Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Avtomobilizem na pragu tektonskih sprememb
Strani: 1
sporočil: 814
Zadnja sprememba: anon-171197 16.04.2015 09:35
Pa dobro no, a smo potrosniki res priceli postjat taksne ovce, da
kupujemo se samo design in pa neko tehnologijo v obliki super duper
laserskih luci in pa LCD monitorjev, katerih delovanje pod
celodnevnim soncem na 40+ bo najverjetneje problizno enako mavrici
po dezju. To so res dosezki novodobnega powerpoint inzeniringa po
velikih koncernih … pa prav na bruhanje ti gre od tega
marketinga.A se sploh kdo vprasa, kaj je avtomobilska industrija dejansko storila na podrocju razvoja motorja, ki predstavlja funkcionalno vrednost vsakega avtomobila? Recimo, relavantno vprasanje je, koliko % se je izboljsal izkoristek t.i. sodobnega stiritaktnega motorja od njegovega "prastarega" oceta izpred 100 let? Ja, pav imate, skoraj nic, mogoce 5% pa se to je veliko. Ampak nima veze, vazne so luci (mogoce bodo sedaj celo Romuni, ki preckajo Slovenijo obicajno sredi noci v avtomobilh brez ene same prizgane zarnice torej kot kaksen ameriski brezpilotni in radarju neviden avijon, prizgali kaksno ledico, da jih bo clovek mogel opaziti).
Sicer se pa novodobni avtomobili "odlikujejo" ravno po zanesljivosti. Da bi clovek zadostil EU normativom o izpustih, poizkusa s turbopuhali delati cudez, ki nato rezultira v robi, ki se kvari na vsakih 20 000km. Pri 100 000km pa je menjava motorja postala ze skoraj rutina. Znamke raje ne bom omenjal, ker je vse tako postalo isti smoren (pa naj gre za Nemce, Francoze, Italijane ali Japonce), da clovek da za lumuzino 50 000eur na koncu pa menja kar cele komponente, od menjalnika do motorja in se kaj bi se naslo … glavno je, da so razvili nemski proizvajalci avtomobilov zelo dobro servisno mrezo in pa mrezo avtomobilov za izposojo oz. nadomestilo po kljuci asistence, ker drugace bi se pocasi ze bolj splacalo nabavit konja s kocijo, iPad in iPhone in pa en laser lahko montiras tudi na kocijo BTW.
sporočil: 31.870
Zadnja sprememba: najobj 16.04.2015 09:55
... Pri Applu poudarjajo, da je sistem zasnovan tako, da voznika
ne moti med vožnjo. ...... ja, ker opravljanje klicev, branje in narekovanje sporočil ter uporaba Applovih zemljevidov pri hitrosti 100 km/h voznika med vožnjo sploh ne moti, dokler ga direkt pred njegovim nosom ne "zmoti" nasproti vozeči voznik, ki je "zašel" na njegovo stran ceste, ko je namesto da bi gledal na cesto in skrbel za smer svoje vožnje, raje opravljal klice, bral in narekoval sporočila ter uporabljal Applove zemljevide pri enaki hitrosti 100 km/h ...
P.S.: vsak naj sam izračuna razdaljo, ki jo prevozi pri hitrosti 100 km/h, ob tem pa naj ne pozabi upoštevat čas, ki ga porabi za reakcijo ...
sporočil: 18.363
Avtomobilizem je na splošno zgrešena - napačna dejavnost človeštva
na področju transporta. Ampak se vztraja pri njej ker človek rad
ponavlja znane vzorce. Lep dan.
sporočil: 416
Najnovejši modeli avtomobilov prihajajo z 256-jedrnim procesorjem, ki presega zmogljivosti katerekoli druge naprave, ki jo uporablja navaden človek.A je tu govora o avtomobilih ali o potovalnih računalnikih?
sporočil: 2.730
[quetal]Oprosti, motiš se kar se tiče razvoja v 100 letih. Strinjal bi se kvečjemu, če bi rekel, da je škoda, ker so razvijali motorje z notranjim izgorevanjem namesto baterij ali gorivnih celic.
