Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Finance delamo: Se drugi tir splača?

Strani: 1

bigl sporočil: 18.363
[#2498149] 09.02.15 11:25
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: bigl 09.02.2015 11:26
A bomo stavili? Mislim ugibali? Po moje se splača. Razbremenile se bodo AC v obe smeri, in kar je najpomembneje, omogočil se bo razvoj obale, da ne omenjam Luke KP. Da se vsaj kaj pametnega naredi že sedaj in pusti naslednjim generacijem, ne le dolgov. Lep dan.

P.S. Seveda ima politika svoje apetite z denarjem, ki zna bit za to na razpolago. Sploh ker bo zraven po vsej verjetnosti tudi privat kapital. Tega pa se bojijo stari in mladi levičarji. Ta škodljivi strah se pri njih prenaša iz generacije na generacjo.
Konasnica sporočil: 1.741
[#2498177] 09.02.15 12:40
Odgovori   +    3
O tem ali se drugi tir splača se v Sloveniji sprašujemo že 20 let. Drugi pa v tem času veselo gradijo proge (ki se absolutno ne splačajo npr Koralpe) okoli Slovenije. Tudi Francu Jožefu se ni splačala južna železnica in ni bila ekonomsko utemeljena. Finance, ki so glasnik tujega kapitala v Sloveniji, bi morale najti rešitev s tem kapitalom, da bi dokazali kako je prav, da se Slovenija odpira svetu in tujim lastnikom podjetji. To je edinstvena prilika, da bi se dokazala mantra o koristnosti prodaje državnega premoženja in tujih lastnikov v Sloveniji. Dokažite, da ste sposobni!
anon-24983 sporočil: 7.885
[#2498222] 09.02.15 13:50 · odgovor na: bigl (#2498149)
Odgovori   +    0
[bigl]
A bomo stavili? Mislim ugibali? Po moje se splača. Razbremenile se bodo AC v obe smeri, in kar je najpomembneje, omogočil se bo razvoj obale, da ne omenjam Luke KP. Da se vsaj kaj pametnega naredi že sedaj in pusti naslednjim generacijem, ne le dolgov. Lep dan.

P.S. Seveda ima politika svoje apetite z denarjem, ki zna bit za to na razpolago. Sploh ker bo zraven po vsej verjetnosti tudi privat kapital. Tega pa se bojijo stari in mladi levičarji. Ta škodljivi strah se pri njih prenaša iz generacije na generacjo.
Ali se splača je odvisno s katerega stališča gledaš. Ja razvoj obale...
Samo če se bo Luka širila, potem verjetno to ni ravno najboljše za turizem, zdaj vprašanje kaj naj bi razvijali.
AC se bodo razbremenile, manj cestnine, po drugi strani pa je uporabnina za tire nizka, da mora se mora vzdrževanje financirati iz proračuna.
No potem se zna pokazati, da rabimo še drugi tir Ljubljana - Karavanke...

Sploh pa vprašanje, če Luko privatiziramo, ali bomo potem tudi onemu privat subvencionirali uporabnino za železnice...

Tako da če gledaš vse to, pa če se tudi druge stvari ne uredijo, je pa že vprašanje koliko se splača.
anon-177959 sporočil: 164
[#2498238] 09.02.15 14:30 · odgovor na: anon-24983 (#2498222)
Odgovori   +    3
Mislim, da ni vprašanje če se splača- bolj je vprašanje zakaj ga še ni!
Novi ekonomisti so itak že zdavnaj ugotovili da se nam ne splača nič delati. Itak se da vse dobiti na "prostem trgu". Ne splača se nam nič razvijati - zato smo ukinili še tiste raziskovalne centre, ki smo jih imeli. Ne splača se nam ničesar pridelovati, ničesar proizvajati. Vsaka stvar nam prinaša samo stroške. Ve se pa, da če imaš 0 proizvodnje je vsak strošek enak 0 . ( po principi 0*x=0 ) Kar je še najbolj grozno : če imaš kakršno koli proizvodnjo , potem za uspeh MORAŠ DELATI!! Torej boljše nič. In če tako razmišljajo ( in očito tako razmišljajo) tisti, ki bi pri tem morali biti gonilna sila (politika , predvsem menegerji ) potem gre naša limita res proti 0.
bigl sporočil: 18.363
[#2498373] 09.02.15 17:49 · odgovor na: anon-24983 (#2498222)
Odgovori   +    1
[fiston]
> [bigl]
> A bomo stavili? Mislim ugibali? Po moje se splača. Razbremenile se bodo AC v obe smeri, in kar je najpomembneje, omogočil se bo razvoj obale, da ne omenjam Luke KP. Da se vsaj kaj pametnega naredi že sedaj in pusti naslednjim generacijem, ne le dolgov. Lep dan.
>
> P.S. Seveda ima politika svoje apetite z denarjem, ki zna bit za to na razpolago. Sploh ker bo zraven po vsej verjetnosti tudi privat kapital. Tega pa se bojijo stari in mladi levičarji. Ta škodljivi strah se pri njih prenaša iz generacije na generacjo.

