Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Jože P. Damijan: Vinjete in butalska vlada
sporočil: 112
S takimi mnenji imam vedno težavo. Namreč, ko jih prebereš, dobiš
vtis, da je oni drugi (npr. vlada) totalni bebec, ki nalašč ali iz
popolnega neznanja naredi ravno napačno stvar. Ali ne bi bilo bolj
pošteno zraven razložiti in ovrednotiti tudi motive, ki so vodili
do obravnavane odločitve?...
sporočil: 79
Preprosto naj poveča povračilo za uporabo cest, ki ga plačujemo ob registraciji vozil in ga ustrezno diferencira glede na moč motorja, težo in starost avtomobila.< Ja Damijan in nastradali bodo potem zopet "najmanjsi" ljudje, ki ne uporabljajo avtocest prav pogosto..to je vse od upokojencev, ki razen v kako trgovino ne grejo z avton, do studentov, ki mogoe imaj osvoj avto a se jih vec vozi recimo v Ljubljano,da prihranijo stroske, do tistih, ki zelo poredko hodijo v LJ ali bognedaj na morje (in to so ponavadi ravno socilano najbolj sibke druzine ali pa taki , ki grejo parkrat na leto v LJ)...Taki bodo potem placevali za razne premozneze in podjetnike, ki se vsak dan furajo po avtocestah...saj si sam napisal,da ta Rešitev ni socialno pravična, ampak kaj drugega od ekonomista itak ni za pricakovati...
drugace pa tudi ne vem kako bo zdaj s temi vinjetami..ce bo enodnevna res 11€ potem je to katastrofa za nekoga , ki se bo v MB peljal recimo po avtocesti iz prekmurja ko bo zgrajena....
sporočil: 34
se stinjam.
težavi sta po mojem namreč v tem, da bi povečanje nadomestila vsekalo po denarnici socialno ogrožene sloje, ki ne potujejo veliko (a volijo), pri vinjetah za tujce pa, ker EU limitira ceno za kamione, ki je, kakor vem, precej nižja od sedaj pobranih cestnin. Slednje je verjetno tudi razlog za uvedbo vinjet le za osebna vozila. Vprašanje odprtih zapornic za vinjetarje in nadzora ostalih pa ostaja.
težavi sta po mojem namreč v tem, da bi povečanje nadomestila vsekalo po denarnici socialno ogrožene sloje, ki ne potujejo veliko (a volijo), pri vinjetah za tujce pa, ker EU limitira ceno za kamione, ki je, kakor vem, precej nižja od sedaj pobranih cestnin. Slednje je verjetno tudi razlog za uvedbo vinjet le za osebna vozila. Vprašanje odprtih zapornic za vinjetarje in nadzora ostalih pa ostaja.
sporočil: 38
Se deloma strinjam z tem člankom vendar bi taka uvedba cestninjenja
(dražji prispevek za ceste pri registraciji) bila sila nepravična
do tistih, ki avtocest skoraj ne uporabljajo.Zakaj bi plačevali
dražje cestnine, če se vozimo samo po lokalnih cestah: Mislim, da
je to plačilo že sedaj zelo visoko.
sporočil: 217
Počasi, počasi...
Včeraj so novinarji nekaj zvohali in sedaj vsak butalec razlaga po svoje. počakajmo, da pride uradno stališče z vsemi obrazložitvami, pa potem udarite.
se strinjam z zgoraj napisanim, vendar se bojim tujih tovornjakov, ki predstaljajo 90% gneče na naših cestah.
Spravimo jih na železnice in to mastno zakasirajmo kot Avstrijci. Imeli bomo zaslužek, mir na cestah in čistejši zrak....pa še nekaj manj mrtvih nenazadnje....
Včeraj so novinarji nekaj zvohali in sedaj vsak butalec razlaga po svoje. počakajmo, da pride uradno stališče z vsemi obrazložitvami, pa potem udarite.
se strinjam z zgoraj napisanim, vendar se bojim tujih tovornjakov, ki predstaljajo 90% gneče na naših cestah.
Spravimo jih na železnice in to mastno zakasirajmo kot Avstrijci. Imeli bomo zaslužek, mir na cestah in čistejši zrak....pa še nekaj manj mrtvih nenazadnje....
sporočil: 2.286
to je res, ampak članek govri o drugih bolj pomembnih
razmišljanjih, še enkrat preberi.
sporočil: 182
Še ena relativno enostavna in mogoče bolj poštena rešitev je
"bencinski tolar". Slaba lastnost je, da ne omogoča dodatnega
obdavčenja tranzita. Še največji problem pri tem je postranski -
kako obvozit negativni vpliv na inflacijo.
