Strani: 1

bc123a sporočil: 48.253
[#2504307] 03.03.15 11:29
Odgovori   +    2
razkrili so namreč konceptualno pnevmatiko, ki sama proizvaja električno energijo in lahko pomembno spremeni prihodnost električnih vozil.
Kako deluje? Spremembe oblike in vibracije lahko pretvori v električno energijo, ki v vozilu napaja baterije hibridnega sistema prenosa moči ter druge elemente na armaturi.
Pnevmatika je v notranjosti opremljena z dvema novima materialoma, ki omogočata ustvarjanje električne energije:
Zakaj niste sli do konca s to neumnostjo in napisali, da lahko polni tudi avtomobilske baterije in motor elektricnega avta?
chef sporočil: 2.986
[#2504310] 03.03.15 11:40 · odgovor na: bc123a (#2504307)
Odgovori   +    0
Kdo? Inženirji?
bc123a sporočil: 48.253
[#2504313] 03.03.15 11:43 · odgovor na: chef (#2504310)
Odgovori   +    4
[chef]
Kdo? Inženirji?
Po mojih izkusnjah noben inzenir ne kvasi taksnih, to se ponavadi rodi v bebavih beticah PR oddelkov :)
chef sporočil: 2.986
[#2504315] 03.03.15 11:48 · odgovor na: bc123a (#2504313)
Odgovori   +    0
Time will tell ;)
anon-88574 sporočil: 933
[#2504326] 03.03.15 12:44
Odgovori   +    2
Guma sama ima pa toliko večji kotalni upor da takoj izniči to proizvodnjo energije?
alfa55 sporočil: 2.730
[#2504383] 03.03.15 16:18 · odgovor na: (#2504345)
Odgovori   +    1
Piezo efekt je zanimiv, na žalost gre pa bolj za indukcijo (je potrebno pač gibanje - vsaj zdi se mi - da samo pritisk ne zadostuje, da bi kristal dal elektriko).
V elektronskih plinskih vžigalnikih s pritiskom na gumb upognemo piezzo kristal, ki generira električno napetost, ta preskoči med elektrodami in z iskro vžge plin.
drugmirko sporočil: 1.301
[#2504713] 04.03.15 22:30 · odgovor na: (#2504345)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: drugmirko 04.03.2015 22:32
[valsidalado]
Piezo efekt je zanimiv, na žalost gre pa bolj za indukcijo (je potrebno pač gibanje - vsaj zdi se mi - da samo pritisk ne zadostuje, da bi kristal dal elektriko)
tako je... da se na piezzoelektričnem materialu pojavi naboj je potrebna sprememba tlaka... pojavlja se pa v "obe smeri"... ob kompresiji materiala z eno polariteto, ob dekompresiji pa z obratno.... glede na to, da se pnevmatika med vožnjo konstantno kotali in s tem vedno z nova deformira (komprimira/dekomprimira) tisti del plaščca, ki je v danem trenutku v stiku s cesto (oziroma, med cesto in feltno) se ni za bat, da bi potrebne spremembe tlaka na piezzoelektrični material "zmanjkalo" dokler se avto premika... in če so piezzoelektrični zvočniki lahko glasni "ko hudič", ko jih "prklopimo na štrom", ni nekih zaprek, da ne bi šlo tudi v obratno smer... ;)

