Strani: 1

anon-286824 sporočil: 1
[#1664245] 20.04.12 13:16
Odgovori   +    22
Pa še ena insajderska:

Vsi. Od zavarovalnic, tržnikov, ATVPja in AZNja vedo, da je biznis mešanja naložbenih investicij z življenjskimi in nezgodnimi zavarovanji samo zelo sofisticiran nateg.

Roke si pa (razvidno že iz članka) na koncu operejo vsi.

-provizija se prodajalcu v celoti izplača v nekaj letih (ne glede na donosnost)

-posledično prodajalci ciljajo na čimdaljše dobe varčevanja in čimvečje zneske

-oz. razdrobijo zneske in spišejo čimveč polic (če so plačani na število sklenjenih pogodb)

-trženje večinoma izvajajo študentje plačani preko napotnic ali pa ljudje s peto stopnjo izobrazbe (po trenutno veljavni zakonodaji lahko tudi do enega leta brez licence, v praksi še več)

-posledično storitev ne more biti kvalitetna, saj oseba za to ni izobražena, nima smisla za delo ali pa je preprosto produkt tečaja kakšnih treh prodajnih punchlinov enega popoldneva

-sledi mutenje okrog tega kaj ljudje sploh kupujejo in kaj bodo za svoj denar dobili (tukaj bi lahko pisal traktate stvari, ki so jih doživele stranke. Od izdajanja za predstavnika banke, do enačenja takšnih produktov z depozitom, obljubljanje fiksnih donosov tipa 10%,...)

-strankam se pogoje (zakonsko bi morali biti izročeni ob vsaki polici (ZAKAJ NISO DEL POLICE?)) ne daje oz. samo na izrecno zahtevo, saj so v njih zapisani (sicer pravno formulirani) pogoji, pravice in dolžnosti, ki se v večini primerov razlikujejo od povedanega

-odvisno ali se police delajo v poslovalnici ali na terenu je storno polic od nekaj okrog deset do tudi 40% (streljanje rib s šibrovko in če zadane, zadane)

-na tej točki se večina študentov poslovi saj ne zmore tempa klicanja strank in delanja pogodb oz. je na vrsti nova runda "svetovalcev" (ki jih mimogrede ponekod tudi silijo, da sami sklenejo zavarovanje ali pa ga "uturijo" staršem, prijateljem, sošolcem, znancem,...češ, da bodo tako "vedeli" kaj prodajajo)

-starejši prodajniki nato prevzamejo stranke in poskušajo rešiti storne

-normalen del "igre" je ukinitev zavarovanja pri X zavarovalnici in sklenitev novega pri Y zavarovalnic (zavarovalnice poznajo situacijo, strogo prepovedujejo isto metodo pri sebi in ne izplačujejo provizij v takem primeru)

-dogaja se brezpomensko prekladanje investicij, menjava zavarovanj, skladov, depozitov itd. zgolj in samo zavoljo ustvarjanja provizije

-vsem zavarovalnicam je jasno, da tržniki ne prodajajo resnice in v primeru pritožb kanalizirajo stranke nazaj k prodajniku, češ, naj reši polico

-zavarovlanice ne moti sklepanje tudi po več kot pet vrst ISTEGA zavarovanja pri ISTI osebi

-ne moti jih tudi deset polic (dokler jih stranka plačuje)

-načrtno se spodbuja zavlačevanje izplačil in koristenje sredstev (zavarovalnice zahtevajo pisno vlogo za praktično vsako stvar, v primeru kakšnih večjih nepravilnosti sami osebno (nobenih isnih dokazov) rešujejo police)

-to pomeni tudi združevanje polic, vračanje keša, itd. (ampak samo v primeru kakšnih konkretnejših groženj v obliki vpletanja odvetnikov)

-zavarovalnice trgujejo z osebnimi podatki svojih strank (kje si informacijska pooblaščenka?) na črnem trgu (v zameno za podatke z bank in kontakte, maile ljudi, ki imajo prosta sredstva) kot tudi med sabo

-nadzorna organa kljub prijavam seveda nimata volje do ukrepanja, glede na to, da bi moral državni regulator trga posegati v zvarovalnice v državni lasti (vrana vrani)

Pod črto-ko boste naslednjič gledali lokalne Wall Street oponaševalce se spomnite, da ne živijo od dobrega upravljanja milijonskih portfeljov velikih rib, ampak od horde študentov/nategunov, ki v španoviji z odsotnim regulatorjem trga babicam na domu kot akviziterji prodajajo življenjsko zavarovanje z besedami "varčevanje za vnučke".

Toliko o zavarovalništvu pri nas.
anon-258736 sporočil: 570
[#1664363] 20.04.12 14:12 · odgovor na: anon-286824 (#1664245)
Odgovori   +    6
Very true,
v resnici je še malo slabše.

70-75% upravljalcev premoženja skladov upravlja premoženje slabše kot je primerljiv indeks po katerem se ravnajo - ergo, sklad ti pobere vhodno provizijo, upravljalsko, izstopno, upravljalci so mastno plačani, vse za to, da upravljajo premoženje slabše kot če bi kupil nek primerljiv ETF sklad sam.

Kombinirano življensko/naložbeno zavarovanje pa je še en korak slabše, ker poleg vseh zgornjih provizij dobite še provizijo agenta ki vam bo polico prodal in stroške zavarovalnice (skupno bo to ene 10% vaših vplačil).

Sklep si lahko naredi vsak sam.
rudim sporočil: 3.433
[#1664554] 20.04.12 15:45
Odgovori   +    9
sprešujem, zakaj sploh drago plačujemo Agencijo za zavarovalni nadzor, ko pa na pisno prijavo niti odgovarjajo ne. "previdnost" je očem skrita v dvojni razlagi členov, pogodba pa napisana všečno vse do trenutka ko poskušaš koristiti realnost. Doživel sem tudi zgroženost na koncu tudi s strani trženjskega zastopnika in stopnico višje.
anon-182216 sporočil: 1.343
[#1664687] 20.04.12 17:27 · odgovor na: rudim (#1664554)
Odgovori   +    9
ne me j., ka imamo, Agencijo za zavarovalni nadzor ?? wtf je to ?
pa sej ni čudno kje smo
potrebujemo še agencijo za zavarovalni nadzor agencije za zavarovalni nadzor ?
anon-245836 sporočil: 892
[#1664727] 20.04.12 18:09
Odgovori   +    4
Mimogrede te s pojasnili in izračunom še okrog prnesejo, da so še bla bla zaračunal, na konc pa ven dobiš eno tretjino vplačanega v sklade. Vem za Triglav, od katerega beži čim dlje, so tako strokovni, da si že v štaru brez malo pojma o pojmu. Teh mešetarjev se je bolje izogibat že od daleč, če ne si na koncu ob ves denar in še za kruh nimaš, tako da...... Zastopniki pa so tudi magistri s copy paste diplomo s primorske univerze, kjer magisterij narediš v enem letu in še posmehujejo se drugim, če se pritožuješ pa grozijo. Zakaj plačevat pet polic in zapravit celo plačo za stroške, če pa potrebuješ denar za življenje, ne pa za plačevanje desetih zastopnikov pet let.
anon-126869 sporočil: 157
[#1664926] 20.04.12 23:09
Odgovori   +    1
Hudičevo sporno je že to, da se pravzaprav naložbena vlaganja oz. investicije izdajajo pod imenom zavarovanja. Vse seveda zaradi dejstva, da lahko že po 10ih letih vzameš ven denar brez davka.

Ti se nekako delno zavaruješ, ampak primarni namen je pa naložba (vsaj večinski delež premije gre tja), tako da je to že v osnovi zavajanje ljudi...
tasilo sporočil: 9.830
[#1665251] 21.04.12 13:38
Odgovori   +    7
Nekajkrat so mi tovrstni "zakravatani strokovnjaki" prišli predstaviti takšne vrste "investicijskega" zavarovanja. Mene, zlobo, pa so zanimale njihove "projekcije" in "simulacije"; meni namreč z mojo "kmečko" matematiko (plus, minus, krat, deljeno, potenca, koren, logaritem in obrestno obrestni račun) ...nikakor ni uspelo priti do njihovih bajnih donosov in "bullet-proof varnosti, zanesljivosti in donosnosti".

