Strani: 1

pobalin sporočil: 14.456
[#2514839] 15.04.15 08:53
Odgovori   +    13
Zadnja sprememba: pobalin 15.04.2015 09:00
dodatno pa vsak mesec odšteje od 50 do 79 evrov za najem baterije, ki strošek seveda dvigne (v izračunu stroškov z vozili smo v tabeli upoštevali triletni najem baterije).
Se vam ne zdi, da s tem bralce zavajate? Navedeni ceni sta mogoče res za triletni najem, ampak poleg dolžine najemne pogodbe na ceno vpliva tudi pogodbeno določeni letni kilometri. In ta (najnižja) cena, ki jo navajate (79€ za Zoe), velja za 12500 km na leto oz. v povprečju 34,3 km na dan. Kdor hoče več, za vsak mesec tudi plača več: 86€ za 15000 km letno (41 km/dan), 94€ za 17500 km (48 km/dan), 102€ za 20000 km (55 km/dan).
www.avtomanija.com/f.../cenik.pdf

Katero kilometrsko postavko bi zase izbrala večina v uredništvu Financ, g. Milač?

Cenika za Kangoo nisem našel, si pa težko predstavljam, da je povprečje 34 km/dan prav uporabno za tipičnega lastnika dostavnega avtomobila. Tudi podatka, kaj se zgodi (koliko te stane), če prekoračiš pogodbene letne km nisem našel. Če bi bil resen kupec, mi to ne bi bilo čisto nič všeč. Da bi poleg dnevnega range anxiety kakšen mesec ali dva pred iztekom leta trpel še za annual mileage anxiety...
anon-45881 sporočil: 7.327
[#2514857] 15.04.15 09:49 · odgovor na: pobalin (#2514839)
Odgovori   +    0
[pobalin]
> dodatno pa vsak mesec odšteje od 50 do 79 evrov za najem baterije, ki strošek seveda dvigne (v izračunu stroškov z vozili smo v tabeli upoštevali triletni najem baterije).

Se vam ne zdi, da s tem bralce zavajate? Navedeni ceni sta mogoče res za triletni najem, ampak poleg dolžine najemne pogodbe na ceno vpliva tudi pogodbeno določeni letni kilometri. In ta (najnižja) cena, ki jo navajate (79€ za Zoe), velja za 12500 km na leto oz. v povprečju 34,3 km na dan. Kdor hoče več, za vsak mesec tudi plača več: 86€ za 15000 km letno (41 km/dan), 94€ za 17500 km (48 km/dan), 102€ za 20000 km (55 km/dan).
www.avtomanija.com/f.../cenik.pdf

Katero kilometrsko postavko bi zase izbrala večina v uredništvu Financ, g. Milač?

Cenika za Kangoo nisem našel, si pa težko predstavljam, da je povprečje 34 km/dan prav uporabno za tipičnega lastnika dostavnega avtomobila. Tudi podatka, kaj se zgodi (koliko te stane), če prekoračiš pogodbene letne km nisem našel. Če bi bil resen kupec, mi to ne bi bilo čisto nič všeč. Da bi poleg dnevnega range anxiety kakšen mesec ali dva pred iztekom leta trpel še za annual mileage anxiety...
This.
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2514879] 15.04.15 11:08 · odgovor na: (#2514819)
Odgovori   +    8
[republican]
> Z renaultom zoe smo s polno baterijo denimo prevozili med 120 in 140 kilometri, s kio soul EV okoli 120 kilometrov in z BMW i3 le okoli sto kilometrov.

V praksi to pomeni, da z napolnjenimi (novimi) baterijami ne prideš niti iz Ljubljane do Portoroža in nazaj. Kaj bo šele čez par let, ko se bo baterijam občutno znižala kapaciteta.
Res. Ti podatki o dosegu so katastrofalni. In ko je baterija prazna, te čakajo ure in ure polnjenja, da se lahko spet kam premakneš.