Dalo pa bi se skombinirat z letnim nadomestilom & nadomestno vinjeto za vozila registrirana v tujini.
Dalo pa bi se skombinirat z letnim nadomestilom & nadomestno vinjeto za vozila registrirana v tujini.
sporočil: 18.121
FIN-377941 je napisal(a):
z vinjetami.
Kako z vinjetami, če pa Damijan pravi "Vinjete so stroškovno nekoliko bolj učinkovite, predvsem pri letnih vinjetah, bistveno manj pa pri denimo 10-dnevnih vinjetah, saj naj bi strošek tiskanja vinjete znašal nekje med 4 in 8 evrov. "
In tujci seveda ne bi kupovali letnih vinjet, ali pač?
Če pa Damijan predlaga vzpostavitev "vinjetne infrastrukture" samo za tujce, pa sem prepričan, da bodo stroški še višji.
sporočil: 414
Zadnja sprememba: anon-42141 07.03.2008 13:51
0902ISXdX je napisal(a):Točno to, JPD zagovarja povečanje povračila za uporabo cest, tega pa ne plačujejo tujci, zato je JPD-jev predlog debilen.
Na hitro prebral in nisem zasledil, kako bi plačevali tujci?
Vinjete in butalski ekonomist bi moral biti naslov.
sporočil: 154
badel je napisal(a):... ja, končno eden ... hecno, koliko hrupa za nekaj, kar ni še nihče ne videl, ne bral, le nekaj malega napol slišal ... malega in na pol, kakor dozirajo naši novinarski lakaji ...
Počasi, počasi... Včeraj so novinarji nekaj zvohali in sedaj vsak butalec razlaga po svoje. počakajmo, da pride uradno stališče z vsemi obrazložitvami, pa potem udarite.
sporočil: 5.933
Ni vredno objave v časopisu.
Zadeva po novem ne bo ekološko nič bolj optimalna, saj bodo kamioni še naprej pri ustavljanju na cestninskih postajah ustvarjali kolone ter še naprej veselo onesnaževali zrak.
Evo, ravno včeraj sem na barikadi videl enega šoferja, kako si je veselo žvižgal in ploskal med pospeševanje, potem ko je pospešil na potovalno hitrost, pa je postal čisto mrk. Tako da imaš prav. Res se veselijo ko onesnažujejo.
Poleg tega pa se postavlja vprašanje smiselnosti uvajanja novih nalepk na avtomobile, saj je eden najpomembnejših dosežkov te vlade prav ukinitev nalepk, ki so dokazovale, da ima avtomobil opravljen tehnični pregled.
Razen tega, da gre v obeh primerih za nalepke, je vse ostalo povsem neprimerljivo. Postavlja se predvsem vprašanje smiselnosti te primerjave in brca v temo je ravno ta primerjava. Preostali del odstavka je brezvezno natepavanje.
Izračun nove višine povračila za uporabo cest je zelo enostaven - pol ure dela z nekaj numeričnimi simulacijami
Kaj pol ure, raje 15 minut, ker je oportunitetna izguba 15. minut večja od morebitne manjše napake pri izračunavanju.
Eh, Finance, vsakega razmišljanja pa res ni treba objaviti.
Zadeva po novem ne bo ekološko nič bolj optimalna, saj bodo kamioni še naprej pri ustavljanju na cestninskih postajah ustvarjali kolone ter še naprej veselo onesnaževali zrak.
Evo, ravno včeraj sem na barikadi videl enega šoferja, kako si je veselo žvižgal in ploskal med pospeševanje, potem ko je pospešil na potovalno hitrost, pa je postal čisto mrk. Tako da imaš prav. Res se veselijo ko onesnažujejo.
Poleg tega pa se postavlja vprašanje smiselnosti uvajanja novih nalepk na avtomobile, saj je eden najpomembnejših dosežkov te vlade prav ukinitev nalepk, ki so dokazovale, da ima avtomobil opravljen tehnični pregled.
Razen tega, da gre v obeh primerih za nalepke, je vse ostalo povsem neprimerljivo. Postavlja se predvsem vprašanje smiselnosti te primerjave in brca v temo je ravno ta primerjava. Preostali del odstavka je brezvezno natepavanje.
Izračun nove višine povračila za uporabo cest je zelo enostaven - pol ure dela z nekaj numeričnimi simulacijami
Kaj pol ure, raje 15 minut, ker je oportunitetna izguba 15. minut večja od morebitne manjše napake pri izračunavanju.
