Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Pomembna zgodba se začne z jeznim pismom
Strani: 1 2
sporočil: 2.264
Hehe, se pravi razlog za nastanek Škode temelji na češkem
nacionalizmu...lepa ironija glede na aktualno lastniško strukturo.
sporočil: 48.253
Zaradi večje uveljavitve in posodobitve proizvodnje linije so se leta 1925 združili s podjetjem Škoda iz Plzna - L&K je takrat kot znamka ugasnil.Nic kaj dosti niste napisali o zgodovini podjetja Skoda - vse kar tu lahko razberem je, da se je neko podjetje, ki je najprej izdelovalo kolesa, potem pa avte, zdruzilo s Skodo.
Kako je pa nastalo podjetje Skoda iz Plzna?
sporočil: 2.986
Škoda do združitve z L&K ni imela veze z avtomobili. Bila je
veliko proizvodno podjetje, s katerim je do tedaj avtomobilski
L&K lažje začel uresničevati svojo vizijo - tako na daleč bi
rekel, da mu je bila kot nek podjetniški inkubator. Avtomobilska
veja Škode se je sicer od matične Škode (Škoda works oziroma zavodi
Škoda) ločila že 1930, tudi danes Škoda Auto kot začetek šteje
datum 1895 in ne 1859, ko jo je ustanovil Emil Škoda. Proizvodnja
vozil je sicer od nekdaj v Mladi Boleslav, kjer jo je zagnal
L&K. Če bi bilo kako drugače, bi bila tudi zgodba drugačna ;)
sporočil: 48.253
[chef]OK. Tnx.
Škoda do združitve z L&K ni imela veze z avtomobili. Bila je veliko proizvodno podjetje, s katerim je do tedaj avtomobilski L&K lažje začel uresničevati svojo vizijo - tako na daleč bi rekel, da mu je bila kot nek podjetniški inkubator. Avtomobilska veja Škode se je sicer od matične Škode (Škoda works oziroma zavodi Škoda) ločila že 1930, tudi danes Škoda Auto kot začetek šteje datum 1895 in ne 1859, ko jo je ustanovil Emil Škoda. Proizvodnja vozil je sicer od nekdaj v Mladi Boleslav, kjer jo je zagnal L&K. Če bi bilo kako drugače, bi bila tudi zgodba drugačna ;)
sporočil: 6.570
[chef]"Škodo" je grof Waldstein ustanovili leta 1859, leta 1869 pa jo je odkupil glavni inženir Emil Škoda (zlati časi inženirjev, očitno...), ki je prišel v podjetje leta 1866.
Škoda do združitve z L&K ni imela veze z avtomobili. Bila je veliko proizvodno podjetje, s katerim je do tedaj avtomobilski L&K lažje začel uresničevati svojo vizijo - tako na daleč bi rekel, da mu je bila kot nek podjetniški inkubator. Avtomobilska veja Škode se je sicer od matične Škode (Škoda works oziroma zavodi Škoda) ločila že 1930, tudi danes Škoda Auto kot začetek šteje datum 1895 in ne 1859, ko jo je ustanovil Emil Škoda. Proizvodnja vozil je sicer od nekdaj v Mladi Boleslav, kjer jo je zagnal L&K. Če bi bilo kako drugače, bi bila tudi zgodba drugačna ;)
1899 je Škoda postala delniška družba, tako da se od takrat ni več imenovala "zavod" (in je to spet postala šele v socializmu).
1930 pa se je sicer proizvodnja avtomobilov res ločila od ostalega, ampak ne lastniško. Tudi to se je zgodilo šele v socializmu.
Glede inkubatorja pa takole. L&K je samostojno proizvajal avte od leta 1905 do 1925. Ne vem, kako dolgo lahko podjetja zanimajo inkubatorji, ampak 20 let je malce veliko.
sporočil: 2.264
Drugače je daleč najbolljša Škoda vseh časov Panzerkampfwagen 38(t)
oziroma Jagdpanzer 38. :)
sporočil: 4.080
leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MBBoh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.
Takrat je bilo tole v istem košu z zaporožcem in lado. Kazalo je, da nikoli ne bo nič iz tega.
No, saj zgodba o dacijah je bila še hujša.
sporočil: 6.570
[chef]Ne, zmotili so me tisti "zavodi", pa sem šel gledat :-)
A to vse iz glave? Priden :)
sporočil: 6.570
[kekez]Hrošč letnik 1964 je pa bil avion al' kaj?
> leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB
Boh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.
Takrat je bilo tole v istem košu z zaporožcem in lado. Kazalo je, da nikoli ne bo nič iz tega.
No, saj zgodba o dacijah je bila še hujša.
sporočil: 4.080
[jani1974]Proti takratni Škodi je bil hrošč neprimerno boljši in zanesljivejši avtomobil.
Hrošč letnik 1964 je pa bil avion al' kaj?
Proti Škodi 100 je bila tudi "naša" stoenka pravi avion.
Pa tudi drugače avti tistega časa niso bili vsi krš. Npr. Opel kadett, Ford taunus, Renault 8,12,16 ...
sporočil: 6.570
[kekez]Zanesljivejši morda, boljši pa ne vem, po kateri karakteristiki.
> [jani1974]
>
> Hrošč letnik 1964 je pa bil avion al' kaj?
Proti takratni Škodi je bil hrošč neprimerno boljši in zanesljivejši avtomobil.
sporočil: 48.253
[kekez]Nisem hotel biti zoprn pri komentiranju tega dela clanka, ampak slovenci/jugoslovani smo skode srecevali na poti na morje v glavnem ob cesti, kjer so cehi hladili svoje pregrete motorje. Kjerkoli si pogledal na kaksni bolj strmi in serpentinasti cesti, so bili ustavljeni sami cehi. Stoenke, jugoti in celo ruske Lade so bili proti tem stvorom cudo inzeniringa, saj se vecinoma niso pregrevali (edina izjema je bil fico, ki je imel isti problem kot skode, verjetno zaradi zadnjega pogona).
> leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB
Boh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.
sporočil: 211
[bc123a]Najbrž kombinacija tega (Wiki za 1000MB) :
> [kekez]
> > leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB
>
> Boh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
> Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.
Nisem hotel biti zoprn pri komentiranju tega dela clanka, ampak slovenci/jugoslovani smo skode srecevali na poti na morje v glavnem ob cesti, kjer so cehi hladili svoje pregrete motorje. Kjerkoli si pogledal na kaksni bolj strmi in serpentinasti cesti, so bili ustavljeni sami cehi. Stoenke, jugoti in celo ruske Lade so bili proti tem stvorom cudo inzeniringa, saj se vecinoma niso pregrevali (edina izjema je bil fico, ki je imel isti problem kot skode, verjetno zaradi zadnjega pogona).
- The front-engined-with-front-wheel-drive option was unsuccessful due higher cost and design complexity, and therefore Škoda opted for the rear-engined-with-rear-wheel-drive format
- The 1000 MB’s overall performance was acceptable, especially when you remember how small an engine it had for a car of its size (as mentioned, a 1-litre engine in a car 13 feet 8 inches long by 5 feet 3 inches wide)
sporočil: 48.253
[fastriff1]Tudi precej pozneje, v 80tih, so imele skode iste probleme, konkretno telih modelov se spomnim ob cestah z zakuhanim motorjem:
> [bc123a]
> > [kekez]
> > > leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB
> >
> > Boh se usmili tistih socialističnih škatlastih nezanesljivih ropotulj.
> > Še hujša je bila pa naslednja verzija škode 100.
>
> Nisem hotel biti zoprn pri komentiranju tega dela clanka, ampak slovenci/jugoslovani smo skode srecevali na poti na morje v glavnem ob cesti, kjer so cehi hladili svoje pregrete motorje. Kjerkoli si pogledal na kaksni bolj strmi in serpentinasti cesti, so bili ustavljeni sami cehi. Stoenke, jugoti in celo ruske Lade so bili proti tem stvorom cudo inzeniringa, saj se vecinoma niso pregrevali (edina izjema je bil fico, ki je imel isti problem kot skode, verjetno zaradi zadnjega pogona).
