtljažnika) kopija Fiata 128....
... alzo, Rusi so bili sposobni razviti prvi umetni Zemljin satelit, niso pa bili sposobni razviti kup železa, ki po Zemlji vozi na štirih kolesih ... eh, jebiga ...

P.S.: če si hotel napisat, da Rusi sami niso hoteli(!) razvijat nečesa, kar je bilo že razvito in je od lastnega razvoja bolj racionalno kupiti licenco, pa tako tudi napiši ...
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2522846] 27.05.15 10:35 · odgovor na: najobj (#2522827)
Odgovori   +    0
[najobj]
... alzo, Rusi so bili sposobni razviti prvi umetni Zemljin satelit, niso pa bili sposobni razviti kup železa, ki po Zemlji vozi na štirih kolesih ... eh, jebiga ...
Hja, tako nekako.
P.S.: če si hotel napisat, da Rusi sami niso hoteli(!) razvijat nečesa, kar je bilo že razvito in je od lastnega razvoja bolj racionalno kupiti licenco, pa tako tudi napiši ...
Če ti je lažje pri srcu, da vidiš to dejstvo v tej luči, pa naj ti bo.
Ne vem zakaj ste eni tako prizadeti, če kdo kritizira sveto Rusijo. Pa to pravim jaz, ki še zdaleč nisem kak popenjen rusofob (greš lahko gledat moje komentarje izpred časa v kontekstu ukrajinskega konflikta).
Ampak dejstvo je, da kar so na področju potrošniških proizvodov vzhodnjaki sami spacali skupaj, je bilo ponavadi zelo ubogo. Še najbolj uspešne so bile kopije zahodnih zadev, pri čemer so resnici na ljubo tudi vzhodnjaki kake detajle spremenili in celo izboljšali.

V bistvu edini, ki so sami kaj kvalitetnega naredili, so bili Čehi. Tako se vrnemo k originalni debati o Škodi, ki glede na dane razmere niso bili slabi avti. So bili pač razviti z mislijo na čim cenejšo proizvodnjo, glede na šibko kupno moč ciljnega domačega trga.
Pa tudi anekdotični komentarji o zakuhanih čeških Škodah na dalmatinskih cestah so brezvezni. V tistih časih je zakuhal ali imel druge težave marsikateri avto, tudi zahodnega porekla. Vprašanje je tudi, kako so ljudje ta vozila vzdrževali.
Lahko pa iz lastnih izkušenj rečem še to, da je Škoda Favorit (razvita v 1980ih) bila opazno boljša od zahodnoevropske in japonske konkurence (v svojem cenovnem razredu).
bc123a sporočil: 48.253
[#2522848] 27.05.15 10:39 · odgovor na: anon-20668 (#2522846)
Odgovori   +    2
[matjazfinance]
> [najobj]
> ... alzo, Rusi so bili sposobni razviti prvi umetni Zemljin satelit, niso pa bili sposobni razviti kup železa, ki po Zemlji vozi na štirih kolesih ... eh, jebiga ...

Hja, tako nekako.

> P.S.: če si hotel napisat, da Rusi sami niso hoteli(!) razvijat nečesa, kar je bilo že razvito in je od lastnega razvoja bolj racionalno kupiti licenco, pa tako tudi napiši ...

Če ti je lažje pri srcu, da vidiš to dejstvo v tej luči, pa naj ti bo.
Ne vem zakaj ste eni tako prizadeti, če kdo kritizira sveto Rusijo. Pa to pravim jaz, ki še zdaleč nisem kak popenjen rusofob (greš lahko gledat moje komentarje izpred časa v kontekstu ukrajinskega konflikta).
Ampak dejstvo je, da kar so na področju potrošniških proizvodov vzhodnjaki sami spacali skupaj, je bilo ponavadi zelo ubogo.
Drzi, ker dejansko zaradi politicne ideologije vzhodni blok ni dajal kaj dosti poudarka potrosniski robi. Ker je potrosnistvo bilo dojeto kot nekaj negativnega. Poljaki so recimo delali precej boljse vlake (Gomulke, ki so jih v sloveniji vzeli iz prometa sele ene 5 let nazaj, ce se prav spomnim) kot avte (polski fiat recimo).

Zato ker je pac bilo v socialisticni ideologiji pomembno da se ljudje lahko vozijo v tovarne, ampak ne da se sminkirajo vsak s svojim avtom.
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2522864] 27.05.15 11:26 · odgovor na: bc123a (#2522848)
Odgovori   +    0
Edino to bi lahko še debatirali, ali je bilo to res zaukazano od zgoraj na podlagi idelologije, ali pa (po mojem je to pomembnejši faktor) je v kontekstu vzhodne ekonomske situacije in posledično slabe kupne moči prebivalstva enostavno bilo na voljo premalo sredstev tako za razvoj kot predvsem kasneje za stroške proizvodnje (kompleksnejše tehnološke rešitve in boljšo opremo v avtih morajo v končni fazi plačati kupci, vzhodni pa tega ob svojih dohodkih pač niso zmogli).

Strani: 1 2