Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Renault espace tokrat prostor odkriva s križancem

Strani: 1

anon-8865 sporočil: 3.125
[#2459013] 25.09.14 12:12
Odgovori   +    8
Lepo.
anon-151448 sporočil: 3.061
[#2459044] 25.09.14 13:01
Odgovori   +    7
No tole pa je en lep nenemški avto.
anon-207862 sporočil: 1.476
[#2459067] 25.09.14 13:41
Odgovori   +    0
Enostavno - Renault je ugotovil, da ne zna napraviti velikega, zanesljivega, privlačnega enoprostorca, ki bi konkuriral nemškim, ameriškim in korejskim znamkam. Večje nizkocenovne škatle, ki lahko potujejo na 1.5 motor je porinil pod tovorni in daciin program, ki se lahko prodaja na hitrorastočih trgih. Za nek premijski razred pa ne more ponuditi niti naprednih pogonov, niti ustrezne zanesljivosti in novih tehnologij kar je evropsko občinstvo že davno prebralo. Žalstni eksperimenti tipa R25, vel satis in slaba zanseljivost večjih agregatov v espaceu so žal pustili posledice. Višje oz dlje od crossoverja ne morejo - vsaj v osebnem razredu ne (7 zicov + kufer = go & buy dacia dokker, etc).
gade sporočil: 296
[#2459106] 25.09.14 15:00 · odgovor na: (#2459088)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: gade 25.09.2014 15:01
toliko je večji od raznih S Max
Od S Max-a celih 89 mm (milimetrov)
anon-207862 sporočil: 1.476
[#2459267] 26.09.14 08:49 · odgovor na: (#2459088)
Odgovori   +    1
Če že gledam nazaj mi je bolj žal citroenove C8. Skratka "eurovan" razred....je pa res da so bile tudi tam težave; sploh v fiatovih izvedbah razni zguncani uveženi in prevrteni ulysee-i s 1001 težavo.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2459271] 26.09.14 09:05
Odgovori   +    0
Zgleda strupeno, še boljši bi bil, če bi imel zadnja vrata na poteg...
najobj sporočil: 31.920
[#2459283] 26.09.14 10:06 · odgovor na: anon-207862 (#2459067)
Odgovori   +    4
[danezsem1x]
Enostavno - Renault je ugotovil, da ne zna napraviti velikega, zanesljivega, privlačnega enoprostorca, ki bi konkuriral nemškim, ameriškim in korejskim znamkam. Večje nizkocenovne škatle, ki lahko potujejo na 1.5 motor je porinil pod tovorni in daciin program, ki se lahko prodaja na hitrorastočih trgih. Za nek premijski razred pa ne more ponuditi niti naprednih pogonov, niti ustrezne zanesljivosti in novih tehnologij kar je evropsko občinstvo že davno prebralo. Žalstni eksperimenti tipa R25, vel satis in slaba zanseljivost večjih agregatov v espaceu so žal pustili posledice. Višje oz dlje od crossoverja ne morejo - vsaj v osebnem razredu ne (7 zicov + kufer = go & buy dacia dokker, etc).
... ja, je pa hecno, da je Renault PRVI znal napraviti velikega, zanesljivega, privlačnega enoprostorca, ko nemške, ameriške in korejske znamke še niti sanjale niso, kaj je to enoprostorec ...
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2459295] 26.09.14 10:51 · odgovor na: najobj (#2459283)
Odgovori   +    4
[najobj]
... ja, je pa hecno, da je Renault PRVI znal napraviti velikega, zanesljivega, privlačnega enoprostorca, ko nemške, ameriške in korejske znamke še niti sanjale niso, kaj je to enoprostorec ...
