Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Avtoceste so nas stale štirikrat več, kot so nam obljubljali
Strani: 1
sporočil: 21.898
Sedaj bi imeli pol avtocestnega križa skoraj že odplačanega. Tako smo se pa zadolžili za silne milijarde, pa še kar neče biti konca...pa kaj? saj ne bomo vrnili.
sporočil: 21.898
Vrlo Topćidersko razmišljanje, tovariš Ševčenko. Fuj te blo s takimi. :)a čuj, a še nisi slišal za star slovenski pregovor: kdor prvi tiska, prvi od veselja vriska?
sporočil: 716
tudi tukaj
a si upate narediti primerjavo s ceno gradnje na primerljivi konfiguraciji terena v tujini? Recimo v alpskem delu Avstrije in Italije?
da boste bolj verodostojni v svojih številkah. Ocene iz 1996 namreč niso prav posebej verodostojne, saj so lahko tudi politične.
a si upate narediti primerjavo s ceno gradnje na primerljivi konfiguraciji terena v tujini? Recimo v alpskem delu Avstrije in Italije?
da boste bolj verodostojni v svojih številkah. Ocene iz 1996 namreč niso prav posebej verodostojne, saj so lahko tudi politične.
sporočil: 199
in potem se človek vpraša, zakaj je SLS hotela sedeti v vsaki vladi
in zakaj so vedno hoteli zase Ministrstvo za promet (avtoceste??),
za Ministrstvo za kmetijstvo jim je pa vedno dol viselo....
sporočil: 3.523
To, da so bile avtoceste tako drage ljudi prav nič ne prizadane saj
je znesek preveč virtualen. Čisto druga zgodba pa bi bila če bi jim
povedali da bodo morali od danes naprej vsak mesec plačati
položnico za ?? eur s pripisom "za avtocestni križ".
sporočil: 10.519
Malo me noti, da nekdo navaja hkrati skoraj štirikratno podražitev
(skoraj 300%) in tretjino predrago (33%). Ne razloži pa odkod pride
razlika (da je to deloma posledica njegove manipulacije). Torej:
Tistih 1,52 milijard + 15% več km cest nanese 1,75 mrd. Že takrat
so strokovnjaki opozarjali, da gre za nerealno nizke številke,
izračunane za povprečen teren, brez dolgih predorov, viaduktov,
dodatnih del...Čez palec: realna cena v evrih 1996 (takrat evrov
sicer še ni bilo) bi bila vsaj 2,5 mrd evrov. Od takrat moramo
upoštevati inflacijo in še krepkejšo rast cen surovin - recimo 2,5%
letno: pridemo na dobrih 3,5 milijard današnjih evrov. Tistih 6
milijard sicer ne vem, kako je dobljenih - z revalorizacijo ali
samo s seštevanjem računov. Vsekakor pa se vidi moja
konzervativnost pri revalorizaciji. Meni pride izračun preplačila
70%, UVK pa je (po moje v prid kartelovcev) naračunal le 33%.
Mislim, da imam jaz bolj prav, čeprav delam povsem čez prst, pa
tudi če bo obveljala povzročena škoda v višini tretjine preplačila,
bo to že dobro. Navajati štirikratno preplačilo pa samo jemlje
kredibilnost avtorju. Ker ne pojasni, da gre za več vplivov: Prav
gotovo je pri slovenskih avtocestah za 1,5 mrd evrov že upravičenih
materialnih stroškov. Kje je še delo (upravičeno), amortizacija in
dobiček? Pozablja se, da je veliko dodatnih stroškov tudi v
neoptimalnih (dražjih) trasah zaradi lobijev in dodatnih delih
zaradi lokalnih in političnih vplivov. To je morda razlika med 33
in 70%.
sporočil: 10.519
[NavadniNimda]Oh no...Ti pa ne primerjaš hrušk in ribeza kot Godec&Co., ampak kar hruške in vonj po čemažu :)
Če primerjamo ceno za kilometer, je bil cenejši celo projekt Apollo, ki je postavil človeka na Luno. Res sramota v kakšni marsovski koloniji od države živimo.