Eh, Finance, vsakega razmišljanja pa res ni treba objaviti.
sporočil: 5.933
trdi je napisal(a):Naslov bi potemtakem moral biti "Vinjete, butalski ekonomst in bralec s pol možganske celice."
Točno to, JPD zagovarja povečanje povračila za uporabo cest, tega pa ne plačujejo tujci, zato je JPD-jev predlog debilen.
Vinjete in butalski ekonomist bi moral biti naslov.
Zadnja poved razloži rešitev za tujce po Damjanovo - uvedba vinjet.
sporočil: 3
Re: Kdo lahko zagotovi, da tega ne bodo zlorabljali vozniki
kamionov? S tega vidika je odločitev vlade za vinjete za osebna
vozila z ekološkega vidika popolna brca v temo in očitno je, da je
bila takšna odločitev sprejeta izključno v populistične predvolilne
namene.
Če je kje tu populizem, potem je to pri Jozetu. Ampak borba za volilno zmago pri manj (retorično) sposobnih zahteva uporabo tudi takih prijemov..
Če je kje tu populizem, potem je to pri Jozetu. Ampak borba za volilno zmago pri manj (retorično) sposobnih zahteva uporabo tudi takih prijemov..
sporočil: 702
DAmjan tokrat si ga pa pihnil mimo
zakaj bi nekdo, ki na leto prevozi 10000 km plačal isti kot nekdo ki prevozi 60000 ali več!
bencinski 3 centi bi bili najbolj elegantna rešitev
zakaj bi nekdo, ki na leto prevozi 10000 km plačal isti kot nekdo ki prevozi 60000 ali več!
bencinski 3 centi bi bili najbolj elegantna rešitev
sporočil: 414
Vinci je napisal(a):
Naslov bi potemtakem moral biti "Vinjete, butalski ekonomst in bralec s pol možganske celice."
Zadnja poved razloži rešitev za tujce po Damjanovo - uvedba vinjet.
Res je, sem videl v zadnjem stavku. Prej nisem hotel obremenjevati pol možganske celice s prebiranjem celotnega komentarja.
sporočil: 3.228
No tudi ta vlada se je spomnila kako pobirati davek. Prejšnji so
imeli nalepko, ki je bila 4 krat cenejša od napovedane vinjete.
Ljudje, ki uporabljajo avtocesto pet krat na leto, se bodo pa
spravli na regionalne ceste. Kaj ne plačujemo avtoceste tudi iz
proračuna? Morda pa negdo misli, da je potrebno progresivno
lestvico obrnit in ljudi z nižjimi dohodki dodatno obdavčit. Z 800
Eu plače, se ne moreš prav veliko vozit naokoli in delati
kilometre. Sedaj pa prištejte še registracijo, pa malo bencin, pa
avto in se pride na številko, da ljudje, ki delajo za manj kot 800
EU, pravzaprav porabijo ves denar, ki jim ostane ob pokritju
osnovnih stroškov za avto. Upam, da bomo dobili vsaj vsak teden eno
banano na družinskega člana, ker resnično postajamo banana
republika.
Je pa seveda še ena teorija. Zaganjanje v tajkune in direktorje zadnje čase (in kakor kaže od vsega tega ne bo nič), je vneslo nemir med ljudi, ki zaslužijo nadpovprečno. Morda je namen vinjet potolažiti osebe in jim dati nekaj denarja (razlika med do sedaj plačanimi cestninami in vinjeto).
Pred mesecem sem se peljal z znancem in je imel na ABC nekaj čez 400 EU, 2 dni nazaj pa samo še 43 EU. Vozi se precej, je pa pošteni direktor (vsaj dokazali mu niso do sedaj ničesar) in on se prav veseli vinjet. Si lahko mislite zakaj.
Je pa seveda še ena teorija. Zaganjanje v tajkune in direktorje zadnje čase (in kakor kaže od vsega tega ne bo nič), je vneslo nemir med ljudi, ki zaslužijo nadpovprečno. Morda je namen vinjet potolažiti osebe in jim dati nekaj denarja (razlika med do sedaj plačanimi cestninami in vinjeto).
Pred mesecem sem se peljal z znancem in je imel na ABC nekaj čez 400 EU, 2 dni nazaj pa samo še 43 EU. Vozi se precej, je pa pošteni direktor (vsaj dokazali mu niso do sedaj ničesar) in on se prav veseli vinjet. Si lahko mislite zakaj.
sporočil: 48.253
ldsearch je napisal(a):Potem pac avto ne bo nacin za "prihraniti stroske", bodo lepo kupili zelezniske karte.