Pa dobro no, a smo potrosniki res priceli postjat taksne ovce, da kupujemo se samo design in pa neko tehnologijo v obliki super duper laserskih luci in pa LCD monitorjev, katerih delovanje pod celodnevnim soncem na 40+ bo najverjetneje problizno enako mavrici po dezju. To so res dosezki novodobnega powerpoint inzeniringa po velikih koncernih … pa prav na bruhanje ti gre od tega marketinga.
A se sploh kdo vprasa, kaj je avtomobilska industrija dejansko storila na podrocju razvoja motorja, ki predstavlja funkcionalno vrednost vsakega avtomobila? Recimo, relavantno vprasanje je, koliko % se je izboljsal izkoristek t.i. sodobnega stiritaktnega motorja od njegovega "prastarega" oceta izpred 100 let? Ja, pav imate, skoraj nic, mogoce 5% pa se to je veliko. Ampak nima veze, vazne so luci (mogoce bodo sedaj celo Romuni, ki preckajo Slovenijo obicajno sredi noci v avtomobilh brez ene same prizgane zarnice torej kot kaksen ameriski brezpilotni in radarju neviden avijon, prizgali kaksno ledico, da jih bo clovek mogel opaziti).
Sicer se pa novodobni avtomobili "odlikujejo" ravno po zanesljivosti. Da bi clovek zadostil EU normativom o izpustih, poizkusa s turbopuhali delati cudez, ki nato rezultira v robi, ki se kvari na vsakih 20 000km. Pri 100 000km pa je menjava motorja postala ze skoraj rutina. Znamke raje ne bom omenjal, ker je vse tako postalo isti smoren (pa naj gre za Nemce, Francoze, Italijane ali Japonce), da clovek da za lumuzino 50 000eur na koncu pa menja kar cele komponente, od menjalnika do motorja in se kaj bi se naslo … glavno je, da so razvili nemski proizvajalci avtomobilov zelo dobro servisno mrezo in pa mrezo avtomobilov za izposojo oz. nadomestilo po kljuci asistence, ker drugace bi se pocasi ze bolj splacalo nabavit konja s kocijo, iPad in iPhone in pa en laser lahko montiras tudi na kocijo BTW.
sporočil: 14.456
sto milijonov vrstic programske kode - sedemkrat več kot največji boeing 787A ima B787 10, ki je do zdaj največji B787, res bistveno več programske kode kot malo krajši verziji 8 in 9? Lahko kdo to razloži?
Pa še nekaj o teh primerjavah, ki se z razmahom šolanih in marketinško pitanih internetnih papagajev in holokavstom resnega novinarstva plodijo kot zajci.
Udarno naslovljen članek "Chevy Volt: King of (Software) Cars", ki je bil objavljen leta 2010 na wired.com/autopia (!), zdaj pa je izginil brez sledu, je skotil veliko reciklaž in zadeva se je bogato rolala po forumih, kjer je dobila tudi tale komentar:
Bob G
Don't get me wrong, I think that the Volt is the coolest car in the world, but I find it very hard to believe that its complexity is even in the same order of magnitude as the 787. I tried to follow the link to the source of the 10/8 MLOC comparisons, but it was a dead end.
I can only speculate that they considered only a few systems on the 787 and did not consider code that has instances running in multiple processors. There are hundreds (maybe more than a thousand) of microcontrollers and microprocessors on board the 787. I know, because I helped to design some of them. The "more electric" architecture means that there are motor controllers not just for the main engine starter/generators, but for electric-powered hydraulics, air conditioning, fuel pumps, cabin pressurization, and other systems. There is a multi-redundant central computer with data busses linking everything from avionics to remote electric power distribution and data concentration. And then there are the computers and networks for aircraft maintenance and for cabin entertainment.
The point is that they are both amazing products, but I'd like to see a more factual comparison between them.
sporočil: 9
čas vnosa: 16.04.15 13:14
Te touch screen in podobna zabavna navlaka gre tudi meni na živce
avto je za vozit, ne pa za igračo za tisto so druge stvari.
sporočil: 13.625
[SebastjanRedek]Po mojem nismo daleč, ko bo kontra. Ko bo avto kup zabavne in uporabne elektronike in aplikacij, plačal boš ta brand, ki bo postavljen pač na neko generično šasijo z nekim generičnim motorjem.
