Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Katera bo največja luka v severnem Jadranu

Strani: 1

anon-317028 sporočil: 30.415
[#2438631] 30.07.14 05:33
Odgovori   +    12
Luko Koper je potrebno čim prej prodati Nizozemcem in Slovenske železnice z Mesom dati v upravljanje Nemcem, Avstrijcem ali Italijanom. Drugi tir je predvsem brezpotreben politični projekt, kot TEŠ 6. Nekaj starejših številk za primerjavo:
1. Kitajci bodo za gradnjo najvišje ležeče železnice na svetu, na Tibetu, v dolžini 253 km, ki bo povezala tibetansko glavno mesto Lhaso z drugim največjim Shigatse, porabili 13,3 milijarde juanov (1,47 milijarde evrov), skoraj polovica tirov bo tekla skozi predore in preko mostov...Torej, Kitajci bodo za kilometer proge porabili 6.000.000 evrov.
2. Drugi železniški tir Koper – Divača, v dolžini 24 km, je projekt vreden 1,3 milijarde (ni končna vrednost!). Za gradnjo kilometra proge je predvidenih 55.000.000 evrov????!!!!
3. Rekonstrukcija, elektrifikacija in nadgradnje železniške proge Pragersko–Hodoš (109 km), bo stala 465 milijonov (Delo je dne 16.5.2013 pisalo, da bo stala 329,84 milijonov!!) oz. 4.266.000 milijonov po kilometru!!!???? Cena verjetno ni končna!
anon-177959 sporočil: 164
[#2438727] 30.07.14 09:47
Odgovori   +    1
"Zamedu sem vse , kar zamedit se je djalo!" tako bi lahko rekli! Že od/z Korel..a dalje so se luški direktorji šli razne avanture. Super, dokler je šlo samo. In medtem, ko so naši gospodarstveniki in politiki govorili kaj bi bilo treba postoriti, so drugi delali. Sedaj nimamo ne denarja, ne infrastrukture.
Ozko grlo po celi Sloveniji je železnica. Še dobro, da nam jo je zgradil F-Jožef. ( No ja, odsek Kozina-Trst je Luka Koper preusmerila na Koper, samo 1 tir ) Od takrat dalje pa nič, še vedno se vozimo z 60km/h kot takrat. 30% pretočnosti bi pridobili že z uvedbo izogibališč na vozliščih. Ceneje, verjetno hitreje, vendar politično manj odmevno. Tako pa imamo samo velike politične govore naj bi, če bi. Matič sam ne bo mogel dosti spremeniti!
Nisem pristaš t.i. strateških vlagateljev, ker v bistvu prihod teh pomeni neuspeh domačih direktorjev. Res pa je, da glede na sposobnost slednih je prihod tujih upravičen. Očitno bi rabili strateškega partnerja tudi za vlado. Naše politike pa na cesto!
ps: res zanimivo, kako pri nas km ceste ali železnice stane n-krat več kot drugod. A s tem se nihče ne ubada.
anon-126255 sporočil: 2.565
[#2438782] 30.07.14 11:17 · odgovor na: anon-317028 (#2438631)
Odgovori   +    2
[FIN-311684]
Drugi tir je predvsem brezpotreben politični projekt, kot TEŠ 6. Nekaj starejših številk za primerjavo:
Ni politični projekt. Bom še js dal par številk, tir je robu svojih kapacitet. Da je stvar še slabša, je naklon na strmem delu 26 promilov, to pomeni, da morajo biti vagoni rude na pol prazni, da zlezejo preko kraškega roba oz. je potrebna doprega, torej morajo uporabiti vsaj 2 lokomotivi. Vsakemu je jasno, da je to velik problem, ki draži luški tovor.

