1 ura
Rusi Sloveniji napovedujejo kibernetsko vojno. Kako zaščititi vaše podjetje 1
2 uri
Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice
3 ure
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (Oglas)
3 ure
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
3 ure
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
3 ure
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
4 ure
Quercus: S popolnim vinom za žar lahko v nagradni igri osvojite – žar! (Oglas)
4 ure
Vino tedna: Gevrey-chambertin 1er cru 2019, Joseph Drouhin
4 ure
Vinska klet Metlika ima novo blagovno znamko Jurius
6 ur
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2
9 ur
Škrabec, Petrič in Južna spet slavijo 1
9 ur
Chris Barton, britanski komisar za trgovino: Uporabite nas. Smo odlična odskočna deska do največjih trgov
15 ur
BMW v najdaljšem slovenskem predoru razkril kupejevskega X2 in največjega minija
15 ur
Električni avtobusi, vodikova centrala in polnilnice v Kranju 5
16 ur
Najbolj brani članki danes
16 ur
Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj? (PRO)
17 ur
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
17 ur
JEK 2: jedrska resolucija v državni zbor po hitrem postopku 4
18 ur
Nepremičninska strokovnjaka o dogajanju v Evropi in Sloveniji
19 ur
Kia EV9 je svetovni avto leta 2024, med zmagovalci še BMW 5, volvo EX30, ioniq 5 N in toyota prius 5

Strani: 1

bc123a sporočil: 48.253
[#2517544] 30.04.15 05:03
Odgovori   +    5
ki je lani med žledom, ko mu je doma zmanjkalo elektrike, domačo hišo priključil kar na avtomobilski akumulator.
Tipicni avtomobilski akumulator ima cca 60 ampernih ur (Ah) na 12V. To nanese priblizno 700 watnih ur, kar pomeni da lahko na taksen akumulator napajate porabnike v skupni moci 1 kilovat tam nekje tricetrt ure.

Skratka, brezveze.
V razvoju so tudi litij-železove in litij-žveplove. Za skladiščenje energije v elektrarnah bodo prišle v poštev predvsem baterije s tekočimi elektroliti,« pravi Novak.
Tako je. Proizvajalci elektricnih avtomobilov se ukvarjajo z baterijami, ker je pri avtu prekleto pomembno koliko tehta dolocena kapaciteta baterij, saj je teza baterij, ki jo lahko shranijo v avto, omejena.

Shranjevanje za domaco rabo pa nima teh omejitev, zato je vprasanje, zakaj bi se ukvarjali z nestabilnimi in nevarnimi kemijami kot so LiIon, LiPo, in se novejse, ce je teza prakticno nepomembna, pomembna pa sta cena, kapaciteta, in predvsem traajnost.

Zato Elona Muska res ne razumem. Ce kdo hoce imeti doma farmo baterij, si pac naj kupi 100 avtomobilskih akumulatorjev, in da narediti ustrezno krmilno elektroniko za polnjenje ter regulacijo. Rabi samo dobro prezracen prostor in redno kontrolo nivoja elektrolita.
vrac sporočil: 11.068
[#2517571] 30.04.15 09:06 · odgovor na: bc123a (#2517544)
Odgovori   +    6
Tipicni avtomobilski akumulator ima cca 60 ampernih ur (Ah) na 12V. To nanese priblizno 700 watnih ur, kar pomeni da lahko na taksen akumulator napajate porabnike v skupni moci 1 kilovat tam nekje tricetrt ure.
Skratka, brezveze.
Ne, Pečjak ni priključil navaden avtomobilki akomulator, pač pa akomulator avtomobila na električni pogon,ki pa ima kar precej več moči in lahko nadomesti tudi nekajdnevni izpad elektrike.
bc123a sporočil: 48.253
[#2517582] 30.04.15 10:17 · odgovor na: vrac (#2517571)
Odgovori   +    0
[vrac]
>Tipicni avtomobilski akumulator ima cca 60 ampernih ur (Ah) na 12V. To nanese priblizno 700 watnih ur, kar pomeni da lahko na taksen akumulator napajate porabnike v skupni moci 1 kilovat tam nekje tricetrt ure.