Te touch screen in podobna zabavna navlaka gre tudi meni na živce avto je za vozit, ne pa za igračo za tisto so druge stvari.
Googlovi in Applovi izleti v to branžo že kažejo na to.
sporočil: 48.253
Sodoben avto višjega razreda tako vsebuje okoli sto milijonov vrstic programske kode - sedemkrat več kot največji boeing 787, smo pisali v reviji Manager.Seveda, ker mora biti vsa koda ki gre v letalo bistveno bolje pregledana in nadzorovana, kot tisto, kar student za 5 EUR/h spise in gre kar takoj v avto...
Ker proizvajalce avtomobilov boli k* ce gre kaj narobe (bos ze prisel na servis, kjer bodo namestili popravek press), pri letalu si pa Boeing taksne malomarnosti ne sme privosciti.
Sicer je pa ta smer "razvoja" avtomobilov ne samo butasta, je prav nagnusna. Namesto da bi avtomobili postali toliko bolj dostopni zaradi razvoja tehnologije, iz njih delajo vesoljske ladje in navijajo cene.
sporočil: 48.253
[alek14]Vsekakor je ob vsej elektronski krami se veliko veliko prostora za izboljsanje zanesljivosti in dolgotrajnosti avtov. Cesar pa proizvajalci verjetno nocejo.
Možnosti nadaljnjih tehničnih izboljšav v smeri avta samega so zelo omejene v smeri mehanike in termodinamike.
Po malem bodo pricakovali, da avte kupujemo tako, kot najvecji frajerji iphone... ce ga ne bos zamenjal z novim modelom se kar naenkrat ne bo dalo odpreti vrat, potem prtljaznika, potem pa nekega dne niti vzgal ne bo. Na servisu ti bodo pa ponudili novi model namesto da bi ga servisirali.
sporočil: 6.899
[bc123a]Avto je gonilnik kapitalizma 20. stoletja - in kot tako pomemben delež osebnega izdatka se je moral prilagajati željam uporabnika, vsaj meni se tako zdi. Občutek imam, da so proizvajalci vedno poskušali narediti kar največ, da bi kupca navdušili in mu zadevo prodali.
> [alek14]
> Možnosti nadaljnjih tehničnih izboljšav v smeri avta samega so zelo omejene v smeri mehanike in termodinamike.
Vsekakor je ob vsej elektronski krami se veliko veliko prostora za izboljsanje zanesljivosti in dolgotrajnosti avtov. Cesar pa proizvajalci verjetno nocejo.
Po malem bodo pricakovali, da avte kupujemo tako, kot najvecji frajerji iphone... ce ga ne bos zamenjal z novim modelom se kar naenkrat ne bo dalo odpreti vrat, potem prtljaznika, potem pa nekega dne niti vzgal ne bo. Na servisu ti bodo pa ponudili novi model namesto da bi ga servisirali.
Če bo info tehnologija gonilo 21. stoletja - morda bo - pa je slika še odprta, res pa kaže znake, ki jih omenjaš. Brand pove uporabniku, kaj je moderno in kaj si mora kupiti, da bo takšen kot vsi drugi ali boljši.
Najbrž smo res v precedenčni situaciji v razvitem svetu - ničesar več ne potrebujemo, nič več ni boljše, bolj uporabno, bolj prijetno za naše življenje - ostalo je samo še čustveno prodajanje statusa, tega da ustrezaš zapovedanim medijskim smernicam, zapovedanemu družbenemu "bontonu".
Zelo nenavadno - ampak ljudem je tri mesece čakati na pregled pri zdravniku sprejemljivo - tri mesece čakati na telefon ali računalnik ali avto pa nikakor ne. Vedno manj pomembno je, kako je. Vedno bolj pomembno je, kako izgleda.
Ta prepad med tem, da so vsi uspešni, vsi imajo nove avte in nove telefone, tebe pa že pol leta svinjsko zajebava križ ali koleno, pa ne moreš nič narediti... dela ljudi živčne, nekoliko potuhnjene, prestrašene.