mislim, da sem nekje enkrat bral, da so japonci na železniški postaji naredili piezoelektrična tla, ki "tacanje" potnikov po peronu pretvarja v elektriko, katera pol nekej napaja... table prihodov in odhodov al ne vem več kaj... torej... stvar čist lepo funkcionira tudi v preksi :))! vprašanje je le ali se to "splača" tudi v avtu.... oziroma, ali avto ne bi porabil več energije za to, da bi take gume (vrjetno kar precej težje od navadnih) s sabo "kotalil" nakrog, kot pa bi je "pridelal" s piezoelektricnim efektom...
bc123a sporočil: 48.253
[#2504723] 04.03.15 23:13 · odgovor na: drugmirko (#2504713)
Odgovori   +    0
[drugmirko]
oziroma, ali avto ne bi porabil več energije za to, da bi take gume (vrjetno kar precej težje od navadnih) s sabo "kotalil" nakrog, kot pa bi je "pridelal" s piezoelektricnim efektom...
Seveda bi porabil vec, drugace imas perpetuum mobile!
drugmirko sporočil: 1.301
[#2504725] 04.03.15 23:57 · odgovor na: bc123a (#2504723)
Odgovori   +    0
eh, kakšen perpetuum mobile... nisem mislu, da bi z gumami pridobil več energije, kot bi jo porabu za premikanje v celoti.... mislu sem na to, da bi enak avto z navadnimi gumami v totalu vrjetno porabu manj, kot pa če bi mu dali gor te gume... oziroma nekako tako:

W1 < (W1+Wd)-Wel

kjer je:
- W1: porabljena energija z navadnimi gumami
- Wd: podatno porabljena energija zaradi bolj neugodnih lastnosti "električnih" gum
- Wel: v gumah pridobljena električna energija


...ali vsaj ne toliko več, da bi se lastniku splačalo kupovat in na avto natikat te "električne" gume... :) ;)
bc123a sporočil: 48.253
[#2504726] 05.03.15 01:01 · odgovor na: drugmirko (#2504725)
Odgovori   +    0
[drugmirko]
eh, kakšen perpetuum mobile... nisem mislu, da bi z gumami pridobil več energije, kot bi jo porabu za premikanje v celoti.... mislu sem na to, da bi enak avto z navadnimi gumami v totalu vrjetno porabu manj, kot pa če bi mu dali gor te gume... oziroma nekako tako:

W1 < (W1+Wd)-Wel

kjer je:
- W1: porabljena energija z navadnimi gumami
- Wd: podatno porabljena energija zaradi bolj neugodnih lastnosti "električnih" gum
- Wel: v gumah pridobljena električna energija


...ali vsaj ne toliko več, da bi se lastniku splačalo kupovat in na avto natikat te "električne" gume... :) ;)
Smiselno bi bilo ce bi taksne gume proizvajale elektriko namesto da bi se grele zaradi mehanskega dela (ne popolnoma elasticno stiskanje in raztezanje). Vendar bi bilo se bolje ce se preprosto ne bi grele, ampak bi bilo stiskanje in raztezanje materiala povsem ali skoraj povsem idealno elasticno). Zato je ta ideja o elektricnih gumah iz katerih bi napajal armaturko brezveze. Lahko pa bi morda napajal senzorje v sami gumi, ali kaj podobnega - ampak to verjetno itak ze imajo v "pametnih" gumah, kolikor jih sploh je, konceptnih ali nekonceptnih.
drugmirko sporočil: 1.301
[#2504742] 05.03.15 07:42 · odgovor na: bc123a (#2504726)
Odgovori   +    0
seveda je najboljše, če "izgub" v pnevmatikah v prvi vrsti -sploh ni! ali.... najcenejša je tista energija, ki je sploh ne rabiš (porabiš). sam bi bil problem, ker takem primeru avtomobili ne bi hoteli kej dost zavijat, pa še vtavli bi jih bolj težko.... :)
je pa fajn, če nekaj od "zgube" poceni pidelaš nazaj.... dvomim le, da se splača "kompenzirat" izgube deformacije gum... bi blo pol vrjetno boljše met makadamske ceste in delat elektriko z amortizerji... :))
najobj sporočil: 31.920
[#2504784] 05.03.15 11:06 · odgovor na: drugmirko (#2504725)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 05.03.2015 11:07
[drugmirko]
eh, kakšen perpetuum mobile... nisem mislu, da bi z gumami pridobil več energije, kot bi jo porabu za premikanje v celoti.... mislu sem na to, da bi enak avto z navadnimi gumami v totalu vrjetno porabu manj, kot pa če bi mu dali gor te gume... oziroma nekako tako:

W1 < (W1+Wd)-Wel

kjer je:
- W1: porabljena energija z navadnimi gumami
- Wd: podatno porabljena energija zaradi bolj neugodnih lastnosti "električnih" gum
- Wel: v gumah pridobljena električna energija


...ali vsaj ne toliko več, da bi se lastniku splačalo kupovat in na avto natikat te "električne" gume... :) ;)
... čuj, meni pa v avtu že od nekdaj elektriko "dela" akumulator, pa sem zdaj malo zmeden, ker ne vem, če je z mojim avtom ali pa je z mano kaj narobe ...

