Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek So politične debate droga?

Strani: 1 2 3

anon-194065 sporočil: 966
[#521577] 11.06.09 22:38
Odgovori   +    0
Se strinjam s tistim delom do Atlantika :-))
anon-105255 sporočil: 3.738
[#521585] 11.06.09 22:43
Odgovori   +    0
Še kr brezveze. Mičo sedi tri.
anon-124681 sporočil: 1.675
[#521597] 11.06.09 22:55
Odgovori   +    1
Mrkaič, tole si pa pomoje zabluzil.

Pozabil si omeniti, vsaj dve stvari:
1. Pitotka je samo en del sistema, drugi del so odprtine za statični tlak. Sranje je, če se zamaši katerakoli od obeh odprtin. Poleg zmrzovanja je problem tudi umazanija (recimo blatna pista pri športnih letalih), zgodi se pa tudi, da s pitotko zadaneš mrčes...

2. Tak sistem vedno kaže indicirano hitrost - IAS - ki pa je še daleč od dejanske hitrosti - TAS.


To, da se govori o možnih vzrokih, še preden sta najdeni črniskrinjici, pa je itak kar nekaj in pravzaprav zelo čudno; morda celo usmerjanje neuke javnosti v neke preproste odgovore, ki so daleč od resnice.
Brez skrinjic so ljudje pač zgodbo nesli s seboj v grob, vse ostalo je povsem neutemeljeno ugibanje (ma če so jim zamrznile pitotke, so jim lahko zamrznila tudi krila, kaj pomeni že malenkostna sprememba profila zaradi ledenih oblog pa menda veš). Dejansko je povsem enako dobro ugibanje postaviti trditev, da je letalo razstrelila CIA, ker sta bila na njem dva bad boya. Ali pa UFOti, baje imajo tam en wormhole. Jep, enako dobra ugibanja.

Še to: zdaj se bo spet en čas ustvarjala panika. 24kur že poroča, da je imel Airbus že pet incidentov (ki jim - kakopak nepravilno - rečejo nesreče). Tule si lahko vsak pogleda, koliko dogodkov, ki jih mediji v času, ko ni nesreč ne pokrivajo, se dogaja dnevno: www.faa.gov/data_res...nary_data/

en.wikipedia.org/wik...tic_system
www.grc.nasa.gov/WWW...pitot.html
anon-101299 sporočil: 9.501
[#521601] 11.06.09 22:56
Odgovori   +    0
Mićo doktore,dika i ponos,
ne tle z neko metafiziko operirat,raja in verniki rabimo kleno,živo,jasno besedo..
"Drugovi,situacija je složena i komplikovana...........
anon-171999 sporočil: 1.852
[#521604] 11.06.09 22:59
Odgovori   +    0
Tale prispevek je še kako pristranski, kajti znano je, da "veličinam" tipa MM zaračunavajo po dva sedeža pri potovanju z letalom, odtod tudi avtorjeva mržnja do letalskih družb.
anon-9303 sporočil: 1.074
[#521606] 11.06.09 23:02 · odgovor na: anon-124681 (#521597)
Odgovori   +    0
Po moje pa nisem niti najmanj zabluzil, samo ti ocitno nisi fizik, ampak ocitno iz neke druge stroke, zato ne govoriva istega jezika. Sicer bi ti razumel, kaj sem napisal pod preslikavo od tlacne razlike v hitrost s semiempiricnimi formulami.

Dam ti prav le v toliko, da sem mogoce res premalo poudaril staticni merilec kot del sistema, ampak verjetno se strinjava, da je ta z manjso verjetnostjo zabasan, ker je manj izpostavljen.
anon-193184 sporočil: 206
[#521608] 11.06.09 23:04 · odgovor na: anon-101299 (#521601)
Odgovori   +    0

sivi pinot barique je napisal(a):
Mićo doktore,dika i ponos, ne tle z neko metafiziko operirat,raja in verniki rabimo kleno,živo,jasno besedo.. "Drugovi,situacija je složena i komplikovana...........
 
Evo ti,samo malo dalje...eeeeee.......još malo.......eeeeeeee...sam još malo.........e,to je to........firer se seli....eeeee....u novi stan.......godine ga stižu..........e,čovik triba malo mira.Žuta štampa Finance press
anon-101299 sporočil: 9.501
[#521612] 11.06.09 23:08 · odgovor na: anon-193184 (#521608)
Odgovori   +    1
dej, dva Kozla scalnice stankaj,pa ti bo svet lepši
anon-28836 sporočil: 3.657
[#521615] 11.06.09 23:11
Odgovori   +    0
Eni smo te pogosto spominjali na fiziko ampak ti si rajse tokel po kulturi, zdravnikih, notarjih in podobno. Vsaj smo se stromari nekaj ekonomije naucili ampak napacne :-)

Jaz sem zadnjic uspesno meril hitrost avta z GPS. Tudi za lociranje mesta padca letala bi pomagal. Zdaj ostajajo samo avtomatska sporocila.