Dajmo sprejeti realnost in si priznati, da elektroavti sploh niso prava prevozna sredstva, temveč zgolj zelo drage igrače.
anon-293339 sporočil: 36
[#2514885] 15.04.15 12:17 · odgovor na: anon-20668 (#2514879)
Odgovori   +    3
Mislim, da je že Akrapovič povedal, da v električnih avtih ni nobene prihodnosti. v hibridih še še samo elektrika pa nikakor (na žalost ali na srečo ;-)
anon-110019 sporočil: 327
[#2514933] 15.04.15 16:11 · odgovor na: anon-20668 (#2514879)
Odgovori   +    2
[matjazfinance]
Dajmo sprejeti realnost in si priznati, da elektroavti sploh niso prava prevozna sredstva, temveč zgolj zelo drage igrače.

Imaš prav,zato si pameten kupec nabavi hibrida,ne pa 100% EV!
anon-110019 sporočil: 327
[#2514934] 15.04.15 16:13
Odgovori   +    2
"glede na majhne razdalje med kraji v Sloveniji pa bi marsikdo lahko že danes v celoti prešel na elek­triko..."

Kakšno neumno posploševanje! Kaj ima razdalja med kraji tukaj veze? Kot da čez mejo ne morem? Kot da se nekdo ne pelje na relaciji MS-KP ali Kranjska gora-Črnomelj??
milos9 sporočil: 1.046
[#2514944] 15.04.15 17:20 · odgovor na: pobalin (#2514839)
Odgovori   +    0
Mislim, da je kilometrina ki jo omogoča najcenejši najem baterije pri zoe in kangooju Z.E. glede na trenutne možnosti polnjenja in realne dosege baterij povsem realna, večjih kilometrin z omenjenimi avti si v tem hipu ne predstavljam, zato smo izpostavili to najcenejšo možnost in znesek dodali ceni avta, da bralec lažje oceni koliko renaulta staneta. Zgolj s ceno zmanjšano za subvencijo to pač ni mogoče.

Resen kupec pa bo, verjamem, dodatne informacije našel pri prodajalcu. Finance ne moremo biti katalog informacij, izpostavljamo tiste, ki se nam zdijo najbolj pomembne

Lep dan, Miloš
0702NOVAK sporočil: 158
[#2515025] 16.04.15 07:17 · odgovor na: milos9 (#2514944)
Odgovori   +    2
Potem vam pa še enkrat objavim rahlo pomoč

www.disketa.si/media...298787.pdf

In za skeptike, EV je prihodnost vendar ne z obstoječemi baterijami in cenami le teh. Vsaka stvar je na začetku draga čez nekaj desetletji bo cena zanemarljiva. Z dosegom sta se že izkazala Tesla, Rimac in Kitajska kopija Tesle. Na začetku je vse drago da poberejo smetano od ljudi, ki imajo denar in s tem pokrijejo stroške potem nudijo raji za normalen denar.
pobalin sporočil: 14.456
[#2515088] 16.04.15 11:01 · odgovor na: milos9 (#2514944)
Odgovori   +    5
[milos9]
Mislim, da je kilometrina ki jo omogoča najcenejši najem baterije pri zoe in kangooju Z.E. glede na trenutne možnosti polnjenja in realne dosege baterij povsem realna, večjih kilometrin z omenjenimi avti si v tem hipu ne predstavljam,
Pogledi, kaj je realno, so seveda različni. Meni se povprečje 34,3 km/dan ne zdi realno, če verjamem (tudi) vašim trditvam o realnem dosegu precej nad 100 km in opazujem množico migrantov v Ljubljano in iz nje, ki dnevno prevozijo 50, 70 in tudi 100 km (Grosuplje, Kranj, Kamnik, Postojna...). Vse te razdalje so znotraj preverjenega dosega po celonočnem polnjenju v domači garaži.