>Skratka, brezveze.

Ne, Pečjak ni priključil navaden avtomobilki akomulator, pač pa akomulator avtomobila na električni pogon,ki pa ima kar precej več moči in lahko nadomesti tudi nekajdnevni izpad elektrike.
A. Hvala za pojasnilo.
0219Gr9 sporočil: 222
[#2517617] 30.04.15 12:58
Odgovori   +    4
Tesla ima v bližini svoje tovarne avtomobilov tovarno baterij. Tesla sam ne proizvaja baterij, ampak samo oddaja čiste prostore proizvajalcem baterij z najboljšim razmerjem med ceno in kakovostjo. Trenutno je to Panasonic. Jutri je to lahko kdorkoli.
BlazVo sporočil: 2.599
[#2517663] 30.04.15 18:32
Odgovori   +    8
V reviji Fortune denimo pišejo, da so pri Fuji Pigment že razvili baterije aluminij-zrak, s katerimi je mogoče uskladiščiti 40-krat več energije kot z litij-ionskimi, na trg pa jih bodo dali konec tega leta.
Vsak kupec brezplačno prejme še par svizcev :-)
anon-79735 sporočil: 16.531
[#2517664] 30.04.15 18:40 · odgovor na: BlazVo (#2517663)
Odgovori   +    0
[BlazVo]
> V reviji Fortune denimo pišejo, da so pri Fuji Pigment že razvili baterije aluminij-zrak, s katerimi je mogoče uskladiščiti 40-krat več energije kot z litij-ionskimi, na trg pa jih bodo dali konec tega leta.
Vsak kupec brezplačno prejme še par svizcev :-)
In e-knjigo Healthy Salt
www.amazon.com/Healt...B00G2LWDCY
pcs sporočil: 5.462
[#2517688] 01.05.15 00:25 · odgovor na: BlazVo (#2517663)
Odgovori   +    3
[BlazVo]
> V reviji Fortune denimo pišejo, da so pri Fuji Pigment že razvili baterije aluminij-zrak, s katerimi je mogoče uskladiščiti 40-krat več energije kot z litij-ionskimi, na trg pa jih bodo dali konec tega leta.

Vsak kupec brezplačno prejme še par svizcev :-)
Če bi imel dolar za vsak članek o novi tehnologiji baterij/gorilnih celic, bi bil že zdavnaj bogat...