Seveda se strinjam, da je šlo z akorupcijo, klientelizem, kartele, ropanje davkoplačevalcev...Ampak pretiravati se ne sme!
sporočil: 10.519
[NavadniNimda]
A se spomneš ponudbe Američanov enkrat leta 1992, če se ne motim, v konzorciju pod vodstvom W. Wolfa glede postavitve avtoceste Koper - Lendava za 2.2 milijarde US$, ki bi jo naredili v 2 letih in bi prešla v koncesijo za 20 let? Prav nemarno smo jih odyebali, v stilu, da bomo "mi" delali "naše" ceste, saj gre za "nacionalni interes".
Sedaj bi imeli pol avtocestnega križa skoraj že odplačanega. Tako smo se pa zadolžili za silne milijarde, pa še kar neče biti konca...
Točno! Odlično! In ne vem, zakaj niso šli v to, jaz sem bil vedno navdušen nad tem. Vseeno pa: 2.2 mrd USD je recimo 2 mrd EUR 1992. Recimo, da je to danes cca 3 mrd EUR. Vse avtoceste in hitre ceste so potem...recimo 5 mrd danešnjih EUR. Pa nismo več pri 3, 4 ali 8 kratnem preplačilu. Je pa res, da o kvaliteti tu nismo nič rekli. Ampak: Ne nabijat, prosim! Ni nobene potrebe. Oškodovanje za 1 do 2 milijardi EUR je povsem dovolj, da gradbince (SCT, Primorje,...) nacionaliziramo in razdelimo delnice med davkoplačevalce glede na višino plačanih davkov v zadnjih 15 letih, Zidarja, Črnigoja, DARSovce in kakšnega ex ministra pa pošljemo v zapor za nekaj let in jim naložimo še par milijončkov odškodnine.
sporočil: 3.863
[NavadniNimda]Glej... po cesti se valijo maximalno 40t težki kamioni. A ti veš kolk tehta mesar z volom čez rame preko Ljubljanice? :)
Vsekakor bi morebiti prav prišla primerjava gradnje mostov na gradbeno-lahkotnem Alpskem predelu zgornjega Posočja in težavnega razgibanega terena centralne Ljubljane.
sporočil: 1
Niso se dogovarjali samo za avtoceste,ampak tu di za druge objekte
iz proračuna kot so kulturne hiše, Knjižnice...pa so vedno dobili
SCT ali Primorje ,druge so pa nategnili kljub dogovoru.So pa imeli
prste zraven tudi politiki občinski ali državni
sporočil: 4.404
[NavadniNimda]ja,to bi pa bil posel...stoletja,huh=)takrat je koštal km po evropi z mostovi in tuneli vred(in jaz sem se držal za glavo,koji kurac tko drago) ,reci in piši, okrogel milijonček zelencev..se pravi,za cca 50 km do razdrtega,50km do arje vasi in do MB pol AC,cca 60km in še ravninskih 50 km do lendave,reci piši,180km AC po kok na tekoči km?+ 20 let obiranja nič hudega slutečih uporabnikov AC...ponavljam,1km je koštal milijon $ v za delavce izkoriščajoči Evropi...sej to(koncesijo) imajo na hrvaškem in košta iz ZG 32 ojrov do kardeljvega,pardon,ploč,medtem ko je malo krajša varianta do srbske meje ki ni pod koncesijo samo 15 ojrov..kaj naj rečem..stoječe ovacije takim idejam?
A se spomneš ponudbe Američanov enkrat leta 1992, če se ne motim, v konzorciju pod vodstvom W. Wolfa glede postavitve avtoceste Koper - Lendava za 2.2 milijarde US$, ki bi jo naredili v 2 letih in bi prešla v koncesijo za 20 let? Prav nemarno smo jih odyebali, v stilu, da bomo "mi" delali "naše" ceste, saj gre za "nacionalni interes".