Po drugi strani se meni zdi čisto realno, da človeka, ki dnevno prevozi samo 34 km, a si za to razdaljo hoče omisliti poseben avto za najmanj 25 kEUR, pri tem pa v navezi s prodajalcem od svoje shirane države zahteva darilo 5 kEUR, opišem kot egoističnega "greenwashing-progressive" snoba. Ta snobizem si lahko privošči, ker ni ravno siromašen, je silno "ozaveščen", "družbeno odgovoren" in ima ob tem za normalno mobilnost na normalne razdalje najverjetneje še en večji avto, ki je čisto mogoče nastopaški kvazi terenec. Ma, bi jim dal po 20 jurjev subvencije na glavo, da ne bodo preveč trpeli...
zato smo izpostavili to najcenejšo možnost in znesek dodali ceni avta, da bralec lažje oceni koliko renaulta staneta. Zgolj s ceno zmanjšano za subvencijo to pač ni mogoče.
Ni res. Vi niste izpostavili najcenejše možnosti, ampak ste popolnoma zamolčali dve stvari: ključen element objavljene cene (omejeno število km na leto) in obstoj drugih tarif za večje število km. Čeprav to ne more biti olajševalna okoliščina, je res, da so podobno/enako pol-informirali tudi ostali vaši kolegi.
Resen kupec pa bo, verjamem, dodatne informacije našel pri prodajalcu.
Ne bo. Ker ga prav strokovni novinarji, ki ste ga zadnja leta vztrajno pitali s temi svetovnimi elektro-avto-vizionarstvi, niste pogleda usmerili k pomembnim zadevam, ki so očem in konvencionalnim pogledom na avto še skrite.
Ne bo tudi zato, ker na nekaj vprašanj, ki sem jih zastavil v prejšnjem komentarju, ni odgovora niti na sedmih straneh uradnega cenika za Zoe.
Pa tudi noben prodajalec ne bo kupca opozoril, da bo zaradi rednega polnjenja električnega avta v domači garaži skoraj zagotovo padel v višji tarifni razred (faktor URE), torej bo plačeval ne samo več, ampak tudi dražjo elektriko za celo gospodinjstvo.
forum.finance.si/?m=...057&single
Finance ne moremo biti katalog informacij, izpostavljamo tiste, ki se nam zdijo najbolj pomembne
Tudi pri zadnjem se razhajava. Vam se očitno zdijo pomembne izbrane informacije, ki jih sicer vsak lahko najde v reklamnih komunikacijskih kanalih prodajalcev. Meni pa se zdi pomembno, da novinarji dobro razumejo zadevo, o kateri pišejo, in da ponudijo predvsem informacije, ki niso v vsakem puhlem reklamnem gradivu.
Tudi kakšno besedo o usodi Mitsubishi-PSA električnih trojčkov, o katerih se je pred nekaj leti pisalo do onemoglosti, zdaj pa je vse tiho. In kaj o izkušnjah peščice kupcev v Sloveniji. Peugeot je svojega elektrikarja umaknil tudi s spletne strani, Mitsubishi ga samo še predstavlja (cene ni), Citroen pa ima objavljeno celo ceno zanj - dobrih 28 kEUR.
www.citroen.si/vozil...-zero.html
mitsubishi.si/modeli_imiev.asp

Drži pa, da sem jaz pedanten romantičen idealist, vi ste pa poklicni strokovnjak za avtomobilizem.

Lep pozdrav, pobalin
pobalin sporočil: 14.456
[#2515109] 16.04.15 11:39 · odgovor na: (#2515097)
Odgovori   +    1
[republican]
Država z našimi kurci mlati po koprivah.
Čaki, a to pomeni, da bomo vsa ta finančna bremena prenašali samo moški državljani/davkoplačevalci? Šit, to pa totalno spremeni moj izračun odkupnine per capita za ugrabljene prebivalce Slovenije.
milos9 sporočil: 1.046
[#2515149] 16.04.15 14:05 · odgovor na: pobalin (#2515088)
Odgovori   +    2
Zdravo,

