14 min
Gen-I v novo izdajo zelenih obveznic: kakšni pa so njegovi finančni načrti
30 min
Mercedes s prenovo razreda G še izboljšal in olajšal terensko vožnjo
44 min
Odstopil šef T-2 1
57 min
Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)
1 ura
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
1 ura
Odškodninska odgovornost bank pri kibernetskih napadih in drugih neodobrenih plačilih
3 ure
Rusi Sloveniji napovedujejo kibernetsko vojno. Kako zaščititi vaše podjetje 3
3 ure
Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice 1
4 ure
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (Oglas)
4 ure
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
4 ure
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
5 ur
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
5 ur
Quercus: S popolnim vinom za žar lahko v nagradni igri osvojite – žar! (Oglas)
5 ur
Vino tedna: Gevrey-chambertin 1er cru 2019, Joseph Drouhin
5 ur
Vinska klet Metlika ima novo blagovno znamko Jurius
7 ur
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2
10 ur
Škrabec, Petrič in Južna spet slavijo 1
10 ur
Chris Barton, britanski komisar za trgovino: Uporabite nas. Smo odlična odskočna deska do največjih trgov
16 ur
BMW v najdaljšem slovenskem predoru razkril kupejevskega X2 in največjega minija
17 ur
Električni avtobusi, vodikova centrala in polnilnice v Kranju 7

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Oplov najmanjši karl tudi na elektriko?

Strani: 1

anon-180464 sporočil: 4.080
[#2494636] 27.01.15 12:44
Odgovori   +    0
Bi mi hotel kakšen znalec razložiti, kako je v električnih avtih poskrbljeno za gretje?

V bencinskih ni problema, saj se greješ z odpadno toploto motorja, ki jo je itak v izobilju. Motorji imajo izkoristek le 30%, 70% je odpadne toplote.
Pri električnih pa je škoda vsakega wata.

Se pravi, če vključiš gretje, se potem namesto 150 km prepelješ le še 80? Sicer pa isto velja za klimatizacijo poleti, le da tista ni tako zelo nujna.
ogo sporočil: 3.087
[#2494661] 27.01.15 13:39 · odgovor na: anon-180464 (#2494636)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: ogo 27.01.2015 13:41
[kekez]
Bi mi hotel kakšen znalec razložiti, kako je v električnih avtih poskrbljeno za gretje?

V bencinskih ni problema, saj se greješ z odpadno toploto motorja, ki jo je itak v izobilju. Motorji imajo izkoristek le 30%, 70% je odpadne toplote.
Pri električnih pa je škoda vsakega wata.

Se pravi, če vključiš gretje, se potem namesto 150 km prepelješ le še 80? Sicer pa isto velja za klimatizacijo poleti, le da tista ni tako zelo nujna.
Drži vse, razen tvojega pretiravanja z dometom.
Povprečna poraba enega manjšega električarja je okrog 14 kWh/100 km. Povprečno električno ogrevanje avtomobila pozimi je v rangu 2 kWh/h.
Skratka, domet se zniža, ne pa za nekajkrat.

Poleg tega ima večina elektrikov možnost predogrevanja, če imaš avto na polnilcu. Na tajmer lahko naštelaš, da naj ti bo avto zjutraj ob 08:00 segret in pripravljen na vožnjo. Pa ti pade potrošnja za ogrevanje iz same baterije.
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2494706] 27.01.15 16:56 · odgovor na: ogo (#2494661)
Odgovori   +    2
Saj bodo tudi tukaj natlačili not toplotno črpalko, če že ni. Verjetno je, saj je to isto kot klima le v obratnem režimu. Ker direktno kurjenje na elektriko (sploh iz akumulatorjev) je traparija na kvadrat.

Sicer ne vem, ali imajo tile avti tudi rekuperacijo energije pri zaviranju in vožnjo po klancih navzdol? Regulacija teh stvari je verjetno kar znanost, za golo gretje pa je hitro vsaka elektrika dobra.
chef sporočil: 2.986
[#2494783] 28.01.15 00:44 · odgovor na: anon-180464 (#2494706)
Odgovori   +    0
Sicer ne vem, ali imajo tile avti tudi rekuperacijo energije pri zaviranju in vožnjo po klancih navzdol?
Seveda, to ima že precej vozil s klasičnimi motorji (bluemotion,greenline,efficient dynamics,...) - tukaj se pač polni akumulator.
0702NOVAK sporočil: 158
[#2494817] 28.01.15 08:40
Odgovori   +    0
150 km si lahko oni khm khm. Dokler ne bo vsaj 300 lahko sanjajo o uspešni prodaji.
anon-69588 sporočil: 26
[#2494819] 28.01.15 08:41
Odgovori   +    0
lani se je prodaja električnih avtomobilov globalno podvojila, predvidevam, da so kupci pred nakupom razmišlljali tudi o gretju,...
Elektrika nezadržno prihaja, po ceni goriva ji je najbližje vožnja na CNG a žal ni infrastrukture, električno vtičnico pa imamo vsi doma,...
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2494841] 28.01.15 09:26 · odgovor na: anon-69588 (#2494819)
Odgovori   +    3
[eplan]
lani se je prodaja električnih avtomobilov globalno podvojila, predvidevam, da so kupci pred nakupom razmišlljali tudi o gretju,...
Elektrika nezadržno prihaja, po ceni goriva ji je najbližje vožnja na CNG a žal ni infrastrukture, električno vtičnico pa imamo vsi doma,...
Samo eni jo imamo v desetem nadstropju, tako da dokler ne bo električnih helikopterjev...
anon-69588 sporočil: 26
[#2494854] 28.01.15 09:48 · odgovor na: anon-154083 (#2494841)
Odgovori   +    1
v sloveniji je 450.000 individualnih hiš, kar je glede mna število prebivalcev veliko, ljudi ki živijo v desetem nadstropju je procentualno gledano sorazmerno malo pa še veliko teh pa ima lastniški parkirni prostor v garaži

