30 min
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (Oglas)
30 min
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
35 min
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
1 ura
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
1 ura
Quercus: S popolnim vinom za žar lahko v nagradni igri osvojite – žar! (Oglas)
2 uri
Vino tedna: Gevrey-chambertin 1er cru 2019, Joseph Drouhin
2 uri
Vinska klet Metlika ima novo blagovno znamko Jurius
4 ure
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2
7 ur
Škrabec, Petrič in Južna spet slavijo 1
7 ur
Chris Barton, britanski komisar za trgovino: Uporabite nas. Smo odlična odskočna deska do največjih trgov
13 ur
BMW v najdaljšem slovenskem predoru razkril kupejevskega X2 in največjega minija
13 ur
Električni avtobusi, vodikova centrala in polnilnice v Kranju 5
14 ur
Najbolj brani članki danes
14 ur
Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj? (PRO)
15 ur
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
15 ur
JEK 2: jedrska resolucija v državni zbor po hitrem postopku 3
16 ur
Nepremičninska strokovnjaka o dogajanju v Evropi in Sloveniji
17 ur
Kia EV9 je svetovni avto leta 2024, med zmagovalci še BMW 5, volvo EX30, ioniq 5 N in toyota prius 5
18 ur
Henrik Fisker: v službi oblikoval izjemne avtomobile, kot podjetnik pa že drugič pred bankrotom 5
18 ur
V Poljanski dolini protestno zaprli cesto Gorenja vas-Hotavlje

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

pobalin sporočil: 14.456
[andi1111]
> [alek14]
> > [vrac]
> > Akrapovič malo zavaja o problemu izrabe baterij. 500 ciklov popolnoma zadošča za življensko dobo avtomobila povprečnega voznika. To pomeni 200 - 300.000 prevožnih kilometrov kolometrov, kar je čisto dovolj.
>
> 500 ciklov je 50.000 km.

Kako si prišel do te številke? S kapaciteto baterije, o kateri govori Akrapovič, se z enim polnjenjem naredi cca. 400km. 400km * 500 ciklov = 200.000km.
Akrapoviču (in še komu tukaj) se pozna, da je duhovno usidran v bolj ezoteričnih sferah, saj je 80 kWh cifra na nivoju Tesle S (60-85). Za Akrapoviča mi je jasno, da mora biti tako, saj si znanja in renomeja ne more graditi na prodaji ljudske robe.

Za ostale smrtnike je pa koristno vedeti, da imajo bolj ljudski avti bistveno manjše baterije: Bollore Bluecar 30 kWh, Nissan Leaf 24 kWh, Renault Zoe 22 kWh. Njihov realen doseg je menda okrog 150 km, kar pomeni, da s 500 cikli prevoziš okrog 75.000 km. Vračeva trditev je torej, ne glede na možne variacije, čisto mimo.

Kaj v resnici dobiš, je po mojih baterijskih izkušnjah (npr. z mobiteli in notesniki) odvisno predvsem od treh zadev:
- kvalitete in odpornosti baterije,
- pogojev uporabe (klimatski pogoji, režimi polnjenja/praznjenja ipd.),
- kvalitete softvera in hardvera za nadzor energije in porabnikov.

Zdaj pa vprašanje, zakaj se pri navadnih avtomobilih precej izpostavlja vprašanje precej visoke cene obvezne zamenjave zobatega jermena, pri elektrikarjih pa o roku in ceni zamenjave baterije ni kaj dosti prebrati. Rekel bi, da je oboje strošek, ki te doleti po cca 100-150 tisoč km oziroma 5-6 letih (ja, Tesla za baterijo in pogon daje 8 let/125.000 milj oz. neomejeno garancije).