Lp,
M
0126Bacis sporočil: 3.010
[#2517719] 01.05.15 10:11 · odgovor na: bc123a (#2517582)
Odgovori   +    4
Ne, Pečjak ni priključil navaden avtomobilki akomulator, pač pa akomulator avtomobila na električni pogon,ki pa ima kar precej več moči in lahko nadomesti tudi nekajdnevni izpad elektrike.
Kaj pa je "moč" akumulatorja? Si morda mislil shranjeno energijo.
Težko je debatirati če ljudje nimate pojma o,osnovnošolski fiziki....
anon-130092 sporočil: 524
[#2517788] 01.05.15 14:50
Odgovori   +    2
"Marca sem na sejmu v Bolzanu videl vsaj tri ponudnike takšnih sistemov in vsi trije so imeli že lepo število referenc," Pa ste vi to videli v Bolzanu za 3500 $, s težo 100 kg in da vse skupaj obesiš na zid? Namreč to obljublja Musk. To je tako kot tista ko se je pisalo kako ste s predeleano Dacio premagali Teslo, niste pa omenili da ste vanjo skupaj z bivšo Iskro avtoelektriko vložili preko milijona €, Tesla stane pa 10x manj.
anon-130092 sporočil: 524
[#2517789] 01.05.15 14:54
Odgovori   +    0
Sicer sem pa jaz o tem razmišljal že nekaj let nazaj. Sicer na malce drugačen način, da bi ponoči ob nizki tarifi kupoval elektriko, podnevi pa jo ob visoki prodajal. Opcijska bi bila tudi priključitev fotovoltaične elektrarne. Samo se denarno takrat nikakor ni izšlo. Samo baterije bi za podobno moč takrat prišle preko 10000 €, kaj šele razsmerniki in vse ostalo... Vsekakor zanimiva zadeva.
anon-130092 sporočil: 524
[#2517797] 01.05.15 15:15
Odgovori   +    0
Toyota je decembra predstavila svoj prvi serijski avtomobil na vodik (Mirai). Kar je najbolj revolucionarnega pri tem avtu je, da ima vgrajene karbonske jeklenke, ki držijo pritisk vodika na 70 MPa. Do sedaj je bil največji problem vodika, njegovo shranjevanje pod visokim pritiskom. Ta zadeva je sedaj očitno rešena. Naslednji problem je izdelava poceni kompresorja (izdelovalca vodika). Namreč zdajšnji stanejo preko milijona in pol $. Ko bodo uspeli to ceno zbiti ne vidim več razloga da domovi nebi postali popolnoma avtonomni. Sončne celice v toplejšem delu leta priskrbijo elektriko za pogon kompresorja, ta nafila tanke z vodikom. v hladnejšem delu leta se s tem vodikom ogrevamo in preko gorivnih celic pridobivamo elektriko.
bc123a sporočil: 48.253
[#2517918] 01.05.15 22:45 · odgovor na: 0126Bacis (#2517719)
Odgovori   +    3
[0126Bacis]
>Ne, Pečjak ni priključil navaden avtomobilki akomulator, pač pa akomulator avtomobila na električni pogon,ki pa ima kar precej več moči in lahko nadomesti tudi nekajdnevni izpad elektrike.

Kaj pa je "moč" akumulatorja? Si morda mislil shranjeno energijo.
Težko je debatirati če ljudje nimate pojma o,osnovnošolski fiziki....
Ne ti meni osnovnosolsko fiziko. Kaj mislis z "mocjo" akumulatorja? Svinceni akumulatorji premorejo izjemno veliko moc, na 12V rabi vcasih zaganjac akumulatorja 100 do nekaj 100 amperov (torej zmmore akumulator 2KW in vec).

Ali si mislil na kapaciteto? Svinceni akumulator, ki ga imas v avtu, ima kapaciteto med 50 in 70 Ah, kar pomeni na 12V med 0.7 in 1.5 kWh. Kar ni veliko, ampak tak akumulator stane med 50 in 100 EUR, kar pomeni da dobis recimo 1 kWh na 100 EUR.

Svinceni akumulatorji s tekocim elektrolitom so glede na svojo kemijo, ceno in nekompleksnost prakticno idealni, ce te ne skrbi teza. Teza je edini problem, in za shranjevanje energije za domaco hiso je res nepomembna.

Se vedno me zanima (od tistih, ki mislite, da poznate osnovnosolsko fiziko, hehe), zakaj naj bi bila za domaco uporabo primerna drugacna kemija (torej LiIon, LiPo, LiFe...). Cisto resno. Razloge na plan.
bc123a sporočil: 48.253
[#2517919] 01.05.15 22:46 · odgovor na: anon-130092 (#2517788)
Odgovori   +    5
[0817Suhad]
"Marca sem na sejmu v Bolzanu videl vsaj tri ponudnike takšnih sistemov in vsi trije so imeli že lepo število referenc," Pa ste vi to videli v Bolzanu za 3500 $, s težo 100 kg in da vse skupaj obesiš na zid? Namreč to obljublja Musk. To je tako kot tista ko se je pisalo kako ste s predeleano Dacio premagali Teslo, niste pa omenili da ste vanjo skupaj z bivšo Iskro avtoelektriko vložili preko milijona €, Tesla stane pa 10x manj.
Se tretjic. Zakaj se nekomu zdi zelo pomembno da ima komplet baterij za doma samo 100kg? A ni boljse imeti cenejsega akumulatorja, ki drzi vec casa, in je nekajkrat tezji? A planira kdo s hiso leteti ali kako?
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2517921] 01.05.15 22:56 · odgovor na: bc123a (#2517918)
Odgovori   +    1
[bc123a]
> [0126Bacis]
> >Ne, Pečjak ni priključil navaden avtomobilki akomulator, pač pa akomulator avtomobila na električni pogon,ki pa ima kar precej več moči in lahko nadomesti tudi nekajdnevni izpad elektrike.
>
> Kaj pa je "moč" akumulatorja? Si morda mislil shranjeno energijo.
> Težko je debatirati če ljudje nimate pojma o,osnovnošolski fiziki....