slovenija je idealna lokacija za električno mobilnost tudi po razdaljah, ki jih dnevno naredimo, o tem govorim,...

ostaja pa temeljno vprašanje kako na problem gledaš: lahko se sprašuješ zakaj je neka stvar dobra, ali pa iščeš tisoč vzrokov zakaj se nekaj ne da,...
bc123a sporočil: 48.253
[#2494856] 28.01.15 09:55 · odgovor na: anon-69588 (#2494819)
Odgovori   +    0
[eplan]
lani se je prodaja električnih avtomobilov globalno podvojila,
Elektricni avti so bili lani #fail, zato ker bi se morala prodaja bistveno bolj povecati, glede na trud proizvajalcev.

In problem je v tem: za 20.000 EUR dobis odlicen bencinski ali vsaj hibridni avto, kjer ti ni treba skrbeti za doseg.

Za isti znesek dobis elektricarja z omejenim rangom. Ja, tudi ce je dovolj za 95% potreb, ne bo nihce dal 20.000 EUR za "nepopoln" izdelek.
anon-69588 sporočil: 26
[#2494867] 28.01.15 10:15 · odgovor na: bc123a (#2494856)
Odgovori   +    0
mogoče ne bi bilo slabo da si odpreš excel tabelo in izračunaš koliko bi v 10 letih porabil za gorivo (bencin ali diesel) in koliko za elektriko, če bi jo recimo polnil doma

da ne govorimo o tem, da se to elektriko lahko proizvede recimo z OVE

avstrijci naredijo več kot 80% svoje elektrike z vodo, veliko sem v kontaktu z njimi in ves čas razmišljajo kako bodo iskoristili kar jim je narava dala,...

mi pa raje uvažamo nafto, in tarnamo kako je vse problem,...

voda pa teče mimo nas neizkoriščena, sonce sije a žal ne na fotovoltaiko, veter piha a žal ga ne ujamemo, imamo skoraj največ biomase v evropi glede na površino, a jo raje gledamo v gozdu, ...
anon-202165 sporočil: 970
[#2494868] 28.01.15 10:17 · odgovor na: anon-69588 (#2494854)
Odgovori   +    0
Bi bilo pa zanimivo videti, kako bi to izgledalo, da bi recimo polovica teh z bajtami naenkrat začelo vozit na elektriko. Kolaps elektroenergtskega sistema?
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2494872] 28.01.15 10:25 · odgovor na: anon-202165 (#2494868)
Odgovori   +    0
[bacco979]
Bi bilo pa zanimivo videti, kako bi to izgledalo, da bi recimo polovica teh z bajtami naenkrat začelo vozit na elektriko. Kolaps elektroenergtskega sistema?
Pravijo sicer da ne. In da bi pametna omrežja celo znala priklopljene avtomobile izkoristiti.
Po moje pa to velja, dokler bi polnili na 16A vtičnicah, pri hitrih polnilnicah pa bi se stvari začele komplicirati.
bc123a sporočil: 48.253
[#2494889] 28.01.15 11:10 · odgovor na: anon-69588 (#2494867)
Odgovori   +    1
[eplan]
mogoče ne bi bilo slabo da si odpreš excel tabelo in izračunaš koliko bi v 10 letih porabil za gorivo (bencin ali diesel) in koliko za elektriko, če bi jo recimo polnil doma

da ne govorimo o tem, da se to elektriko lahko proizvede recimo z OVE

avstrijci naredijo več kot 80% svoje elektrike z vodo, veliko sem v kontaktu z njimi in ves čas razmišljajo kako bodo iskoristili kar jim je narava dala,...

mi pa raje uvažamo nafto, in tarnamo kako je vse problem,...