Morda se mi vse skupaj samo zdi.
Mediji so samo neizpopolnjen facebook. Facebook je tisto, kar so ljudje od nekdaj želeli, mediji pa so bili zgolj zasilno nadomestilo.
Ne zanima nas več vpliv novice na naše življenje - zanima nas, ali jo bomo lahko delili s prijatelji, in ali je dovolj splošna in sočna, da se o njej lahko pogovarjamo. Na naše življenje ne vpliva nič več. naše življenje je določeno.
sporočil: 48.253
[NemirniTujec]Meni se ne zdi tako. Jaz bi hotel imeti vec casa. In ta cas bi hotel recimo prisparati takole:
Najbrž smo res v precedenčni situaciji v razvitem svetu - ničesar več ne potrebujemo, nič več ni boljše, bolj uporabno, bolj prijetno za naše življenje - ostalo je samo še čustveno prodajanje statusa, tega da ustrezaš zapovedanim medijskim smernicam, zapovedanemu družbenemu "bontonu".
1) dostavo vsega, tudi specerije na dom. Iz trgovine po mojih zeljah (torej iz diskontov, kamor tudi sicer zahajam, ne samo iz ultramegasminkerskih trgovin). In to dostavo, kjer nic ne manjka, ne pa da ti pride potem mercatorjev dostavnik z 2/3 narocene robe.
Nakupovanje po brick & mortar trgovinah je zame cista izguba casa in rajsi bi ta cas prezivel drugace. Sem ze velik del potrosnje preselil na internet, ampak zal to, da moras loviti ali doma cakati onega dostavljaca od DPD ali UPS je ravno tako zapravljanje casa kot hoja po trgovini.
2) Medije brez reklam. Tule dela revolucijo Netflix, in ce ne bi bilo hrvaskega RTL2, ki ima zvecer rerune sitcomov, televizije prakticno ne bi gledal vec, kvecjemu bi jo imel za ozadje.
www.bloomberg.com/ne...-go-to-900
3) Manj transporta, ampak do teleporta je se dalec.
sporočil: 6.899
[bc123a]Ti si zelo odklonski potrošnik :-)
> [NemirniTujec]
> Najbrž smo res v precedenčni situaciji v razvitem svetu - ničesar več ne potrebujemo, nič več ni boljše, bolj uporabno, bolj prijetno za naše življenje - ostalo je samo še čustveno prodajanje statusa, tega da ustrezaš zapovedanim medijskim smernicam, zapovedanemu družbenemu "bontonu".
Meni se ne zdi tako. Jaz bi hotel imeti vec casa. In ta cas bi hotel recimo prisparati takole:
1) dostavo vsega, tudi specerije na dom. Iz trgovine po mojih zeljah (torej iz diskontov, kamor tudi sicer zahajam, ne samo iz ultramegasminkerskih trgovin). In to dostavo, kjer nic ne manjka, ne pa da ti pride potem mercatorjev dostavnik z 2/3 narocene robe.
Nakupovanje po brick & mortar trgovinah je zame cista izguba casa in rajsi bi ta cas prezivel drugace. Sem ze velik del potrosnje preselil na internet, ampak zal to, da moras loviti ali doma cakati onega dostavljaca od DPD ali UPS je ravno tako zapravljanje casa kot hoja po trgovini.
2) Medije brez reklam. Tule dela revolucijo Netflix, in ce ne bi bilo hrvaskega RTL2, ki ima zvecer rerune sitcomov, televizije prakticno ne bi gledal vec, kvecjemu bi jo imel za ozadje.
www.bloomberg.com/ne...-go-to-900
3) Manj transporta, ampak do teleporta je se dalec.
Sicer tudi jaz upam, da se nekako vrednost vrne v enačbe - da se bo dobro prodajala storitev ali produkti ki imajo vrednost, ne pa lep celofan.
V sloveniji recimo trgovski centri z glasno reklamo prodajo ful ful več zabavne elektronike od spletnih trgovin. Čeprav je na spletnih trgovinah biiistveno širši izbor in boljša cena.