Ali se splača je odvisno s katerega stališča gledaš. Ja razvoj obale...
Samo če se bo Luka širila, potem verjetno to ni ravno najboljše za turizem, zdaj vprašanje kaj naj bi razvijali.
AC se bodo razbremenile, manj cestnine, po drugi strani pa je uporabnina za tire nizka, da mora se mora vzdrževanje financirati iz proračuna.
No potem se zna pokazati, da rabimo še drugi tir Ljubljana - Karavanke...

Sploh pa vprašanje, če Luko privatiziramo, ali bomo potem tudi onemu privat subvencionirali uporabnino za železnice...

Tako da če gledaš vse to, pa če se tudi druge stvari ne uredijo, je pa že vprašanje koliko se splača.
Primer: Nadvojvoda Johann je povezal koroško s štajersko s prebojem Hude luknje. Tam skozi sta potem stekli cesta in železnica, danes samo še cesta. Ta povezava je žal še danes edina, pa je stara krepko čez sto let. Ne vprašat kakšen problem je njeno vzdrževanje. Kaj šele gradnja tretje osi, al pa drugega tira. Danes se v Sloveniji nič ne splača, saj karkoli se počne je izvedba tako draga, kot da so šine in asfalt iz čistega zlata. Lep dan.
bobek13 sporočil: 4.301
[#2498400] 09.02.15 19:12 · odgovor na: bigl (#2498149)
Odgovori   +    1
[bigl]
A bomo stavili? Mislim ugibali? Po moje se splača. Razbremenile se bodo AC v obe smeri, in kar je najpomembneje, omogočil se bo razvoj obale, da ne omenjam Luke KP. Da se vsaj kaj pametnega naredi že sedaj in pusti naslednjim generacijem, ne le dolgov. Lep dan.

P.S. Seveda ima politika svoje apetite z denarjem, ki zna bit za to na razpolago. Sploh ker bo zraven po vsej verjetnosti tudi privat kapital. Tega pa se bojijo stari in mladi levičarji. Ta škodljivi strah se pri njih prenaša iz generacije na generacjo.
splaca se ze splaca, samo problem je v tem, da se pri nas vse preplaca... za najmanj 2x...

;-)

LpA
anon-24983 sporočil: 7.885
[#2499458] 12.02.15 11:35 · odgovor na: anon-177959 (#2498238)
Odgovori   +    0
[aartur]
Mislim, da ni vprašanje če se splača- bolj je vprašanje zakaj ga še ni!
Novi ekonomisti so itak že zdavnaj ugotovili da se nam ne splača nič delati. Itak se da vse dobiti na "prostem trgu". Ne splača se nam nič razvijati - zato smo ukinili še tiste raziskovalne centre, ki smo jih imeli. Ne splača se nam ničesar pridelovati, ničesar proizvajati. Vsaka stvar nam prinaša samo stroške. Ve se pa, da če imaš 0 proizvodnje je vsak strošek enak 0 . ( po principi 0*x=0 ) Kar je še najbolj grozno : če imaš kakršno koli proizvodnjo , potem za uspeh MORAŠ DELATI!! Torej boljše nič. In če tako razmišljajo ( in očito tako razmišljajo) tisti, ki bi pri tem morali biti gonilna sila (politika , predvsem menegerji ) potem gre naša limita res proti 0.
Ja samo po drugi strani lahko na stvar gledaš tudi drugače. Moraš gledati iz stališča komu se splača...

Če vzameš, da ne morejo najti nikogar, ki bi ta tir zgradil kot investicijo in potem služil z uporabnino, potem se ne splača.

Poslušaš Luko Koper pa se splača, oziroma je nuja. He, he samo sofinancirala pa ne bi, pa ne vem zakaj ne če se splača in če je nuja.
In zakaj ne sofinancira ? Ker sama plačuje tako nizko uporabnino, da ve da tega denarja ne bo nikoli dobila nazaj.

Podobna zgodba so turi smučišča in žičnice. Ali se splača ? Smučišča vsa crkujejo, gostinci potem jamrajo da bodo propadli ko ne bo gostov, ampak sofinancirati pa nočejo nič.
Ja če drug to financira, oni pa imajo na ta račun več gostov, to se jim splača, če bi mogli pa še smučišče sofinancirati pa se jim ne.

No potem je tukaj še varianta, da bo ta tir zdržal tam do leta 2020 se mi zdi, do takrat pa drugi niti ne bo zgrajen. Potem bi lahko ladjarji šli na Trst, sploh zdaj ko Avstrijci delajo povezavo.

Pa kot sem še rekel, sem poslušal pa naj bi bil Beljak nek center, se pravi bi potem verjetno rabili še drugi tir od Ljubljane do Karavank.

V bistvu je brez veze ali se splača ali se ne splača, ker je nuja. No ko je enkrat nuja, pa to nujo potem tudi oni izkoristijo, ki gradijo in navijejo ceno, pa še brez problema izsiljujejo z raznimi aneksi.

Strani: 1