2 uri
Najbolj brani članki danes
2 uri
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
3 ure
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
5 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 5
5 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 3
5 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
5 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
6 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
7 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
7 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
7 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
8 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
8 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
8 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
9 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
9 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
9 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
10 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
10 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
10 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Strani: 1

anon-187668 sporočil: 5.835
[#2596040] 13.05.16 06:42
Odgovori   +    1
Pri električnem avtomobilu je še vedno problem baterija, ki naj bi bila zanesljiva, zmogljiva, ne predraga in naj bi prenesla nekaj deset tisoč ciklov polnjenja preden se povsem izčrpa. Baterija, ki bi "preživela" avtomobil, bi torej lahko pomenila ogromen korak v razvoju in uporabi alternativnih virov energije.

Morda bomo na tem področju kmalu zabeležili napredek: "... skupina znanstvenikov Univerze v Kaliforniji, ki je morda odkrila nov tip baterije, ki bi lahko "zdržala" na sto tisoče ciklov polnjenja ob tem pa ne izgubila niti volta električne napetosti. Za elektrode so uporabili nanožice, a ker so te izjemno lomljive, jih je stalno praznenje in polnjenje s časom uničilo. Te nanožice so raziskovalci nato premazali z manganovim dioksidom, celoten sklop pa so pomočili v elektrolitski gel (gel podoben polimetilmetakrilatu oziroma "plexiglasu"). Iz gela so potegnili baterijo, ki naj bi preživela najmanj 200 tisoč praznenj in polnjenj." www.racunalniske-nov...erije.html
anon-202165 sporočil: 970
[#2596046] 13.05.16 07:05 · odgovor na: anon-187668 (#2596040)
Odgovori   +    1
Saj to ti je verjetno jasno, da nobenemu podjetju ni v interesu izdelovati proizvode, ki bi imeli (pre)dolgo življensko dobo?
anon-391350 sporočil: 230
[#2596050] 13.05.16 07:54
Odgovori   +    3
Le kakšne pakete jim ponujajo, da se iz velikih, uglednih podjetij, preseljujejo v startup?
Posamezni manjši avtomobilski proizvajalci so visoke subvencije sicer zlorabili, zato so številke nekoliko napihnjene. Po poročanju lokalnih kitajskih medijev so manjši proizvajalci izdelali skromne električne avtomobilčke, denimo takšne, kot so avtomobili za golf, za proizvodno ceno okoli štiri tisoč evrov. ... Kitajska vlada je po objavi začela podrobno preiskavo.
Verjetno si lahko mislimo, kakšen epilog bo doživela prevara na Kitajskem in kakšnega bi, če bi se to zgodilo v Sloveniji, kajne?

Swift justice system vs. no justice system.
anon-304487 sporočil: 967
[#2596056] 13.05.16 08:12
Odgovori   +    2
čas vnosa: 13.05.16 07:17
Vsi navdušenci nad električnimi avtomobil:

preberite si kakšen intervju o meritvah sevanj mobilnih telefonov in ostalih naprav, za katere sumijo, da ob (pre)pogosti uporabi in preveliki bližini telesa povzročajo rakasta obolenja. V enem od zadnjih intervjujev je bilo npr. podano tudi vprašanje, kaj je z sevanjem pri električnih avtomobilih.

Odgovora si danes tako veliki navdušenci električnih avtomobilov ne želite slišati.
anon-187668 sporočil: 5.835
[#2596063] 13.05.16 08:46 · odgovor na: anon-202165 (#2596046)
Odgovori   +    0
[bacco979]
Saj to ti je verjetno jasno, da nobenemu podjetju ni v interesu izdelovati proizvode, ki bi imeli (pre)dolgo življensko dobo?
"(pre)dolgo" je "raztegljiv" pojem. So pa tudi avtomobilska podjetja, ki izdelujejo taxije z zelo dolgo življensko dobo.

Taxi in baterije:
Toyota Prius Taxi Running Strong With 600,000 Miles And Original Battery: www.hybridcars.com/t...l-battery/
anon-187668 sporočil: 5.835
[#2596065] 13.05.16 08:47 · odgovor na: anon-304487 (#2596056)
Odgovori   +    0
[psm]
preberite si kakšen intervju o meritvah sevanj mobilnih telefonov in ostalih naprav, za katere sumijo, da ob (pre)pogosti uporabi in preveliki bližini telesa povzročajo rakasta obolenja.
Mobilni telefoni dokazano ne povzročajo raka: www.racunalniske-nov...-raka.html
anon-166232 sporočil: 3.600
[#2596072] 13.05.16 09:00 · odgovor na: anon-304487 (#2596056)
Odgovori   +    0
Tako kot si ga ne želijo slišati veliki navdušenci bencinskih avtomobilov, ki so prepričani, da elektro akumulator, električne inštalacije, zaganjač in alternator v bencinskih avtomobilih nimajo nič s sevanjem in povzročanjem rakastih obolenj, zato jih mirno uprabljajo še naprej.
anon-202165 sporočil: 970
[#2596075] 13.05.16 09:06 · odgovor na: anon-187668 (#2596063)
Odgovori   +    0
Ja, OK... one taxi driver...