Tole je iz enega od prejšnjih člankov,

Renault zoe je najsodobnejši renaultov električni avto, predstavljen je bil leta 2012, od koles do strehe pa je bil zasnovan kot električno vozilo. Poseben je po privlačni obliki, LED žarometih iz Helle Saturnusa Slovenije, zvočnem signalu Z.E. voice, ki do 30 kilometrov na uro opozarja pešce na svojo prisotnost in največjem, v teoriji 200 kilometrskem dosegu v renaultovi ponudbi. Zoe poganja električen motor s 65 kilovati, ki omogoča največjo hitrost 135 kilometrov na uro, serijsko je opremljen s klimatsko napravo, multimedijskim sistemom R-link z zaslonom na dotik,... Takšen upoštevaje subvencije stane 15.490 evrov, bogatejša paketa opreme sta 1.500 evrov dražja. K ceni morate prišteti še mesečni najem baterij, ki znaša od 79 do 122 evrov - odvisno od časa najema in števila prevoženih kilometrov.

O razponu najema smo torej že pisali,

Vabim vas k branju še drugih člankov na temo elektromobilnosti, ki so razvrščeni pod člankom, kar nekaj jih je in podrobni so. Verjamem, da boste našli odgovore. Če ne, pa kar napišite

Lp, Miloš
murje sporočil: 5.120
[#2515193] 16.04.15 15:59
Odgovori   +    0
SUBVENCIJE NA HRVAŠKEM

Ministrstvo za okolje in sklad za varstvo okolja in energetsko učinkovitost na Hrvaškem je pričel s projektom spodbujanja nakupa električnih in hibridnih vozil. Sklad ima na voljo 7.000.000 HRK (915.000 EUR). Sredstva so namenjena državljanom (fizičnim osebam je namenjeno 3.000.000 HRK, cca 400.000 EUR, pravnim osebam je namenjeno 4.000.000 HRK, cca 515.000 EUR). Subvencije so v višini od 30.000 do 70. 000 HRK na vozilo , odvisno od tehnologije, ki je uporabljena v vozilu.

* Za vozila na električni pogon (EV) 70.000 HRK (9.150 €)
* Plug-in hibridna vozila 50.000 HRK (6.535 €)
* Za hibridna vozila ( emisije 100 g CO2/km ) 30.000 HRK (3.921 €)

Postopek za pridobitev sredstev, je preprost in hiter.

1. Po objavi javnega razpisa , bo kupec predložil izpolnjeno vlogo na skladu za varstvo okolja in energetsko učinkovitost;
2. Kupec in sklad bosta podpisala sporazum o sofinanciranju;
3. Plačilo zneska , ki se financira, ga kupec / uporabnik plača v 30 dneh po prejemu dokazila o nakupu vozila ( račun , posojilno pogodbo , itd );
Vir: www.elektro-vozila.s...a-hrvaskem
pobalin sporočil: 14.456
[#2515194] 16.04.15 16:07 · odgovor na: milos9 (#2515149)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: pobalin 16.04.2015 16:12
[milos9]
O razponu najema smo torej že pisali,
To najbrž lahko za trdite za vsak podatek iz tabele. Mene je zmotilo, da v njej ni razpona, saj naj bi služila za direktno primerjavo med konkurenco. Tako tabela ravno na relaciji Zoe - e-Up izpade kot primerjava jabolk in hrušk. Pa bi bilo pri primerjanju zelo zanimivo vedeti, koliko garancije daje VW za baterijo in koliko let pomoči na cesti, ker to je sestavni del najemnine pri Renaultu. Sploh, ker je strah v zvezi z baterijo in njeno trajnostjo po mojem drugi največji problem e-avtov, takoj za dosegom.

Marko Škriba naj bi dal zanimivo izjavo o cenah popravil. Kdor ve, da so cene nadomestnih delov tržna kategorija, bi njegovo izjavo o cenejših popravilih serijskih modelov poskusil preveriti. Je govoril na pamet ali je prej poznal cene delov za npr. Zoe? Kaj na to potem pravijo pri Renaultu? Koliko stanejo odbijač, luč, blatnik, vrata, pokrov motorja itn. za Zoe/Clio in koliko za e-Up/Polo? Je možno, da bi se Renault igral z ognjem tako, da bi zgodnje kupce e-vozil nemarno odiral pri nadomestnih delih? Ali je Škriba pač našel nekakšen argument, ki obstane samo v brezvetrju?