Tole ni povsem točno. Med poznavalci avtomobilizma mislim da ni povsem enotnega mnenja o tem, kateri je bil čisto prvi, ampak praktično naenkrat (1984) sta svet ugledala Renault Espace in v ZDA tudi Plymouth (Chrysler) Voyager. V bistvu je bil Voyager uradno lansiran nekaj mesecev pred Espace-om, tako da bi rekel je ameriški prvi.
Pri čemer je Renault pravzaprav osnovni koncept za Espace prevzel od podjetja Talbot/Matra ( ki je idejo konec 70ih najprej skušalo ponuditi Peugeotu, pa se slednji ni ogrel).
Espace je bil sprva tudi skorajda prodajni polom.
Ameriški enoprostorec (pod imeni Plymouth Voyager/Dodge Caravan/Chrysler Voyager) pa je bil totalni prodajni hit, zaradi katerega v 80ih tipično vozilo ameriške družine ni bil več full-size karavan (station wagon) kot poprej, temveč enoprostorec (kasneje v 90ih pa so sicer večinoma prešaltali na velike SUV-e, ampak to je druga zgodba).
najobj sporočil: 31.920
[#2459318] 26.09.14 12:36 · odgovor na: anon-20668 (#2459295)
Odgovori   +    0
[matjazfinance]
> [najobj]
> ... ja, je pa hecno, da je Renault PRVI znal napraviti velikega, zanesljivega, privlačnega enoprostorca, ko nemške, ameriške in korejske znamke še niti sanjale niso, kaj je to enoprostorec ...
Tole ni povsem točno. Med poznavalci avtomobilizma mislim da ni povsem enotnega mnenja o tem, kateri je bil čisto prvi, ampak praktično naenkrat (1984) sta svet ugledala Renault Espace in v ZDA tudi Plymouth (Chrysler) Voyager. V bistvu je bil Voyager uradno lansiran nekaj mesecev pred Espace-om, tako da bi rekel je ameriški prvi.
Pri čemer je Renault pravzaprav osnovni koncept za Espace prevzel od podjetja Talbot/Matra ( ki je idejo konec 70ih najprej skušalo ponuditi Peugeotu, pa se slednji ni ogrel).
Espace je bil sprva tudi skorajda prodajni polom.
Ameriški enoprostorec (pod imeni Plymouth Voyager/Dodge Caravan/Chrysler Voyager) pa je bil totalni prodajni hit, zaradi katerega v 80ih tipično vozilo ameriške družine ni bil več full-size karavan (station wagon) kot poprej, temveč enoprostorec (kasneje v 90ih pa so sicer večinoma prešaltali na velike SUV-e, ampak to je druga zgodba).
... eh, niti slučajno se nimam za poznavalca in kar si napisal, zelo presega moje zanimanje za avtomobilizem, sploh pa so mi ameriški avtomobili čista eksotika ... jebiga, oni post sem komentiral sem zato, ker napisano zveni, kot da so pri Renaultu neki šalabajzeri, ki nimajo pojma, jaz pa dejansko imam v spominu Espace, ki je bil takrat v Evropi prava revolucija, ki so jo kasneje na veliko kopirali ...
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2459349] 26.09.14 14:07 · odgovor na: najobj (#2459318)
Odgovori   +    1
[najobj]
jebiga, oni post sem komentiral sem zato, ker napisano zveni, kot da so pri Renaultu neki šalabajzeri, ki nimajo pojma
Ja, tvoj odziv pa je bila neupravičena trditev kot da so ameriške in druge znamke šalabajzerji, ki niso znali sami dobiti ideje za enoprostorca, pa je prav ameriška znamka pravzaprav prehitela tudi Renault (no lahko se reče da sta oba imela idejo skoraj hkrati)...