Ne ti meni osnovnosolsko fiziko. Kaj mislis z "mocjo" akumulatorja? Svinceni akumulatorji premorejo izjemno veliko moc, na 12V rabi vcasih zaganjac akumulatorja 100 do nekaj 100 amperov (torej zmmore akumulator 2KW in vec).

Ali si mislil na kapaciteto? Svinceni akumulator, ki ga imas v avtu, ima kapaciteto med 50 in 70 Ah, kar pomeni na 12V med 0.7 in 1.5 kWh. Kar ni veliko, ampak tak akumulator stane med 50 in 100 EUR, kar pomeni da dobis recimo 1 kWh na 100 EUR.

Svinceni akumulatorji s tekocim elektrolitom so glede na svojo kemijo, ceno in nekompleksnost prakticno idealni, ce te ne skrbi teza. Teza je edini problem, in za shranjevanje energije za domaco hiso je res nepomembna.

Se vedno me zanima (od tistih, ki mislite, da poznate osnovnosolsko fiziko, hehe), zakaj naj bi bila za domaco uporabo primerna drugacna kemija (torej LiIon, LiPo, LiFe...). Cisto resno. Razloge na plan.
Mislim da je problem svinčenega akumulatorja, poleg teže in dimenzije seveda, predvsem v tem, da se ne smejo do konca izprazniti, kar njihovo kapaciteto in s tem uporabnost občutno zmanjša.
bc123a sporočil: 48.253
[#2517924] 01.05.15 23:01 · odgovor na: anon-204390 (#2517921)
Odgovori   +    1
[vickibedi]
> Se vedno me zanima (od tistih, ki mislite, da poznate osnovnosolsko fiziko, hehe), zakaj naj bi bila za domaco uporabo primerna drugacna kemija (torej LiIon, LiPo, LiFe...). Cisto resno. Razloge na plan.

Mislim da je problem svinčenega akumulatorja, poleg teže in dimenzije seveda, predvsem v tem, da se ne smejo do konca izprazniti, kar njihovo kapaciteto in s tem uporabnost občutno zmanjša.
Li-x imajo iste probleme, s tem da se jih tudi polniti ne sme prehitro, da imajo omejeno stevilo ciklov, da gorijo s peklenskim plamenom...

(Li-x - x=Ion, Po, Fe...)

Samo spomni se, avtomobilski akumulator lahko napolnis z polnilcem za 10 EUR, ki enostavno daje 13.8 V, rabis samo odzracevanje baterije (zaradi vodika, ce se pojavi elektroliza) in to je vse. Niti regulacije ne rabis. Pogoji v katerih dela avtomobilska baterija so grozni: malo se polni, potem se grozljivo hitro prazni (zagon avtomobila), potem se spet malo polni...

Za li-x pa rabis poseben, kemiji prilagojen, mikroprocesorsko voden polnilec, in ce malo zafrknes je baterija hitro fuc.

Meni so se vse avtomobilske baterije zdrzale precej vec kot Li-Po baterije v vseh napravah kar sem jih imel.
anon-54454 sporočil: 4.098
[#2517938] 02.05.15 07:48 · odgovor na: vrac (#2517571)
Odgovori   +    1
[vrac]
>Tipicni avtomobilski akumulator ima cca 60 ampernih ur (Ah) na 12V. To nanese priblizno 700 watnih ur, kar pomeni da lahko na taksen akumulator napajate porabnike v skupni moci 1 kilovat tam nekje tricetrt ure.