Drugače take kilometre delajo tudi precej preprosti (in poceni) navadni bencinarji zasnovani v osemdesetih in devetdestih, ki jih še vedno izdelujejo za tretji svet...

Za večino razvitega sveta pa avtomobili postajajo potrošno blago, ki se ga precej hitro menja, zato tudi ni potrebno da je prav hudo zanesljiv in trpežen... proizvajalcem zadostuje, da brez kakih večjih okvar zdrži garancijsko dobo, pogosto pa so še tam izjeme.
anon-207862 sporočil: 1.476
[#2596088] 13.05.16 09:57
Odgovori   +    0
Prihodnjih 5 let bo ključnih. če uspejo v naprednih mega urbanih sredinah na vzhodu - ni poti nazaj. Pokrijejo več kot polovico človeštva - dovolj.
1357 sporočil: 7.095
[#2596100] 13.05.16 11:12
Odgovori   +    0
Tudi kitajci so spoznali da je nafta zgodovina in elektrika prihodnost v personalnem transportu.
anon-200699 sporočil: 2.054
[#2596105] 13.05.16 11:42 · odgovor na: anon-304487 (#2596056)
Odgovori   +    8
Seveda problem električnih avtomobilov je sevanje. Tako kot so vetrne elektrane, problem zmedenih ptičev in ropota ki ga le te proizvajajo. Iznakažene strehe z elektrovoltaiko, pa tudi gasilce lahko strese, če špricajo gor vodo. Problem so tudi toplotne črpalke, saj ohlajajo okolico, ropotajo in za svoje delo porabijo manj denarja, kot ostala goriv in ne nazadnje ne potrebujejo dimnikov, kar je velik problem. Res se moramo odreči temu in pričeti z razvojem avtomobilov na pelete, sicer ni praktično nobene razlike, ali kuriš nafto, plin ali palete, vsi izpuščajo v ozračje več ali tako zaželjene CO2 in druge sestavine, ki jih nekateri hočejo prikazati kot možne pozročitelje raka... seveda je takšnih sprenevedanj še celo morje, tako kot nekatere skupine dokazujejo da je zemlja ploščata.

PS Bolj sem zaplankan, bolj ponavljam mantre onih, ki se jim je svet ustavil pri svojih 15 letih in se pričel vrteti nazaj.
bc123a sporočil: 48.253
[#2596128] 13.05.16 13:27
Odgovori   +    4
Naj uganem zakaj bo sedez na kitajskem. Ker se bodo lahko omenjeni kadri, ki so lepo crpali znanje na zahodu, podpisali razne NDA in imeli dostop velikanske zbirke patentov, ki so jih zahodne firme lepo vlagale, lepo pozvizgali na vse omejitve in zbruhali vso znanje kitajcem v roke. Pa naj jih (kitajsko firmo) potem Tesla preganja po kitajskih sodiscih.

Nikakor se mi ne zdi ok zgodba. Zdi se mi bizarna.
0126Bacis sporočil: 3.025
[#2596176] 13.05.16 16:38 · odgovor na: anon-166232 (#2596072)
Odgovori   +    7
[COP]
Tako kot si ga ne želijo slišati veliki navdušenci bencinskih avtomobilov, ki so prepričani, da elektro akumulator, električne inštalacije, zaganjač in alternator v bencinskih avtomobilih nimajo nič s sevanjem in povzročanjem rakastih obolenj, zato jih mirno uprabljajo še naprej.

Pa kje si se valjal po raznih FF, FDV ali kaj, prešprical pa vso OŠ fiziko?

Najprej si razčisti kaj je to AC / DC ( pa ne ansambel).
• DC = direct current = istomerni tok = npr. baterija + žarnica
• AC = alterante current = izmenični tok = »rafkotov štrom«, kjer se +/- zamenjata 50x/s (50Hz), pa še veliko več (glej spodaj)

Malo kmečke razlage:

DC (baterija) torej ima:
• Če ni priklopljena ima napetost (1,5V, akumulator 12V …) . Pri tem lahko izmeriš električno polje (V/m), sevanja pa NI.
• Če pa je priklopljena, teče tok, tok pa povzroči (stalno) magnetno polje (magnetna igla se premakne).
Ta stalen tok in pri tem ne »seva«, ne oddaja nobenega »sevanja«

AC (vtičnica) pa spreminja +/- (kot rečeno 50x/s):
• Spreminja napetost (efektivna 230V, dejansko gre od max. +324V do max. -324V) .
• Če je priklopljen porabnik, se spreminja tudi tok .
• Kadar pa se spreminja tok, se spreminja tud magnetno polje.
• Spreminjajoče magnetno polje pa povzroča EM (elektromagnetno valovanje, sevanje).
• Žica, po kateri teče spreminjajoči se el. tok deluje kot ANTENA (oddaja EM valovanje, seva).