Na koncu je vsak tak svetovalec zamencal, da so to "izračuni interne narave", da niso vsi namenjeni vpogledu strank ter da so "poslovna skrivnost"...

Vsi so tisti hip leteli skozi vrata - eden pa skoraj skozi okno...

PS
Smilijo se mi posebno starerjši ljudje, ki so lahka tarča takih nategatorjev in njihovih matičnih družb. Kako morejo!!! Podlo in nizkotno! Pa kaj je za zaslužek res dovoljeno čisto vse?!
anon-44558 sporočil: 465
[#1665290] 21.04.12 14:35
Odgovori   +    1
To sporočilo je izbrisal avtor (24.10.2013 21:29)
anon-11907 sporočil: 4.590
[#1665312] 21.04.12 15:08 · odgovor na: anon-44558 (#1665290)
Odgovori   +    3
A žal 5 let prepozen.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#1665414] 21.04.12 17:40 · odgovor na: anon-286824 (#1664245)
Odgovori   +    5
Meni je bila najbolj zabavna tista deklina, ki se mi je po telefonu napovedala, da mi bo svetovala PROFESIONALNO.
anon-91158 sporočil: 910
[#1665695] 22.04.12 09:21
Odgovori   +    2
Večkrat sem po raznih forumih, tudi Ameriških, pisal da je zavarovalnice nujno nacionalizirati in uvesti red. Zavarovalništvo je več ali manj "Ponzi Scheme" pod uradno potuho držav. Lastnikom zavarovalnic prodane duše iz politike pišejo zakone na kožo, pri nas in po svetu.

Obstoj zasebnega zavarovalništva je dokaz da države načrtno nategujejo državljane in folk to vede ali nevede sprejema. Pri tem država dopušča da veliko število povsem brezkoristnih in neproduktivnih ljudi parazitira na račun tistih ki ustvarjajo.

Logika da bi zavarovalništvo, zdravstveno, pokojninsko in vso ostalo moralo biti vsedržavno in pod eno streho je preprosta. Interes družbe je da čim več ljudi ustvarja dohodek in plačuje davke. Ljudi je treba razbremeniti balasta in nepotrebnih skrbi in s tem omogočiti da se posameznik posveča delu ki prinaša neko konkretno vrednost. Davki so namenjeni državi, po sedanji shemi pa dober del potencialnih davkov konča kot "davek na budale" še po žepih parazitske in odvečne "nadgradnje".

Zavarovalništvo in Bančništvo so osnovni obvezni servisi zdravja in funkcioniranja družbe in ne morejo biti predmet zasebnega businessa. Po finančnem konceptu ki vlada že od nekdaj bogati vplivni posamezniki držijo za jajca cel planet in ni znakov da bo temu enkrat konec.

Kot je nekoč v Italiji nekdo lepo povedal, mafija ni v Palermu je v Rimu.
mimoidoci sporočil: 5.987
[#1665757] 22.04.12 11:04 · odgovor na: anon-91158 (#1665695)
Odgovori   +    6
[felix05]
Večkrat sem po raznih forumih, tudi Ameriških, pisal da je zavarovalnice nujno nacionalizirati in uvesti red. Zavarovalništvo je več ali manj "Ponzi Scheme" pod uradno potuho držav. Lastnikom zavarovalnic prodane duše iz politike pišejo zakone na kožo, pri nas in po svetu.

Obstoj zasebnega zavarovalništva je dokaz da države načrtno nategujejo državljane in folk to vede ali nevede sprejema. Pri tem država dopušča da veliko število povsem brezkoristnih in neproduktivnih ljudi parazitira na račun tistih ki ustvarjajo.

Logika da bi zavarovalništvo, zdravstveno, pokojninsko in vso ostalo moralo biti vsedržavno in pod eno streho je preprosta. Interes družbe je da čim več ljudi ustvarja dohodek in plačuje davke. Ljudi je treba razbremeniti balasta in nepotrebnih skrbi in s tem omogočiti da se posameznik posveča delu ki prinaša neko konkretno vrednost. Davki so namenjeni državi, po sedanji shemi pa dober del potencialnih davkov konča kot "davek na budale" še po žepih parazitske in odvečne "nadgradnje".

Zavarovalništvo in Bančništvo so osnovni obvezni servisi zdravja in funkcioniranja družbe in ne morejo biti predmet zasebnega businessa. Po finančnem konceptu ki vlada že od nekdaj bogati vplivni posamezniki držijo za jajca cel planet in ni znakov da bo temu enkrat konec.

Kot je nekoč v Italiji nekdo lepo povedal, mafija ni v Palermu je v Rimu.

Skratka, v enem stavku: Države načrtno nategujejo in dajejo potuho, da so privatne zavarovalnice in privatne banke lahko Ponzi sheme, ki pa naj bi ravno zato poslej iz privatne logično prešle v državno last.

Srečko, ti ki si genij tako domačih, kakor tudi ameriških forumov; poskušaj se izvoziti, ker imaš doma dokaj močno konkurenco.

P.S.: Glede Rima in Palerma pa: Tudi bermudski trikotnik ni na Bermudih, ampak na ogljiščih: Murgle - ljubljanski Rathaus - Kardeljeva ploščad (EF, FDV). In ne požira ladij in avionov, temveč denar ter fizično in mentalno zdravje ljudi.
anon-91158 sporočil: 910
[#1665801] 22.04.12 12:06 · odgovor na: mimoidoci (#1665757)
Odgovori   +    0
[mimoidoci]
> [felix05]
Srečko, ti ki si genij tako domačih, kakor tudi ameriških forumov; poskušaj se izvoziti, ker imaš doma dokaj močno konkurenco.
Problem je v temu da se v parih stavkih ne da opisati koncepta ki ga zagovarjam. Ljudje kot ti vidite svet kot je bil in je, ne vidite, ali pa nočete videti kar bi moralo biti. Alternativa je zavreči vse pomanjkljivosti ki sta ih pokazala Kapitalizem in Komunizem ter integrirati tisto kar je funkcioniralo pri obeh. Ker v obeh primerih ne delujejo pravilno ljudje na oblasti je potrebno zamenjati tudi koncept vladanja in upravljanja držav. Glede na konstelacijo sil in prakso je to utopično in je zaenkrat lahko samo predmet teoretičnih debat.

Nihče ne more pri zdravi pameti zagovarjati da finančni mogotci kot posamezniki lahko posedujejo države in državljane. Skratka svet financ ki ne ustvarja ničesar vodi planetarno igro. V tem kontekstu zagovarjam da vsaka esencialna dejavnost ki je celo mandatorna ne more biti v rokah posameznika, ker je to izvirni monopol. Da ne seciram preveč v to spadajo tudi komunikacije in energetika. Finance, komunikacije in energetika so današnje sveto trojstvo funkcioniranja človeštva. To mora biti javno dobro, javno upravljano skozi drugače koncipirano državno upravo in ne oblast.
mimoidoci sporočil: 5.987
[#1665858] 22.04.12 13:32 · odgovor na: anon-91158 (#1665801)
Odgovori   +    3
[felix05]
> [mimoidoci]
> > [felix05]

> Srečko, ti ki si genij tako domačih, kakor tudi ameriških forumov; poskušaj se izvoziti, ker imaš doma dokaj močno konkurenco.
>

Problem je v temu da se v parih stavkih ne da opisati koncepta ki ga zagovarjam. Ljudje kot ti vidite svet kot je bil in je, ne vidite, ali pa nočete videti kar bi moralo biti. Alternativa je zavreči vse pomanjkljivosti ki sta ih pokazala Kapitalizem in Komunizem ter integrirati tisto kar je funkcioniralo pri obeh. Ker v obeh primerih ne delujejo pravilno ljudje na oblasti je potrebno zamenjati tudi koncept vladanja in upravljanja držav. Glede na konstelacijo sil in prakso je to utopično in je zaenkrat lahko samo predmet teoretičnih debat.