>Skratka, brezveze.

Ne, Pečjak ni priključil navaden avtomobilki akomulator, pač pa akomulator avtomobila na električni pogon,ki pa ima kar precej več moči in lahko nadomesti tudi nekajdnevni izpad elektrike.
Pecjak naklada. Gre za znano zgodbo izpred let, ko je nek avoi-mehanik med nevihto na omrezje priklopil svojega Piusa.
Google je poln zadetkov na to temo ze ce samo odtipkas: prius battery storm.

Pecjak je pa ma itak 90% porabnikov skozi na 12/24V.
anon-54454 sporočil: 4.098
[#2517939] 02.05.15 07:56 · odgovor na: bc123a (#2517919)
Odgovori   +    1
[bc123a]

Se tretjic. Zakaj se nekomu zdi zelo pomembno da ima komplet baterij za doma samo 100kg? A ni boljse imeti cenejsega akumulatorja, ki drzi vec casa, in je nekajkrat tezji? A planira kdo s hiso leteti ali kako?
To drzi. Sploh. ker se da izrabljene plosce zelo enostavno reciklirati za ponovno uporabo. Tudi cena je lahko bistveno nizja, ce zadeva ni namenjena za v vozilo. Stacionarna baterija je namrec lahko tudi modularna, kjer menjavas samo izrabljene plosce.
Mestna elektrarna zahodnega Berlina je celo desetletje funkcionirala na ta nacin.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2517945] 02.05.15 09:28 · odgovor na: bc123a (#2517924)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [vickibedi]
> > Se vedno me zanima (od tistih, ki mislite, da poznate osnovnosolsko fiziko, hehe), zakaj naj bi bila za domaco uporabo primerna drugacna kemija (torej LiIon, LiPo, LiFe...). Cisto resno. Razloge na plan.
>
> Mislim da je problem svinčenega akumulatorja, poleg teže in dimenzije seveda, predvsem v tem, da se ne smejo do konca izprazniti, kar njihovo kapaciteto in s tem uporabnost občutno zmanjša.

Li-x imajo iste probleme, s tem da se jih tudi polniti ne sme prehitro, da imajo omejeno stevilo ciklov, da gorijo s peklenskim plamenom...

(Li-x - x=Ion, Po, Fe...)

Samo spomni se, avtomobilski akumulator lahko napolnis z polnilcem za 10 EUR, ki enostavno daje 13.8 V, rabis samo odzracevanje baterije (zaradi vodika, ce se pojavi elektroliza) in to je vse. Niti regulacije ne rabis. Pogoji v katerih dela avtomobilska baterija so grozni: malo se polni, potem se grozljivo hitro prazni (zagon avtomobila), potem se spet malo polni...

Za li-x pa rabis poseben, kemiji prilagojen, mikroprocesorsko voden polnilec, in ce malo zafrknes je baterija hitro fuc.

Meni so se vse avtomobilske baterije zdrzale precej vec kot Li-Po baterije v vseh napravah kar sem jih imel.
Ja, ampak režim dela avtomobilskega akumulatorja je bistveno drugačen - velika moč, kratek čas, medtem ko Li-on oddajajo manjšo moč daljši čas. Svinčeni akumulator ne smeš sprazniti do konca, ko se enkrat sprazni do konca je z njim hitro konec..
pcs sporočil: 5.462
[#2518135] 03.05.15 13:38 · odgovor na: bc123a (#2517919)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [0817Suhad]
> "Marca sem na sejmu v Bolzanu videl vsaj tri ponudnike takšnih sistemov in vsi trije so imeli že lepo število referenc," Pa ste vi to videli v Bolzanu za 3500 $, s težo 100 kg in da vse skupaj obesiš na zid? Namreč to obljublja Musk. To je tako kot tista ko se je pisalo kako ste s predeleano Dacio premagali Teslo, niste pa omenili da ste vanjo skupaj z bivšo Iskro avtoelektriko vložili preko milijona €, Tesla stane pa 10x manj.

