Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Oplov najmanjši karl tudi na elektriko?
Strani: 1
sporočil: 4.080
Bi mi hotel kakšen znalec razložiti, kako je v električnih avtih
poskrbljeno za gretje?
V bencinskih ni problema, saj se greješ z odpadno toploto motorja, ki jo je itak v izobilju. Motorji imajo izkoristek le 30%, 70% je odpadne toplote.
Pri električnih pa je škoda vsakega wata.
Se pravi, če vključiš gretje, se potem namesto 150 km prepelješ le še 80? Sicer pa isto velja za klimatizacijo poleti, le da tista ni tako zelo nujna.
V bencinskih ni problema, saj se greješ z odpadno toploto motorja, ki jo je itak v izobilju. Motorji imajo izkoristek le 30%, 70% je odpadne toplote.
Pri električnih pa je škoda vsakega wata.
Se pravi, če vključiš gretje, se potem namesto 150 km prepelješ le še 80? Sicer pa isto velja za klimatizacijo poleti, le da tista ni tako zelo nujna.
sporočil: 3.087
Zadnja sprememba: ogo 27.01.2015 13:41
[kekez]Drži vse, razen tvojega pretiravanja z dometom.
Bi mi hotel kakšen znalec razložiti, kako je v električnih avtih poskrbljeno za gretje?
V bencinskih ni problema, saj se greješ z odpadno toploto motorja, ki jo je itak v izobilju. Motorji imajo izkoristek le 30%, 70% je odpadne toplote.
Pri električnih pa je škoda vsakega wata.
Se pravi, če vključiš gretje, se potem namesto 150 km prepelješ le še 80? Sicer pa isto velja za klimatizacijo poleti, le da tista ni tako zelo nujna.
Povprečna poraba enega manjšega električarja je okrog 14 kWh/100 km. Povprečno električno ogrevanje avtomobila pozimi je v rangu 2 kWh/h.
Skratka, domet se zniža, ne pa za nekajkrat.
Poleg tega ima večina elektrikov možnost predogrevanja, če imaš avto na polnilcu. Na tajmer lahko naštelaš, da naj ti bo avto zjutraj ob 08:00 segret in pripravljen na vožnjo. Pa ti pade potrošnja za ogrevanje iz same baterije.
sporočil: 4.080
Saj bodo tudi tukaj natlačili not toplotno črpalko, če že ni.
Verjetno je, saj je to isto kot klima le v obratnem režimu. Ker
direktno kurjenje na elektriko (sploh iz akumulatorjev) je
traparija na kvadrat.
Sicer ne vem, ali imajo tile avti tudi rekuperacijo energije pri zaviranju in vožnjo po klancih navzdol? Regulacija teh stvari je verjetno kar znanost, za golo gretje pa je hitro vsaka elektrika dobra.
Sicer ne vem, ali imajo tile avti tudi rekuperacijo energije pri zaviranju in vožnjo po klancih navzdol? Regulacija teh stvari je verjetno kar znanost, za golo gretje pa je hitro vsaka elektrika dobra.
sporočil: 2.986
Sicer ne vem, ali imajo tile avti tudi rekuperacijo energije pri zaviranju in vožnjo po klancih navzdol?Seveda, to ima že precej vozil s klasičnimi motorji (bluemotion,greenline,efficient dynamics,...) - tukaj se pač polni akumulator.
sporočil: 26
lani se je prodaja električnih avtomobilov globalno podvojila,
predvidevam, da so kupci pred nakupom razmišlljali tudi o
gretju,...
Elektrika nezadržno prihaja, po ceni goriva ji je najbližje vožnja na CNG a žal ni infrastrukture, električno vtičnico pa imamo vsi doma,...
Elektrika nezadržno prihaja, po ceni goriva ji je najbližje vožnja na CNG a žal ni infrastrukture, električno vtičnico pa imamo vsi doma,...
sporočil: 6.570
[eplan]Samo eni jo imamo v desetem nadstropju, tako da dokler ne bo električnih helikopterjev...
lani se je prodaja električnih avtomobilov globalno podvojila, predvidevam, da so kupci pred nakupom razmišlljali tudi o gretju,...