Nihče ne more pri zdravi pameti zagovarjati da finančni mogotci kot posamezniki lahko posedujejo države in državljane. Skratka svet financ ki ne ustvarja ničesar vodi planetarno igro. V tem kontekstu zagovarjam da vsaka esencialna dejavnost ki je celo mandatorna ne more biti v rokah posameznika, ker je to izvirni monopol. Da ne seciram preveč v to spadajo tudi komunikacije in energetika. Finance, komunikacije in energetika so današnje sveto trojstvo funkcioniranja človeštva. To mora biti javno dobro, javno upravljano skozi drugače koncipirano državno upravo in ne oblast.

Stari tvoja povsem nova paradigma - vse ključno mora biti javno upravljano - se imenuje socializem. Prav imaš, ne kapitalizem, ne komunizem, ampak nekaj tretjega vmesnega.

Sam jebemti, meni je tudi socializem že od nekje znan ... pa se ne spomnim več dobro ... al je to nekoč bilo ... al trenutno še imamo ... pa je treba pojačat ... ker ne funkcionira še povsem kot bi moralo ...

Malce sem tudi zbegan, ko pomislim na banke, komunikacije in energetiko, kot navajaš ti ... se mi vse nekako zdi - že od nekdaj državno in ravno zaradi tega že skoraj docela uničeno ... Si mi dal misliti, hmmmmm ... kako podržaviti državno????
anon-91158 sporočil: 910
[#1665930] 22.04.12 15:41 · odgovor na: mimoidoci (#1665858)
Odgovori   +    0
[mimoidoci]
> [felix05]
> > [mimoidoci]

Malce sem tudi zbegan, ko pomislim na banke, komunikacije in energetiko, kot navajaš ti ... se mi vse nekako zdi - že od nekdaj državno in ravno zaradi tega že skoraj docela uničeno ... Si mi dal misliti, hmmmmm ... kako podržaviti državno????
Že v prvem odgovoru sem ti omenil da Ljudje kot ti vidite svet kot je bil in je, ne vidite, ali pa nočete videti kar bi moralo biti. Nikjer ne omenjam socializma ker je itak bil kreacija komunistov. Čeprav nisi neumen bom poskusil še bolj jasno in poenostavljeno.

Odklanjaš javno lastnino ker ne moreš iz socialistične predstave javnega. Če pogledamo kakšna je trenutna konstelacija sil je tvoja rit in nas ostalih v lasti skorumpirane državne uprave in politike ki sta obe v lasti finančnega korporatizma.

Denar je za funkcioniranje držav isto kot kisik za živa bitja. Če te ne bi motilo da ti kdo dirigira ceno zraka potem se ni čuditi tvojim stališčem. Če se strinjaš da so neke ključne stvari monopol posameznikov potem si nagnjen k lastnem zasužnjevanju in je presenetljivo da nisi komunist. Partija je jebala u glavo folk na podoben način kot to počno vsi monopolisti.

Fevdalizem, kapitalizem, fašizem socializem-komunizem imajo dve skupne stvari - končnico izem in zjebat folk v glavo do onemoglosti. S katerimi raje imaš intimne odnose je stvar izbire. Jaz sem alergičen na vse dosedanje izme.

Ker pa živimo v tistem kar nas doleti je pri tem razlika kakšne sreče smo. Znotraj teh izmov so opcije ki se razlikuje v niansah, odvisno v kateri državi živiš. Nordijske države so urejene ne zaradi političnega sistema, temveč zaradi ljudi ki sistem obnašajo in v njem živijo. Tudi korporacije imajo drugačen odnos v teh sredinah.

Mi pa živimo v eni mešanici kapitalističnega fevdalizma z komunistično zaraslo državno upravo. Bivši UDB-komunisti zdaj glumijo mini korporacije in so si monopolizirali status. Da mi bo taka golazen dirigirala life sem pa odločno proti.

V odgovoru si izpustil podčrtati bistveno, zadnji moj stavek, ki figurativno pomeni da na zrak ne more imeti nihče monopola, niti država ne. Zadeve ki so javno dobro naj upravlja celotna družba javno, na način ki ga še ni bilo. Pomeni da upravitelji teh procesov izgubijo zasebno življenje, vsak prdec je pod drobnogledom in za to so na koncu dobro plačani ali pa trajno odžagani.

Še enkrat bom ponovil, to je utopično prav zaradi ljudi s takim dojemanjem kot je tvoje in bo na žalost tudi tako ostalo. Sprijazniti se z monopolizmi, kakršne koli vrste je hlapčevstvo. Za hlapce je verjetno vseeno komu hlapčujejo, državi ali posameznikom.
zoran13 sporočil: 2.420
[#1666145] 22.04.12 22:37
Odgovori   +    3
KRUTA REALNOST

Nedvomno pa ostaja sedaj tudi aktualno že omenjeno vprašanje organiziranosti in tudi stanovske pripadnosti vseh oblik posredništva ali zastopstva, ki kar kliče po neodvisnem združenju premoženjskih svetovalcev,ki bo združilo vse in to neglede za katero zavarovalniško ali bančno institucijo, kdo kaj dela, za zaščito cene njihovega dela, statusa, integritete, spoštovanja in tudi spoznanja, da si poklic premoženjskega svetovalca, še vedno ni zaslužil mesta v standardni klasifikaciji poklicev v Sloveniji...že nekajkrat se je tudi poskušalo z njihovo ustanovitvijo, saj še sedaj hranim pisma g.Mitje Glavnika ob njihovemu ustanavljanju, a do realizacije ni nikoli prišlo. Ob tem pa se spomnem tudi pisanja v Kapitalu, kjer je bila na drugi način predstavljena problematična zavarovalniška produkcija takratnih življenjskih zavarovanj in so avtorje raznih sestavkov, zavarovalnice dobesedno raztrgale. In to zato, ker so se upali pisati na drugi način tisto, kar je pri nas še vedno tabu tema, že vse od začetka devetdesetih let. Zavarovalniške in bančne ponudbe so v večini primerov zelo podobne in tudi pri naložbenih zavarovanjih se situacija ni kaj prida izboljšala, saj se podatki in njihovi stroški, čeravno bi morali biti javno objavljeni, še vedno skrivajo ali prikrivajo. Povsem zavajajoči so tudi informativni izračuni, ki so dostopni tudi zavarovancem, saj se je njihovo verodostojnost in dejansko stanje, videlo in tudi občutilo predvsem v žepih zavarovancev. Da ob tem ne govorimo o brezglavem prekinjanju večletnih polic, brez upoštevanja vseh izstopnih provizij ter davčnih obremenitev.
Zato bi bilo tudi dobro pogledati v takratno revijo Kapital začenši s številko 33. izdano Avgusta 1992,pod naslovom:˝Kdo služi z življenjskimi zavarovanji˝ter kasnejših izdajah:˝Alternative življenjskemu zavarovanju˝,˝Življenjsko zavarovanje - slaba naložba˝,˝Življenjsko zavarovanje ali obveznice˝,˝Pasti življenjskih zavarovanj˝ ter kasnejši odgovor iz zavarovalnice Triglav:˝Pasti pri analizi življenjskih zavarovanj˝. Zato so, in ne samo v takratnem času hoteli obračunavati s samimi pisci bolj problematičnih člankov na tematiko življenjskih zavarovanj. To se je tudi kazalo skozi leta razvoja teh zavarovanj in tako sama zavarovalniška zaverovanost v samo svoj prav, ni sprejemala in tudi še sedaj ne sprejemajo nobene kritične misli o ponudbi njihovih produktov in to jemale kot nekaj samoumevnega in dobrega za osveščenost potrošnikov. Saj je namreč čas od prve ponudbe fond police v Sloveniji, ki sega v leto 2001, še vedno prekratek, da bi lahko danes sodili o njihovi kvaliteti naložbenih polic, saj ni minilo še niti eno desetletno obdobje (ne)obdavčenja od njihove prve sklenitve. V tem obdobju bi lahko tudi vpričo kriznih razmer, že enkrat objavili številke, ne samo rekordno sklenjenih polic temveč tudi rekordnih padcev in tudi rekordnih izstopov iz njih.
Dejstvo tudi ostaja, da v Sloveniji (še) nimamo šole, ki bi zadovoljivo usposabljala vse znanja željne, bodoče zavarovalniške ali bančnozavarovalniške kadre in se vse znanje tega področja črpa iz natisnjenih brošur, ki so jih spisali razni člani vodstev slovenskih zavarovalnic. Morda se temu cilju sedaj približuje tudi GeaCollege, ki ponuja usposabljanje za premoženjskega svetovalca in obsega šolanje tako zavarovalniških, bančnih, brokerskih in tudi podjetniških veščin, saj naj bi v letu 2010 zaživel tudi ta študij na omenjeni šoli. Veliko je bilo tudi govora o neodvisnosti od finančnih institucij, a je pred kratkim eden vidnih premoženjskih svetovalcev, ki ima za seboj tudi nekaj uspešnih knjig, omenil, ˝da se lahko hitro znajdemo v konfliktu s poslovnimi partnerji, ponudniki finančnih produktov, ki bi zelo hitro prekinili pogodbo in s tem provizije, za vsakršno bolj glasno kritiziranje produktov ali poslovne politike˝. Nedvomno ne bo dovolj še tako dobra klasifikacija in primerjava vseh mogočih produktov, ki bi naj temeljila na nezavajujočih podatkih in dejanski uporabnosti ter potrebah potencialnih potrošnikov, temveč tudi spoznanje, da mora potencialne posrednike konec koncev plačati stranka sama, ne pa tako kot do sedaj, ko jih plačajo finančne institucije ob hkratnih njihovih trditvah, da so vedno neodvisni in da delajo izključno in samo v dobro stranke. Za to je potrebna tudi normalizacija finančnega trga v Sloveniji, saj še vedno obstaja, tako kot se je slikovito izrazil predsednik Uprave Slovenice d.d., Zvone Ivanušič, ˝veliko kanibalizma med zavarovalnicami˝. Da vsi skupaj nismo kaj prida storili zase in s tem tudi za druge, pa nam vsakodnevno govorijo neprimerni in luknjasti portfelji, neprimerno nizke osebne zavarovalne vsote, neprimerna zavarovanja hiš in stanovanj, kar je bilo vidno v lanskoletnih in letošnjih ujmah, neprimerni odzivi tako upravljalcev in bančnikov, neprimerno veliko izvržb in dražb osebnega premoženja, neprimerno število osebnih stečajev,...