Se tretjic. Zakaj se nekomu zdi zelo pomembno da ima komplet baterij za doma samo 100kg? A ni boljse imeti cenejsega akumulatorja, ki drzi vec casa, in je nekajkrat tezji? A planira kdo s hiso leteti ali kako?
Izkoristek imajo okrog 80%, pa zelo pocasi se filajo. lipo/liion aku se prakticno ne segreva, ce ga ne filas res hitro.

Pocasno filanje mogoce ni tak problem, izkoristek pa najbrz je, ce izgubljas ze tako precej drago solarno energijo.

Meni se obe tehnologiji ne zdita bas idealni, lipo ima prekratko zivljensko dobo pa se v garazi ga ne bi upal imeti, kvecjemu zunaj v "bunkerju".

Lp,
M
anon-166232 sporočil: 3.600
[#2518144] 03.05.15 14:19
Odgovori   +    2
Tesla nam bo pomagal, da se odklopimo iz elektroomrežja
Ne se hecat, no. Naložba v hišno sončno elektrarno plus Teslin akumulator je min. 20.000 eur. Če je mesečna poraba električne energije 80 eur, to pomeni, da se investicija povrne v 22 letih.

Kdo je tu nor?
0513ANITO sporočil: 10.795
[#2518150] 03.05.15 14:53 · odgovor na: anon-166232 (#2518144)
Odgovori   +    2
[COP]
>Tesla nam bo pomagal, da se odklopimo iz elektroomrežja

Ne se hecat, no. Naložba v hišno sončno elektrarno plus Teslin akumulator je min. 20.000 eur. Če je mesečna poraba električne energije 80 eur, to pomeni, da se investicija povrne v 22 letih.

Kdo je tu nor?
Tisti, ki to kupi.

Npr. Poraba moje hiše preko zime cca 60kWh/dan...cca 1800 kWh/mesec. Ampak so špice tudi po 90 kwh/dan.

Sonca pa takrat večinoma sploh ni na spregled. Novembra in decembra mogoče včasih samo par dni na mesec. (to je lahko tudi samo 2-3 dni)
bc123a sporočil: 48.253
[#2518211] 03.05.15 21:38 · odgovor na: pcs (#2518135)
Odgovori   +    1
[pcs]
> [bc123a]
> > [0817Suhad]
> > "Marca sem na sejmu v Bolzanu videl vsaj tri ponudnike takšnih sistemov in vsi trije so imeli že lepo število referenc," Pa ste vi to videli v Bolzanu za 3500 $, s težo 100 kg in da vse skupaj obesiš na zid? Namreč to obljublja Musk. To je tako kot tista ko se je pisalo kako ste s predeleano Dacio premagali Teslo, niste pa omenili da ste vanjo skupaj z bivšo Iskro avtoelektriko vložili preko milijona €, Tesla stane pa 10x manj.
>
> Se tretjic. Zakaj se nekomu zdi zelo pomembno da ima komplet baterij za doma samo 100kg? A ni boljse imeti cenejsega akumulatorja, ki drzi vec casa, in je nekajkrat tezji? A planira kdo s hiso leteti ali kako?

Izkoristek imajo okrog 80%, pa zelo pocasi se filajo. lipo/liion aku se prakticno ne segreva, ce ga ne filas res hitro.

Pocasno filanje mogoce ni tak problem, izkoristek pa najbrz je, ce izgubljas ze tako precej drago solarno energijo.

Meni se obe tehnologiji ne zdita bas idealni, lipo ima prekratko zivljensko dobo pa se v garazi ga ne bi upal imeti, kvecjemu zunaj v "bunkerju".
LiPo je drag, in ko crkne, crkne na nacin "ce jo se enkrat filate, tvegate nekontroliran pozar".

Razumem razlike v izkoristku, pocasno filanje se mi ne zdi problem (itak ce hoces imeti dober izkoristek, bi moral imeti veliko veliko celic, potem je pa stvar elektronike, da prilagodi polnilni in praznilni rezim kemiji).