Severna pristanišča s svojim zalednjem niso povezana z gamsjo potjo, kot je to koprsko.
anon-207862 sporočil: 1.476
[#2438814] 30.07.14 12:05
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: anon-207862 30.07.2014 12:05
Avstrijsko italijanska naveza bo stvari uredila tudi pri Južnem toku; interesi so tam bolj jasno izraženi, imajo pokritje in trg. Kot kaže se premika tudi pri terminalu za LNG na Hrvaškem in bo zgodba podobna. Slovenija se namesto v živahno vozlišče spreminja v slepo ulico (črevo), v stilu postavljanja carin za vsako občinsko mejo (kot so to nadrealisti prikazali za BiH malo pred vojno). Posledice so jasne...če pogledam omrežje linkedin črno na belem vidim, da je iz moje generacije maturantov na delu "zunaj" že krepko preko 10% logiranih. Valjda, saj smo odprta družba bo zinil kak nadarjen levak. Itak, phe.
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2438915] 30.07.14 13:30 · odgovor na: anon-126255 (#2438782)
Odgovori   +    1
Karaya

»...niso povezana z gamsjo potjo, kot je to koprsko..«

Luka Koper je imela leta 2013 prihodke v višini 142 milijonov in dobrih 8 milijonov čistega dobička. Prihodki slovenskih železnic so tako in tako izguba. Koliko let bi potrebovali, da se povrne investicija v višini 1,5 milijard evrov ob npr. 15 milijonov dobička? 150 let!!! Z druge strani ocenjujemo, da bo Cerarjeva vlada kmalu morala prodati Luko in upajmo, da bodo kupci Nizozemci (Rotterdam, Antwerpen), ki bodo promet povečali na 300 milijonov evrov in šele tedaj se bomo pogovarjali o drugem tiru ali zaprtju obstoječega za tovorni promet. Blagovni tok mimo Trsta je cenejši.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2438943] 30.07.14 14:19
Odgovori   +    2
"......pri čemer je TEU zabojnik s srednjo težo deset tisoč ton"

Tile kontejnerji so pa pošastno veliki, za eno tovorno ladjo Liberty v 2. svetovni vojni. Posledično je kapaciteta pretovora v Benetak velikosti 10 milijard ton, več kot vseh ostalih luk na svetu.

Pravilna definicija
TEU (ang. twenty-foot equivalent unit) je enota za označevanje kapacitet kontejnerskih ladij in kontejnerskih terminalov. TEU je 20 čevljev dolg (6,1 metrov) zabojnik (kontejner). (sl.wikipedia.org/wiki/TEU)
anon-126255 sporočil: 2.565
[#2438962] 30.07.14 14:49 · odgovor na: anon-317028 (#2438915)
Odgovori   +    3
[FIN-311684]
Karaya

»...niso povezana z gamsjo potjo, kot je to koprsko..«

Luka Koper je imela leta 2013 prihodke v višini 142 milijonov in dobrih 8 milijonov čistega dobička. Prihodki slovenskih železnic so tako in tako izguba. Koliko let bi potrebovali, da se povrne investicija v višini 1,5 milijard evrov ob npr. 15 milijonov dobička? 150 let!!! Z druge strani ocenjujemo, da bo Cerarjeva vlada kmalu morala prodati Luko in upajmo, da bodo kupci Nizozemci (Rotterdam, Antwerpen), ki bodo promet povečali na 300 milijonov evrov in šele tedaj se bomo pogovarjali o drugem tiru ali zaprtju obstoječega za tovorni promet. Blagovni tok mimo Trsta je cenejši.
Pa nebi js SŽ odpisal, izgubo jim dela potniški promet v tovornem pa je denarja. Njihovi prihodki so pol milijarde in večino tovornega prometa naredijo zaradi luke.

Pa tudi glede luke nisem optimističen, kaj ga sili v prodajo? Če bo tako kot je bilo do zdaj, bodo čakali, dokler ne bo prepozno, kot pri Adrii in aerodromu.

Je pa gotovo 1,4 milijarde preveč. Ampak poglej Avstrijce... Z Italijo so povezani s Pontebano, ki je zrihtana v nulo, potem pa na koridorju V-Z gradijo Koralmtunnel, naprej pa Semmering tunel. Koridor bo spedenan v nulo, to bo najkrajša povezava V-Z in vse bo obšlo Slovenijo, čisto vse.

Strani: 1