Elektrika nezadržno prihaja, po ceni goriva ji je najbližje vožnja na CNG a žal ni infrastrukture, električno vtičnico pa imamo vsi doma,...
sporočil: 26
v sloveniji je 450.000 individualnih hiš, kar je glede mna število
prebivalcev veliko, ljudi ki živijo v desetem nadstropju je
procentualno gledano sorazmerno malo pa še veliko teh pa ima
lastniški parkirni prostor v garaži
slovenija je idealna lokacija za električno mobilnost tudi po razdaljah, ki jih dnevno naredimo, o tem govorim,...
ostaja pa temeljno vprašanje kako na problem gledaš: lahko se sprašuješ zakaj je neka stvar dobra, ali pa iščeš tisoč vzrokov zakaj se nekaj ne da,...
slovenija je idealna lokacija za električno mobilnost tudi po razdaljah, ki jih dnevno naredimo, o tem govorim,...
ostaja pa temeljno vprašanje kako na problem gledaš: lahko se sprašuješ zakaj je neka stvar dobra, ali pa iščeš tisoč vzrokov zakaj se nekaj ne da,...
sporočil: 48.253
[eplan]Elektricni avti so bili lani #fail, zato ker bi se morala prodaja bistveno bolj povecati, glede na trud proizvajalcev.
lani se je prodaja električnih avtomobilov globalno podvojila,
In problem je v tem: za 20.000 EUR dobis odlicen bencinski ali vsaj hibridni avto, kjer ti ni treba skrbeti za doseg.
Za isti znesek dobis elektricarja z omejenim rangom. Ja, tudi ce je dovolj za 95% potreb, ne bo nihce dal 20.000 EUR za "nepopoln" izdelek.
sporočil: 26
mogoče ne bi bilo slabo da si odpreš excel tabelo in izračunaš
koliko bi v 10 letih porabil za gorivo (bencin ali diesel) in
koliko za elektriko, če bi jo recimo polnil doma
da ne govorimo o tem, da se to elektriko lahko proizvede recimo z OVE
avstrijci naredijo več kot 80% svoje elektrike z vodo, veliko sem v kontaktu z njimi in ves čas razmišljajo kako bodo iskoristili kar jim je narava dala,...
mi pa raje uvažamo nafto, in tarnamo kako je vse problem,...
voda pa teče mimo nas neizkoriščena, sonce sije a žal ne na fotovoltaiko, veter piha a žal ga ne ujamemo, imamo skoraj največ biomase v evropi glede na površino, a jo raje gledamo v gozdu, ...
da ne govorimo o tem, da se to elektriko lahko proizvede recimo z OVE
avstrijci naredijo več kot 80% svoje elektrike z vodo, veliko sem v kontaktu z njimi in ves čas razmišljajo kako bodo iskoristili kar jim je narava dala,...
mi pa raje uvažamo nafto, in tarnamo kako je vse problem,...
voda pa teče mimo nas neizkoriščena, sonce sije a žal ne na fotovoltaiko, veter piha a žal ga ne ujamemo, imamo skoraj največ biomase v evropi glede na površino, a jo raje gledamo v gozdu, ...
sporočil: 970
Bi bilo pa zanimivo videti, kako bi to izgledalo, da bi recimo
polovica teh z bajtami naenkrat začelo vozit na elektriko. Kolaps
elektroenergtskega sistema?
sporočil: 6.570
[bacco979]Pravijo sicer da ne. In da bi pametna omrežja celo znala priklopljene avtomobile izkoristiti.
Bi bilo pa zanimivo videti, kako bi to izgledalo, da bi recimo polovica teh z bajtami naenkrat začelo vozit na elektriko. Kolaps elektroenergtskega sistema?
Po moje pa to velja, dokler bi polnili na 16A vtičnicah, pri hitrih polnilnicah pa bi se stvari začele komplicirati.
sporočil: 48.253
[eplan]Bla bla, tezke denarje mecemo iz proracuna za subvencije vsega tega, pa se na racunu za elektriko je elektrike samo pol, vse ostalo pa subvencije in omreznine.
mogoče ne bi bilo slabo da si odpreš excel tabelo in izračunaš koliko bi v 10 letih porabil za gorivo (bencin ali diesel) in koliko za elektriko, če bi jo recimo polnil doma
da ne govorimo o tem, da se to elektriko lahko proizvede recimo z OVE
avstrijci naredijo več kot 80% svoje elektrike z vodo, veliko sem v kontaktu z njimi in ves čas razmišljajo kako bodo iskoristili kar jim je narava dala,...
mi pa raje uvažamo nafto, in tarnamo kako je vse problem,...
voda pa teče mimo nas neizkoriščena, sonce sije a žal ne na fotovoltaiko, veter piha a žal ga ne ujamemo, imamo skoraj največ biomase v evropi glede na površino, a jo raje gledamo v gozdu, ...
sporočil: 3.976
[eplan]Ni tako enostavno. Tudi v blokovskih garažah (če so postavljeneločeno od bloka) marsikje notri ni elektrike.
v sloveniji je 450.000 individualnih hiš, kar je glede mna število prebivalcev veliko, ljudi ki živijo v desetem nadstropju je procentualno gledano sorazmerno malo pa še veliko teh pa ima lastniški parkirni prostor v garaži
Poleg tega je v splošnem urbana populacija verjetno bolj nagnjena k nakupu eletričarjev - zaradi svoje lokacije, pa tudi zaradi življenjskega sloga in nazora je za njih prej verjetno, da bodo posegli po novi tehnologiji. Ampak mnogi mestni prebivalci v praksi nimajo čez noč kje filat baterije - ker puščajo avte na ulici; če imajo garažo, pa tudi ni nujno da je zraven kak uporaben štrom..