Moja poanta je: glede na to, da je Pb baterija samo malo slabsa alternativa za ta namen, zakaj nimamo taksnih bank baterij po vsaki bajti, kot sedaj to propagira Musk? Sedaj bi pac imeli 80% izkoristek, zivljenjsko dobo 5-10 let, ter tezo 1 tono, z muskovim sistemom pa (recimo) 95% izkoristek, zivljenjsko dobo 5 let ter tezo 100 kg.

Je torej res stvar neka cudezna resitev, ki jo je sele Musk ponudil? Po moje ne, zaradi zgornjega.

Musk hoce zagnati "virtuous cycle" e-avtov in baterij, ki mu ne uspeva popolnoma, saj zadeve brez subvencij (pa ne mislim na vladno podporo teslini tovarni) niti priblizno laufale. Zato rabi dodatnega odjemalca baterij iz nove tovarne, ker ce bodo e-avti edini odjemalec, lahko to postane hitro vicious cycle.
pcs sporočil: 5.462
[#2518223] 04.05.15 00:52 · odgovor na: bc123a (#2518211)
Odgovori   +    1
[bc123a]
Moja poanta je: glede na to, da je Pb baterija samo malo slabsa alternativa za ta namen, zakaj nimamo taksnih bank baterij po vsaki bajti, kot sedaj to propagira Musk? Sedaj bi pac imeli 80% izkoristek, zivljenjsko dobo 5-10 let, ter tezo 1 tono, z muskovim sistemom pa (recimo) 95% izkoristek, zivljenjsko dobo 5 let ter tezo 100 kg.
V bistvu cel ta štos trenutno služi dvema namenoma:
1. Entuziastom z debelo denarnico, ki imajo (ali bodo nabavili) solarne elektrarne in se jim zdi fensi popolnoma odklopit z omrežja. Njim je pretežno vseeno, če se ne izplača ali se izplača šele po več desetletjih, no imajo pa doma boljšo polovico in ona že ne bo zadovoljna, če bo pol garaže zabasane z grdimi baterijami, CO2 gor ali dol. Pri "moških hobijih" je pač tako, da kak euro še pogrešijo, "te svinjarije" pa že ne bodo gledale :)

2. Elektru, ki bo imelo ob močni nadaljni rasti solarnih/vetrnih elektrarn težavo z vzdrževanjem stabilnosti omrežja in shranjevanjem presežkov. Tu je vprašanje, če bo to cenovno učinkovito in ceneje od backup elektrarn, računica je za vsak primer drugačna.

Ni pa zanemarljivo, da se marsikje v ZDA solarna net-metering shema brez subvencij že izplača. Tam, kjer je energija zelo draga, se izplačajo že tudi baterijski sistemi (mislim, da Havaji).

V bistvu bi morali takoj uvesti net-metering shemo in ukiniti vse FV subvencije (pač v skladu s pravnimi možnostmi glede na sklenjene pogodbe). Prepustimo FV entuzijastom z debelimi denarnicami, položimo jim le rdečo preprogo z ukinitvijo bedastih birokratskih zahtev, ko bodo cene padle bodo na vlak skočili še ostali.

Lp,
M

PS: Uvedbi net-metering sheme pri nas močno nasprotujejo elektrodistributerji (ker bodo omrežnino kasirali le za neto - razlika med proizvedeno in porabljeno energijo).
anon-207862 sporočil: 1.476
[#2518290] 04.05.15 12:11
Odgovori   +    0
Avtonomen si lahko morda v kakšni Kaliforniji...s preveč sonca in premalo vode kot kaže. Sicer pa je doma najenostavnejše optimiranje v smislu pulover gor/dol. Bi kdo rad imel pametno/živo hišo kot se moderno reče? Malo bolj luksuzna izvedba družinske hiše ima nekaj deset km kabla vseh vrst. V naših krajih se temu obvezno pridruži še pošten diesel agregat, tako za vsak primer, da ne bo žene zeblo in bi se morala drugam gret ko bo mož na službeni poti. Ne vem če je poleg vseh wi-fi, mobilnih signalov dobro imeti tudi čisto vsako steno prepredeno s kabli. Dvomim.
samos1111 sporočil: 182
[#2518339] 04.05.15 16:57 · odgovor na: bc123a (#2517919)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [0817Suhad]
> "Marca sem na sejmu v Bolzanu videl vsaj tri ponudnike takšnih sistemov in vsi trije so imeli že lepo število referenc," Pa ste vi to videli v Bolzanu za 3500 $, s težo 100 kg in da vse skupaj obesiš na zid? Namreč to obljublja Musk. To je tako kot tista ko se je pisalo kako ste s predeleano Dacio premagali Teslo, niste pa omenili da ste vanjo skupaj z bivšo Iskro avtoelektriko vložili preko milijona €, Tesla stane pa 10x manj.