INFORMACIJSKA POOBLAŠČENKA

Podobne zgodbe so se začele odvijati tudi v zavarovalništvu, saj so po pripovedovanju na zavarovalnici(cah)v tem obdobju tudi aktivno zbirali podatke v priročni in po njihovem mnenju prostovoljni anketi(ah) s katero(imi) bi naj zaposleni posodobili kadrovsko evidenco v skupini(nah) katere lastniki so v KD Group d.d. in sicer za namene vodenja in potrebe usmerjanja procesov področja človeški viri,kot so zaposlovanje, izobraževanje, razvoj kadrov ter kadrovska statistika. Vse z namenom nadaljnega razvoja, optimizacije poslovanja ter doseganja strategije skupine KD Group d.d. Glede podatkov, ki bodo tako zbrani preko ankete, bodo po zagotovilih strokovnih služb skupine, skladno z zakonom o varstvu osebnih podatkov, zagotovljeni organizacijski, tehnični, logistično-tehnični postopki in ukrepi s katerimi bodo varovani osebni podatki... poleg imena,priimka,naslova,datuma rojstva,končane šole in poklica, se tako zbirajo tudi delovne izkušnje,formalna izobraževalna pot, vsa neformalna dodatna izobraževanja, znanje tujih jezikov; zbranih računalniških programov; druga pomembna znanja in licence ter certifikate; seznam vaše bibliografije - razprave,ekspetize, elaborati,knjige; navedite v katerih organizacvijah ste oz.ste bili člani;navedite katera pomembnejša priznanja in štipendije ste prejeli;navedite katere hobije imate;navedite katere so vaše glavne značilnosti;navedite kateri so vaši glavni osebni cilji; navedite druge podatke, ki se vam zdijo pomembni in jih običajno bključite v življenjepis; naziv delovnega mesta in zahtevnost; delovnemu mestu nadrejena enota,poslovna funkcija; direktno nadrejeni; službeni naslov; GSM; službeni stacionarni telefon; e-mail naslov; datum sklenitve delovnega razmerja v Skupini; vrsta delovnega razmerja; procent zaposlitve v družbi za katero izpolnjujete ta obrazec; število otrok starih manj kot 18 let; skupna delovna doba na dan 31.12.2008; navedite izobraževanja, ki ste se jih udeležili; invalidnost; delo ored 18 letom; izveden odkup delovne dobe; beneficirana delovna doba; dopust; storitve Skupine, ki jih koristite; opis glavnih opravil v Skupini KD; navedite opravila, ki jih boste opravljali v letu 2009; katera izobraževanja se boste predvidoma udeležili v letu 2009; slika; pogodba o zaposlitvi; opis del in nalog.Ob tem je potrebo tudi vedeti, da tako sestavljena anketa vsebuje tudi 17 obveznih vprašanj, saj brez njihove izpolnitve sistem ankete ne deluje več in se jo ne da poslati po e-mailu v Skupino. Spodaj je priložena tudi predtiskana Izjava, s katero spodaj podpisani dovoljuje delodajalcu in družbi tako zbiranje in obdelavo osebnih podatkov ter da so podatko dostopni vsem sodelavcam v Skupini in izboljšanje komuniciranja v Skupini.S podpisom se obvezujem tudi, da so navedeni podatki, ki sem jih posredoval v tem obrazcu pravilni in da so izpolnjena vsa polja. Obvezujem se tudi, da bom vsako spremembo gornjih podatkov v roku 8 dno sporočil na e-mail Skupine.V primeru mojega odhoda iz Skupine, mora KD Group izbrisati oz.uničiti vse moje osebne podatke, ki se nahajajo v bazi podatkov zaposlenih v Skupini KD. Ker odgovora informacijske pooblaščenke še vedno ni, zato samo največji optimisti razmišljajo, da je to zbiranje dejansko samo posledica dejstva, da od 01.01.2009 ni več v uporabi delovnih knjižic in zato se vrši v ravno v sedanjem trenutku takšno kočljivo zbiranje podatkov o zaposlenih, ki so tako kot vidite tudi zelo intimne narave...
www.finance.si/..._korektno

PRIPLUSAJ SE

S članstvom v Klubu KD Plus lahko pridobite še številne dodatne ugodnosti na različnih področjih. Preverite aktualno ponudbo na www.kdplus.si ali se prijavite na obveščanje na info@kdplus.si. Vabimo vas tudi da se nam pridružite na www.facebook.com/klubkdplus.
Za dodatne informacije pokličite na 01 5826 825!

BON 10€
Lahko koristite pri sklenitvi premoženjskih, avtomobilskih, stanovanjskihm, Coris, dodatnih zdravstvenih ali življenjskih zavarovanjih Vita AS Royal.

BON KD Banka
Ta bon vam prinaša:
0,5% točke višjo obrestnop mero od trenutno veljavne redne ponudbe depozitov KD Banke z ročnostjo do vklučno 2 let ali
0,5% nižjo obrestno mero od trenutno veljavne redne ponudbe potrošniških kreditov KD Banke.