P.S. Pa sse mladjani Rado Pezdir se lotil strojnistva :-)
anon-28836 sporočil: 3.657
[#521619] 11.06.09 23:16
Odgovori   +    0
P.S. Najboljsi politicni cirkus je Angleski Parlament!
anon-124681 sporočil: 1.675
[#521621] 11.06.09 23:17 · odgovor na: anon-9303 (#521606)
Odgovori   +    0

micom je napisal(a):
Po moje pa nisem niti najmanj zabluzil, samo ti ocitno nisi fizik, ampak ocitno iz neke druge stroke, zato ne govoriva istega jezika. Sicer bi ti razumel, kaj sem napisal pod preslikavo od tlacne razlike v hitrost s semiempiricnimi formulami.

Dam ti prav le v toliko, da sem mogoce res premalo poudaril staticni merilec kot del sistema, ampak verjetno se strinjava, da je ta z manjso verjetnostjo zabasan, ker je manj izpostavljen.
 
Res je, jaz tole berem bolj iz prakse, kaj so semiempirične formule pa ne vem, niti mi google na hitro tega ni razkril.

Statični merilnik je večinoma nameščen kar na trupu
http://farm4.static....2f7f8d.jpg< /a>
http://www.historyof...gs170b.jpg< /a>
http://www.airlinerc..._ports.JPG< /a>

Tudi statični port je izpostavljen zaledenitvam: 
http://aircrafticing..._1_5b.html< /a>

Skratka, zelo sem ga pogrešal v opisu, zato kritika ;-)

Aja, pa nisem prepričan, da je merilnik tlaka lociran na krilih. Na krilu je stall horn. Zakaj bi bil pitot-satičen sistem speljan do krila?
anon-193184 sporočil: 206
[#521625] 11.06.09 23:20 · odgovor na: anon-101299 (#521612)
Odgovori   +    0

sivi pinot barique je napisal(a):
dej, dva Kozla scalnice stankaj,pa ti bo svet lepši
 
No,kot vidiš ti je najvišjo možno oceno prisodila sama in edina Urši,ki se že vidi na položaju strokovne direktorice CK-ja,........uf,ne oprosti KC-ja.
anon-200473 sporočil: 215
[#521634] 11.06.09 23:32 · odgovor na: anon-193184 (#521625)
Odgovori   +    0

Dellboy je napisal(a):

 
No,kot vidiš ti je najvišjo možno oceno prisodila sama in edina Urši,ki se že vidi na položaju strokovne direktorice CK-ja,........uf,ne oprosti KC-ja.
 
Ne, živo si te predstavljam kot konzumenta laške scalnice. Glede ostalega se pogovori s četrto ali peto flašo, tisti dve te bosta že začeli razumevati.
anon-73846 sporočil: 561
[#521637] 11.06.09 23:38 · odgovor na: (#521593)
Odgovori   +    0

NavadniNimda je napisal(a):
Nobelova nagrajenka! :-)))
 
nobelova nagrada, micotova velika obsesija. mico, nikoli je ne bos dobil. za butaste kolumne in kreganje po internetu je pac ne dobis :)
anon-43332 sporočil: 948
[#521638] 11.06.09 23:39
Odgovori   +    0
Pa so jih naši novinarji spet dobili po p...i :)

BTW, Richard Quest je na CNN-u lepo razložil delovanje Pitot cevi, ki jo je celo držav v rokah, v studiu, in dodal še razlago o Flight Management Sistemu, o delovanju avtopilota in še nekaj podrobnosti. Razumljivo (videlo se je da razume tudi sam), za vse skupaj pa je porabil kakšnih 60 sekund. Take razlage nisem videl ali prebral v nobenem slovenskem mediju...
anon-124681 sporočil: 1.675
[#521651] 12.06.09 00:10 · odgovor na: anon-73846 (#521637)
Odgovori   +    0
↑ 
Jep, vsaj prerekanje po forumih je definitivno droga 
anon-9303 sporočil: 1.074
[#521653] 12.06.09 00:19 · odgovor na: anon-124681 (#521621)
Odgovori   +    0

owhe je napisal(a):

Aja, pa nisem prepričan, da je merilnik tlaka lociran na krilih. Na krilu je stall horn. Zakaj bi bil pitot-satičen sistem speljan do krila?