Se tretjic. Zakaj se nekomu zdi zelo pomembno da ima komplet baterij za doma samo 100kg? A ni boljse imeti cenejsega akumulatorja, ki drzi vec casa, in je nekajkrat tezji? A planira kdo s hiso leteti ali kako?
Tole bo hit v diplomatski četrti Delhija, kjer štroma rado zmanjka za dan ali dva (kje drugje ga sploh ni cel dan), brez klime se slabo živi, obstoječe rešitve pa so v obliki grdih skladovnic 10+ svinčevih akujev + razsmernikov ali hrupnih agregatov ;)
Pa mislim da so wanabi lastniki Teslovih avtov ki bi radi hitrejše polnjenje brez pojačanja hišnega el priključka tudi legit tržišče. Tudi lastniki ličnih vikendic v divjini.
Sicer se mi zdi da Tesla ni ta hip edini s takim sistemom in da ima pred konkurenco (ki obstaja menda celo v SLO) prednost v glavnem pri trženju - jebozovnejši škatli in določenih dobrih zvezah na strani tako potencialne klientele kot dobaviteljev baterij. No me zanima konkretna primerjava, če kdo ima kakšne približno relevantne številke.
pcs sporočil: 5.462
[#2518802] 06.05.15 19:18
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: pcs 06.05.2015 19:21
www.bloomberg.com/ne...with-solar

The bigger Tesla battery isn't designed to go through more than about 50 charging cycles a year, according to SolarCity spokesman Jonathan Bass.

To provide the same 16 kilowatts of continuous power as this $3,700 Generac generator from Home Depot, a homeowner would need eight stacked Tesla batteries at a cost of $45,000 for a nine-year lease. "It's a luxury good—really cool to have—but I don't see an economic argument," said Brian Warshay, an energy-smart-technologies analyst with Bloomberg New Energy Finance.

Skratka BS

Lp,
M
vrac sporočil: 11.068
[#2520337] 15.05.15 10:15 · odgovor na: anon-166232 (#2518144)
Odgovori   +    0
[COP]
>Tesla nam bo pomagal, da se odklopimo iz elektroomrežja

Ne se hecat, no. Naložba v hišno sončno elektrarno plus Teslin akumulator je min. 20.000 eur. Če je mesečna poraba električne energije 80 eur, to pomeni, da se investicija povrne v 22 letih.

Kdo je tu nor?
:-) Naložba se v tem primeru ne povrne nikoli, ker akomulator najverjetneje ne bo zdržal 22 let, solarne celice pa skoraj sigurno tudi ne. Najmanj kar se jim zgodi v tako dolgem času je zmanjšanje količine prozvedene električne energije.
anon-370806 sporočil: 25
[#2520596] 17.05.15 07:50
Odgovori   +    1
čas vnosa: 16.05.15 15:56
Cena baterij se bo nižala s številom uporabnikov. Se še kdo spomni prvih mobilnih telefonov za 14.000 DEM? Podobno bo padala cena avtonomnih sistemov na baterije. Razsvetljava je včasih porabila za enako osvetlitev desetkrat več. Stacionarne baterije so lahko zelo težke, pomembna je kapaciteta in število ciklov na enoto cene. Tudi shranjevanje energije z velikimi vztrajniki je alternativa baterijam.

Strani: 1