Pri čemer originalna kritika Renaulta, ob katero se spotikaš, ni brez soli - dejstvo je, da Renault in mnoge druge znamke očitno ne zmorejo ponujati prodajno uspešnih konkurenčnih modelov v drugih segmentih, kot so majhni in srednje veliki avti, ter nizkocenovniki na splošno...
najobj sporočil: 31.920
[#2459354] 26.09.14 14:28 · odgovor na: anon-20668 (#2459349)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 26.09.2014 14:30
[matjazfinance]
> [najobj]
>jebiga, oni post sem komentiral sem zato, ker napisano zveni, kot da so pri Renaultu neki šalabajzeri, ki nimajo pojma
Ja, tvoj odziv pa je bila neupravičena trditev kot da so ameriške in druge znamke šalabajzerji, ki niso znali sami dobiti ideje za enoprostorca, pa je prav ameriška znamka pravzaprav prehitela tudi Renault (no lahko se reče da sta oba imela idejo skoraj hkrati)...

Pri čemer originalna kritika Renaulta, ob katero se spotikaš, ni brez soli - dejstvo je, da Renault in mnoge druge znamke očitno ne zmorejo ponujati prodajno uspešnih konkurenčnih modelov v drugih segmentih, kot so majhni in srednje veliki avti, ter nizkocenovniki na splošno...
... eh, pa kaj si zdaj navalil na mene ko mutavi na telefon ... jebiga, Renault Espace je bil v tem segmentu prvi v Evropi in to je vse, kar sem hotel povedat ...

P.S.: ker avtomobile kupujem predvsem z očmi, Renault niti slučajno ni moja izbira, ker so že nekaj cajta vsi njihovi modeli za moj okus enostavno grdi v primerjavi s konkurenco ... evo, zdaj pa lahko spet navališ ...
anon-169504 sporočil: 2.361
[#2459977] 30.09.14 15:11 · odgovor na: najobj (#2459318)
Odgovori   +    1
[najobj]
... sploh pa so mi ameriški avtomobili čista eksotika ...
Voyagerje so nekaj let sestavljali tudi Mariborčani.
Res pa je, da so so do službe vozili 60km.
pobalin sporočil: 14.456
[#2460424] 01.10.14 18:46 · odgovor na: anon-20668 (#2459295)
Odgovori   +    2
[matjazfinance]
Tole ni povsem točno. Med poznavalci avtomobilizma mislim da ni povsem enotnega mnenja o tem, kateri je bil čisto prvi, ampak praktično naenkrat (1984) sta svet ugledala Renault Espace in v ZDA tudi Plymouth (Chrysler) Voyager. V bistvu je bil Voyager uradno lansiran nekaj mesecev pred Espace-om, tako da bi rekel je ameriški prvi.
Če ne veš, koliko dolgih let je takrat trajal razvoj novega avta in pri teh dveh ni šlo za nek facelift ali priredbo stare konstrukcije, dobiš vtis, da je bil Espace kopija Chryslerja. Kakšna zabloda! Obstaja pa francoska zveza pri tej čezatlantski dilemi, kdo je kopiral koga. Renault se je konec sedemdesetih lotil ubogega AMC in tudi neki Matrini ljudje so takrat precej hodili čez lužo. Eden ali dva od teh naj bi domov v Francijo odnesel idejo enoprostorca ali majhnega kombija, ki je takrat strašila po hodnikih Detroita. Potem so jo vsak na svoji strani oceana in vsak po svoje razvijali naprej. Zato sta bila Voyager in Espace rojena skoraj istočasno.
Pri čemer je Renault pravzaprav osnovni koncept za Espace prevzel od podjetja Talbot/Matra ( ki je idejo konec 70ih najprej skušalo ponuditi Peugeotu, pa se slednji ni ogrel).
Talbot je bila od mrtvih obujena znamka, ki jo je Peugeot kupil, v paketu z evropskim delom Chyslerja (tudi Simca). Ime Simca je PSA hitro ugasnil in zamenjal z že pozabljenim Talbotom, ki naj bi postal bolj upmarket. Potem so nekaj rebadgirali, predvsem pa dali na plano nekaj razmeroma impozantnih škatlastih modernističnih modelov, ki pa se niso prijeli. Z Matro so imeli skupnega samo to, da so modeli, ki so bili prej znani kot Matra Simca pač postali Talbot Matra.

Avtomobilski del Matre je bila čisto svoja zver, ki so jo vzgojili kot nekakšnega ljubljenčka enega dela dela bogate industrialske rodbine. Ukvarjala se je z dirkami in športnimi avtomobili v manjših serijah. Sodelovala bi z vsako avtomobilsko firmo ampak, jasno, so jim bile francoske najbolj pri roki, da jim je prodala svoje koncepte/priredbe in svoje montažne kapacitete. Najprej je Matra delala majhne športni avte z Renaultovimi motorji, potem pa je bolj resno zastavila s Simco (v nadaljevanju s PSA): Matra Simca Bagheera, Matra Murena, Simca Rancho (poglej davni Rancho in ga primerjaj z manj davnim R5 Express in včerajšnjim Land Rover Discoveryjem... ). Šele z Espacom je Matra od PSA dobila košarico, od državnega Renaulta pa sodelovanje.