slovenija je idealna lokacija za električno mobilnost tudi po razdaljah, ki jih dnevno naredimo, o tem govorim,...Mislim da ni treba iskati tisoč vzrokov, glavna sta dva, kot že v tej temi (že n-tič) omenjeno: draga nakupna cena in problem kratkega dosega/polnjenja baterije.
ostaja pa temeljno vprašanje kako na problem gledaš: lahko se sprašuješ zakaj je neka stvar dobra, ali pa iščeš tisoč vzrokov zakaj se nekaj ne da,...
Eni navdušenci bi radi očitno prevzgojili ljudi, da bi posegali po električnih avtih. Ampak očitno ljudje električnih avtov pač ne sprejemajo, vsaj zaenkrat (pri trenutnem stanju tehnike in nabavne cene), dajte se sprijaznit.
Navdušenec, ki se zanima za avte, vožnjo itd., se itak lahko samo zmrdne nad najcenejšimi električnimi avtomobili (AEV, Aixam), ki so komaj kaj več kot pokrit moped na 4 kolesih. Stanejo sicer pod 10 jurjev, ampak za tako ceno dobiš tudi nov klasični avto (precej večji in uporabnejši). Bolj resna e-vozila (Nissan Leaf, BMW i3, Golf Elektro) so pa 30, 40, 50 jurjev. Za take denarje se dobi res konkretne hude makine (že če kupuješ novo, da ne omenjam če se usmeriš v dobro ohranjene rabljene višjih razredov, dobiš že skoraj vesoljsko ladjo), pa ti še ostane za gorivo za naslednjih nekaj let.
Kdor pa kupuje avto zgolj kot prevozno sredstvo ('gospodinjski aparat') pač tudi ne bo kupoval Aixama (4-kolesnega mopeda) za 10 jurjev, pa tudi ne e-avta velikosti golfa za 30-40+ jurjev - ampak bo kupil klasični avto velikosti clio ali pa megane/golf za tam okoli 10-15 jurjev.
sporočil: 26
avstrijci imajo precej manjšo odkupno ceno po kWh za OVE pa kljub
temu stvar pri njih deluje, torej ni vse v subvencijah, pač pa v
mentaliteti!
najlažje je reči blabla,...
poleg uporabe excel tabele priporočam še ogled kakšne strani za prodajo rabljenih avtomobilov recimo autoscout ipd, tam se brez težave najde pravi malo rabljen električni avto za urbano uporabo s ceno med 10 in 20kEUR
hiter izračun pokaže, da z vožnjo samo 50km na dan 365 dni na leto v desetih letih prihraniš cca 10kEUR če polniš avto na domači vtičnici
ni za vsakega, ni za vse primere uporabe, za marsikoga pa je,...
najlažje je reči blabla,...
poleg uporabe excel tabele priporočam še ogled kakšne strani za prodajo rabljenih avtomobilov recimo autoscout ipd, tam se brez težave najde pravi malo rabljen električni avto za urbano uporabo s ceno med 10 in 20kEUR
hiter izračun pokaže, da z vožnjo samo 50km na dan 365 dni na leto v desetih letih prihraniš cca 10kEUR če polniš avto na domači vtičnici
ni za vsakega, ni za vse primere uporabe, za marsikoga pa je,...
sporočil: 158
Pustiva midva mentaliteto. Podaj izračun koliko severni sosed plača
da se mu namesti sončna elektrarna in jo oddaja v omrežje koliko pa
pri nas? In tudi tista o bio masi je malo zgrešena, res smo
gozdnata država 60% ampak ima hrvaška več gozda na prebivalca kakor
mi, to je ključni podatek. In mali električni avto za vsakodnevne
potrebe je odličen ampak za kaj več moraš pa kupiti še enega
večjega. Ampak, če imam to kot rezervni avto za po mestu 10.000 km
letno je dovolj en rabljen za 5.000€ +10.500€ za gorivo ob ceni
1,5€/l pri porabi 7 litrov. In če rečemo, da električni avto v
povprečju pokuri 15kw elektrike na 100km, če se ne motim se nižja
tarifa vrti okoli 8 centov 15x0,08=1,2€, torej 1.200€ za elektriko.
So pa res servisi poceni malo še prihraniš pri registraciji in si
tam tam. Boš pa električni avto težje prodal kot navadnega. In
zakaj je bilo v lanskem letu v Nemčiji registriranih samo 0,3%
električnih vozil od novoprodanih, če je to tak hit?
Strani: 1