Sedaj pa nazaj na »sevanje avta«:
Električni avto teče na baterije, torej istosmerni tok, DC, sevanja NI.
Da končam, edino »resno sevanje« v EL. avtu predstavlja mobitel šoferja ;=)
0126Bacis sporočil: 3.025
[#2596177] 13.05.16 16:42 · odgovor na: anon-207862 (#2596088)
Odgovori   +    0
[danezsem1x]
Prihodnjih 5 let bo ključnih. če uspejo v naprednih mega urbanih sredinah na vzhodu - ni poti nazaj. Pokrijejo več kot polovico človeštva - dovolj.
Kako boš elektrificiral tole:

24-milijonsko mesto ima 45.000 "jeepney"-ev (predelanih Jeepov).

Jeepney: en.wikipedia.org/wiki/Jeepney
Slike: goo.gl/rjb13R

Če se ti bere, boš videl da sanjajo tudi o električnih variantah:
www.popularmechanics...ate=051216
bc123a sporočil: 48.253
[#2596184] 13.05.16 17:51 · odgovor na: 0126Bacis (#2596176)
Odgovori   +    0
[0126Bacis]
Sedaj pa nazaj na »sevanje avta«:
Električni avto teče na baterije, torej istosmerni tok, DC, sevanja NI.
Da končam, edino »resno sevanje« v EL. avtu predstavlja mobitel šoferja ;=)
Ni res, v avtu je en najvecjih virov EM pulzov, to so svecke (in vzigalna tuljava).

Ni pa nic od tega nevarno za zdravje.
dz1975 sporočil: 2.264
[#2596215] 14.05.16 09:34 · odgovor na: anon-187668 (#2596040)
Odgovori   +    2
Pri sodobnoh električnih vozilih (Tesle, Chevy Bolt) z realnim dosegom par 100 km, povsem zadostuje, če baterija "preživi" 1000 do 2000 polnjen. Tudi bencinski avtomobili niso narejeni, da naredijo 5 ali 10 mio km, kolikor ti pričakuješ/zahtevaš od električnih vozil.
anon-187668 sporočil: 5.835
[#2596267] 14.05.16 19:58 · odgovor na: dz1975 (#2596215)
Odgovori   +    0
[dz1975]
Pri sodobnoh električnih vozilih (Tesle, Chevy Bolt) z realnim dosegom par 100 km, povsem zadostuje, če baterija "preživi" 1000 do 2000 polnjen. Tudi bencinski avtomobili niso narejeni, da naredijo 5 ali 10 mio km, kolikor ti pričakuješ/zahtevaš od električnih vozil.
Baterija, ki bo "preživela" avtomobil, bo pomenila velik korak v razvoju in uporabi alternativnih virov energije, ker se bo lahko uporabila v novem avtu, ko bo stari šel na odpad. To pomeni: manj stroškov z baterijo.
anon-202150 sporočil: 1.066
[#2596277] 14.05.16 22:42 · odgovor na: (#2596268)
Odgovori   +    2
[jezdec666]
Karkoli, samo da bo čim prej. Jaz ne mislim v nedogled sponzorirat TEŠ 6.
Oaoor stvari stojijo, ti predlagam, da začneš jesti fižol si v anus montiraš "lovilec" metana in si doma narediš mini elektrarno... v Sloveniji ljudstvo kmalu ne bo imelo za plačilo položnice, kaj šele, da bi zapravljalo več in bi s tem lahko plačali močneišo infrastrukturo, kibho nujno potrebna, če se bo par subvencioniranih ekonastopačev želelo zastonj na plečih drugih vozit naokrog... Če nočete TEŠ-a, pljunite v roke in izvlecite denarnice.
anon-166232 sporočil: 3.600
[#2596278] 14.05.16 22:47 · odgovor na: 0126Bacis (#2596176)
Odgovori   +    0
Eh, sedaj še na financah ne moreš sarkastično komentirati strašenja zaradi električnih avtomobilov in njihovega sevanja, ne da bi te kdo napadel in podučil s srednješolsko fiziko. Vseeno hvala za razlago, osvežitev znanja je vedno dobrodošla. Z eno pripombo, ne drži, da v avtomobilu ni izmenične napetosti in elektromagnetnega sevanja. Seveda je, v alternatorju.

Strani: 1