Trgovski center ima 30 modelov prenosnikov, naredi besno reklamo, in proda več (v eur), kot spletna trgovina ki ima 350 modelov in bolj kvalitetne opise in lažjo primerjavo med temi modeli.
Pa bi človek nekako pričakoval, da uporabnik ki kupuje prenosni računalnik, zna tega dovolj uporabljati, da klikne na mimovrste.com.
sporočil: 48.253
[NemirniTujec]Stvari, kjer so potrebne specifikacije, ne pa otip ali izgled pa res nima smisla kupovati v brick & mortar. Mene ze to jezi, da tezko najdem za kaksno robo (recimo hoferjevo) zanesljive specifikacije na netu.
Pa bi človek nekako pričakoval, da uporabnik ki kupuje prenosni računalnik, zna tega dovolj uporabljati, da klikne na mimovrste.com.
Da bi pa kupoval prenosnik v brick & mortar, pa no go, ce ga lahko dobis preko neta in prestudiras vse podatke.
sporočil: 31.870
[bc123a]... OK, saj za servisirat ne bo kaj dosti, ker bodo svoje nove fensi modele avtomobilov lahko zamenjali samo tisti njihovi fensi lastniki, ki bodo s svojimi starimi fensi modeli avtomobilov preživeli nesreče zaradi opravljanja klicev, branja in narekovanja sporočil ter uporabe Applovih zemljevidov med vožnjo pri hitrosti 100 km/h ...
> [alek14]
> Možnosti nadaljnjih tehničnih izboljšav v smeri avta samega so zelo omejene v smeri mehanike in termodinamike.
Vsekakor je ob vsej elektronski krami se veliko veliko prostora za izboljsanje zanesljivosti in dolgotrajnosti avtov. Cesar pa proizvajalci verjetno nocejo.
Po malem bodo pricakovali, da avte kupujemo tako, kot najvecji frajerji iphone... ce ga ne bos zamenjal z novim modelom se kar naenkrat ne bo dalo odpreti vrat, potem prtljaznika, potem pa nekega dne niti vzgal ne bo. Na servisu ti bodo pa ponudili novi model namesto da bi ga servisirali.
sporočil: 14.456
[pobalin]Dobro poučeni dobrotnik mi je poslal link na arhivirano stran s tem člankom - za radovedne:
Udarno naslovljen članek "Chevy Volt: King of (Software) Cars", ki je bil objavljen leta 2010 na wired.com/autopia (!), zdaj pa je izginil brez sledu,
web.archive.org/web/...ware-cars/
sporočil: 6.899
[bc123a]Ja.
> [NemirniTujec]
> Pa bi človek nekako pričakoval, da uporabnik ki kupuje prenosni računalnik, zna tega dovolj uporabljati, da klikne na mimovrste.com.
Stvari, kjer so potrebne specifikacije, ne pa otip ali izgled pa res nima smisla kupovati v brick & mortar. Mene ze to jezi, da tezko najdem za kaksno robo (recimo hoferjevo) zanesljive specifikacije na netu.
Da bi pa kupoval prenosnik v brick & mortar, pa no go, ce ga lahko dobis preko neta in prestudiras vse podatke.
Ampak kot ti pravim - veliko veliko več prodajo. Isto pri beli tehniki. A se moraš kovine in plastike pralnega stroja ali mikrovalovke res dotakniti, da vidiš kako dobra je... :-)
Pri beli tehniki je stvar v tem, da jo kupuje tudi folk ki ne zna na internet - ampak pri prenosnikih pa je to čisti misterij.
Ki ga je sicer razrešil Huxley v krasnem novem svetu, ki ga pravkar živimo.
sporočil: 5.835
[bc123a]Marsikaj lahko izveš iz testa na netu. Monitor pri prenosniku pa lahko predstavlja problem. Sem že videl test monitorja, ki so ga na testu pohvalili, ko pa sem ga videl v trgovini, nisem bil zadovoljen z njim. Antirefleksna prevleka na monitorju je bila zame pregroba, črke pa so bile videti zaradi tega preveč zrnate.