BON 10€
lahko koristite ob sklenitve kateregakoli na novo sklenjenega življenjskega zavarovanje družbe KD Življenje

BON10€
Sklenile novo pristopno izjavo in nanjo vplačale sredstva v višini 200€ in jih do 31.12.2012 ne bodo unovčile, podarila enkratno vplačilo 10€ na pristopno izjavo tega sklada najkasneje do 30.01.2013.
Sklenile varčevalni načrt VIP 100 Premium in nanj vplačale polog, podarila enkratno vplačilo v znesku 10€ na izbrani sklad najkasneje do 31.01.2012.

KLUB KD PLUS - PRISTOPNA IZJAVA

Prosimo, da rubrike izpolnite z velikimi tiskanimi črkami in jih po potrebi označite s križcem.
KD Mark,d.o.o.,Celovška cesta 206,fax.01 58 26 652; elektronski naslov: info@kdplus.si

S podpisom te Pristopne izjave:
1. Pristopam k pravilom Kluba KD Plus in soglašam, da bom ugodnosti, ki mi jih omogoča brezplačno članstvo v Klubu KD Plus, koristil v skladu z vsakokrat veljavnimi pravili kluba KD Plus, objavljenimi na spletni strani www.kdplus.si
2. Dovoljujem in pooblaščam družbe AdriaticSlovenica d.d., KD Banka d.d., KD Finančna točka, KD Group d.d.,KD Skladi d.o.o.,in KD Življenje d.d. (v nadaljevanju ustanoviteljice), ter družbe KD Mark, d.o.o., da vzpostavijo, zbirajo, vodijo, uporabljajo, obdelujejo in shranjujejo v svojih zbirkah podatkov osebne in druge podatke o meni kot članu Kluba KD Plus za namene določene v tej izjavi ter Pravilih Kluba KD Plus;

3.Dovoljujem in pooblaščam, da si lahko ustanoviteljice kot tudi družba KD Mark,d.o.o.,izmenjujejo in obdelujejo moje osnovne osebne podatke (ime in priimek,naslov stalnega ali začasnega bivališča, telefonsko številko, naslov elektronske pošte, davčno številko) in podatke o tem, katere njihove storitve in produkte uporabljam in od kdaj, vključno s podatki o tokovih mojih finančnih sredstev na računih pri njih oziroma oziroma po pogodbah z njimi kot imetniku investicijskih kuponov, zavarovancu ali imetniku drugega računa oziroma uporabniku drugih storitev, za katere so izvedele pri opravljanju svojih storitev. Dovoljujem tudi izmenjavo in obdelavo navedenih podatkov za naslednje namene: neposredno trženje (obveščanje o promocijskih aktivnosti družb), spremljanje lojalnosti stranke, spremljanje mojega nakupovalnega obnašanja kot stranke (tudi za pretekla obdobja), izvedbo segmentacije strank, statistično obdelavo, izdelavo raziskav, pošiljanje ponudb, promocijskih gradiv, voščilnic, revij in časopisov, nagradnih natečajev, nagradnih razpisov v reklamne namene in vabil na dogodke ter za telefonsko, pisno in elektronsko anketiranje in trženje za potrebe Kluba KD in ustanoviteljic;

4. Dovoljujem, da me družba KD Group d.d., oziroma družba KD Mark, d.o.o., obvešča o promocijskih aktivnostih drugih družb.

5.Izjavljam, da sem seznanjem s pravili Kluba KD Plus ter s pravico, da lahko kadarkoli z osebno izpolnitvijo izstopne izjave zahtevam, da družbe ustanoviteljice prenehajo uporabljati moje osebne podatke za namene določene v tej izjavi ter da s tem izstopim iz Kluba KD Plus.

Ta izjava je sestavljena v treh(3) izvodih, od katere prejme en izvod član Kluba KD Plus, en izvod KD Group d.d. oziroma KD Mark,d.o.o. za potrebe Kluba KD Plus in en izvod KD Skladi, d.o.o.

OPOZORILNE BESEDE

Potreba po raziskovanju ne preneha z najetjem svetovalca. Melanie Sent Lubin, nadzornica v Agenciji za vrednostne papirje v državi Maryland, priporoča previdnost ob določenih besedah ali frazah. Če jih svetovalec stalno uporablja - ali vas sili k ravnanju, ki vam je neugodno - obvestite oblasti. Tu je slovar besed, ki kličejo k previdnosti:
* Offshore.
* Življenjska priložnost.
* Prvorazredna banka.
* Ta delnica se bo premaknila.
* Zajamčeno.
* Pohiteti morate.
* Stvar je sigurna.
* Naš zaščiten računalniški program...
* Ta papir kupujejo pametni.
* Opcijske strategije.
* Ne morete si privoščiti, da tega ne bi imeli.
* Lahko smo boljši od povprečja.
* Žal vam bo, če...
* Ekskluzivno.
* Gledati morate donose ne stroškov.
* Nočete bogateti?
* Ne morete izgubiti.
* Obstaja visok potencial.
* Ni tveganja.
* Svoji materi sem to predlagal.
* Zaupajte mi.
* Blagovna borza.
* Mesečni donosi.
* Aktivna strategija alokacije sredstev.
* Nihče drug tega ne zna.

VIR:MODRI INVESTITOR
Benjamin Graham z dodatnimi komentarji Jasona Zweiga
* Daleč najboljša knjiga o investitranju, ki je bila kdajkoli napisana.
Warren E.Buffett

ZA NEKATERE NI OVIR

Kolikor bi bila Agencija za zavarovalniški nadzor(AZN)samostojna in neodvisna institucija bi ob pregledu poslov in povezanih oseb na slovenskih zavarovalnicah, odkrila podobno poslovanje in tudi sorodstveno servilnost...

Povezane osebe in posredne naložbe
10. člen

(1) Povezane osebe po tem zakonu so pravno samostojne osebe, ki so med seboj bodisi upravljalsko, kapitalsko ali kako drugače povezane tako, da zaradi navedenih povezav skupno oblikujejo poslovno politiko in delujejo usklajeno z namenom doseganja skupnih poslovnih ciljev, oziroma tako, da ima ena oseba možnost usmerjati drugo ali bistveno vplivati nanjo pri odločanju o financiranju in poslovanju, oziroma tako, da poslovanje ene osebe oziroma njeni rezultati poslovanja lahko pomembno vplivajo na poslovanje oziroma rezultate poslovanja druge osebe.

(2) Za povezane osebe po tem zakonu se štejejo zlasti osebe, ki so med seboj povezane:

1. kot ožji družinski člani;
2. tako, da je ena oseba oziroma osebe, ki se štejejo za povezane po drugih točkah tega člena, skupaj, posredno ali neposredno udeležena v drugi osebi;
3. tako, da je v obeh osebah udeležena ista oseba oziroma osebe, ki se štejejo za povezane po drugih točkah tega člena;
4. tako, da tvorijo koncern po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 30/93, 29/94, 82/94 in 20/98 - v nadaljnjem besedilu: ZGD);
5. kot člani uprave ali nadzornega sveta oziroma zaposleni na podlagi pogodbe o zaposlitvi, za katero ne velja tarifni del kolektivne pogodbe, z družbo, v kateri opravljajo to funkcijo oziroma v kateri so zaposleni, in ožji družinski člani te osebe.

(3) Za ožje družinske člane posamezne osebe po tem zakonu se štejejo

1. zakonec te osebe oziroma oseba, s katero živi v dalj časa trajajoči življenjski skupnosti, ki ima po zakonu, ki ureja zakonsko zvezo in družinska razmerja, enake pravne posledice kot zakonska zveza;
2. otroci oziroma posvojenci te osebe, ki nimajo polne poslovne sposobnosti;
3. druge osebe, ki nimajo polne poslovne sposobnosti in so osebi dodeljene v skrbništvo.

(4) Odvisna oziroma obvladujoča družba po tem zakonu je odvisna oziroma obvladujoča družba v smislu 462. člena ZGD.

