Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek 20 let sistema ESP

Strani: 1

153 sporočil: 9.333
[#2512848] 04.04.15 20:50
Odgovori   +    1
e-odkritja so nenehna, zakaj le
mora politika ostajati pritlehna ?

Sodražan
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2512928] 05.04.15 14:32
Odgovori   +    1
Vsi takšni elektronski sistemi v povprečnih situacijah povprečno dobro pomagajo povprečnemu vozniku. Za dobrega voznika so bolj kot ne balast.
anon-214372 sporočil: 3.048
[#2513043] 06.04.15 12:46 · odgovor na: anon-204390 (#2512928)
Odgovori   +    2
[vickibedi]
Vsi takšni elektronski sistemi v povprečnih situacijah povprečno dobro pomagajo povprečnemu vozniku. Za dobrega voznika so bolj kot ne balast.
Seveda ne. Leta 1994 so elektroniko prepovedali v F1, torej kot pomoč ne samo dobrim voznikom, ampak najboljšim voznikom na svetu. In dvajset let pozneje je podobno zmogljiva elektronika (če ne boljša) široko dostopna.
vrac sporočil: 11.068
[#2513065] 06.04.15 15:19 · odgovor na: anon-204390 (#2512928)
Odgovori   +    3
[vickibedi]
Vsi takšni elektronski sistemi v povprečnih situacijah povprečno dobro pomagajo povprečnemu vozniku. Za dobrega voznika so bolj kot ne balast.
Popolnoma narobe! Vožnja brez elektronike je lahko bolj zabavna, nikakor pa ni niti pibližno tako varna kot z njo. Uvedba elektronike v nova vozila prepreči samo v Sloveniji par sto smrtnih žrtev in več tisoč ranjenih v prometu letno manj kot bi jih bilo brez teh revolucionarnih iznajdb! Mislim tudi na varnostne vreče in zategovalnike varnostnih pasov.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2513075] 06.04.15 16:13 · odgovor na: vrac (#2513065)
Odgovori   +    1
[vrac]
> [vickibedi]
> Vsi takšni elektronski sistemi v povprečnih situacijah povprečno dobro pomagajo povprečnemu vozniku. Za dobrega voznika so bolj kot ne balast.

Popolnoma narobe! Vožnja brez elektronike je lahko bolj zabavna, nikakor pa ni niti pibližno tako varna kot z njo. Uvedba elektronike v nova vozila prepreči samo v Sloveniji par sto smrtnih žrtev in več tisoč ranjenih v prometu letno manj kot bi jih bilo brez teh revolucionarnih iznajdb! Mislim tudi na varnostne vreče in zategovalnike varnostnih pasov.
Ne govorim o pasivni varnosti (varnostni pasovi, zračne vreče itd..), ampak o aktivnih sistemih. Ko sem prvič "preizkusil" ABS v živo sem se skoraj zaletel.
Jaz nimam problema s krmiljenjem zanašajočega vozila, mogoče da ga večina povprečnih voznikov ima, pa jim ABS pride še kako prav. ESP-ja nimam (imam prestar avto), samo se bojim, da bo učinek name podoben. Sem bil tudi na šoli varne vožnje na Vranskem. Jaz nisem imel problema z uravnavanjem vozila na rampi, potem ko ti odnese zadnjo os. Voznica pred menoj ga je uspešno prevozila šele z ESP-jem, zato se strinjam, da so za večino povprečnih voznikov to koristna orodja. Pa ne da sem nek vrhunski voznik, daleč od tega, ampak na snegu se rad kdaj pa kdaj tudi malo poigram... ;)
anon-258854 sporočil: 470
[#2513088] 06.04.15 17:11 · odgovor na: anon-204390 (#2513075)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-258854 06.04.2015 17:12
To je res. Tudi meni se zdi, da ta ESP ni kaj prida. Pozimi se vozim po zasenženi cesti in avto je zelo, zelo nestabilen. Me meče iz ene v drugo ledeno brazdo na cesti in nikakor, da ga umirim. Nisem navajen, da je avto tako nevodljiv. Potem poizkusim ugasniti ESP in glej ga zlomka, avto postena vdljiv in se popolnoma umiri. Ko sem to izkusil na svoji koži, se ne čudim več, da je pozimi toliko nesreč.
vrac sporočil: 11.068
[#2513104] 06.04.15 18:28 · odgovor na: anon-258854 (#2513088)
Odgovori   +    2
[MF-542594]
To je res. Tudi meni se zdi, da ta ESP ni kaj prida. Pozimi se vozim po zasenženi cesti in avto je zelo, zelo nestabilen. Me meče iz ene v drugo ledeno brazdo na cesti in nikakor, da ga umirim. Nisem navajen, da je avto tako nevodljiv. Potem poizkusim ugasniti ESP in glej ga zlomka, avto postena vdljiv in se popolnoma umiri. Ko sem to izkusil na svoji koži, se ne čudim več, da je pozimi toliko nesreč.
Seveda, zato pa imaš možnost, da ESP izključiš. Posebej v izrednih razmerah, na zasnežemo cesti, ko je z zadnjim pogonom skoraj nemgoče speljati celo rahel hrib. V takšnih razmerah se prednji pogon, predvsem pa štirikolesni izkaže stokrat bolje. Je pa ESP nenadomestljiv na mokrem ali poledenelem cestišču. V takšnih razmerah elektronika popravlja tudi večje voznikove napake. Sistm, ki odvzema moč posameznega kolesa ne more nadomestiti še takšno vrhunsko voznikovo znanje, razen, če ne gre za profesionalnega dirkača ali reli voznika.
vrac sporočil: 11.068
[#2513136] 06.04.15 23:10 · odgovor na: anon-258854 (#2513088)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: vrac 06.04.2015 23:14
[MF-542594]
To je res. Tudi meni se zdi, da ta ESP ni kaj prida. Pozimi se vozim po zasenženi cesti in avto je zelo, zelo nestabilen. Me meče iz ene v drugo ledeno brazdo na cesti in nikakor, da ga umirim. Nisem navajen, da je avto tako nevodljiv. Potem poizkusim ugasniti ESP in glej ga zlomka, avto postena vdljiv in se popolnoma umiri. Ko sem to izkusil na svoji koži, se ne čudim več, da je pozimi toliko nesreč.
Mi je kolega, ki je bil na šoli varne vožnje pri Küzmiču pripovedoval, kaj je o tem povedal ta bivši reli orvak. Ob prvem snegu pripeljejo v mehanične delavnice prvih 50 razbitih vozil, ki so praviloma s štirikolesnim pogonom. Ravno iz razloga, ker vozniki v takšnih pogojih ne upoštevajo dejstva, da morajo voziti počasneje. Lažni občutek varne vožnje ne pomaga veliko, če presežeš meje fizike.
anon-88574 sporočil: 933
[#2513158] 07.04.15 07:37 · odgovor na: vrac (#2513104)
Odgovori   +    1
[vrac]