Imas prav, to bi ne bilo smiselno -- my bad :(
bc123a sporočil: 48.253
[#521659] 12.06.09 00:43 · odgovor na: anon-124681 (#521597)
Odgovori   +    0

owhe je napisal(a):
 (ma če so jim zamrznile pitotke, so jim lahko zamrznila tudi krila, kaj pomeni že malenkostna sprememba profila zaradi ledenih oblog pa menda veš).
 Sicer komaj cakam, da posnamejo o tej nesreci nadaljevanje serije Air Crash Investigation (oddaja definitivno rulz - vedno po letalski nesreci samo ugibanja, ko se pa koncno ugotovi, kaj je bil vzrok, pa nobenega novinarja ne zanima vec)

Ampak - teorija da so se zamasile pitotove cevi se sklada z nenadnim katastroficnim dogodkom, o katerem govorijo ostali indici. Pri tem airbusu baje glede na airspid elektronika omejuje hitrost/intenzivnost dvoljenih sprememb visinskega repnega krmila. Ce so se cevi zamasile (ze res glede ledu, ampak tile modeli cevk bi se naj pogosto masili, zato je airbus svetoval zamenjavo, torej ni nujno da je bilo leda toliko da bi sploh vplival), no ce so se zamasile, je ideja taksna: avtopilot se je zaradi neskladja v podatkih izklopil, avion je zacel padati, pilot je potegnil krmilo k sebi, avtomatika je bila prepricana da je letalo pocasno in ni omejila premika letalne povrzsine in frrrrrromp je v nekaj sekundah odtrgalo rep in razcefralo preostanek strukture letala. V taksnem scenariju ni bilo niti casa za mayday.
jurijjurij sporočil: 4.944
[#521665] 12.06.09 01:02
Odgovori   +    0
Mičo, pozabi na fiziko (nije to za tebe), nestrpno čakamo tvoj znanstveni prispevek in analizo o žgoči problematiki modnih dodatkov.

Lecner press.
anon-124681 sporočil: 1.675
[#521671] 12.06.09 01:16 · odgovor na: bc123a (#521659)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-124681 12.06.2009 01:30

bc123a je napisal(a):

 avtopilot se je zaradi neskladja v podatkih izklopil, avion je zacel padati, pilot je potegnil krmilo k sebi, avtomatika je bila prepricana da je letalo pocasno in ni omejila premika letalne povrzsine in frrrrrromp je v nekaj sekundah odtrgalo rep in razcefralo preostanek strukture letala. V taksnem scenariju ni bilo niti casa za mayday.

Pri tem scenariju je nekaj potencialnih problemov:

Če bi se krmilna površina res preveč odklonila, bi bila sila nanjo enormna. Vendar - krmilna površina se ne odklanja +-30 stopinj, pa še relativno majhna je http://farm1.static....8631e7.jpg< /a>  Tudi, če se je to res zgodilo, je sila, ki v tem primeru deluje na krmilo usmerjena pravokotno na krmilo (vsaj pribljižno). Pomoje bi prej popustil mehanizem, ki se tej sili upira, kot pa bi popustila konstrukcija repa. V tem primeru bi sicer pilot izgubil nadzor nad višinskim krmilom, ne bi pa prišlo do nenadnega padca tlaka v kabini.
Drug problem je, da če krmilo preveč odkloniš, ravno tako kot krilo postane prevlečeno in ni več efektivno. Ko se to zgodi, sila močno pade in sploh ni problema. Da bi se lahko odklonilo toliko, da bi nastala enormna sila upora, pa dvomim. V slednjem primeru pa itak spet pride v poštev zgornja točka.

Vse sile na letalo talo ali tako delujejo okoli masnega središča. V praksi to pomeni, da če bi neka enormna sila delovala na rep, bi se zgolj zelo dvignil nos letala. Če bi hotel, da pride do tega, da struktura popusti, bi morala neka druga sila delovati od zgoraj na nos letala. To povsem enostavno preizkusiš: primi svinčnik na sredini in močno pritisni na (en) skrajni konec. Če se še tako trudiš, ga ne boš prelomil. 

Takole na hitro in povsem poljudno (nisem iz stroke) bi rekel, da je teorija bolj na trhlih nogah.