(5) Obvladovanje po tem zakonu je razmerje med odvisno in obvladujočo družbo oziroma temu razmerju podobno razmerje med katerokoli fizično in pravno osebo.

(6) Kadar je v tem zakonu določeno, da zavarovalnica ne sme imeti naložb v določeni pravni osebi, se prepoved nanaša tako na neposredne kot tudi posredne naložbe.

(7) Posredne naložbe so naložbe v osebe, ki so povezane z določeno pravno osebo iz šestega odstavka tega člena.
www2.gov.si/zak/Zak_...enDocument
24ur.com / bin/video.p...id=3522189

PRAKSA VARUHA

Stranki ne navajata podrobnosti v zvezi s sklepanjem zavarovanja. Pritožnik le trdi, da je bil zaveden. Varuh ne more obravnavati pritožbe v tem delu, ker se nanaša na ravnanje zavarovalnice ob sklepanju zavarovanja v letu 2008. Akt o ustanovitvi v 10. členu določa, da varuh ne obravnava pritožb, ki se nanašajo na dejstva, ravnanja ali opustitve, od katerih je do vložitve pritožbe poteklo več kot šest mesecev. Zato varuh o morebitnih tedanjih kršitvah dobrih poslovnih običajev ne more odločati. Vendar pa v zvezi s tem navaja svoje načelno stališče, in sicer, da ne zadostuje zgolj izročitev zavarovalnih pogojev, temveč da so zavarovalnice dolžne izrecno seznaniti stranke z bistvenimi značilnostmi zavarovanja, ki se sklepa. Pri življenjskih zavarovanjih so dolžne jasno razložiti razliko med varčevanjem in zavarovanjem in pojasniti posledice predčasne prekinitve zavarovanja. Gola izročitev zavarovalnih pogojev ne zadostuje zato, ker je malo katera stranka sposobna sama ugotoviti vse značilnosti zavarovanja in predvideti posledice predčasne prekinitve zavarovanja le na podlagi pregleda zavarovalnih pogojev. Razumljiv je občutek prevaranosti in oškodovanosti v primerih, kot je obravnavani. Zavarovalni kodeks nalaga zavarovalnicam, da mora poslovanje s strankami temeljiti na načelu zaupanja in načelu zaščite pravic in koristi stranke (2.2 člen kodeksa). Po drugi strani je korist za zavarovalnico od slabo sklenjenega zavarovanja varljiva. S spori, kakršen je obravnavani, zavarovalnica izgublja zaupanje in ugled. Do takih sporov pa pride, če stranka naknadno spozna, da je njena predstava o vsebini zavarovanja drugačna od stvarnosti. To se ne bi zgodilo, če bi stranka zavarovanje sklenila na podlagi popolne informacije. To varuh poudarja ob vsaki priložnosti, ker so pritožbe strank, ki se nanašajo na slabo informiranje ob sklepanjuzavarovanja, številne, in ker stranke to občutijo kot zavajanje in prevaro. V posamičnih primerih glede na potek časa in pomanjkanje dokazov morda ni mogoče ugotoviti dejanskega poteka dogodkov, toda številne pritožbe terjajo pozornost zavarovalnic in ukrepanje, da bi se v čim večji meri preprečili taki pojavi.
INFORMATOR - GLASILO SLOVENSKEGA ZAVAROVALNEGA ZDRUŽENJA Št. 173, 5. oktober 2011
www.zav-zdruzenje.si.../varuh.pdf
0609TriXp sporočil: 151
[#1666428] 23.04.12 08:46
Odgovori   +    0
z večino vsebine se strinjam; ne morem pa se znebiti občutka, da je del vsebine nestrokoven (otroci ne morejo biti življenjsko zavarovani, in je odveč razmišljanje, ali oni potrebujejo zavarovanje) in podcenjujoč za mene kot bralca (tisti del z burekom - saj vem, da nas imate za finančno nepismene, ampak si znam pa sam zračunat, a bo za burek ali za kaj več; sploh pa naj ga. Majerle prebere, kaj imajo na svoji spletni strani navedeno kot primerno za socilno varnost)
murje sporočil: 5.120
[#1666877] 23.04.12 13:01
Odgovori   +    0
ZAVAROVALNIŠKI KODEKS