>Preprosto naj poveča povračilo za uporabo cest, ki ga plačujemo ob registraciji vozil in ga ustrezno diferencira glede na moč motorja, težo in starost avtomobila.< Ja Damijan in nastradali bodo potem zopet "najmanjsi" ljudje, ki ne uporabljajo avtocest prav pogosto..to je vse od upokojencev, ki razen v kako trgovino ne grejo z avton, do studentov, ki mogoe imaj osvoj avto a se jih vec vozi recimo v Ljubljano,da prihranijo stroske,
sporočil: 48.253
maxmaxlj je napisal(a):In zakaj se potem se vedno vozijo okrog z avti? A je problem ostalih da so oni neracionalni?
Z 800 Eu plače, se ne moreš prav veliko vozit naokoli in delati kilometre. Sedaj pa prištejte še registracijo, pa malo bencin, pa avto in se pride na številko, da ljudje, ki delajo za manj kot 800 EU, pravzaprav porabijo ves denar, ki jim ostane ob pokritju osnovnih stroškov za avto
Je avto osnovna clovekova pravica?
sporočil: 1.741
Zadnja sprememba: spiderman 07.03.2008 14:27
Po moje je pa Damjanov predlog povsem OK. Jaz namreč ne razumem,
splošno sprejete logike, da je za avtoceste potrebno plačevati
cestnine. Saj se tudi regionalne ceste ne zgradijo same, pa so
vseeno brez cestnin. Vse ceste se, po takih ali drugačnih ovinkih,
gradijo z denarjem iz proračuna. Tistim, ki se ob Damjanovem
predlogu skrivajo za trditvami, da oni ne uporabljajo avtocest naj
pomislijo na to. Ko bomo dobili satelitski sistem zaračunavanja
cestnin, pa verjamite, da ne bo daleč dam, ko se bodo plačevale
cestnina za VSE ceste, razen za tiste na privatnem zemljišču:-).
Kaj bomo pa potem? Na ceste bo treba:-)).Aja, za vozila, ki niso registrirana v SLO pa jasno vinjete.
sporočil: 1.963
JPD pravi da bi bil strošek za eno vinjeto 4-8€! Potem bomo imeli
spet en tak primer kot je bil s tiskanjem nalepk v NovemMestu!
Menim, da strošek ene vinjete ne sme preseči 1€! Če bi uvedli
3cente v ceni goriv, bi tujci s polnim tankom vozili po Deželi!
Rešetev je tudi nalepka ob registraciji, za tujce pa enak sistem
kot v Švici ali Avstriji. Je malo razlik v obeh!
sporočil: 154
Zadnja sprememba: anon-11711 07.03.2008 14:40
johc je napisal(a):
hrup ja zato ker 200 evrov ni malo za eno vinjeto!
za marsikoga je to pol plače!
Joh, rileks.
Očitno si bolje obveščen, če že veš, da bo cena vinjete 200 EUR. Ta cena je tudi za moj prtošl nesprejemljiva. Samo ne vem, če je tvoj vir informacij zanesljiv :-).
sporočil: 950
Odličen predlog. Država mora spodbujati mobilnost ljudi. Če bi se
ukvarjali s pravičnostjo, potem bi morali ljubljančani plačevati
najvišje davke v državi zaradi najboljše zdravstvene oskrbe,
infrastrukture, kulturnih storitev...
Vinjete se lahko ob vstopu v državo uvedejo za tujce.
Vinjete se lahko ob vstopu v državo uvedejo za tujce.
sporočil: 447
Kdo pa je JPD? A tisti ekonomist, ki igra ročni nogomet in vse kar
zna, in je pokazal, je to, da je stisnil rep med noge, ko je bil
kvazi minister.
sporočil: 603
Žal, g Damijan, morda res enostavna rešitev, toda niti najman
dobra! Enkrat do dvakrat na leto me "prenaša" kakšna avtocesta,
prispeval bi pa toliko kot tisti, ki jo uporablja dnevno (naj bo
tudi tu nekakšna "solidarnost" kot pri zdravstvu, pokojninah???) In
druga stvar, pri vsakoletnem podaljševanju obv. avt. zavarovanja in
veljavnosti prom. dovoljenja plačujemo kar lep kupček evrov prav za
"uporabo" cest. Kam gre ta denar? O tem se sploh ne govori, pa bi
bilo dobro! Vaša rokohitrska rešite ni žal nič boljša od vladne.