Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Igor Akrapovič: Da za hibride, odločen ne za električne avte
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
sporočil: 14.456
[Avto]
Tema: Igor Akrapovič: Da za hibride, odločen ne za električne avte
[#2506411] 11.03.15 10:04 · odgovor na: (# 2506379)
[#2506411] 11.03.15 10:04 · odgovor na: (# 2506379)
[andi1111]Akrapoviču (in še komu tukaj) se pozna, da je duhovno usidran v bolj ezoteričnih sferah, saj je 80 kWh cifra na nivoju Tesle S (60-85). Za Akrapoviča mi je jasno, da mora biti tako, saj si znanja in renomeja ne more graditi na prodaji ljudske robe.
> [alek14]
> > [vrac]
> > Akrapovič malo zavaja o problemu izrabe baterij. 500 ciklov popolnoma zadošča za življensko dobo avtomobila povprečnega voznika. To pomeni 200 - 300.000 prevožnih kilometrov kolometrov, kar je čisto dovolj.
>
> 500 ciklov je 50.000 km.
Kako si prišel do te številke? S kapaciteto baterije, o kateri govori Akrapovič, se z enim polnjenjem naredi cca. 400km. 400km * 500 ciklov = 200.000km.
Za ostale smrtnike je pa koristno vedeti, da imajo bolj ljudski avti bistveno manjše baterije: Bollore Bluecar 30 kWh, Nissan Leaf 24 kWh, Renault Zoe 22 kWh. Njihov realen doseg je menda okrog 150 km, kar pomeni, da s 500 cikli prevoziš okrog 75.000 km. Vračeva trditev je torej, ne glede na možne variacije, čisto mimo.
Kaj v resnici dobiš, je po mojih baterijskih izkušnjah (npr. z mobiteli in notesniki) odvisno predvsem od treh zadev:
- kvalitete in odpornosti baterije,
- pogojev uporabe (klimatski pogoji, režimi polnjenja/praznjenja ipd.),
- kvalitete softvera in hardvera za nadzor energije in porabnikov.
Zdaj pa vprašanje, zakaj se pri navadnih avtomobilih precej izpostavlja vprašanje precej visoke cene obvezne zamenjave zobatega jermena, pri elektrikarjih pa o roku in ceni zamenjave baterije ni kaj dosti prebrati. Rekel bi, da je oboje strošek, ki te doleti po cca 100-150 tisoč km oziroma 5-6 letih (ja, Tesla za baterijo in pogon daje 8 let/125.000 milj oz. neomejeno garancije).