Najbrž kombinacija tega (Wiki za 1000MB) :
- The front-engined-with-front-wheel-drive option was unsuccessful due higher cost and design complexity, and therefore Škoda opted for the rear-engined-with-rear-wheel-drive format
- The 1000 MB’s overall performance was acceptable, especially when you remember how small an engine it had for a car of its size (as mentioned, a 1-litre engine in a car 13 feet 8 inches long by 5 feet 3 inches wide)
en.wikipedia.org/wik...A0koda_120
Najbolj me je presenetilo da ostali socialisticni avtomobili podobne velikosti tistega casa (kot receno stoenka, lada) niso imeli teh problemov. Cehi so ocitno delali nekaj zelo narobe.
sporočil: 2.986
Zadnja sprememba: chef 26.05.2015 12:44
Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se
je odpiral vstran. To mislim da se je spremenilo šele s favoritom
tam okrog 1986-1987.
sporočil: 48.253
[chef]Drzi, a potem je zadnji pogon definitivni razlog zakuhavanja ali so nasi socialisticni prijatelji naredili se kaj drugega narobe?
Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran.
Glede na to, da so zakuhavali v glavnem ficoti in skode, bi to celo znalo biti ta glavni problem.
sporočil: 211
[bc123a]Itak. Velika razlika če ti luft leti spredaj direkt v motor skozi celotno masko, ali pa ga dobiva zadaj skozi one reže. Bolj ko ima avto podhranjen motor, bolj ti to hodi do izraza.
> [chef]
> Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran.
Drzi, a potem je zadnji pogon definitivni razlog zakuhavanja ali so nasi socialisticni prijatelji naredili se kaj drugega narobe?
Glede na to, da so zakuhavali v glavnem ficoti in skode, bi to celo znalo biti ta glavni problem.
sporočil: 48.253
[fastriff1]Ampak kuhala je tudi 120, ki je imela motor zadaj in hladilnik spredaj.
> [bc123a]
> > [chef]
> > Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran.
>
> Drzi, a potem je zadnji pogon definitivni razlog zakuhavanja ali so nasi socialisticni prijatelji naredili se kaj drugega narobe?
>
> Glede na to, da so zakuhavali v glavnem ficoti in skode, bi to celo znalo biti ta glavni problem.
Itak. Velika razlika če ti luft leti spredaj direkt v motor skozi celotno masko, ali pa ga dobiva zadaj skozi one reže. Bolj ko ima avto podhranjen motor, bolj ti to hodi do izraza.
en.wikipedia.org/wik...A0koda_120
The location of the radiator at the front of the car had the advantage of cooling the engine much more efficiently on the motorway. However, because it was much more complex than in the earlier models, the cooling system was very prone to airlocks, which often led to overheating and even head gasket failure.
Bijutiful socialist engineering :)
sporočil: 13.528
Zadnja sprememba: anon-204390 26.05.2015 14:10
[bc123a]Mi smo jo imeli doma (1000 MB), večjega šita od avta pa še ne. Daljše vožnje od 20km si sploh nisi mogel zamisliti brez postankov in bidona hladne vode.
> [fastriff1]
> > [bc123a]
> > > [chef]
> > > Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran.
> >
> > Drzi, a potem je zadnji pogon definitivni razlog zakuhavanja ali so nasi socialisticni prijatelji naredili se kaj drugega narobe?
> >
> > Glede na to, da so zakuhavali v glavnem ficoti in skode, bi to celo znalo biti ta glavni problem.
>
> Itak. Velika razlika če ti luft leti spredaj direkt v motor skozi celotno masko, ali pa ga dobiva zadaj skozi one reže. Bolj ko ima avto podhranjen motor, bolj ti to hodi do izraza.
Ampak kuhala je tudi 120, ki je imela motor zadaj in hladilnik spredaj.
en.wikipedia.org/wik...A0koda_120
The location of the radiator at the front of the car had the advantage of cooling the engine much more efficiently on the motorway. However, because it was much more complex than in the earlier models, the cooling system was very prone to airlocks, which often led to overheating and even head gasket failure.
Bijutiful socialist engineering :)
Imam v spominu da smo ostali na cesti poleti z vso kramo...
Ja, v primerjavi s tem sranjem je bila še stoenka kot avion.
sporočil: 211
[rename]Ja seveda gre za lokacijo motorja, morda malo nerodno napisano.
Torej ne govorimo o pogonu zadaj, ampak o lokaciji motorja.
Motor zadaj je imel tudi NSU, če se ga še kdo spomni. Imenovali so ga tudi leteča krsta, ker je bil tako nestabilen (motor zadaj, pogon spredaj?)
Lada je imela motor sredaj, pogon pa zadaj.
Tudi tisti Fiat mislim da enako(podoben ladi, imel ga je recimo zastavnik v filmu Outsider, k ni hotel vžgati).