Espace je bil rešilna bilka za tovarno Matra, saj sta bila Murena in Rancho že mimo, drugih projektov pa ni bilo na obzorju. Z Espacom je Matra po uvodnem zatišju dobila tudi daleč najbolj množičen model v svoji zgodovini. Ker je bila Matrina manufakturna proizvodnja draga, kakovost vedno bolj zaostajala za časom (bili so bolj mojstri idej kot izvedbe), je Renault četrti Espace bolj lahkega srca naredil na isti platformi kot Laguno in Vel Satis, vsi trije skupaj pa naj bi jim napolnili kapacitete velike fabrike Sandouville. Za abschiedsgeschenk so Matri pustili Avantime, ki seveda kljub svoji silni razvpitosti ni zagotovil količin pa tudi ne rešil zaostajanja Matre pri stroških in kvaliteti. The rest is history...

Dolgoročno je bila Matra ene vrste zmaga ideje nad razumom, ampak ideje so imeli res dobre. No, ne vem, če ni bil za ta najboljši del najbolj zaslužen Antonis Volanis, dizajner, Grk (tako kot Alec Issigonis, kreator Minija in drugih takrat ultra modernih Austinov). Volanis je naredil najboljše Matrine stvaritve: Bagheera, Murena, Rancho in Espace, kasneje pa še koncept Xanae, osnovo za Citroen Xsara Picasso.

thethinkersgarage.co...road-cars/

Najbolj hecno pri vsem skupaj pa je, ko pogledaš kdo je kaj in s kom. Chrysler, ki je v Evropi kar resno sodeloval z Matro, je v sedemdesetih pobegnil iz Evrope in svoje ostanke pustil Francozom (PSA). Potem je od Francozov, ki so v osemdesetih bežali iz ZDA (Renault), kupil trhli AMC z Jeepom na čelu, Renault pa je medtem v Evropi z bivšo Chryslerjevo priležnico Matro dolgoročno naredil boom z evropeiziranim konceptom ameriškega limuzinskega kombija, ki je tudi Chyslerju prinesel lepe številke. Zdaj je Chrysler Fiatov, Renault pa bo menda izdeloval Fiatove dostavnike - v tovarni Sandouville, ki je s prevzemom proizvodnje Espaca največ pripomogla k zaprtju Matre. To najbrž pomeni, da se Fiatovo sodelovanje s PSA pri kombijih bliža koncu. Ena velika srečna promiskuitetna familija so tile avtomobilisti. :-)
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2460516] 02.10.14 09:19 · odgovor na: pobalin (#2460424)
Odgovori   +    1
Si se pa razpisal, vsekakor si veliko bolje osvetlil zadevo kot moja skrajno kondenzirana in poenostavljena verzija. Jaz sem sicer informacije črpal predvsem iz člankov na curbsideclassic.com

Glede Matra/Simca Rancho - ja, to je bil vsekakor noro kul avtomobil, vsaj po konceptu in izgledu. Med njegovimi 'idejnimi otroci' vidim ne le LR Discovery, temveč tudi Yetija.
pobalin sporočil: 14.456
[#2460562] 02.10.14 10:36 · odgovor na: anon-20668 (#2460516)
Odgovori   +    0
[matjazfinance]
Si se pa razpisal, vsekakor si veliko bolje osvetlil zadevo kot moja skrajno kondenzirana in poenostavljena verzija. Jaz sem sicer informacije črpal predvsem iz člankov na curbsideclassic.com
:-) Ja, take zadeve se mi zdijo zelo zanimive, ker trend kaže, da takšne "neodvisne" majhne firme, kot je bila Matra, ki so imele ogromno inovativnih idej, ugašajo s širjenjem centralno vodenih dizajnerskih oddelkov vedno bolj koncentriranih avtomobilskih koncernov. Pri Italijanih je bilo z množico stilistov in karoseristov (Bertone, Pininfarina...) še veliko bolj pestro kot pri Francozih.
Glede Matra/Simca Rancho - ja, to je bil vsekakor noro kul avtomobil, vsaj po konceptu in izgledu. Med njegovimi 'idejnimi otroci' vidim ne le LR Discovery, temveč tudi Yetija.
Prav imaš. Yeti in tudi Roomster, pa prej tudi Berlingo in Kangoo...

Strani: 1