Tako da, vidite, kar berem vaše članke, pa moja radovednost ni potešena, za povrh imam pa še razna čudna mnenja. :-)

LP, pobalin

P.S.: V članku o iskanju polnilnic Kačič ni omenil dveh zapuščenih in polnilnih stebričkov v peš coni na začetku Trubarjeve ob Centromerkurju. Na začetku je tam včasih stal vsaj kakšen Kavalir, zdaj pa je že dolgo tam samo praznina in ofucan izgled.
0702NOVAK sporočil: 158
[#2515251] 17.04.15 07:37 · odgovor na: (#2515038)
Odgovori   +    0
Se strinjam s teboj, vendar se nikoli ni toliko delalo na razvoju baterij kot danes.
milos9 sporočil: 1.046
[#2515257] 17.04.15 08:56 · odgovor na: pobalin (#2515194)
Odgovori   +    1
Super,

debata je zavila v pravo smer, to so predlogi, ki so dobri, vsekakor preverimo kako je s cenami delov pri obeh znamkah. Upam, da razumete, da vsega tega ne gre obdelati v enem članku,...

Tisto o zapuščenih polnilnicah je tudi zanimivo

Lp, Miloš
pobalin sporočil: 14.456
[#2516264] 22.04.15 16:28 · odgovor na: milos9 (#2515257)
Odgovori   +    0
[milos9]
Tisto o zapuščenih polnilnicah je tudi zanimivo
Čeprav sem skoraj prepričan, da je imela postavitev elektro postaje pri Centromerkurju pred leti nekaj odmeva tudi v medijih, zdaj ne najdem nobene objave. Na spletni strani elektro-crpalke.si sta ta dva polnilna stebrička s štirimi vtičnicami označena kot polnilnici za kolesa z dvema parkirnima mestoma za kolesa!? ... Štiri vtičnice za dva bicikla!?
www.elektro-crpalke.....aspx?ID=5