voda pa teče mimo nas neizkoriščena, sonce sije a žal ne na fotovoltaiko, veter piha a žal ga ne ujamemo, imamo skoraj največ biomase v evropi glede na površino, a jo raje gledamo v gozdu, ...
Bla bla, tezke denarje mecemo iz proracuna za subvencije vsega tega, pa se na racunu za elektriko je elektrike samo pol, vse ostalo pa subvencije in omreznine.
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2494904] 28.01.15 11:54 · odgovor na: anon-69588 (#2494854)
Odgovori   +    0
[eplan]
v sloveniji je 450.000 individualnih hiš, kar je glede mna število prebivalcev veliko, ljudi ki živijo v desetem nadstropju je procentualno gledano sorazmerno malo pa še veliko teh pa ima lastniški parkirni prostor v garaži
Ni tako enostavno. Tudi v blokovskih garažah (če so postavljeneločeno od bloka) marsikje notri ni elektrike.
Poleg tega je v splošnem urbana populacija verjetno bolj nagnjena k nakupu eletričarjev - zaradi svoje lokacije, pa tudi zaradi življenjskega sloga in nazora je za njih prej verjetno, da bodo posegli po novi tehnologiji. Ampak mnogi mestni prebivalci v praksi nimajo čez noč kje filat baterije - ker puščajo avte na ulici; če imajo garažo, pa tudi ni nujno da je zraven kak uporaben štrom..

slovenija je idealna lokacija za električno mobilnost tudi po razdaljah, ki jih dnevno naredimo, o tem govorim,...

ostaja pa temeljno vprašanje kako na problem gledaš: lahko se sprašuješ zakaj je neka stvar dobra, ali pa iščeš tisoč vzrokov zakaj se nekaj ne da,...
Mislim da ni treba iskati tisoč vzrokov, glavna sta dva, kot že v tej temi (že n-tič) omenjeno: draga nakupna cena in problem kratkega dosega/polnjenja baterije.

Eni navdušenci bi radi očitno prevzgojili ljudi, da bi posegali po električnih avtih. Ampak očitno ljudje električnih avtov pač ne sprejemajo, vsaj zaenkrat (pri trenutnem stanju tehnike in nabavne cene), dajte se sprijaznit.

Navdušenec, ki se zanima za avte, vožnjo itd., se itak lahko samo zmrdne nad najcenejšimi električnimi avtomobili (AEV, Aixam), ki so komaj kaj več kot pokrit moped na 4 kolesih. Stanejo sicer pod 10 jurjev, ampak za tako ceno dobiš tudi nov klasični avto (precej večji in uporabnejši). Bolj resna e-vozila (Nissan Leaf, BMW i3, Golf Elektro) so pa 30, 40, 50 jurjev. Za take denarje se dobi res konkretne hude makine (že če kupuješ novo, da ne omenjam če se usmeriš v dobro ohranjene rabljene višjih razredov, dobiš že skoraj vesoljsko ladjo), pa ti še ostane za gorivo za naslednjih nekaj let.

Kdor pa kupuje avto zgolj kot prevozno sredstvo ('gospodinjski aparat') pač tudi ne bo kupoval Aixama (4-kolesnega mopeda) za 10 jurjev, pa tudi ne e-avta velikosti golfa za 30-40+ jurjev - ampak bo kupil klasični avto velikosti clio ali pa megane/golf za tam okoli 10-15 jurjev.
anon-69588 sporočil: 26
[#2495136] 29.01.15 08:11 · odgovor na: bc123a (#2494889)
Odgovori   +    0
avstrijci imajo precej manjšo odkupno ceno po kWh za OVE pa kljub temu stvar pri njih deluje, torej ni vse v subvencijah, pač pa v mentaliteti!
najlažje je reči blabla,...

poleg uporabe excel tabele priporočam še ogled kakšne strani za prodajo rabljenih avtomobilov recimo autoscout ipd, tam se brez težave najde pravi malo rabljen električni avto za urbano uporabo s ceno med 10 in 20kEUR
hiter izračun pokaže, da z vožnjo samo 50km na dan 365 dni na leto v desetih letih prihraniš cca 10kEUR če polniš avto na domači vtičnici

ni za vsakega, ni za vse primere uporabe, za marsikoga pa je,...
0702NOVAK sporočil: 158
[#2495152] 29.01.15 09:02 · odgovor na: anon-69588 (#2495136)
Odgovori   +    0
Pustiva midva mentaliteto. Podaj izračun koliko severni sosed plača da se mu namesti sončna elektrarna in jo oddaja v omrežje koliko pa pri nas? In tudi tista o bio masi je malo zgrešena, res smo gozdnata država 60% ampak ima hrvaška več gozda na prebivalca kakor mi, to je ključni podatek. In mali električni avto za vsakodnevne potrebe je odličen ampak za kaj več moraš pa kupiti še enega večjega. Ampak, če imam to kot rezervni avto za po mestu 10.000 km letno je dovolj en rabljen za 5.000€ +10.500€ za gorivo ob ceni 1,5€/l pri porabi 7 litrov. In če rečemo, da električni avto v povprečju pokuri 15kw elektrike na 100km, če se ne motim se nižja tarifa vrti okoli 8 centov 15x0,08=1,2€, torej 1.200€ za elektriko. So pa res servisi poceni malo še prihraniš pri registraciji in si tam tam. Boš pa električni avto težje prodal kot navadnega. In zakaj je bilo v lanskem letu v Nemčiji registriranih samo 0,3% električnih vozil od novoprodanih, če je to tak hit?

Strani: 1