Seveda, zato pa imaš možnost, da ESP izključiš. Posebej v izrednih razmerah, na zasnežemo cesti, ko je z zadnjim pogonom skoraj nemgoče speljati celo rahel hrib.
To ni ESP, ESP-ja se danes v večini avtomobilov ne da več izključiti. Edino prav, pa naj si nekateri še tako mislijo kako so sami boljši od vse te elektronike.

Kar se da danes izklopiti je ASR (Anti-Slip Regulation), vsaj večina EU proizvajalcev ima tako ime, res pa nekateri na gumb šalabajzersko napišejo kar ESP.

Naslednji korak bi moral biti obvezen radarski tempomat v vseh vozilih, skupaj z avtomatskim zaviranjem. Bi prepolovil smrtne nesreče na cestah. Ampak naši EU birokrati raje predpisujejo neumnosti kot so obvezno merjenje tlaka v pnevmatikah.
vrac sporočil: 11.068
[#2513802] 09.04.15 13:59 · odgovor na: anon-88574 (#2513158)
Odgovori   +    0
[cman]
> [vrac]
>
> Seveda, zato pa imaš možnost, da ESP izključiš. Posebej v izrednih razmerah, na zasnežemo cesti, ko je z zadnjim pogonom skoraj nemgoče speljati celo rahel hrib.

To ni ESP, ESP-ja se danes v večini avtomobilov ne da več izključiti. Edino prav, pa naj si nekateri še tako mislijo kako so sami boljši od vse te elektronike.

Kar se da danes izklopiti je ASR (Anti-Slip Regulation), vsaj večina EU proizvajalcev ima tako ime, res pa nekateri na gumb šalabajzersko napišejo kar ESP.

Naslednji korak bi moral biti obvezen radarski tempomat v vseh vozilih, skupaj z avtomatskim zaviranjem. Bi prepolovil smrtne nesreče na cestah. Ampak naši EU birokrati raje predpisujejo neumnosti kot so obvezno merjenje tlaka v pnevmatikah.
Se strinjam, proti zdrsavanju koles je sistem ASR, ESP se dejansko ne da izključii in to popolnoma upravičeno. Potem je v dražjih vozilih še sistem BAS, ki ojača zaviranje in tudi prispeva k bolj varni vožnji.

Radarski tempomat je žal večinoma na razpolago zgolj kot oprema vozila za doplačilo.

Strani: 1