Motor zadaj je imel tudi peglajzen (polski fiat), a ne?
Ja tudi peglajzen je imel zadaj motor. V bistvu ga imajo tudi 911-tke. In brez dobro delujočega hladilnika za olje baje ravno tako živijo precej "vroče življenje" :)
sporočil: 3.976
[rename]Seveda je imel tudi pogon zadaj. Kombinacije motor zadaj-pogon spredaj ni imel praktično noben avto, velikoserijski pa sploh ne.
Motor zadaj je imel tudi NSU, če se ga še kdo spomni. Imenovali so ga tudi leteča krsta, ker je bil tako nestabilen (motor zadaj, pogon spredaj?)
Lada je imela motor sredaj, pogon pa zadaj.Haha. Ja, Fiat podoben Ladi, to bo to. :))
Tudi tisti Fiat mislim da enako(podoben ladi, imel ga je recimo zastavnik v filmu Outsider, k ni hotel vžgati).
Če se še spomni, konec 80ih-začetek 90ih je nek bosanski bend posnel glasbeni video, v katerem se cel bend vozi na ploščati prikolici šleperja. Idejo je pograbil legendarni bend Queen, le da so se oni tako vozili na vlaku...
Sedaj pa konec heca, tiste taprve Lade so bile v bistvu Fiat 124... Tako kot je sta bila fičo in stoenka pač Zastavine verzije drugih Fiatovih modelov (600 ter 128)
sporočil: 4.080
[chef]A jok! Pri naši Škodi 100 (l. 1974) se je sprednji pokrov odpiral čisto običajno (kot se danes praktično vsi). Le s to razliko, da je bil tam mizerno majhen prtljažnik in ne motor.
Tudi ta Škoda je imela motor in pogon zadaj, prednji pokrov pa se je odpiral vstran. To mislim da se je spremenilo šele s favoritom tam okrog 1986-1987.
sporočil: 2.986
bc123 je imel v mislih novejšo Škodo, klikni na link pa boš videl,
katero. In pri tej se prednji porkov odpira vstran.
sporočil: 48.253
[matjazfinance]Ne bo drzalo, prvi je bil angleski bend Slade, s klasiko "My oh my", 1983.
Haha. Ja, Fiat podoben Ladi, to bo to. :))
Če se še spomni, konec 80ih-začetek 90ih je nek bosanski bend posnel glasbeni video, v katerem se cel bend vozi na ploščati prikolici šleperja. Idejo je pograbil legendarni bend Queen, le da so se oni tako vozili na vlaku...
www.youtube.com/watc...lwA5GLBmJM
In voznica sleperja je za one case totalno wow (vidis jo na koncu videa)
sporočil: 3.976
[rename]Firma/tovarna Lada je že ruska, ampak avto je v bistvu licenčna kopija Fiata 124. Ti piše v tem linku, ki si ga dal.
Ne poznam toliko avtozgodovine, ampak ali ni Lada ruska?
Nekaj takega je imel zastavnik v Outsiderju:
en.m.wikipedia.org/w...i/VAZ-2101
Menda ne misliš, da so to Rusi sami razvili?
Tako kot fičo ni drugega kot licenčna kopija Fiata 600, stoenka pa malenkostno predelana (vrata prtljažnika) kopija Fiata 128....
sporočil: 31.920
Zadnja sprememba: najobj 27.05.2015 09:53
[matjazfinance]
> [rename]
> Ne poznam toliko avtozgodovine, ampak ali ni Lada ruska?
> Nekaj takega je imel zastavnik v Outsiderju:
> en.m.wikipedia.org/w...i/VAZ-2101
Firma/tovarna Lada je že ruska, ampak avto je v bistvu licenčna kopija Fiata 124. Ti piše v tem linku, ki si ga dal.... alzo, Rusi so bili sposobni razviti prvi umetni Zemljin satelit, niso pa bili sposobni razviti kup železa, ki po Zemlji vozi na štirih kolesih ... eh, jebiga ...
Menda ne misliš, da so to Rusi sami razvili?
Tako kot fičo ni drugega kot licenčna kopija Fiata 600, stoenka pa malenkostno predelana (vrata prtljažnika) kopija Fiata 128....
P.S.: če si hotel napisat, da Rusi sami niso hoteli(!) razvijat nečesa, kar je bilo že razvito in je od lastnega razvoja bolj racionalno kupiti licenco, pa tako tudi napiši ...
sporočil: 3.976
[najobj]Hja, tako nekako.