Mi je pa žal, da spodnja novica ni bila objavljena pred letošnjo novo radodajsko akcijo Eko sklada, ker bi jo imel za povod, da bi bil še veliko bolj piker.
Norway is reviewing its subsidies for electric vehicles after generous government incentives made the country the biggest user of battery powered cars in the world, hurting state revenues, the finance ministry said.
www.reuters.com/arti...T520150420
chef sporočil: 2.986
[#2516370] 23.04.15 08:50 · odgovor na: pobalin (#2515194)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: chef 23.04.2015 08:51
Polnilnici nista omenjeni, ker z avtom tja nima smisla hodit, pomoje bi se tudi kmalu kak posevečeni tam narisal in kaj težil. Sta pa označeni v mreži polnilnic, po logiki bi rekel da sta namenjeni elektroskuterjem. Ali delujeta ali ne pa ne vem, ker kot že rečeno, tam ne gre polniti avtomobila. Tudi sicer nisem vseh polnilnic omenil, ker nima smisla, sem jih pa obiskal precej več, kot piše v članku (recimo tiste pri toplarni, pri hali A,...)
Škriba je pojasnil, zakaj so e-upa in e-golfa naredili na podlagi serijskih modelov - zoe ima drugačne karoserijske dele kot clio, e-golf pa enake kot normalen golf. Če se rahlo zaletiš, je cena popravila enaka kot bi imel klasiko.
pobalin sporočil: 14.456
[#2516410] 23.04.15 11:17 · odgovor na: chef (#2516370)
Odgovori   +    0
[chef]
Polnilnici nista omenjeni, ker z avtom tja nima smisla hodit, pomoje bi se tudi kmalu kak posevečeni tam narisal in kaj težil. Sta pa označeni v mreži polnilnic, po logiki bi rekel da sta namenjeni elektroskuterjem. Ali delujeta ali ne pa ne vem, ker kot že rečeno, tam ne gre polniti avtomobila. Tudi sicer nisem vseh polnilnic omenil, ker nima smisla, sem jih pa obiskal precej več, kot piše v članku (recimo tiste pri toplarni, pri hali A,...)
Vse to je res. Res pa je, da je lepa zgodba v tem, kje stebrička stojita, da sta označena kot elektro črpalki za kolesa/skuterje s samo dvema parkirnima mestoma ampak s štirimi vtičnicami. Rekel bi, da gre za tipično zgodbo o belih slončkih politikantskih greenwashing attention whores brez realne vizije in koordinacije, za totalen poraz na relaciji Elektro Ljubljana in MOL.
Škriba je pojasnil, zakaj so e-upa in e-golfa naredili na podlagi serijskih modelov - zoe ima drugačne karoserijske dele kot clio, e-golf pa enake kot normalen golf. Če se rahlo zaletiš, je cena popravila enaka kot bi imel klasiko.
Nisem bil dovolj jasen? Ponavljam: je Škriba svoje trditve utemeljil na poznavanju dejanskih cen rezervnih delov, ali je samo glasno izvajal neko svojo zravorazumsko logiko? Meni se namreč za njegovo logiko totalno fučka, če imam Zoe, in me na servisu blatnik zanj stane toliko kot za Clio. Maloprodajna cena rezervnih delov je čisto tržna kategorija, kar Škriba zagotovo ve, saj menda ni priplaval po juhi.
chef sporočil: 2.986
[#2516415] 23.04.15 11:25 · odgovor na: pobalin (#2516410)
Odgovori   +    0
Zdravorazumska logika, ki vodo pije tudi pri Kiji soul EV in BMW i3. Vem tudi, da ti zdaj želiš specifikacijo vseh sestavnih delov in njihove cene za vsak električni model posebej.
pobalin sporočil: 14.456
[#2516426] 23.04.15 11:45 · odgovor na: chef (#2516415)
Odgovori   +    0
[chef]
Zdravorazumska logika, ki vodo pije tudi pri Kiji soul EV in BMW i3. Vem tudi, da ti zdaj želiš specifikacijo vseh sestavnih delov in njihove cene za vsak električni model posebej.
Zdravorazumska logika je najboljša, ker žene svet naprej, prinaša znanstvene dosežke in razvoj itn. Najboljše pri njej je, da za razumevanje ne zahteva posebnega intelektualnega napora, preverjanje je pa itak odveč.
Ne želim nobene specifikacije. Želim pa si, da bi novinar vsaj poskušal vsaj približno razumeti zadeve, o katerih piše. Ker tisti, ki bi to zadevo s ceno rezervnih delov in popravil razumel, bi Škribo preveril z enim samim vprašanjem, ki bi najbrž utišalo tudi pobaline.
chef sporočil: 2.986
[#2516427] 23.04.15 11:57 · odgovor na: pobalin (#2516426)
Odgovori   +    0
Skratka ti bi želel, da bi Škribo vprašal in on bi iz glave vedel, koliko denimo stanejo blatnik, luč in odbijač za e-golfa in koliko za zoe? Oziroma da bi potem jaz preklical vse pooblaščene servise Renaulta in VW ter jih to vprašal, v primeru da Škriba ne bi vedel iz glave, ter hkrati poizvedel in napisal še okviren čas trajanja popravila in ceno delovne ure ter ti vse skupaj lepo zapakirano ponudil pred nos, ti pa potem tako ali tako ne bi kupil ne zoeja ne e-golfa, ampak samo pač malo pametuješ po forumu in rad izpadeš kao pomemben? Bo moja zdravorazumska logika in predvsem čas za takšne povsem dovolj, glede kataloga ti je pa že Miloš povedal.
pobalin sporočil: 14.456
[#2516430] 23.04.15 12:08 · odgovor na: chef (#2516427)
Odgovori   +    0
Bob ob steno! Z obeh strani.
Kot sem že napisal, sem samo pedanten romantičen idealist, vidva pa sta poklicna strokovnjaka za avtomobilizem. Zato je polemiziranje z menoj samo izguba dragocenega časa. Zato priporočam uporabo funkcije ignore, če se Gustl v liberalni tradiciji že noče odločiti za kaj bolj radikalnega.

Strani: 1