I. SPLOŠNE DOLOČBE
1.1. Pojem zavarovalnica
Zavarovalnica v tem kodeksu pomeni pravno osebo, ki na trgu samostojno opravlja dejavnost zavarovanja oseb in premoženja oziroma pozavarovanja.
1.2. Pojem stranka
Stranka v tem kodeksu pomeni zavarovalca, potencialne zavarovance in druge upravičence iz zavarovalnih pogodb.
1.3. Namen kodeksa
Zavarovalnice v Republiki Sloveniji sprejmejo zavarovalni kodeks (v nadaljevanju: kodeks) z namenom razvoja svojega poslovanja, strokovnega opravljanja zavarovalnih poslov in profesionalnega ravnanja.
Poslovanje zavarovalnic mora temeljiti na upoštevanju načel trga, tržne konkurence na lojalnih in korektnih temeljih, ekonomike zavarovanja in poslovne morale, s ciljem nuditi stranki kvalitetno zavarovalno zaščito.
1.4. Obvezno upoštevanje in poznavanje kodeksa
Določbe kodeksa so obvezujoče za vse zavarovalnice, ki poslujejo v Sloveniji in so sprejele kodeks.
Vsaka zavarovalnica je dolžna seznaniti svoje redno zaposlene in pogodbeno vezane zavarovalniške delavce z določbami kodeksa in zagotoviti njihovo dosledno spoštovanje.
Zavarovalnice ne opravičuje dejstvo, da ni vedela za kršitev kodeksa, ki jo je storil pri njej redno zaposleni ali pogodbeno vezani zavarovalniški delavec, četudi bi dokazovala, da je tako osebo pisno opozorila in pozvala k doslednemu spoštovanju kodeksa.
1.5. Odgovornost zavarovalnice za zavarovalnega zastopnika
V kolikor je zavarovalni zastopnik pri opravljanju zavarovalnih poslov kršil določbe kodeksa velja, da je kodeks kršila zavarovalnica, v imenu in za račun katere, je zastopnik delal, oziroma zavarovalnica, ki je sprejela ponudbo ter sklenila zavarovalno pogodbo ali dopustila takšno ravnanje.
3
II. OSNOVNA NAČELA
2.1. Varovanje ugleda
Zavarovalnica mora zahtevati od vseh svojih redno zaposlenih in pogodbeno vezanih zavarovalniških delavcev profesionalen odnos do dela in zagotoviti ustrezno raven strokovnega znanja pri prevzemanju rizika, oceni škod in njihovem obravnavanju in izvrševanju ostalih obveznosti, ki izhajajo iz zavarovalnih poslov.
Zavarovalniški delavci si morajo pri opravljanju svojih nalog prizadevati, da bodo ravnali v skladu s sprejetimi načeli in določbami in s svojim ravnanjem ne bodo škodovali ugledu svoje zavarovalnice in zavarovalniške dejavnosti nasploh.
2.2. Načelo zaupanja in zaščita pravic, koristi stranke
Poslovanje zavarovalnice s stranko mora temeljiti na načelu medsebojnega zaupanja in načelu zaščite pravic in koristi stranke, ob upoštevanju pravil in načel zavarovalniške stroke.
2.3. Odnosi med zavarovalniškimi delavci
Odnosi med zavarovalniškimi delavci v posamezni zavarovalnici in med različnimi zavarovalnicami morajo temeljiti na načelu profesionalnosti in izogibanju konfliktu interesov.
Nesoglasja, nesporazumi in razhajanja v mnenjih se morajo reševati s pogovori in medsebojnimi dogovarjanji, na temelju medsebojnega spoštovanja in pravil poslovnega obnašanja.
2.4. Skrb za izobraževanje in razvoj zavarovalniške dejavnosti
Zavarovalnice si prizadevajo in skrbijo za razvoj zavarovalniške dejavnosti, zavarovalniške stroke in izpopolnjevanje strokovnega znanja zavarovalniških delavcev.
III. ODNOS ZAVAROVALNICE DO STRANKE
3.1. Spoštovanje dobrih poslovnih običajev
Zavarovalnica mora v poslovanju s strankami spoštovati dobre poslovne običaje.
4
Pri poslovanju s strankami mora zavarovalnica zlasti:
 poslovati v slovenskem jeziku, razen v primerih, ko je glede na predmet zavarovanja oziroma mednarodni element ali obstoječo poslovno prakso potrebno uporabljati tuj jezik ali se stranka in zavarovalnica tako posebej dogovorita;
 se ustrezno identificirati v pisnih sporočilih stranki ter telefonskem stiku ali drugih oblikah komunikacije s stranko;
 zapisati na zavarovalno polico oziroma drugo zavarovalno listino vse bistvene sestavine zavarovalne pogodbe, tudi morebitni dogovor o plačilu zavarovalne premije na obroke;
 označiti ceno storitve in izdati račun oziroma zavarovalno polico.
3.2 Nedopustna ravnanja
Pri poslovanju zavarovalnic s strankami so nedopustna vsa dejanja, ki pomenijo kršitev tega kodeksa, zlasti pa:
 posredovanje netočnih podatkov o vsebini zavarovalne pogodbe in zamolčanje bistvenih določb zavarovalnih pogojev, s čimer bi bil zavarovanec zaveden v zmoto in bi mu lahko bila povzročena škoda;
 posredovanje podatkov o zavarovancu, ki izhajajo iz zaupnosti poslovnega razmerja, neupravičeni osebi;
 zavlačevanje postopka obravnavanja škode, odklanjanje izplačila nespornega dela odškodnine oziroma zavarovalnine pri izvrševanju obveznosti, ki izhajajo iz zavarovalne pogodbe;
 nedostojno ali zavajajoče oglaševanje.
3.3. Enakopravnost strank
Zavarovalnice morajo zagotoviti pri sklepanju zavarovalne pogodbe enakopravnost strank in enak odnos do vseh zavarovalcev, razen v primerih, kadar za odstopanje od navedenega načela obstajajo razlogi, ki so utemeljeni glede na predmet zavarovanja.
3.4. Informiranje strank
Zavarovalnice morajo potencialnemu zavarovalcu pred sklenitvijo zavarovalne pogodbe dati točne informacije in mu na njegovo zahtevo posredovati ustrezna pojasnila o svojem statusu, finančnih, organizacijskih, kadrovskih in drugih možnostih glede ponudbe zavarovalnih storitev in sposobnosti prevzemanja rizikov v zavarovalno kritje, še posebno velikih rizikov.
5
3.5. Splošni in posebni zavarovalni pogoji
Zavarovalnice morajo potencialne zavarovalce pred sklenitvijo zavarovalne pogodbe seznaniti o zavarovalnih pogojih, izračunani zavarovalni premiji, možnostih zavarovalne zaščite in načinu uveljavljanja pravic in obveznosti iz zavarovalne pogodbe, kakor tudi o drugih vprašanjih glede izvajanja zavarovalnih poslov osebnega in premoženjskega zavarovanja.
Zavarovalnice morajo sestaviti zavarovalne pogoje in premijske cenike natančno, enopomensko in razumljivo.
3.6. Reševanje sporov med stranko in zavarovalnico
Zavarovalnice si morajo prizadevati, da stranke kar najbolj enostavno in hitro uveljavljajo svoje pravice in da se morebitni nesporazumi vselej, kadar je to mogoče, rešujejo v izvensodnem postopku.
Informacijo o obstoječih mehanizmih za izvensodno reševanje sporov na področju zavarovalništva morajo zavarovalnice objaviti na ustrezen zakonsko predpisan način.
3.7. Reševanje pritožb
Zavarovalnice morajo zaradi varovanja ugleda in zaupanja v njihovo delo pozorno in hitro obravnavati pritožbe strank.
Zavarovalnica mora stranko seznaniti o obstoju in pravilih internega pritožnega postopka.
3.8. Interni pritožni postopek
Zavarovalnica mora v pravilih o internem pritožnem postopku zagotoviti naslednje minimalne standarde:
 stranka mora na vsako pisno pritožbo prejeti pisen, obrazložen odgovor zavarovalnice,
 stranka mora na ustne pritožbe in na pritožbe po elektronski pošti prejeti odgovor v enaki obliki; v kolikor se stranka ponovno pritoži ustno, se njeno pritožbo zapiše na zapisnik, zavarovalnica pa mora stranki poslati končni odgovor v pisni obliki s priporočeno pošto; določilo glede končnega odgovora velja tudi za primer ponovne pritožbe po elektronski pošti, če je zavarovalnici znan naslov pošiljatelja,
 zavarovalnica mora stranki poslati končni odgovor na njeno pritožbo v pisni obliki s priporočeno pošto in končni odgovor mora vsebovati tudi pravni pouk o možnosti nadaljevanja postopka v okviru obstoječega mehanizma za izvensodno reševanje sporov,
6
 skrajni rok za končni odgovor na pritožbo stranke je 6 tednov, morebitno prekoračitev navedenega roka pa mora zavarovalnica pisno najaviti stranki in navesti vzroke za zamudo.
IV. ODNOSI MED ZAVAROVALNICAMI
4.1. Temelji
Odnosi med zavarovalnicami morajo temeljiti na medsebojnem spoštovanju in upoštevanju načel zavarovalniške stroke, dobrih poslovnih običajev in poslovne morale, ki bodo v prid vsej zavarovalni dejavnosti, njenemu razvoju in ugledu.
4.2. Spoštovanje in izvajanje dogovorov
Zavarovalnice si bodo prizadevale za spoštovanje dogovorov, ki so sprejeti med zavarovalnicami in v okviru Slovenskega zavarovalnega združenja.
V kolikor se naknadno pojavijo ovire, ki posamezni zavarovalnici otežujejo ali onemogočajo izvajanje dogovorov, mora zavarovalnica o tem nemudoma obvestiti pristojne organe združenja in predlagati ustrezno rešitev.
4.3. Medsebojna solidarnost
V kolikor se v posamezni zavarovalnici pojavijo težave, si morajo zavarovalnice prizadevati, da s svojimi ravnanji ne bodo prizadele ugleda zavarovalniške dejavnosti in zaupanja strank.
Zavarovalnice nudijo zavarovalnici s težavami pomoč, če le-ta zanjo zaprosi in to ni v nasprotju s poslovno politiko zavarovalnice, ki lahko nudi pomoč.
V. ZBIRANJE, POSREDOVANJE, UPORABA IN VARSTVO PODATKOV
5.1. Zbiranje, posredovanje, uporaba in varstvo osebnih podatkov
Zavarovalnice zbirajo, posredujejo, uporabljajo in varujejo osebne podatke, potrebne za sklepanje zavarovanj in obravnavanje škodnih primerov v skladu z zakonom o varstvu osebnih podatkov in posebnimi predpisi, ki urejajo zbirke podatkov za področje zavarovalništva.
7
5.2. Zbiranje, posredovanje, uporaba in objava podatkov, ki se nanašajo na poslovanje zavarovalnic
Zavarovalnice so dolžne v skladu z ustreznimi predpisi zbirati, obdelovati, shranjevati in posredovati Slovenskemu zavarovalnemu združenju tiste podatke, ki jih mora združenje zbirati na podlagi posebnih predpisov o zbirkah podatkov s področja zavarovanja.
Zavarovalnice morajo v dogovorjenih rokih posredovati Slovenskemu zavarovalnemu združenju ustrezne podatke, ki jih združenje potrebuje za predstavitev zavarovalniške dejavnosti doma in v tujini in katere zahtevajo mednarodne organizacije od svojih članov.
VI. NASTOPANJE ZAVAROVALNIC NA TRGU IN KOMUNICIRANJE Z JAVNOSTMI
6.1. Upoštevanje prostega trga
Zavarovalnice morajo poslovati skladno z zakoni in drugimi predpisi, ki urejajo zavarovalništvo ter spoštovati načela prostega trga in lojalne tržne konkurence, pravila zavarovalniške stroke, dobre poslovne običaje in poslovno moralo.
6.2. Konkurenčne prednosti
Zavarovalnice ne bodo na področju tržnega komuniciranja z ničemer omejevale konkurenčnih prednosti, ki so plod večjih sposobnosti in širšega znanja, in so usmerjene v doseganje boljših poslovnih rezultatov, večjega zadovoljstva strank, nižjih stroškov poslovanja in večjega tržnega deleža.
6.3. Tržno komuniciranje
Zavarovalnice morajo spoštovati načelo prostega tržnega komuniciranja in stikov z javnostmi.
Zavarovalnice lahko uporabljajo vsa sredstva in oblike komuniciranja z različnimi javnostmi, ki ne pomenijo nelojalne konkurence med zavarovalnicami in temeljijo na načelu resničnosti podatkov.
6.4. Nedopustna ravnanja
Pri poslovanju zavarovalnic so nedopustna tista dejanja in oblike nastopanja na trgu, ki pomenijo kršitev tega kodeksa, zlasti pa :
8
 ponujanje in sklepanje zavarovanj z določitvijo premije ob upoštevanju popusta, ki ga ni več mogoče opravičiti glede na dejansko stanje in težo rizika;
 neutemeljeno priznavanje bonusa, oziroma neupoštevanje malusa in drugih določb v zvezi z razvrščanjem zavarovalca v ustrezni premijski razred;
 ponudba odloga plačila zavarovalne premije na način, ki je v nasprotju z veljavno prakso v zavarovalništvu;
 navajanje netočnih informacij o posamezni zavarovalnici glede zavarovalnih pogojev, bonitet in premij, tehnični in strokovni usposobljenosti za učinkovito opravljanje zavarovalnih storitev;
 komuniciranje z javnostmi na podlagi uporabe neresničnih podatkov in izrazoslovja, s katerimi se lahko vzbudi napačna predstava in neupravičeno prinaša korist neki zavarovalnici, drugo zavarovalnico pa spravlja v neugoden položaj;
 sklepanje dogovorov med dvema zavarovalnicama ali med več zavarovalnicami z namenom onemogočiti prosto konkurenco glede določene vrste zavarovalnih poslov ali na določenem področju;
 omalovaževanje druge zavarovalnice, ki ga zavarovalnica izrazi v medijih.
VII. NADZOR NAD SPOŠTOVANJEM KODEKSA
7.1. Varuh pravic s področja zavarovalništva
Za obravnavanje kršitev kodeksa v odnosih med strankami in zavarovalnicami je pristojen varuh pravic s področja zavarovalništva.
Ustanovitev, imenovanje, organizacijo in način dela varuha pravic s področja zavarovalništva ter postopek z vlogami ureja Akt o ustanovitvi in delu varuha pravic s področja zavarovalništva.
7.2. Razsodišče pri Slovenskem zavarovalnem združenju
Za obravnavanje kršitev kodeksa v odnosih med zavarovalnicami je pristojno razsodišče pri Slovenskem zavarovalnem združenju.
Postopek pred razsodiščem in njegovo organizacijo ureja Poslovnik o delu razsodišča pri Slovenskem zavarovalnem združenju.
VIII. KONČNE DOLOČBE
8.1. Veljavnost kodeksa
Kodeks je veljavno sprejet, ko ga sprejme večina zavarovalnic, ki poslujejo v Sloveniji.
9
Posamezna zavarovalnica sprejme kodeks s podpisom pristopne izjave.
Spremembe in dopolnitve kodeksa se sprejemajo na enak način.
8.2. Objava
O uveljavitvi kodeksa obvesti vse zavarovalnice direktor Slovenskega zavarovalnega združenja.
Zavarovalnice kodeks objavijo v svojih publikacijah ali ga na drug način predstavijo vsem svojim zavarovalniškim delavcem in drugim fizičnim in pravnim osebam, ki opravljajo na pogodbeni podlagi v imenu in za račun zavarovalnice druge zavarovalne posle.
Zavarovalni kodeks z dne 14.4.1999 s spremembami z dne 1.6.2002 in 8.6.2004 stopi v veljavo dne 1.7.2004.
www.zav-zdruzenje.si...Kodeks.pdf