P.S.: v avtomobilski industriji imajo nekateri očitno preveč časa, pa si zmišljujejo vse mogoče neumnosti, da bi upravičili svoj obstoj ... pizda, kot da z možnostjo surfanja po internetu med vožnjo niso naredili dovolj škode, ki pa je seveda noben ne meri in je zato ni, ker je za nesreče vedno kriva neprilagojena hitrost in vožnja po napačni strani ceste ...
anon-291451 sporočil: 275
[#2504823] 05.03.15 12:51 · odgovor na: najobj (#2504784)
Odgovori   +    0
... pizda, kot da z možnostjo surfanja po internetu med vožnjo niso naredili dovolj škode, ki pa je seveda noben ne meri in je zato ni, ker je za nesreče vedno kriva neprilagojena hitrost in vožnja po napačni strani ceste ...
Ni potrebno šoferju med vožnjo surfat po internetu, to možnost lahko koristi "sovozač". Nisem si edino na jasnem, če te raznorazne pizdarije montirajo v pleh kište zato, ker je "narod" po večini z tem zadovoljen/srečen, ali pa pač ustvarijo navidezno famo, da še informacijske firme pristavijo svoj klobuk pri izplenu. Verjetno je eno povezano z drugim.
najobj sporočil: 31.920
[#2504861] 05.03.15 13:35 · odgovor na: anon-291451 (#2504823)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 05.03.2015 13:37
[1sandi2]
> ... pizda, kot da z možnostjo surfanja po internetu med vožnjo niso naredili dovolj škode, ki pa je seveda noben ne meri in je zato ni, ker je za nesreče vedno kriva neprilagojena hitrost in vožnja po napačni strani ceste ...
Ni potrebno šoferju med vožnjo surfat po internetu, to možnost lahko koristi "sovozač". Nisem si edino na jasnem, če te raznorazne pizdarije montirajo v pleh kište zato, ker je "narod" po večini z tem zadovoljen/srečen, ali pa pač ustvarijo navidezno famo, da še informacijske firme pristavijo svoj klobuk pri izplenu. Verjetno je eno povezano z drugim.
... OK, ampak glede na pozicijo www.scmp.com/sites/d...k=aNFlX_oC je touch screen usmerjen (= namenjen) bolj vozniku kot pa sovozniku ... khmm, če zdaj odmislim, da so vozniki večinoma sami v avtomobilu ...

P.S.: ne razumem, kako noben od totih silnih stručkotov iz avtomobiliske industrije ne razume, kako nevarno je, če pri vožnji konstantno ne spremljaš dogajanja na cesti ... pizda, in potem toti isti stručkoti rišejo neke hecne črte po avtocestah, da si kao računaš varnostno razdaljo ...
anon-291451 sporočil: 275
[#2504879] 05.03.15 13:54 · odgovor na: najobj (#2504861)
Odgovori   +    0
... OK, ampak glede na pozicijo www.scmp.com/sites/d...k=aNFlX_oC je touch screen usmerjen (= namenjen) bolj vozniku kot pa sovozniku ... khmm, če zdaj odmislim, da so vozniki večinoma sami v avtomobilu ...
Ok, v to se nisem niti "poglabljal" ...
P.S.: ne razumem, kako noben od totih silnih stručkotov iz avtomobiliske industrije ne razume, kako nevarno je, če pri vožnji konstantno ne spremljaš dogajanja na cesti ...
Eh, to bi bil verjetno konflikt interesov. Zgleda, da bi to področje bilo potrebno regulirati z pomočjo mamke države, ne vem. Prosto po nimdi bi to utegnil biti seveda čisti komunizem.

Strani: 1