Pa še en zanimiv link do A330 flight control systema: http://www.cs.st-andrews.ac.uk/~ifs/ Resources/CaseStudies/Airbus/FCS1.pdf
Edit: sem našel še en boljši dokument: 
http://www.smartcock...tems/0010/< /a>

Tu je opisan high speed protection. Nič nisem zasledil, da bi preprečil odkloniti krmilo navzgor. Prepreči ga odkloniti navzdol - če bi pilot palico potisnil od sebe, bi namreč letalo začelo pridobivati hitrost in doseglo Vne, sledi pa strukturna odpoved.
anon-12560 sporočil: 3.563
[#521674] 12.06.09 01:29
Odgovori   +    0
So droga,
a vseeno je dobro o politiki tudi razmišljati, debatirati in včasih tudi vročekrvno prepričevati.
Kakorkoli že, meni je članek Petra Laha dosti boljši, pa se ne ukvarja direktno s slovensko politiko.
anon-102514 sporočil: 6.114
[#521687] 12.06.09 06:14
Odgovori   +    0
*****
Za prvi del z ono prefrigano Lučko.
P: Tole z avionom je seveda hudo luknjičavo!
anon-102514 sporočil: 6.114
[#521688] 12.06.09 06:16 · odgovor na: anon-171999 (#521604)
Odgovori   +    0

lecner je napisal(a):
Tale prispevek je še kako pristranski, kajti znano je, da "veličinam" tipa MM zaračunava jo po dva sedeža pri potovanju z letalom, odtod tudi avtorjeva mržnja do letalskih družb.
 To je znano kvečjemu omejencem tvojega tipa.
P: Pa kako, kaj hudiča, a nimam tega bedaka že na šitlisti???
anon-88574 sporočil: 933
[#521700] 12.06.09 06:53
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-88574 12.06.2009 06:54
Kot človeka, ki ga skrbi za okolje (in ki je že večkrat pisal o tem, da rad vidi visoke davke na pogonska goriva)...

Ojoj, fizik ki verjame da je CO2 škodljiv okolju.
anon-171999 sporočil: 1.852
[#521702] 12.06.09 06:55 · odgovor na: anon-102514 (#521688)
Odgovori   +    0

schcuka je napisal(a):

 To je znano kvečjemu omejencem tvojega tipa.
P: Pa kako, kaj hudiča, a nimam tega bedaka že na šitlisti???
ne vem, lahko pa ti zagotovim, da te do tega trenutka še nisem opazil.... in po pregledu tvojih nekaj postov zaključujem, da te bom prav kmalu pozabil.... z ali brez ignora 
anon-194566 sporočil: 454
[#521712] 12.06.09 07:24
Odgovori   +    0
Kolikor mi je znano, zaradi lokalne politike, recesije in drugih duha razburjajočih zadev nihče ni umrl...

95% Slovencev je že zdavnaj duševno mrtvih. Ostalih 5% se nenadzorovano igra v otroškem vrtcu oblastnike Republike Bananastan.
anon-4700 sporočil: 165
[#521764] 12.06.09 08:15
Odgovori   +    0
Hej. Zanimiv članek, a ne verjamem, da bi ga objavili komu drugemu kot pa MM. Vsaka čast. Lp
bozga sporočil: 6.303
[#521772] 12.06.09 08:22
Odgovori   +    0
Morda pa je MM pisal v prispodobi: vsi Slovenci smo na letalu in močno se nam mašijo Pitotove cevi: na posvečenih pa je ali jih bodo odmašili in bo še nekaj šans, da ne strmoglavimo v globino, ali pa jih bodo do konca zatrpali z umazanijo. Potem se bo pač zgodilo koz z letalom nad oceanom.
anon-121364 sporočil: 506
[#521816] 12.06.09 08:49 · odgovor na: anon-91864 (#521715)
Odgovori   +    0

shaman je napisal(a):

 
Tako je.
Politični besedni dvoboji so droga, neke vrste lažja droga, marihuana takorekoč.
V deželi ekscesnih političnih razmer, v deželi tisočerih političnih dijabolizmov, v deželi v kateri vlada opcija, ki jo povsod drugje v normalnem svetu imajo za nenormalno in za pozicijo absolutno neprimerno, v takšni deželi bi zdravniki lažje terapijske droge tipa politični besedni dvoboj morali ljudem predpisovati. Da si olajšajo hude psihične stiske, he,he.

LP shaman
...zakaj je že socialna demokracija nenormalna in absolutno neprimerna...aja ker se zavzema za FAIR TRADE over(pred) FREE TRADE-om i njega skrivenom rukom...zato ker skandinavski modeli pašejo samo v skandinavijo in ne na balkan in zato ker absolutno ne prebavljaš levičarjev, ker kao onemogočajo sposobne...ni problem v opciji, problem je v psihi...rešitev pa sigurno ni v širjenju problema...

Strani: 1 2 3