* vsi ki delujejo na področju zavarovalništva in v njegovih pojavnih oblikah, bodisi kot zavarovalni zastopnik ali zavarovalni posrednik pri zavarovalno zastopniški ali zavarovalnoposredniški družbi, bi se morali ob svojem delu držati njegovih določb. V gornjem članku so namreč, kar na nekaj mestih izražene kritične in krivične opazke o zastopnikih s strani oseb, ki so obenem zavarovalni posredniki v tem primeru Individe, saj vemo, da takšne hudo etične ocene, kot so bile izražene zgoraj, lahko podajajo kvečjemu sami oškodovani zavarovanci, Agencija za Zavarovalni Nadzor ali Slovensko zavarovalno Združenje, Varuh zavarovalniških pravic ali konec koncev tudi Zveza Potrošnikov, ki ščiti potrošnike tudi pri drugih bančnih in zavarovalniških sporih.
Poseben problem so tudi samooklicani finančni svetovalci, saj premoženjskega svetovalca, kot ga pozna tujina (CFC - Certificiran Finančni Planer) pri nas ni najti, ker ga nacionalna specifikacija poklicev v Sloveniji, namreč še vedno ne pozna, čeravno so bili poskusi ustanovitve krovne organizacije premoženjskih svetovalcev,segajo še v devetdeseta leta preteklega stoletja. Posebej znajo biti občutljive zadeve ravno sedaj, ko se je odkrilo v lanskoletni anketi izvedeni v okviru Financ, da imamo Slovenci v Finančni pismenosti oceno samo Zadostno. Žal, tudi takšna pisanja ne bodo spremenila tega, kar je bilo zapisano, saj je krivda, da je prišlo do takšnih deviacij in manipulacij v zavarovalniškemu sistemu samemu. In sedaj je še bolj kot kdajkoli prej res, tudi tisto, kar je izrekel Zvonko Ivanušič, takrat še kot predsednik Uprave zavarovalnice Slovenica d.d.: " da je med slovenskimi zavarovalnicami še veliko kanibalizma",...
Ob dejstvu, da se bodo določila o zavarovalnih zastopnikih in zavarovalnih posrednikih, v novem spremenjenem in dopolnjenem Zakonu o Zavarovalništvu, najbolj spremenila, tudi zaradi vseh pritiskov iz ostalih držav EU, se je že začel elitni in neusmiljeni prestižni boj za stranke, saj se bo tudi "še vedno naš zelo zaprti zavarovalniški trg", pod težo EU moral odpreti in omogočiti tudi drugim, da vstopijo tudi v našo deželico. Vse do takrat nas je kvazi konkurenca pod nadzorstvom in mentorstvom Zavarovalnice Triglav d.d. in srečnega odhoda njegovih poslušnih hčerk Zavarovalnice Maribor, Zavarovalnice Tilia, pripeljala do tega, da so zavarovalniški produkti podobni eden drugemu, kot jajce jajcu, da v njih ni niti trohice inovativnosti, še manj pa preglednosti ter tolikanj zahtevane transparentnosti, saj je ob tem dovolj jasno, da so nadzorne institucije na tem področju popolnoma odpovedale. je potrebno povedati, da so največjo ceno takega početja, plačali nič hudega sluteči zavarovanci, ki so skozi leta borznega medveda, od daleč opazovali, kako njihovo že vplačano premoženje, ves čas nekam hlepi. Zato so v tujini že davno začeli vlagati skupinske odškodninske tožbe, proti vsem krivcem, ki so pripomogli k njihovim izgubam. Vse to nas namreč še čaka.

Strani: 1