Da bi pa kupoval prenosnik v brick & mortar, pa no go, ce ga lahko dobis preko neta in prestudiras vse podatke.
Če le obstaja možnost ogleda prenosnika v trgovini, je to bolje storiti, sicer pa nakup preko neta in če nisi z njim zadovoljen, ga pač vrneš in če imaš smolo, vrneš večkrat.
sporočil: 7.327
Zadnjič mi je crknil sensor na sklopki, zato mi računalnik ni
dovolil prižgati motorja. Še dobro, da mi ni crknil sensor na
menjalniku, ker potem se avto ne bi prižgal spljoh (saj ne bi imel
niti v leru, niti pritisnjene sklopke). In tako zanesljivem
sistemu, ki je odvisen od par cenenih senzorjev, naj bi zaupal
samodejno vožnjo?
Takole bomo rekli:
1. Preden se bodo inženirji naučili na napakah, bodo za njihove napake plačevali vozniki, ki se bodo soočili z grozo potnikov Germanwings, samo da bo namesto ponorelega Švaba delo opravil kar softverski hrošč.
2. Tudi po odpravi 100% vseh hroščev nas še vedno čakajo naključne napake. Zdaj, ali bodo sistemi podvojeni (in cena tudi), ali pa bo izpad senzorčka za 2 EUR povzročil parkiranje na odstavnem pasu in klic asistence, seveda pa senzorja ne bo mogoče popraviti ali zamenjati on-site, temveč bo potrebna diagnostika in dvigalka - na servisu.
Seveda je poleg vseh mogočih odpovedi elektronike možna navadna mehanska okvara, kot pri "zastarelih" avtomobilih.
Ne vem, no, napredek, vse ok, ampak kaj pa zdrava pamet in racionalnost? Ta pa kar žrtvujemo?
Dobro smo na poti v idiocracy: smart phones, dumb users, smart cars, dumber users.
Takole bomo rekli:
1. Preden se bodo inženirji naučili na napakah, bodo za njihove napake plačevali vozniki, ki se bodo soočili z grozo potnikov Germanwings, samo da bo namesto ponorelega Švaba delo opravil kar softverski hrošč.
2. Tudi po odpravi 100% vseh hroščev nas še vedno čakajo naključne napake. Zdaj, ali bodo sistemi podvojeni (in cena tudi), ali pa bo izpad senzorčka za 2 EUR povzročil parkiranje na odstavnem pasu in klic asistence, seveda pa senzorja ne bo mogoče popraviti ali zamenjati on-site, temveč bo potrebna diagnostika in dvigalka - na servisu.
Seveda je poleg vseh mogočih odpovedi elektronike možna navadna mehanska okvara, kot pri "zastarelih" avtomobilih.
Ne vem, no, napredek, vse ok, ampak kaj pa zdrava pamet in racionalnost? Ta pa kar žrtvujemo?
Dobro smo na poti v idiocracy: smart phones, dumb users, smart cars, dumber users.
sporočil: 5.462
[Glock]Procesor grafične kartice ima ogromno jeder, pa gre še vedno "le" za grafično kartico. Ni tako impresivno kot se zdi na prvi pogled.
>Najnovejši modeli avtomobilov prihajajo z 256-jedrnim procesorjem, ki presega zmogljivosti katerekoli druge naprave, ki jo uporablja navaden človek.
A je tu govora o avtomobilih ali o potovalnih računalnikih?
Lp,
M
sporočil: 5.462
[alek14]Za začetek ima precej teh zadev nek linuxu podoben operacijski sistem (RTOS), še predno napišeš vrstico aplikacijske kode imaš lepo število vrstic v tem sistemu.
Pa še o vrsticah kode:
www.linkedin.com/pul...d-counting
www.embedded.com/des...ng-systems
Medijski predvajalniki -> morje vrstic, pa je čisto navaden DVD player.
GPS -> morje vrstic, razvitih že pred leti
Skratka je mal napihnjeno vse skupaj, dejansko v sistemih, ki se direktno tičejo obratovanja motorja in avta, te kode ni tako veliko.
Lp,
M
Strani: 1