Sedaj bi imeli pol avtocestnega križa skoraj že odplačanega. Tako smo se pa zadolžili za silne milijarde, pa še kar neče biti konca...
v tem primeru ko so nas oropal kot majmune,če bomo pametni,ko pridemo na oblast,in bo janezpizdek(for president!) moralna avtoriteta brez drugorazrednih tem,bomo moral sprejet primerno zakonodajo( organiziran rop ljudstva ne zastara!),zgradim nove zapore,in pobrat nazaj kar nam je pokradeno..ni druge
sporočil: 160
tako to gre...ko si se morjo vmes nekateri na iste stroske hiske
zgradit in ceste do njih...pa se zepe si nafilat...sama gradnja
sploh ni bla draga,dragi so bli tisti ko so si vstran jemal...
sporočil: 4.404
[NavadniNimda]oh,le zakaj neki...dodatne zaporniške zmogljivosti še niso zgrajene...in spet rabmo bosance da bojo gradil:)
> [jani639]
> > [NavadniNimda]
> > A se spomneš ponudbe Američanov enkrat leta 1992, če se ne motim, v konzorciju pod vodstvom W. Wolfa glede postavitve avtoceste Koper - Lendava za 2.2 milijarde US$, ki bi jo naredili v 2 letih in bi prešla v koncesijo za 20 let? Prav nemarno smo jih odyebali, v stilu, da bomo "mi" delali "naše" ceste, saj gre za "nacionalni interes".
> >
> > Sedaj bi imeli pol avtocestnega križa skoraj že odplačanega. Tako smo se pa zadolžili za silne milijarde, pa še kar neče biti konca...
>
> ja,to bi pa bil posel...stoletja,huh=)takrat je koštal km po evropi z mostovi in tuneli vred(in jaz sem se držal za glavo,koji kurac tko drago) ,reci in piši, okrogel milijonček zelencev..se pravi,za cca 50 km do razdrtega,50km do arje vasi in do MB pol AC,cca 60km in še ravninskih 50 km do lendave,reci piši,180km AC po kok na tekoči km?+ 20 let obiranja nič hudega slutečih uporabnikov AC...ponavljam,1km je koštal milijon $ v za delavce izkoriščajoči Evropi...sej to(koncesijo) imajo na hrvaškem in košta iz ZG 32 ojrov do kardeljvega,pardon,ploč,medtem ko je malo krajša varianta do srbske meje ki ni pod koncesijo samo 15 ojrov..kaj naj rečem..stoječe ovacije takim idejam?
> v tem primeru ko so nas oropal kot majmune,če bomo pametni,ko pridemo na oblast,in bo janezpizdek(for president!) moralna avtoriteta brez drugorazrednih tem,bomo moral sprejet primerno zakonodajo( organiziran rop ljudstva ne zastara!),zgradim nove zapore,in pobrat nazaj kar nam je pokradeno..ni druge
Kdo se ni pustil skorumpirati tem pedrom, je heroj (tole ne leti na homiće). Vsakdo, ki je na položaju v državni službi (kjerkoli v javnem sektorju), mora biti sposoben dokazati od kje mu premoženje (bajta, avto, TV, čevlji, zobna ščetka,...). Jaz res ne vem, zakaj se mora ta naš projin nadomestek za državo tako dolgo vrteti okoli teh vprašanj.
sporočil: 609
To da so slovenske avtoceste zgrajene za 300 ali 400% od realne
cene vejo že otroci v vrtcih. Znana UDBO-ZIDARSKA metoda
napihovanja normalne pogodbene cene z dodatnimi deli (
IZMIŠLJENIMI, IZSILJENIMI, NEPOTREBNIMI, FASLFICIRANIMI...) je
omogočila rop dežele na sončni strani alp ki ga bodo državljani
plačevali do leta 2050!
sporočil: 609
Cestninjenje takšnih avtocest nikoli nebo rentabilno ali normalno.
A obstaja moralno poštena metoda za zniževanje dolga ki je trikrat
previsok saj je iz nakradenega kupljena SCT - državna firma za
gradnjo avtocest. Parlament naj sprejeme zakon da se nakradeni SCT
nacionalizira in proda na mednarodnem razpisu najboljšemu ponudniku
za gotovino. Z izkupičkom se odplačajo najhujši krediti in bo potem
mogoče rentabilno cestninjenmje v Sloveniji.
Strani: 1