... alzo, Rusi so bili sposobni razviti prvi umetni Zemljin satelit, niso pa bili sposobni razviti kup železa, ki po Zemlji vozi na štirih kolesih ... eh, jebiga ...
P.S.: če si hotel napisat, da Rusi sami niso hoteli(!) razvijat nečesa, kar je bilo že razvito in je od lastnega razvoja bolj racionalno kupiti licenco, pa tako tudi napiši ...Če ti je lažje pri srcu, da vidiš to dejstvo v tej luči, pa naj ti bo.
Ne vem zakaj ste eni tako prizadeti, če kdo kritizira sveto Rusijo. Pa to pravim jaz, ki še zdaleč nisem kak popenjen rusofob (greš lahko gledat moje komentarje izpred časa v kontekstu ukrajinskega konflikta).
Ampak dejstvo je, da kar so na področju potrošniških proizvodov vzhodnjaki sami spacali skupaj, je bilo ponavadi zelo ubogo. Še najbolj uspešne so bile kopije zahodnih zadev, pri čemer so resnici na ljubo tudi vzhodnjaki kake detajle spremenili in celo izboljšali.
V bistvu edini, ki so sami kaj kvalitetnega naredili, so bili Čehi. Tako se vrnemo k originalni debati o Škodi, ki glede na dane razmere niso bili slabi avti. So bili pač razviti z mislijo na čim cenejšo proizvodnjo, glede na šibko kupno moč ciljnega domačega trga.
Pa tudi anekdotični komentarji o zakuhanih čeških Škodah na dalmatinskih cestah so brezvezni. V tistih časih je zakuhal ali imel druge težave marsikateri avto, tudi zahodnega porekla. Vprašanje je tudi, kako so ljudje ta vozila vzdrževali.
Lahko pa iz lastnih izkušenj rečem še to, da je Škoda Favorit (razvita v 1980ih) bila opazno boljša od zahodnoevropske in japonske konkurence (v svojem cenovnem razredu).
sporočil: 48.253
[matjazfinance]Drzi, ker dejansko zaradi politicne ideologije vzhodni blok ni dajal kaj dosti poudarka potrosniski robi. Ker je potrosnistvo bilo dojeto kot nekaj negativnega. Poljaki so recimo delali precej boljse vlake (Gomulke, ki so jih v sloveniji vzeli iz prometa sele ene 5 let nazaj, ce se prav spomnim) kot avte (polski fiat recimo).
> [najobj]
> ... alzo, Rusi so bili sposobni razviti prvi umetni Zemljin satelit, niso pa bili sposobni razviti kup železa, ki po Zemlji vozi na štirih kolesih ... eh, jebiga ...
Hja, tako nekako.
> P.S.: če si hotel napisat, da Rusi sami niso hoteli(!) razvijat nečesa, kar je bilo že razvito in je od lastnega razvoja bolj racionalno kupiti licenco, pa tako tudi napiši ...
Če ti je lažje pri srcu, da vidiš to dejstvo v tej luči, pa naj ti bo.
Ne vem zakaj ste eni tako prizadeti, če kdo kritizira sveto Rusijo. Pa to pravim jaz, ki še zdaleč nisem kak popenjen rusofob (greš lahko gledat moje komentarje izpred časa v kontekstu ukrajinskega konflikta).
Ampak dejstvo je, da kar so na področju potrošniških proizvodov vzhodnjaki sami spacali skupaj, je bilo ponavadi zelo ubogo.
Zato ker je pac bilo v socialisticni ideologiji pomembno da se ljudje lahko vozijo v tovarne, ampak ne da se sminkirajo vsak s svojim avtom.
sporočil: 3.976
Edino to bi lahko še debatirali, ali je bilo to res zaukazano od
zgoraj na podlagi idelologije, ali pa (po mojem je to pomembnejši
faktor) je v kontekstu vzhodne ekonomske situacije in posledično
slabe kupne moči prebivalstva enostavno bilo na voljo premalo
sredstev tako za razvoj kot predvsem kasneje za stroške proizvodnje
(kompleksnejše tehnološke rešitve in boljšo opremo v avtih morajo v
končni fazi plačati kupci, vzhodni pa tega ob svojih dohodkih pač
niso zmogli).
Strani: 1 2